Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...
 Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 

KONA Hybrid 2022

- - - - -
  • Please log in to reply
232 replies to this topic

#109
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 12.02.2008
13 kW are demarorul/generatorul de pe Tucson (Sportage, SantaFe etc.). Pe Kona, Xceed, Niro e putin mai mic (dimensional, lungime) si atunci presupun ca poate livra ceva mai putin de 13 kW si 43 Nm.

View Postalextz, on 01 februarie 2023 - 13:55, said:

De asemenea si P2 al tau e de putere mica si turatie scazuta versus masinile care merg in serie.
Ce ai vrut sa spui cu asta ? Care P2 al meu ?

#110
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,580
  • Înscris: 11.07.2006
Ca idee la Tucson hev lejer poate sa treaca in EV mode la 110km/h,am experimentat pe autostrada.

#111
m6d

m6d

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,135
  • Înscris: 12.10.2007
Mai oameni buni , va tot incurcati in serii si paralele …o fi asa nu o fi …iau un hybrid ca yarisul care o fi dublu triplu paralel si nu merge in regim electric asa de repede si nu poate sa traga asa din greu ca si Kona asta. Si indiferent ce zic teoriile alea eu le conduc pe amandoua si nu se compara.  Si pe undeva eu am citit ca la Kona asta motorul electric ( ala de tractiune nu alternatorul ala ce e si generator) are putere mare …
  Ok dezavantajul din perspectiva celor de la Toyota e ca nu are un motor electric starter generator direct drive ci are un motor mai mic care antreneaza motorul prin curea…vom vedea in timp daca e obligatoriu si o solutie nefiabila .  Dar una peste alta functioneaza f ok si isi face treaba. Garantie este 5 ani fara limita de km ….ma gandesc ca nu sareau astia in foc …

#112
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View Postm6d, on 01 februarie 2023 - 18:50, said:

Mai oameni buni , va tot incurcati in serii si paralele …o fi asa nu o fi …iau un hybrid ca yarisul care o fi dublu triplu paralel si nu merge in regim electric asa de repede si nu poate sa traga asa din greu ca si Kona asta. Si indiferent ce zic teoriile alea eu le conduc pe amandoua si nu se compara.  Si pe undeva eu am citit ca la Kona asta motorul electric ( ala de tractiune nu alternatorul ala ce e si generator) are putere mare …
  Ok dezavantajul din perspectiva celor de la Toyota e ca nu are un motor electric starter generator direct drive ci are un motor mai mic care antreneaza motorul prin curea…vom vedea in timp daca e obligatoriu si o solutie nefiabila .  Dar una peste alta functioneaza f ok si isi face treaba. Garantie este 5 ani fara limita de km ….ma gandesc ca nu sareau astia in foc …

Când faci diferenta între 2 mașini pe care le detii mi se pare ok. Dar când dai în alte mărci în afară de Kia si Hyundai citând din *****.ro cum ai făcut acum câteva zile (care si-au vândut sufletul către aceste 2 mărci și orice alta marca le pute) atunci nu mai pot sa fiu de acord. Iar acest lucru ti-l spune un mândru posesor de Kia Xceed MY2023.

#113
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
@m6d Ca fapt divers, am un Ioniq plugin hibrid care a implinit luna asta 5 ani si 83.000 de km, adica a iesit din garantie....probleme zero - merge ca in prima zi.

Edited by calinkgb, 03 February 2023 - 16:16.
nu mai hraniti trollisorul....


#114
m6d

m6d

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,135
  • Înscris: 12.10.2007
@DCC08  sincer nu imi amintesc sa fi “dat” aiurea in alte marci.
   Faptul ca am condus ( detinut) multe masini de la branduri slabe la cele premium imi da dreptul sa imi dau cu parerea si chiar sa “dau” in anumite branduri daca asa am simtit de cuviinta. Insa asta e doar parerea mea , subiectiva , fara sa aiba vre-un ascendent asupra parerii tale despre aceleasi masini.  
   TOATE masinile sunt un lucru minunat si daca as putea sa imi schimb masinile tot la 6 luni ar fi grozav, chiar daca as mai “da” in una sau alta. Sunt doar comentarii constructive. Uita-te la Toyota care a “reusit performanta” de a-si asculta criticii si a inceput sa aduca partea audio/phone la nivelul cat de cat actual …pe langa fiabilutatea cunoscuta si apreciata…si mai are multe de facut.
  Si ca sa iti spun sincer in loc de Kona as fi vrut sa iau un Stonic sau Niro ….dar importatorii sunt de tot c…ul aici in zona iar masinile mai scumpe si trebuie sa astepti 1 an…so …Hyundai it is .

#115
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View Postm6d, on 20 ianuarie 2023 - 19:09, said:

Acum sunt eu off topic dar vreau sa demonstrez afirmatia de mai sus legata de pret vs oferta

DATE TEHNICE    Kia Sportage Hybrid     Toyota Rav4 Hybrid
Model    1.6 T-GDI HEV    2.5 HEV
Motor/nr. cilindri    L4, turbo    L4, aspirat
Cilindree (cm3)    1598    2487
Putere maximă/turație (CP/rpm)    180/5500 + 61 CP    177/6000  + 118 CP
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)    265/1500 + 264  Nm    221/4400  + 202 Nm
Tracțiune    Fata    Fata
Cutie de viteze    Automata clasica, 6 trepte    CVT
L Ś l Ś h (mm)    4515 Ś 1865Ś 1650    4600 Ś 1855 Ś 1685
Ampatament (mm)    2680    2690
Volum portbagaj (l)    587-1776 l    580 -1690 l
Masă la gol (kg)    1549    1620
Accelerație 0–100 km/h (s)    8.0    8.4
Viteză maximă (km/h)    200    180
Consum mixt (l/100 km)    5.8    5.8
Emisii CO2 (g/km)    131    131
Preț de bază (euro, cu TVA)    42.500    53.000


   10.000 euro mai mult pe un rav 4 vs sportage  !!!!

Uite aici ai dat aiurea în Rav4. Cifre publicate de autola(ba)test care sunt 100% fanboy Kia și Hyundai. Orice alta marca le pute. Verifica te rog si din alte surse și ai sa vezi ca cifrele de la rav4 sunt eronate. Nu țin partea nimănui mai ales ca am o kia xceed, marți am plătit avansul pentru socrul meu la o Kia Sportage iar ieri am ridicat Rav4 de la reprezentanta.

#116
m6d

m6d

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,135
  • Înscris: 12.10.2007
Man , or fi aia fanboy pentru Kia dar datele alea tehnice mi se pare ca sunt cat se poate de reale si se gasesc pe site la Toyota …si nu imi dau seama ce e gresit.  Ceea ce sustineau ziaristii aia este ca la prestatii si oferta de masina/volume/putere/dotari oarecum similare se platesc multe mii de euro in plus pentru Toyota. Chiar daca nu sunt 10000 in cap oricum sunt f multi bani in plus fara a fi neaparat ceva care sa justifice diferenta. Si aici sustin si eu aceasta parere. Daca o sa spui ca iti iei un Rav 4 ca sa il utilizezi 500000 kn si 15 ani….poate ca ai dreptate…dar marea majoritate a cumparatorilor acestor masini le folosesc 3-5 ani , preponderent in oras si mult sub limita de 200000 km …asa ca …fiecare crede si sustine ce vrea. Asta ca mandru proprietar de hyndai toyota si altele…

#117
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View Postm6d, on 04 februarie 2023 - 23:17, said:

Man , or fi aia fanboy pentru Kia dar datele alea tehnice mi se pare ca sunt cat se poate de reale si se gasesc pe site la Toyota …si nu imi dau seama ce e gresit.  Ceea ce sustineau ziaristii aia este ca la prestatii si oferta de masina/volume/putere/dotari oarecum similare se platesc multe mii de euro in plus pentru Toyota. Chiar daca nu sunt 10000 in cap oricum sunt f multi bani in plus fara a fi neaparat ceva care sa justifice diferenta. Si aici sustin si eu aceasta parere. Daca o sa spui ca iti iei un Rav 4 ca sa il utilizezi 500000 kn si 15 ani….poate ca ai dreptate…dar marea majoritate a cumparatorilor acestor masini le folosesc 3-5 ani , preponderent in oras si mult sub limita de 200000 km …asa ca …fiecare crede si sustine ce vrea. Asta ca mandru proprietar de hyndai toyota si altele…

Datele tehnice sunt 95% corecte insa cea mai mare eroare este la preț. Eu am dat 41 k euro acum o săptămână pe un Rav4 2.5 l Dynamic Full Hybrid cu dotări apropiate (mai ales pe partea de siguranță activa) de Sportage HEV de 43 k euro. Pe lângă faptul ca nu iti aduceai aminte când ai făcut comparații aiurea între Toyota si kia vad ca persisti într-o grava eroare. Repet, ambele mărci sunt ok și fac mașini bune, de aceea am și luat în aceasta perioada 2 kia si o Toyota dar îmi displace sa vad ca se mediatizează niște comparații tendențioase si subiective.

#118
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,733
  • Înscris: 12.08.2008

View PostPhonyx, on 01 februarie 2023 - 16:59, said:

Ca idee la Tucson hev lejer poate sa treaca in EV mode la 110km/h,am experimentat pe autostrada.

Ma faci sa rad, ca sa "treaca in EV"  un HEV gen. 3 numai "lejer" nu e la 110km/h ! Trebuie sa o lasi de la 150-160 km/h in frana electrodinamica pana la 110 km/h in PANTA pe o distanta si timp destul de mari si posibil sa ai EV , cand rulezi cu 120-130 km/h e folosit motorul termic pt. tractiune, bateria sta si asteapta sa se incarce ca e aproape goala..Asta e tehnologia de pe Hyundai cu cutie CVT.. generatia 2-3 de Hyb.
Oare cine e Marmota ?! Posted Image

Edited by mihaiC1, 05 February 2023 - 16:12.


#119
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,580
  • Înscris: 11.07.2006
Deci iar incepem,domnule ai condus Tucson hev,ca vad ca si la teorie sunteti pe langa.
1 la mana ce am afirmat este asa fara sa fie panta sau alte minuni,si bateria nu sta goala.
2 la mana nu e cutie cvt e convertizor de cuplu,cauta si ai sa vezi unde e motorul electric.

#120
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,733
  • Înscris: 12.08.2008
Pesemne la modelul tau e un fel de HEV mult mai vechi, daca ai "convertizor de cuplu" Posted Image se pare ca nu stii ce ai sub capota..
Kona la 130 km/h cum "sta" pe sosea si cat consuma ca e ditamai "caramida" ?!

Edited by mihaiC1, 05 February 2023 - 17:16.


#121
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View PostDCC08, on 05 februarie 2023 - 10:13, said:



Datele tehnice sunt 95% corecte insa cea mai mare eroare este la preț. Eu am dat 41 k euro acum o săptămână pe un Rav4 2.5 l Dynamic Full Hybrid cu dotări apropiate (mai ales pe partea de siguranță activa) de Sportage HEV de 43 k euro. Pe lângă faptul ca nu iti aduceai aminte când ai făcut comparații aiurea între Toyota si Kia vad ca persisti într-o grava eroare. Repet, ambele mărci sunt ok și fac mașini bune, de aceea am și luat în aceasta perioada 2 kia si o Toyota dar îmi displace sa vad ca se mediatizează niște comparații tendențioase si subiective.

Am uitat sa spun ca Rav4 la 41k cât am dat eu pe el (luat nou din reprezentanta vineri) este 4x4. Cum se face ca cel pe care l-ai pus tu (de fapt nu tu, ci cei de la autola(ba)test) este 4x2 la 53k euro și are doar un motor electric, nu doua asa cum are al meu la 41k euro? Știu pe din afara fisele produselor la Rav4 și Sportage (pentru ca le-am cumpărat pe amandoua luna trecută) și sunt câteva erori grave, în dezavantajul Rav-ului, în acea comparatie. Limiteaza-te, dacă nu te informezi suficient, la comparatia între Kona și Yaris, căci zăpăcești aiurea cititorii.

Edited by DCC08, 05 February 2023 - 17:51.


#122
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009

View PostmihaiC1, on 05 februarie 2023 - 16:01, said:

Ma faci sa rad, ca sa "treaca in EV"  un HEV gen. 3 numai "lejer" nu e la 110km/h ! Trebuie sa o lasi de la 150-160 km/h in frana electrodinamica pana la 110 km/h in PANTA pe o distanta si timp destul de mari si posibil sa ai EV , cand rulezi cu 120-130 km/h e folosit motorul termic pt. tractiune, bateria sta si asteapta sa se incarce ca e aproape goala..Asta e tehnologia de pe Hyundai cu cutie CVT.. generatia 2-3 de Hyb.
Oare cine e Marmota ?! Posted Image
Deja incepi sa ma stresezi si pe mine...
Faptul ca sistemul hibridul al TAU nu poate, pentru ca a fost gandit "de oras" nu inseamna ca altul, care a fost gandit EXACT pentru a spulbera mitul ca "Prius rules", nu poate, Sistemul hibrid (Gen2) Hyundai/Kia a fost gandit EXACT asfel incat sa aiba consum mai bun de carburant la viteza de ~113km/h, care este limita de autostrada in SUA. Iar cutia de viteze "stricacioasa", ii permite treaba asta, sa treaca lejer in EV pe drum drept la viteze de pana la 115km/h.
Pot sa confirm (cu bonuri de benzina si poze) consum de 3,2l/100km ruland cu pe autostrada cu 115km/h pe drum drept. Si am depasit si tiruri, in EV, la viteza aia.

Se intampla DES pe autostrada daca te tarai cu 115-120 km/h sa mearga cativa kilometri in EV, se poate sa treaca si la alte viteze in EV, se vede din poza atasata ca motorasul acela mic este in stare sa mentina viteza cat timp ai baterie. Daca nu stii sa "citesti" bordul de Hyundai, ajunge sa te uiti in partea stanga ca NU este in charge (decelerare).

Si sa stii ca nu sunt fanboy Hyundai, daca as vrea maine sa imi schimb masina Corolla TS ar fi din start pe lista si sunt doar 2 puncte din start pe minus (unul il reprezinta pretul si unul daca pot intra lejer in parcarea locului de munca fara sa frec bordura). Dar deocamdata nu vad de ce l-as vinde, pentru ca nu prea am ce sa cumpar ca sa inlocuiesc in totalitate ceea ce imi ofera Ioniq-ul meu.

Pentru initiator am o intrebare. Cum se simte condusul pe zapada Kona vs Yaris?

Attached Files



#123
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,733
  • Înscris: 12.08.2008
Ca sa rulezi cu 110 km/h pe drum drept iti trebuie cam 45 kw la o masina de 1,5 t .. valabil si la Hyb! Un HEV are bateria mare de ~2 kwh la un PHEV bateria are cam 17 kwh maxim si disponibil la ambele doar 80%.

#124
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012
14 kW ai mei, duc mașina electric până la 120 km/h - dar este total neinteresant!
mai bine „sport” și restul e istorie!

View Postmi20r, on 05 februarie 2023 - 22:11, said:

Cum se simte condusul pe zapada Kona vs Yaris?

până zice el ceva, vă zic ce-ncântat sunt io cu tucsonul 4x4, pe modul snow: urcând o rampă de cam 14...18%, pe zăpadă cu gheață dedesubt, nu am avut parte de nicio patinare, ba chiar am experimentat și am oprit în rampă, apoi am pornit de pe loc - NICIO patinare - parcă se lipise de stradă.
(cauciucuri hankook dedicate de iarnă, 235x55x19)

#125
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,733
  • Înscris: 12.08.2008
Chiar ma faci sa caut un motor electric de 14 kw sa imi propulseze sandramaua de 1,5 t la 110 km pe drum drept si uscat !
Mai mersi: " strada" ! Sa o bagi pe alea numai cu niste bolovani si namol la greu..Posted Image Pana si Dacia are Duster care e la fel ..de eficienta dar muult mai ieftina

Edited by mihaiC1, 06 February 2023 - 14:51.


#126
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,580
  • Înscris: 11.07.2006

View Postgushpi, on 06 februarie 2023 - 14:19, said:

14 kW ai mei, duc mașina electric până la 120 km/h - dar este total neinteresant!
mai bine „sport” și restul e istorie!



până zice el ceva, vă zic ce-ncântat sunt io cu tucsonul 4x4, pe modul snow: urcând o rampă de cam 14...18%, pe zăpadă cu gheață dedesubt, nu am avut parte de nicio patinare, ba chiar am experimentat și am oprit în rampă, apoi am pornit de pe loc - NICIO patinare - parcă se lipise de stradă.
(cauciucuri hankook dedicate de iarnă, 235x55x19)
La fel si la mine tot hankook ewo3 acesi dimensiune,ireprosabil pe zapada.

View PostmihaiC1, on 06 februarie 2023 - 14:45, said:

Chiar ma faci sa caut un motor electric de 14 kw sa imi propulseze sandramaua de 1,5 t la 110 km pe drum drept si uscat !
Mai mersi: " strada" ! Sa o bagi pe alea numai cu niste bolovani si namol la greu..Posted Image Pana si Dacia are Duster care e la fel ..de eficienta dar muult mai ieftina
Domnule Mihai dumitale nu intelegi un lucru esential si anume ca noi cei care te contrazicem aici detinem aceste motoare hev si vorbim in cunostinta de cauza,nu din auzite/vazute pe youtube.Cand o sa conduceti o masina cu motor hev de pe Hyundai puteti emite replici pana atunci.....

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate