cati ani considerati ca e decent sa tina o masina de noua daca este intretinuta?
#37
Posted 19 May 2022 - 00:45
_-livio-_, on 18 mai 2022 - 23:19, said:
nu se vrea pt ca in general lumea nu mai tine masinile atata timp, ci le schimba la 3-5 ani, asa ca nu e rentabil sa le faca atat de rezistente pt ca pretul creste si clientul merge la cei care vand mai ieftin, ca oricum nu-l intereseaza sa reziste 20 de ani, doar si Mercedes a renuntat la construit masini-tanc. Păi vrem să fim ecologiști, da ? Nu mai schimbăm mașinile le 3-5 ani, le schimbăm la 6-10. Și să mai aibă rezervă de încă 10 pt cei care le cumpără sh, se vor găsi destui. ro_explorer, on 18 mai 2022 - 23:28, said: Dupa primele 2 masini am trecut pe sistem leasing si le schimb la 3 ani si cca 60K Km. Nu au relevanță combinațiile tale, de fapt, ale firmei tale, cu ce ar fi mai bine. Este evident că e mult mai poluator procesul producerii unei mașini noi la fiecare 3 ani decât producerea unei mașini mai fiabile. Sau ecologismul e doar de fațadă ? |
#38
Posted 19 May 2022 - 01:38
#39
Posted 19 May 2022 - 01:55
dtd234, on 18 mai 2022 - 19:21, said:
Astea noi cu electronice tin fix cat garantia. Au in cip programat sa pice cand depaseste un anumit nr de km, ori cand depaseste un anumit timp. au un cip cirip in ele... o masina te tine atat timp cat o intretii. inca mai am in familie un Megane 2 facelift din 2006, 1.6 16v, merge super bine. |
#40
Posted 19 May 2022 - 05:43
_-livio-_, on 18 mai 2022 - 19:06, said:
anii nu prea conteaza, rulajul e ce omoara masinile, cand trec de 200k km cam incep sa ceara chestii mai scumpe in functie de modul de exploatare, intretinere si noroc. |
#41
Posted 19 May 2022 - 05:58
Masinile actuala sunt nascute sa moara rapid,ca sa fim nevoiti sa cumparam alte masini.De aia eu merg cu masini vechi,din avaritie.
|
#42
Posted 19 May 2022 - 07:04
Mașinile actuale sunt făcute să se strice mai repede pentru că au multe electronice complicate care se uzează fizic și mai ales moral repede, au motoare concepute să utilizeze uleiuri foarte subțiri pentru a reduce pierderile prin frecare etc. Primim ceea ce se cere. Dacă mașinile ar fi fabricate cu garanție de 10 - 15 ani sau 300.000 km, cât la sută ați fi dispuși să dați în plus la o mașină nouă pentru asta? Să nu uităm că o asemenea mașină ar avea inclusiv emisii mai mari (datorită uleiului mai gros, supradimensionării unor componente) pentru care firmele constructoare vor fi obligate să plătească taxe suplimentare.
|
#43
Posted 19 May 2022 - 07:16
Aia cu bani ar fi dispusi.
Aia fara tre' sa-si ia bicicleta. Sau caruta cu cal. Sau abonament CFR. Si gata. Acu' toti coclitii stau la volan. ON: cca 15 ani si 300000 km. |
#44
Posted 19 May 2022 - 07:24
Atât rezistă cu costuri de întreținere rezonabile și "râșnițele" turbo. Pentru cei care visează să-și ia mașini sh la 10-20% din prețul unei mașini noi și să țină "pe viață"... Asta e, există bicicleta, trotineta și transportul în comun.
Edited by alin2pas, 19 May 2022 - 07:24. |
#45
Posted 19 May 2022 - 07:48
futurist, on 19 mai 2022 - 07:16, said:
Aia cu bani ar fi dispusi. Aia fara tre' sa-si ia bicicleta. Sau caruta cu cal. Sau abonament CFR. Si gata. Acu' toti coclitii stau la volan. ON: cca 15 ani si 300000 km. Stii ca si tu esti ultimul coclit in ochii celor cu masini mai scumpe cu 5000 de euro decat a ta, da? Maaaai ales cu masina de 15 ani si 300k. Apropo, in Romania boieria se masoara primordial in cat de aproape de usa blocului reusesti sa parchezi masina. Edited by abac, 19 May 2022 - 07:49. |
#46
Posted 19 May 2022 - 07:54
dtd234, on 18 mai 2022 - 19:21, said:
Astea noi cu electronice tin fix cat garantia. Au in cip programat sa pice cand depaseste un anumit nr de km, ori cand depaseste un anumit timp. Teoretic le poti repara daca schimbi ecu dar ala costa de nou cat face masina sh, si daca iei ecu sh nu stii cand pica. Softul e closed source deci ei baga ce au chef in el si nimeni nu poate verifica. Si eu as face la fel daca as fi producator de masini. Apoi mai sunt si o gramada de alte piese non-electronice care sunt construite sa pice dupa o anumita perioada dar aia nu e fixa ca le ecu. La alea e cam +/- 1 an/20k km. Per total, daca faci calcul nu merita sa repari masini noi. Ori le vinzi mai departe la fraieri ori le schimbi pe tichet rabla. Dpdv financiar nu cred ca merita sa cumperi masini noi decat daca esti firma. |
|
#47
Posted 19 May 2022 - 08:07
Minim 20 ani si existe posibilitatea sa gasesti piese pentru ea cat doresti sa o folosesti, Cum s-a scris si mai sus, toata treaba cu poluarea e doar o mare vrajeala atata timp cat nimeni nu impune producatorilor sa faca autoturisme fiabile . Consumerismul e impus de guverne pentru ca doar asa pot mulge cat mai mult populatia de bani.
|
#48
Posted 19 May 2022 - 08:28
Varianta in care merita cel mai mult o masina noua e aia in care tu ramai unic proprietar pe toata durata ei de viata.
Iar ca sa merite banii platiti pe masina cand a fost noua, ar trebui sa tina cel putin 600-700 de mii de kilometri si minim 20 de ani fara reparatii la caroserie pe motiv de rugina, fara segmentari, fara sa scoata fum, fara sa manance ulei. Ca atunci cand la final imparti costul ei de noua si faci socoteala pe an (sau pe suta de mii de km), sa rezulte sume cat mai mici. Un Logan luat cu 8400 de euro si tinut 20 de ani = 420 de euro pe an. S-au mers cu el 700 de mii de kilometri? ==> 1200 de euro pe suta de mii de km. Problema e ca oamenii au devenit "demanding" si lacomi. Vor ca pe parcursul vietii sa aiba in posesie toate modelele de masini posibile, sa se "infrupte" din cat mai multe marci si modele. E un soi de misecuvinism. Altminteri devin frustrati ca nu le "ofera" viata pe masura dorintelor lor (manate de lacomie si misecuvinism). Ca urmare, le schimba extrem de des. Nici n-au cumparat bine una, ca se si gandesc la urmatoarea. Edited by cattavencu, 19 May 2022 - 08:38. |
#49
Posted 19 May 2022 - 08:50
DarthBane, on 19 mai 2022 - 00:45, said:
... cattavencu, on 19 mai 2022 - 08:28, said:
Un Logan luat cu 8400 de euro si tinut 20 de ani = 420 de euro pe an. S-au mers cu el 700 de mii de kilometri? ==> 1200 de euro pe suta de mii de km. Confortul unde e? Performantele unde sunt? De asta eu nu m-am legat de costuri, am comentat strict prin ce merita sau nu pentru mine. Ia și tu un brăduț. Edited by ro_explorer, 19 May 2022 - 08:54. |
#50
Posted 19 May 2022 - 08:52
Nu știu din astea, eu când se termină benzina îmi cumpăr alta nouă.
|
#51
Posted 19 May 2022 - 08:56
abac, on 19 mai 2022 - 07:48, said:
Stii ca si tu esti ultimul coclit in ochii celor cu masini mai scumpe cu 5000 de euro decat a ta, da? Maaaai ales cu masina de 15 ani si 300k. Apropo, in Romania boieria se masoara primordial in cat de aproape de usa blocului reusesti sa parchezi masina. imi permit |
|
#52
Posted 19 May 2022 - 09:01
sa ma laud si eu.
opalu meu are 13ani si 360k km. si inca merge foarte bine... deocandata rata la service e decenta. |
#53
Posted 19 May 2022 - 09:11
nick_blaster, on 18 mai 2022 - 19:10, said:
Clar depinde de masina. Am avut un Megane 2 1.6 16V,, l-am tinut 17 ani ............. .............................. In schimb, alte masini nu merita tinute asa mult, pur si simplu 'imbatranesc'. Proabil ca 7 ani reprezinta o varsta onorabile de despartire in multe cazuri. Intretinere corespunzatoare fc de exploatare si de conditii de drum si dupa 7-8 ani sunt la a doua tinerete majoritatea masinilor. Si Dacia 1300 sa fie. Mai important e sa previi anumite probleme, sau sa le remediezi din timp decat pe final de stricaciune cum procedam multi. SfaturiFaraTroleala, on 18 mai 2022 - 18:58, said:
de asemenea, considerati ca o dacie Logan ar trebui sa tina mai putini ani ca si un Mercedes s classe? sau toate masinile ar trebui sa tina in medie aceasi varsta? de la ce varsta a masinii considerati ca nu mai este fiabila si incep reparatile costisitoare? ca si context de imaginatie sa fie cazul unei masini care a facut o media de 16k km anuali, mers in medie 40% oras neaglomerat, 10% aglomerat, 50% extraurban tinuta afara, facut schimburi la zi, fara sa fie condusa haotic, dar nici batraneste, adica un fel de proprietar median, dar care sa nu fie zgarciit cand vine vorba de schimburi ulei/placute/filtre un 20 de ani ar fi ok? 7-8 ani la una luata de noua fie ea si Dacia. Daca te gandesti la 10+ ani de-a lungu vietii trebuie sa mergi ca si cu oul, conditiile noastre de trafic/drumuri sunt printre cele mai proaste din Europa. Sa mergi f grijuliu 10+ ani cu o masina inseamna o viata...si sa ai parte de mult noroc |
#54
Posted 19 May 2022 - 10:17
Chiar acum cateva zile ma gandeam sa deschid un topic cu acest subiect.
DPMDV decent sa ti o masina e 10 ani. Intre 10 si 15 ani poti tine o masina ca si a 2-a masina. Din punctul meu de vedere orice masina de peste 15 ani ar trebui sa ajunga direct la REMAT, oricat de bine ar fi intretinuta. Deci azi orice masina produsa inainte de 2007 ar trebui sa ajunga la REMAT. Cea mai mare problema a autoturismelor nu e motorul... rar vezi o masina cu motor dus, problema e accesoriile motorului (turbo, egr, pompa inalta presiune, etc), orice motor intretinut ok duce 1 milion KM. Vad pe aici multi zmei care afirma ca decent sa ti o masina e 5 ani... sunt curios ce masini aveti? PS: Am un Ford Focus care anul asta a implinit 10 ani. In toamna vreau sa imi cumpar o noua masina si Fordul sa il mai pastrez 3-4 ani ca si a doua masina. Edited by mirel3003, 19 May 2022 - 10:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users