Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Google Maps-directie

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Un motor nou de 1.6 e mai bun ca unul de 1.6 de mai demult?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#91
zilias

zilias

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 24.10.2020

View Postutopium, on 24 iunie 2022 - 15:51, said:

Dar nu atat de mult mai greu, sa fim seriosi. Sigur, depinde si in ce viteza faci acel 100-160 ... ca daca il faci intr-a cincea, atunci inteleg de unde e timpul ala.

Repet linkul mai mult sau mai putin oficial (dar bazat pe mai multe date si facut o medie):
https://zeperfs.com/...vii-1-0-tsi.htm

Nu e vorba de treapta a 5-a. Este "blana" pana la 160, treapta 1,2,3 si 4!

Deci acolo ai 29.8s pana la 160. Poți avea plus minus 1s maxim 2s. Se accepta. Dar tu, utopium, pretinzi un 24s care e cu mai mult de 5s abatere. De asta, datele tale sunt putin sau chiar deloc credibile!

Acesta este linku corect:
https://zeperfs.com/...vii-1-0-tsi.htm

My bad

Edited by zilias, 24 June 2022 - 16:09.


#92
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,101
  • Înscris: 14.08.2007

View Postzilias, on 24 iunie 2022 - 16:13, said:

Deci acolo ai 29.8s pana la 160. Poți avea plus minus 1s maxim 2s. Se accepta. Dar tu, utopium, pretinzi un 24s care e cu mai mult de 5s abatere. De asta, datele tale sunt putin sau chiar deloc credibile!
Diferenta intre noi doi e ca eu nu trebuie sa intru pe un site ca sa ma uit cat zice cineva ca scoate un alt model de masina, ci ma pot urca in masina si sa vad singur :D

#93
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,101
  • Înscris: 14.08.2007

View Postdan1980_25, on 24 iunie 2022 - 15:59, said:

Pe oricare portiune din zona aia ai minim 15m diferenta de nivel
Eu vad pe Google Earth cam 5-6 metri diferenta de nivel la 1000 de metri parcursi in toata zona aia, pare destul de constant. Adica inclinatia e nesemnificativa si nedetectabila pentru sofer fara aparate de masurare, 0.5-0.6% (o panta minim decenta si semnalizata incepe pe la 5%) ... adica daca lasi masina scoasa din viteza acolo si fara frana de mana, nici nu se misca ... si da, e cam cea mai plata portiune dreapta din jurul Clujului pe care poti face astfel de teste. In nici un caz o panta de 0.5% nu poate sa iti ofere 5 secunde avantaj. Clipul ala la vale, unde am 5 secunde avantaj fata de A3 (adica 100-160 in 9 secunde), e pe o panta de 6%. Deci 0.6%, care e a zecea parte, probabil ca iti ofera un avantaj de vreo jumate de secunda. Pana la 19-20 de secunde mai e tare mult ... oricum daca te uiti in postarea mea initiala eu am zis ca faci vreo 26 de secunde de la 0 la 100, adica am pus 10 secunde intre 0 si 100 si 16 intre 100 si 160 ... in clipul meu pe A3 cu "inclinatie" de 0.5% am scos 14 secunde ... cu tot cu jumatea de secunda de la "inclinatie" ar fi 14.5 secunde ... mai pui diferenta intre viteza indicata pe vitezometru si cea reala GPS (dar aia inseamna si ca pornesti masuratoarea inainte de 100, pe la 95 km/h reali) si ajungi la 16 secunde cum am zis eu initial.

Sigur, e greu de testat in conditii ideale, drum perfect plat, fara vant, schimbat vitezele optim, viteza masurata pe GPS, sisteme care sa iti calculeze automat repriza, etc.

PS: Am marcat o portiune de 1 km din zona unde am facut testul pe Google Earth, cobori de la 337 metri altitudine la 335 metri altitudine, adica 2 metri la 1000 de metri, deci 0.2%.

Aici e poza cu zona, poti vedea ca la un capat e 337, la altul 335.
Attached File  a3.jpg   104.83K   3 downloads

Edited by utopium, 24 June 2022 - 17:40.


#94
zilias

zilias

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 24.10.2020

View Postutopium, on 24 iunie 2022 - 16:56, said:


Diferenta intre noi doi e ca eu nu trebuie sa intru pe un site ca sa ma uit cat zice cineva ca scoate un alt model de masina, ci ma pot urca in masina si sa vad singur :D

Ba intri pentru a putea demonta clamarile nerealiste. Nu e ca si cum am avea la dispoziție toate mașinile din lume pentru teste personale. Intre un site care se ocupã de mult timp de colectare de date, imparțial si pretinsele date ale unei singure persoane, e destul de clar pe cine crezi!

#95
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,101
  • Înscris: 14.08.2007

View Postzilias, on 24 iunie 2022 - 17:51, said:

Intre un site care se ocupă de mult timp de colectare de date, imparțial si pretinsele date ale unei singure persoane, e destul de clar pe cine crezi!
Dupa cum ziceam, cand faci tu personal testul, stii in cine sa ai incredere, deci calea sigura pentru a iti elimina neincrederea e sa testezi singur (la fel cum nici alt coleg mai devreme nu credea ca poti urca dealul cu 140 cand sunt 4 persoane in masina, evident, vorbim de un deal fara curbe, ca altfel nu poti merge cu 140 din cauza curbelor) Posted Image In rest sunt multi factori care pot influenta rezultatele (dincolo de vant/asfalt/etc), de la a folosi roti de 15"/195 vs 18"/225, benzina de 95 sau de 100, etc.

Am vazut teste facute de reviste auto "profesioniste" care comparau timpii scosi de Octavia cu 18" cu masini concurente sau Octavia model mai vechi dar cu roti de 16". Si ei ziceau ca fac o comparatie profesionista ... eu recunosc ca nu am scule sa fac comparatii profesionale, ce se vede pe filmare aia e, iar portiunea e cu o diferenta de nivel nesemnificativa conform Google Earth.

Edited by utopium, 24 June 2022 - 18:16.


#96
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,756
  • Înscris: 29.10.2017
Nu prea minte site-ul ala zeperfs, plus ca sunt multe intervale pe care calculeaza si pe mai multe modele si motorizari

De ce nu e realista o super performanta la 1.0 tsi e faptul ca s-ar apropia prea mult de performanta unui 1.5

trei comparatii aici pe aceleasi modele de masini leon, golf si scala intre 1.0 si 1.5
https://zeperfs.com/...el9379-8637.htm
https://zeperfs.com/...el8926-8369.htm
https://zeperfs.com/...el7956-7929.htm
Scala cu 1.0 115 scoate pe la 28.9 fata de 21 aceasi masina cu 1.5 tsi, celelalte doua cu 1.0 110 care se vinde acum sunt putin mai incete

Abia 1.0 155 si 235Nm de pe focus se apropie de 1.5 tsi
https://zeperfs.com/...el8369-8832.htm

Edited by stalker2142, 24 June 2022 - 19:02.


#97
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,859
  • Înscris: 06.10.2008

View PostNikoroB, on 23 iunie 2022 - 18:24, said:



PS: aceleași discuții le aveam si acum 10-15 ani atunci cand au aparut motoare mici, diesel cu turbo, care chiar daca aveau gen 68 cai se simteau mult mai puternice decat erau defapt in realitate.

Stiu ce zici, conduc asa ceva. Doar se simte mai puternic, in realitate nu e. Tre' sa "rupi" pedala pana la 4000 ca sa traga la nivelul unei masini mai puternice dar care merge relaxat.

View Postutopium, on 24 iunie 2022 - 15:30, said:

Eu am aratat testul meu filmat, am precizat locatia,

Si daca ai motorul resoftat si nu recunosti?

View Postutopium, on 24 iunie 2022 - 18:12, said:

(la fel cum nici alt coleg mai devreme nu credea ca poti urca dealul cu 140 cand sunt 4 persoane in masina, evident, vorbim de un deal fara curbe, ca altfel nu poti merge cu 140 din cauza curbelor)

Da, eu is ala. Si in continuare nu cred asta!
Adica ar trebui sa incepem de la definitia dealului. Ce inseamna deal? ce inclinatie sa aiba? ce lungime? cu start de pe loc sau cu demaraj din vale?
Ca eu am incercat cu o dacie Logan 1.6mpi de 90cp sa urc un Deal pe la 9% inclinatie, lungime vreo 400-500m, am ajuns in a3a la 95km/h si efectiv nu mai urca in viteza si nu se mai tura, am stat cu pedala la podea ultimii vreo 200m si nimic, 95km/h constant. Pentru mine ala e deal. Apoi am mai incercat cu un Pajero mai vechi, 2.0 benzina 129CP, cu ala am reusit 100km/h
Daca tu zici ca pe asa un deal il urci cu 140 si 4 in masina....inseamna ca masina ta chiar e OZN-u.

#98
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Bad post

Edited by paultt, 24 June 2022 - 19:50.


#99
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostMasutatsu-Oyama, on 23 iunie 2022 - 20:30, said:



la ce suma de bani ne uitam pentru cumparare?

Pana in 15K eur

#100
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postsandu222, on 24 iunie 2022 - 19:42, said:



Stiu ce zici, conduc asa ceva. Doar se simte mai puternic, in realitate nu e. Tre' sa "rupi" pedala pana la 4000 ca sa traga la nivelul unei masini mai puternice dar care merge relaxat.



Si daca ai motorul resoftat si nu recunosti?



Da, eu is ala. Si in continuare nu cred asta!
Adica ar trebui sa incepem de la definitia dealului. Ce inseamna deal? ce inclinatie sa aiba? ce lungime? cu start de pe loc sau cu demaraj din vale?
Ca eu am incercat cu o dacie Logan 1.6mpi de 90cp sa urc un Deal pe la 9% inclinatie, lungime vreo 400-500m, am ajuns in a3a la 95km/h si efectiv nu mai urca in viteza si nu se mai tura, am stat cu pedala la podea ultimii vreo 200m si nimic, 95km/h constant. Pentru mine ala e deal. Apoi am mai incercat cu un Pajero mai vechi, 2.0 benzina 129CP, cu ala am reusit 100km/h
Daca tu zici ca pe asa un deal il urci cu 140 si 4 in masina....inseamna ca masina ta chiar e OZN-u.
logan am si io 1,6 ca tine, nu ajungi la 140 la deal inclinatie asa mare.Motorul nu are destula forta.

#101
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,101
  • Înscris: 14.08.2007

View Postsandu222, on 24 iunie 2022 - 19:42, said:

Si daca ai motorul resoftat si nu recunosti?
Care ar fi sensul sa am 130CP si sa zic ca am 115?

View Postsandu222, on 24 iunie 2022 - 19:42, said:

Da, eu is ala. Si in continuare nu cred asta!
Adica ar trebui sa incepem de la definitia dealului. Ce inseamna deal? ce inclinatie sa aiba? ce lungime? cu start de pe loc sau cu demaraj din vale?
Am zis de la inceput ca vorbeam de a face 80-140 la deal. Deal de 9% e ceva rar in Romania pe drum national/european, de obicei sunt in medie pe la 6%. Inclinatii mai mari ai pe judetene, dar acolo nu prea ai drum drept lung, urcusurile sunt cu multe curbe stranse din motive de buget si nu poti atinge viteze mari ca sunt curbe stranse.

Scenariul tipic la mine e ca am tiruri in fata sau alte masini lente pe Cluj-Oradea si sa zicem ca ele merg cu 70-80, traficul din sens opus e mare, ajungem sa urcam si se dubleaza banda la urcare pentru cateva sute de metri... Asa ca daca vrei sa scapi de masinile lente, o calci... Si atunci in functie de situatie de obicei faci reprize de genul 70/80-120/130, in functie si de cum permit curbele. Sau pe Valcele - Apahida ai scenarii de astea, unde vii cu 80-100 inainte sa inceapa dealul pentru ca sunt ceva curbe, dar apoi e urcare dreapta pe doua benzi si de multe ori e liber, asa ca o calci, si nu de putine ori treci de 140 la deal, indiferent ca esti singur sau cu familia in masina.

#102
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
ai deal ff mare la uzina de apa in micro 19 in Galati,zona Saturn Turn televiziune, sau cand vii de la Tiglina 1 spre micro 19
Mai ai un deal ff mare cand vii dinspre Braila,la intrare in Galati, zona Metro
Ptr sandu222 am scris :)

#103
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View Postcupcake1308, on 24 iunie 2022 - 20:03, said:

Pana in 15K eur


Dacia Logan (90CP/Turbo/benzina) - se misca decent dar trebuie constientizat limitarile inerente unui motor mic, fie el si turbo (sub 15K Euros, noua)

Hyundai Elantra (1.6L/aspirat/120CP/benzina) - sh, sub 15K Euros, facil de gasit, an/km rulati de bun simt.

pe restul enumerate de tine nu le cunosc

si inca una, nu este in lista ta si vine cu dezavantajul unui consum mare de benzina: Honda Accord/sh/2L/150CP.

#104
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View Postmirel3003, on 22 iunie 2022 - 14:24, said:

Daca ne referim strict la performanta motoarelor pe benzina(cai putere si 0-100):

Un motor de 1.0L turbo bate un 1.6L Aspirat.
Un motor de 1.5L turbo bate un 2.0L Aspirat

Legat de fiabilitate, motoarele aspirate sunt putin mai fiabile ca cele turbo.

Am inteles. Cineva mi-a zis la un moment dat ca cele pe turbo se strica mai repede, dar daca nu e adevarat si sunt si mai fiabile si mai puternice atunci par alegerea perfecta.

#105
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostGaBogdan, on 22 iunie 2022 - 14:03, said:


Recomand un test drive pentru siguranta, poate ceva tot nu-ti place, asa poti compara si vezi dupa exact ce e de facut

Dupa ce ajung in faza de semifinala a masinilor ma gandesc sa le testez pe cele ramase in cursa

#106
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostBursul, on 22 iunie 2022 - 15:03, said:

Subiectul nu se poate generaliza.

De exemplu VW scoate motoare pe banda rulanta. Sa ne amintim Golf 4, care avea vreo 10-15 tipuri de motoare: AEH, AKL, APF,  AXR, ALH.


Mersi. Si faptul sa stiu ca raspunsul poate diferi atat de mult ma ajuta, ca asa nu o sa mai exclud orice masina cu motor sub 1.6 cum incepusem sa fac.

#107
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View PostNikoroB, on 22 iunie 2022 - 15:52, said:

Exact. La turbo ai numai avantaje: consum mic, elasticitate mare.


Devin fan turbo

#108
cupcake1308

cupcake1308

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 22.06.2022

View Postutopium, on 22 iunie 2022 - 15:50, said:


Ca idee, si eu am avut Logan 1.4 MPI 2005 inainte de 1.0 TSI. Practic 1.0 TSI 115 CP e "racheta" pe langa el Posted Image Si cu toate ca Octavia e o masina mai mare/grea/spatioasa, consuma cu vreo 20-25% mai putin la acelasi stil de mers. La 150 unde Loganul isi cam da duhul si e galagios/instabil/etc, Octavia e abia la turatie maxima intr-a ... treia (si are 6 viteze).

Am auzit multe lucruri bune de Skoda in ultima vreme. Si modelul Scala Monte Carlo Hatchback mi se pare frumusica tare.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate