Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Amoniacul - potențial combustibil cu zero emisii CO2.
Last Updated: Mar 15 2023 19:08, Started by
benis
, Mar 11 2023 10:05
·
0
#19
Posted 11 March 2023 - 16:02
maccip, on 11 martie 2023 - 14:13, said:
In plus, amoniacum mai prezinta si riscuri deoarece, o ardere incompleta, ar fi mai daunatoare decat monoxiul de carbon similar din arderea hidrocarburilor. De aia, reactia/motorul, trebuie supercalculatorizat si supercontrolat in parametri pentru a functiona corect. Si dupa zece ani, apar cazanele astea in Romania. Toate cumparate de la o babuta din Germania, care mergea doar la piata cu ea. Nu bate nu troncane. |
#20
Posted 11 March 2023 - 17:55
#21
Posted 11 March 2023 - 18:31
Tipiric, on 11 martie 2023 - 11:51, said:
............... A, si mai si pute foarte urat, a basini. Caracteriitca principala la miros, e intepator, iti "inteapa" nasu instant. Se mai da sa miroasa la sportivi saruri de amoniac, creste fluxu de sange si ritmu cardiac (la halterofilil vezi cel mai frecvent) |
#23
Posted 11 March 2023 - 22:56
A basina miroase hidrogenul sulfurat.
Industrial, (prin procedeul Kellogg) amoniacul se obtine din gaz metan. Molecula de metan, prin cracare, se transforma in hidrogen si monoxid de carbon, e un proces puternic energofag, reactia are loc la cca. 800 oC, temperatura obtinuta prin ghici ce: arderea unei alte cantitati de gaz metan, asta generand exact ceea ce mai nou se incearca a se limita drastic: dioxid de carbon. Hidrogenul obtinut in urma reactiei de cracare se combina cu azotul atmosferic in alte conditii speciale, la o presiune de 35-40 atmosfere si temperatura de aproximativ 450 oC. Reactia are un randament destul de mic (cca. 14%), reactantii necesitand o recirculare continua. Si acum vine cineva si zice ca amoniacul ala trebuie descompus la loc in hidrogen si azot... Pai pentru ce ne-am chinuit atat sa-l producem, ca sa revenim de unde am plecat? Si da, amoniacul arde in anumite conditii, in prezenta anumitor catalizatori (in special platina) generand o temperatura de peste 800 oC, iar ca urmare a reactiei de ardere se obtin cam toti oxizii azotului (monoxid de azot, dioxid, trioxid, pentaoxid, protoxid) si o anumita cantitate (mica) de azot molecular. E metoda folosita la fabricarea acidului azotic, reactia se conduce pentru obtinerea unui randament cat mai ridicat in dioxid de azot, care prin absorbtie in apa duce la formarea acidului azotic. Dar, pentru a avea o reactie controlata, procentul de amoniac in aer trebuie sa fie de 10-11%, peste 15% amestecul amoniac-aer devine exploziv... Deci, pentru a arde amoniacul cu formare doar de azot (fara oxizii foarte toxici ai azotului), reactia ar trebui sa aiba alte conditii. Nu zic ca nu s-o fi inventat vreo metoda pentru a face asta posibil la un nivel redus, de laborator, dar la scala industriala, cred ca suntem inca departe. |
#24
Posted 11 March 2023 - 23:45
The midsized John Deere tractor had its diesel engine replaced with an "ammonia to power" system developed by a startup called Amogy. The system converts the energy-dense chemical into hydrogen, which then powers a 100 kW hydrogen fuel cell.
https://arstechnica....starts-testing/ |
#25
Posted 12 March 2023 - 10:54
kyrre, on 11 martie 2023 - 16:02, said: Si dupa zece ani, apar cazanele astea in Romania. Toate cumparate de la o babuta din Germania, care mergea doar la piata cu ea. Nu bate nu troncane. Am mari dubii că tehnologia se va impune la mașini mici. În cel mai bun caz de la camionete în plus se implementează dar mai degrabă de la camioane în sus dacă va fi să fie. dani.user, on 11 martie 2023 - 17:55, said:
Pai te chinui sa-l obtii din hidrogen si azot care nu reactioneaza asa usor/batand din palme, doar ca apoi sa te mai chinui inca odata sa-l rupi? Citește PDF-ul meu, îl obții direct din azot și apă. Dacă ar fi să folosești bătrânul proces Bosch-Haber, atunci totată treaba devine nefezabilă. sconxx, on 11 martie 2023 - 22:56, said:
A basina miroase hidrogenul sulfurat. Industrial, (prin procedeul Kellogg) amoniacul se obtine din gaz metan. Molecula de metan, prin cracare, se transforma in hidrogen si monoxid de carbon, e un proces puternic energofag, reactia are loc la cca. 800 oC, temperatura obtinuta prin ghici ce: arderea unei alte cantitati de gaz metan, asta generand exact ceea ce mai nou se incearca a se limita drastic: dioxid de carbon. Hidrogenul obtinut in urma reactiei de cracare se combina cu azotul atmosferic in alte conditii speciale, la o presiune de 35-40 atmosfere si temperatura de aproximativ 450 oC. Reactia are un randament destul de mic (cca. 14%), reactantii necesitand o recirculare continua. Si acum vine cineva si zice ca amoniacul ala trebuie descompus la loc in hidrogen si azot... Pai pentru ce ne-am chinuit atat sa-l producem, ca sa revenim de unde am plecat? Da, ideea e să produci amoniac utilizănd noul proces, prin electroliză. https://www.science....-without-carbon |
#26
Posted 12 March 2023 - 12:28
Ai dreakului... sunt in stare de orice numai sa nu treaca la baterii!
|
#27
Posted 14 March 2023 - 19:34
Ar fi cam greu să treci camioane și vapoare pe baterii.
|
#28
Posted 15 March 2023 - 16:39
Depinde de baterii . Am vazut un documentar in care un cristal cat un pachet de tigari alimenta o nava destul de mare . (Stargate SG-1 , sezonul 3 ). Parca era un proiect prin Australia care promitea imbunatirea de 10 ori a bateriilor actuale . Desi sunt mii de proiecte care promit orice pentru finanatare .
|
|
#29
Posted 15 March 2023 - 19:08
Stargate sg1 nu e documentar, e serial sf, fara legatura cu realitatea.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users