KONA Hybrid 2022
Last Updated: Mar 01 2024 09:40, Started by
m6d
, Jan 17 2023 11:10
·
7
#73
Posted 25 January 2023 - 21:47
Oare stie cineva care e rostul celui de-al doilea vas de lichid de racire care se vede in poza? Ok , primul e al motorului termic. Cel din stanga mi-a spus de la dealer ca e implicat in racirea bateriei !!!! Cineva aici zicea ca nu e …atunci ce naiba e ???
Pe de alta parte , acum ca am prins dimineata la -4 grade C s-a dus din partea economica de hybrid ( cum era de asteptat) , motorul porneste automat dimineata pentru a dezmorti lichidele din el si asta se simte la consum - oricum mult mai ok decat la un termic normal. Attached Files |
#74
Posted 25 January 2023 - 22:38
Am uitat o chestie.
Ma tot plangeam ca troncane cam tare pe drum…am apucat sa verific presiunea in roti( desi la dealer mi-au spus ca sigur are presiunea buna) ….surpriza era ca avea 2,9-3 atm !!!! Clar am scazut pe la 2,4 si e muuult mai ok . Acum se confirma ce spuneau toti specialistii pe net in evaluari ca are o suspensie ferma dar confortabila. Acum e ok !!! Posibil sa merg mai jos ca sigur o sa fie mult mai soft pe la 2,2 … |
#76
Posted 25 January 2023 - 23:21
Cosmin - asa e, citisem ca asa se intampla dar nu am verificat.
|
#77
Posted 26 January 2023 - 07:52
m6d, on 25 ianuarie 2023 - 21:47, said:
Oare stie cineva care e rostul celui de-al doilea vas de lichid de racire care se vede in poza? Ok , primul e al motorului termic. Cel din stanga mi-a spus de la dealer ca e implicat in racirea bateriei !!!! Cineva aici zicea ca nu e …atunci ce naiba e ??? ......... ......... Ar trebui sa iti arate in manual. La modelul precedent era lichid albastru, bine ca macar n-ai bataie de cap cu doua tipuri de antigel ) |
#78
Posted 26 January 2023 - 07:56
m6d, on 25 ianuarie 2023 - 22:38, said:
Am uitat o chestie. Ma tot plangeam ca troncane cam tare pe drum…am apucat sa verific presiunea in roti( desi la dealer mi-au spus ca sigur are presiunea buna) ….surpriza era ca avea 2,9-3 atm !!!! Clar am scazut pe la 2,4 si e muuult mai ok . Acum se confirma ce spuneau toti specialistii pe net in evaluari ca are o suspensie ferma dar confortabila. Acum e ok !!! Posibil sa merg mai jos ca sigur o sa fie mult mai soft pe la 2,2 … |
#79
Posted 26 January 2023 - 09:29
@ m6d Pe stalpul soferului ai o eticheta cu presiunile in roti, sunt 2 valori, ECO si comfort.
Deobicei la Hyb rezervorul secundar e pt. racirea motorului electric (ai si un radiator in plus). Nu a zis dealerul ca ai niste fante sub scaunul din spate si ca nu trebuie acoperite ?! Edited by mihaiC1, 26 January 2023 - 09:35. |
#80
Posted 26 January 2023 - 10:15
Asa e. Acel vas de expansiune face parte din sistemul de racire pentru sistemul de propulsie electrica: invertor si motor electric. E un circuit separat care mai include de asemenea un radiator, o pompa electrica si cateva conducte. Acest sistem de racire nu deserveste bateria de tractiune care este racita cu aer.
|
#81
Posted 26 January 2023 - 23:42
Ok.Am înțeles. Ce-i drept când am luat mașina am stat maxim 5 minute cu dealerul așa ca nu am apucat sa îl ascult pana la capăt . Zicea ceva de bancheta spate….parca. Da o sa mai întreb.
Pe măsura ce conduc in fiecare zi mașina mai observ câte o chestie….de ex ca mesajele vocale de la sistem se aud din boxa fata stânga. De asemenea are o poziție foarte buna de condus , înaltă,vizibilitate buna, iar scaunul șoferului mi se pare foarte comod. De apreciat și partea multimedia cu un ecran bunicel ( era Grozav cel de 10 Inch dar e bun și asta - păcat ca nu exista opțiunea asta la noi) și un Apple CarPlay wireless foarte bun. O chestie nasoala e cheia de contact tip baioneta care intra greuceanu in contact….aici puteau face naibii un buton de start….adică au toate astea dar , din nou, la noi nu e opțiunea asta… Acum ca e frig binișor am observat ca la pornire , cu motorul rece și bateria mai descărcată motorul are un sunet deosebit de cel normal și lasa impresia ca trage mai greu la turații mici…cred ca încarcă mai mult și bateria . |
#82
Posted 27 January 2023 - 00:10
Din seria una calda alta rece…asa cum ma asteptam consumul a mai crescut de cand e frig, in special drumul de dimineata se lasa cu cifre mai mari , aproape ca nu este mers in regim ev …asa ca per general am ajuns la 6,1 insa atunci cand fac mai multe drumuri intr-o zi, motorul nu se raceste asa ca pot obtine cifrele alea incredibile care sa le mai compenseze pe cele de dimineata…in continuare un consum foarte bun, cu aproape 3 lt % mai putin decat un 1,2 turbo cum era pe cactus …
Attached Files |
|
#83
Posted 27 January 2023 - 09:40
Probabil ca la rece ai temperatura bateriei f mica si nu permite incarcare/descarcare rapida si de asta ti se pare zgomotul motorului diferit pentru ca motorul termic este folosit singur la tractiune. De asemenea incalzirea catalizatorului este de durata mai mare.
Edited by alextz, 27 January 2023 - 09:40. |
#84
Posted 27 January 2023 - 10:54
m6d, on 26 ianuarie 2023 - 23:42, said:
Acum ca e frig binișor am observat ca la pornire , cu motorul rece și bateria mai descărcată motorul are un sunet deosebit de cel normal și lasa impresia ca trage mai greu la turații mici…cred ca încarcă mai mult și bateria . Idem si la mine pe HRV, sistemele hibride se bazeaza pe o temperatura optima a motorului termic si la pornirea la rece se forteaza aducerea la aceasta temperatura. De asemenea si bateria trebuie conditionata termic. In consecinta, hibridele la temperaturi mici vor consuma mai mult decat un ICE in primele 10-15 minute. Dupa ce se ajunge la temperatura optima putem beneficia de consumurile scazute. |
#85
Posted 27 January 2023 - 11:37
Ce ulei se foloseste la motorul termic Kona? Motorul are ciclul Atkinson ?
Edited by mihaiC1, 27 January 2023 - 11:39. |
#86
Posted 27 January 2023 - 12:15
DocMorelli, on 27 ianuarie 2023 - 10:54, said:
In consecinta, hibridele la temperaturi mici vor consuma mai mult decat un ICE in primele 10-15 minute. Dupa ce se ajunge la temperatura optima putem beneficia de consumurile scazute. lăsați-o moale, că păcăne! orice motor rece va avea turația de relanti mai mare decât „la cald” (vorbesc despre cele pe injecție - unde turarea se face automat, că la cele pe carburator trăgeai TU clapeta de șoc pt a avea turație mai mare!) în consecință! |
#87
Posted 27 January 2023 - 12:29
@docmorelli unui ICE nu ii trebuie "10-15 min" sa se incalzeasca! E diesel ? Muult mai putin la o Hyb.. ca intra in sarcina mare din prima: sa incarce bateria mare si sa miste masina, D'aia se pune ulei f. subtire.
Edited by mihaiC1, 27 January 2023 - 12:31. |
|
#88
Posted 27 January 2023 - 13:41
#89
Posted 27 January 2023 - 14:52
In primul rand nu stiu pe ce te bazezi cand spui ca ar consuma mai mult decat altceva. Cum sa tragi concluzia asta din cele cateva date oferite de om ? In al doilea rand influenta vascozitatii uleiului asupra consumului exista dar nu este vorba despre o relatie de proportionalitate directa. Nici macar la rece.
|
#90
Posted 27 January 2023 - 17:20
Din cate imi amintesc de cand conduc o Hyb la motorul termic cu ciclu atkinson se foloseste ulei cu vascozitatea f. mica 0w16 sau 0w20 exact ca sa nu "fortezi" motorul rece cu un ulei vascos 5w.. e folosit 0w.. si deobicei regimul termic maxim e cam la 70 grad C adica ..w16 sau ..w20.
"Baza" e simpla: una e sa incalzesti un ulei gros care circula greu, forteaza motorul sa ajunga mult mai greu la temperatura optima.. si alta e un ulei subtire.. Edited by mihaiC1, 27 January 2023 - 17:28. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users