Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

VW ID.4 - probleme software

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 andrei_221, on 11 octombrie 2022 - 14:59, said:

Softul ar fi problema
Cat timp sacadeaza scrollul pe harti sau navigatia prin meniuri nu prea are importanta care e problema, iti ruineaza experienta de utilizare a masinii.

#20
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,116
  • Înscris: 13.03.2003
Probabil si asteptarile utilizatorilor au fost altele din perspectiva laudei producatorului cu mult trambitatul OTA, iar in SUA e mai nasoala treaba. Eu am masina (ID4) de peste 1 an si nu am avut resetari / blocari sau alte minuni. Are mici neajunsuri dar se poate trece usor peste ele.
Am fost dezamagit de intarzierea avuta le anumite update-uri, in special cel cu incalzirea bateriei sub 8C, dar in rest masina functioneaza impecabil, probabil eu am fost mai norocos.

#21
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Ca posesor de masina cu softul despre care se discuta, va spun ca autorul filmului exagereaza. Face un fel de click-bait drama.

Dupa lansare, Volkswagen a scos mai multe update-uri de soft pentru masinile pe platforma MEB:
  • ID.Software 1.0 (0563) - versiunea de lansare

  • ID.Software 1.1 (0570)

  • ID.Software 2.0 (0783)

  • ID.Software 2.1 (0792)

  • ID.Software 2.3 (0910)

  • ID.Software 2.4 (0912)

  • ID.Software 3.0 (momentan se gaseste doar pe masini noi din fabrica)

  • ID.Software 3.1 (momentan se gaseste doar pe masini noi din fabrica)
Fiecare versiune a adus imbunatatiri de stabilitate si performanta fata de versiunile anterioare si mici imbunatatiri ca functionalitate.
Intotdeauna functiile de baza ale masinii au mers fara probleme (ex. aer conditionat, radio, setari de confort, etc). Navigatia s-a imbunatatit semnificativ. Timpul de start-up s-a imbunatatit semnificativ.

E drept ca nu-i ca la Tesla, dar e mai bine decat la multi alti producatori traditionali.

Pentru masinile deja vandute, urmeaza sa se lanseze actualizare ID.Software 3.0 OTA. Va redau mai jos un mesaj proaspat, chiar de azi, de pe grupul de Facebook al posesorilor de ID.3, ID4:

Quote

Dear ID. Drivers,
Good things take time – Previously we informed you that we have begun the initial roll-out of ID. software 3.0 over-the-air, gradually rolling out the update in small waves in Germany for vehicles meeting specific configuration criteria. In the meantime, we identified improvements to the update which we are now implementing. Due to the sheer volume of interesting and exciting features being introduced as well as the technical complexity of the update these improvements have taken more time than originally expected.
We know you have all been patiently waiting for the start of the European release waves and of course we would like you to receive the update as soon as possible.
That is why we grant you as ID. Drivers Club members exclusive early-access to the update. We will start with about 1.000 cars in the first European wave and add more waves if applicable. As always, we are looking forward to receiving your feedback regarding the overall update experience.
To participate, simply send us an e-mail with the subject “I want OTA 3.0” to [email protected] until Sunday, 16th of October 2022.
Please make sure you send the “I want OTA 3.0” request from the e-mail address connected to your Volkswagen ID. account. Please remember that ID. software 3.0 is only available for cars that already have ID. software 2.4 installed. In order to receive the update your vehicle needs to be in online-mode.
Your ID. will then be considered for one of the first European waves if your ID. meets the specific configuration criteria. You will receive more information via e-mail once your ID. has been validated for an update.

 Zoot, on 11 octombrie 2022 - 15:13, said:

in rest masina functioneaza impecabil, probabil eu am fost mai norocos.
Subscriu 100%.

#22
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Am vizionat filmulețul de la cap la coada.
Pot doar sa spun ca nu am sesizat la mașina mea nici una din problemele de soft pe care le descrie bloggerul respectiv.

#23
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,737
  • Înscris: 24.10.2019
N-am masina, nu pot sa confirm sau sa infirm problemele pentru model.

Insa tot in curtea VW, mai exact Skoda. Stiu ca octavia 4 pe partea de soft,  e cu cantec.
Cat si suv-urile/suv-ulete.


Cred ca si bloggerul dramatizeaza.
Dar ceva probleme pe partea de soft, cu siguranta sunt.

#24
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Problema este ca nu-i ca la Tesla. Cam asta este.

PS: Mai pun o poza de pe grupul ID. Drivers Club.

Attached Files

  • Attached File  ID4.jpg   343.9K   46 downloads


#25
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

 ro_explorer, on 11 octombrie 2022 - 15:09, said:

[...]nu prea are importanta care e problema, iti ruineaza experienta de utilizare a masinii.
Adică similar cu dat disable la senzorii gata instalați și funcționali în prealabil și înlocuit cu un sistem de kkt și care funcționează MULT sub par? kettle...black...
Man, uneori poți fi ATÂT de ipocrit...

#26
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu vad unde e ipocrizia. Nu am negat ca ce a făcut Tesla nu ruinează experienta. Totuși, sunt probleme diferite.

#27
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 17.01.2012

 ro_explorer, on 11 octombrie 2022 - 15:09, said:

Cat timp sacadeaza scrollul pe harti sau navigatia prin meniuri nu prea are importanta care e problema, iti ruineaza experienta de utilizare a masinii.

aici aș zice că-i problemă de hardware, nu neapărat de software
pt că computere (ordinare) sunt de 30 de ani, deci softul pt rularea unei amărâte de hărți deja e fumat

și zic de hardware, deoarece zgârciții ăștia de producători auto mereu au prestat SUB așteptări la capitolul procesor+RAM la computerul mașinii
(amintiți-vă că D-AIA a-nflorit piața de gadgeturi auto after-market, pt că un player „original” și anost costa 500 de euro, iar unul after-market și performant doar 100... - și avea și display meseriaș :P )

#28
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Hardware-ul OEM auto este f scump din cauza cerințelor speciale în automotive (anduranta in condiții specifice de utilizare). Pana și cipurile făcute pentru automotive costa mai mult sa fie proiectate.

Așadar mulți producători fac compromis pentru a tine costurile jos... rezultând ce vedem azi pe piața.

Edited by ro_explorer, 12 October 2022 - 08:51.


#29
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 17.01.2012
dom'ne:
-memoria RAM este chiar solidă! Posted Image (nu văz vreun impediment să fie 16GB în loc de 2GB Posted Image )
-BUS-ul este ceva „extrem” de lipit pe placa de bază Posted Image - anduranță la maxim...
-iar cipurile costă mai mult din cauză de marketing, nu de dificultate-n producere..., să fim serioși... sunt tranzistori lipiți la fel peste tot!
(or fi circuitele cipurilor fabricate din alte materiale? Posted Image )

PS: computerele de bord chiar stau foarte liniștite-n habitaclu, nu cred că amortizarea șocurilor nu se face și-n cutia lor... :(

Edited by gushpi, 12 October 2022 - 09:28.


#30
elbjorn

elbjorn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 02.09.2016

 gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:30, said:

PS: computerele de bord chiar stau foarte liniștite-n habitaclu, nu cred că amortizarea șocurilor nu se face și-n cutia lor... :(
Daca laptopul dă colțul asta e, cumperi altul.

Daca sistemul de control al frânelor la un camion încărcat cu 44 de tone dă colțul, dumnezeu cu mila ...

De asta costa atât de mult și sunt atât de greu de update!

#31
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:30, said:

dom'ne:...
Întâmplător lucrez în domeniul proiectării de semiconductori. Pentru a face un cip omologat pentru automotive muncim cam dublu și cipul cu pricina are total alte caracteristici fata de unul destinat pietii normale.

2 exemple:
1. Anduranta la ESD care pentru produsele automotive trebuie sa fie cam la 3x fata de produsele normale.
2. Regimurile de temperaturi în care cipul cu pricina trebuie sa funcționeze în parametri normali.

Și mai sunt multe altele.

#32
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
si totusi

Attached Files



#33
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 17.01.2012
...de ce montează și o baterie nouă de 12V?

#34
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Pentru ca masinile au fost gata asamblate si au stat parcate in spatii de depozitare vreo 6 luni inainte de lansare pana a fost gata si softul. Si in acest timp, la multe masini s-a degradat ireversibil bateria de 12V.

#35
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,576
  • Înscris: 10.05.2008

 ro_explorer, on 12 octombrie 2022 - 08:48, said:

Hardware-ul OEM auto este f scump din cauza cerințelor speciale în automotive (anduranta in condiții specifice de utilizare). Pana și cipurile făcute pentru automotive costa mai mult sa fie proiectate.

Așadar mulți producători fac compromis pentru a tine costurile jos... rezultând ce vedem azi pe piața.

 gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:30, said:

dom'ne:
-memoria RAM este chiar solidă! Posted Image (nu văz vreun impediment să fie 16GB în loc de 2GB Posted Image )
-BUS-ul este ceva „extrem” de lipit pe placa de bază Posted Image - anduranță la maxim...
-iar cipurile costă mai mult din cauză de marketing, nu de dificultate-n producere..., să fim serioși... sunt tranzistori lipiți la fel peste tot!
(or fi circuitele cipurilor fabricate din alte materiale? Posted Image )

PS: computerele de bord chiar stau foarte liniștite-n habitaclu, nu cred că amortizarea șocurilor nu se face și-n cutia lor... Posted Image

 elbjorn, on 12 octombrie 2022 - 09:55, said:

Daca laptopul dă colțul asta e, cumperi altul.

Daca sistemul de control al frânelor la un camion încărcat cu 44 de tone dă colțul, dumnezeu cu mila ...

De asta costa atât de mult și sunt atât de greu de update!

 ro_explorer, on 12 octombrie 2022 - 10:46, said:

Întâmplător lucrez în domeniul proiectării de semiconductori. Pentru a face un cip omologat pentru automotive muncim cam dublu și cipul cu pricina are total alte caracteristici fata de unul destinat pietii normale.

2 exemple:
1. Anduranta la ESD care pentru produsele automotive trebuie sa fie cam la 3x fata de produsele normale.
2. Regimurile de temperaturi în care cipul cu pricina trebuie sa funcționeze în parametri normali.

Și mai sunt multe altele.
Aici nu cred ca se discuta despre faptul ca masina franeaza prost din cauza cipului sau alte lucruri ce tin de securitatea automobilului.
Partea de Ecu ce tine de franare, aprindere, Havac  etc nu are legatura cu calculatorul de "Infotainment".

Ce costa mult?
Licentele (harti, soft ) care nu apartin producatorului si care trebuiesc cumparate pe serie, versiuni etc

In momentul cand iti montezi aftermarket: 1.nu cumperi nici o licenta 2.sistemul nu este codat, (codat in eventualitatea ca Os aftermarket este suficient de "smart" facut) 3.nu este montat pe masina 4.anumite optiuni de obicei nu pot fi folosite de Os-ul aftermarket depinde de punctul 2.

Ceva mai previzibil ar fi ca o sa apara automobile fara Os instalat, unde o sa instalezi tu ce doresti ca "Infotainment" decat extrema ca o sa platesti abonament lunar pe nu stiu ce optiune vezi BMW.

Edited by iulian_1976, 12 October 2022 - 15:57.


#36
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 iulian_1976, on 12 octombrie 2022 - 15:50, said:

nu are legatura cu calculatorul de "Infotainment".
Toate electronicele dintr-o masina trebuie sa fie calificate pentru automotive. Inclusiv displayuri, butoane, cuple, etc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate