Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Finala Eurovision 2024

De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Backu-up box Fronius
 Router de la Digi nu face fata la...

Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun
 Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet
 Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 

Amoniacul - potențial combustibil cu zero emisii CO2.

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#19
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,963
  • Înscris: 27.05.2010

 maccip, on 11 martie 2023 - 14:13, said:

In plus, amoniacum mai prezinta si riscuri deoarece, o ardere incompleta, ar fi mai daunatoare decat monoxiul de carbon similar din arderea hidrocarburilor. De aia, reactia/motorul, trebuie supercalculatorizat si supercontrolat in parametri pentru a functiona corect.

Si dupa zece ani, apar cazanele astea in Romania. Toate cumparate de la o babuta din Germania, care mergea doar la piata cu ea. Nu bate nu troncane.

#20
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,259
  • Înscris: 24.02.2007

 KiloW, on 11 martie 2023 - 12:24, said:

sa rupă usor amoniacul în hidrogen (-> pila) + azot.

Pai te chinui sa-l obtii din hidrogen si azot care nu reactioneaza asa usor/batand din palme, doar ca apoi sa te mai chinui inca odata sa-l rupi?

#21
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,000
  • Înscris: 06.04.2007

 Tipiric, on 11 martie 2023 - 11:51, said:

...............
A, si mai si pute foarte urat, a basini.
Pisatu mai miroase a amoniac, nu basinile.
Caracteriitca principala la miros, e intepator, iti "inteapa" nasu instant. Se mai da sa miroasa la sportivi saruri de amoniac, creste fluxu de sange si ritmu cardiac (la halterofilil vezi cel mai frecvent)

#22
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,105
  • Înscris: 07.11.2006
...

Edited by adisz, 11 March 2023 - 22:04.


#23
sconxx

sconxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 06.08.2008
A basina miroase hidrogenul sulfurat.
Industrial, (prin procedeul Kellogg) amoniacul se obtine din gaz metan. Molecula de metan, prin cracare, se transforma in hidrogen si monoxid de carbon, e un proces puternic energofag, reactia are loc la cca. 800 oC, temperatura obtinuta prin ghici ce: arderea unei alte cantitati de gaz metan, asta generand exact ceea ce mai nou se incearca a se limita drastic: dioxid de carbon. Hidrogenul obtinut in urma reactiei de cracare se combina cu azotul atmosferic in alte conditii speciale, la o presiune de 35-40 atmosfere si temperatura de aproximativ 450 oC. Reactia are un randament destul de mic (cca. 14%), reactantii necesitand o recirculare continua. Si acum vine cineva si zice ca amoniacul ala trebuie descompus la loc in hidrogen si azot... Pai pentru ce ne-am chinuit atat sa-l producem, ca sa revenim de unde am plecat?
Si da, amoniacul arde in anumite conditii, in prezenta anumitor catalizatori (in special platina) generand o temperatura de peste 800 oC, iar ca urmare a reactiei de ardere se obtin cam toti oxizii azotului (monoxid de azot, dioxid, trioxid, pentaoxid, protoxid) si o anumita cantitate (mica) de azot molecular. E metoda folosita la fabricarea acidului azotic, reactia se conduce pentru obtinerea unui randament cat mai ridicat in dioxid de azot, care prin absorbtie in apa duce la formarea acidului azotic. Dar, pentru a avea o reactie controlata, procentul de amoniac in aer trebuie sa fie de 10-11%, peste 15% amestecul amoniac-aer devine exploziv... Deci, pentru a arde amoniacul cu formare doar de azot (fara oxizii foarte toxici ai azotului), reactia ar trebui sa aiba alte conditii. Nu zic ca nu s-o fi inventat vreo metoda pentru a face asta posibil la un nivel redus, de laborator, dar la scala industriala, cred ca suntem inca departe.

#24
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,315
  • Înscris: 08.01.2021
The midsized John Deere tractor had its diesel engine replaced with an "ammonia to power" system developed by a startup called Amogy. The system converts the energy-dense chemical into hydrogen, which then powers a 100 kW hydrogen fuel cell.

https://arstechnica....starts-testing/

#25
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,152
  • Înscris: 04.02.2011

 kyrre, on 11 martie 2023 - 16:02, said:


Si dupa zece ani, apar cazanele astea in Romania. Toate cumparate de la o babuta din Germania, care mergea doar la piata cu ea. Nu bate nu troncane.

Am mari dubii că tehnologia se va impune la mașini mici. În cel mai bun caz de la camionete în plus se implementează dar mai degrabă de la camioane în sus dacă va fi să fie.

 dani.user, on 11 martie 2023 - 17:55, said:

Pai te chinui sa-l obtii din hidrogen si azot care nu reactioneaza asa usor/batand din palme, doar ca apoi sa te mai chinui inca odata sa-l rupi?

Citește PDF-ul meu, îl obții direct din azot și apă. Dacă ar fi să folosești bătrânul proces  Bosch-Haber, atunci totată treaba devine nefezabilă.

 sconxx, on 11 martie 2023 - 22:56, said:

A basina miroase hidrogenul sulfurat.
Industrial, (prin procedeul Kellogg) amoniacul se obtine din gaz metan. Molecula de metan, prin cracare, se transforma in hidrogen si monoxid de carbon, e un proces puternic energofag, reactia are loc la cca. 800 oC, temperatura obtinuta prin ghici ce: arderea unei alte cantitati de gaz metan, asta generand exact ceea ce mai nou se incearca a se limita drastic: dioxid de carbon. Hidrogenul obtinut in urma reactiei de cracare se combina cu azotul atmosferic in alte conditii speciale, la o presiune de 35-40 atmosfere si temperatura de aproximativ 450 oC. Reactia are un randament destul de mic (cca. 14%), reactantii necesitand o recirculare continua. Si acum vine cineva si zice ca amoniacul ala trebuie descompus la loc in hidrogen si azot... Pai pentru ce ne-am chinuit atat sa-l producem, ca sa revenim de unde am plecat?


Da, ideea e să produci amoniac utilizănd noul proces, prin electroliză.

https://www.science....-without-carbon

#26
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Ai dreakului... Posted Image Posted Image Posted Image sunt in stare de orice numai sa nu treaca la baterii!

#27
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,152
  • Înscris: 04.02.2011
Ar fi cam greu să treci camioane și vapoare pe baterii.

#28
Corl

Corl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 11.04.2006
Depinde de baterii . Am vazut un documentar in care un cristal cat un pachet de tigari alimenta o nava destul de mare . (Stargate SG-1 , sezonul 3 ). Parca era un proiect prin Australia care promitea imbunatirea de 10 ori a bateriilor actuale . Desi sunt mii de proiecte care promit orice pentru finanatare .

#29
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 08.02.2011
Stargate sg1 nu e documentar, e serial sf, fara legatura cu realitatea.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate