Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

cati ani considerati ca e decent sa tina o masina de noua daca este intretinuta?

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#109
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postalin2pas, on 29 mai 2022 - 11:43, said:

[...] rodaj, [...] primii 1000 km nu trebuie depășit 3500 rpm [...]Contează mult uleiul pus și cât de des e schimbat,[...]
In functie de ce tip de masina iti iei, aceste puncte pot sa nu existe.
In cazul meu actual, singura mentenanta ce urmeaza sa o fac masinii (dupa 1 an si 30K Km) este sa ii schimb filtrele de aer din habitaclu peste 1-2 saptamani. Atat.

View PostMelteanu, on 29 mai 2022 - 11:53, said:

Ah,uitaseem,masinile actuale de noi sunt nascute sa nu reziste,ca sa cumperi rapid alta.
Nu e vorba de "cat sunt facute sa reziste".

Uite ce spun altii care au numerele la indemana: https://www.autotrad...car-last-240725

Quote

Automotive Averages
In general, however, people don’t really keep their cars forever. Research by R.L. Polk says that the average age of a modern vehicle is 11.4 years, while the average length of time drivers keep a new vehicle is 71.4 months — around 6 years.

Nu zic ca am nimerit-o cu ce am scris mai devreme, dar am nimerit-o la marele fix (nici macar nu citisem articolul cand mi-am exprimat opiniile).

Edited by ro_explorer, 29 May 2022 - 12:29.


#110
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,359
  • Înscris: 29.01.2008
Mașinile electrice necesită mai puțină întreținere, dar cel puțin în situația mea nu e utilă. Sunt zone și țări unde s-au pregătit mai bine pentru trecerea la mașini electrice, sunt unde nu prea ai nimic pentru ele. La fel ca școlile din România, unele au internet prin fibră și table electronice, altele nu au internet, abia au semnal 2G la telefon în zonă și au WC în curte.
La mașinile electrice problemele apar când se uzează acumulatorii, asta probabil ar defini momentul în care trebuie schimbată mașina.

#111
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Iarasi te departezi de la subiect intrand pe subiecte divergente.

Nu e vorba de cat de mult poate fi tinuta o masina in functiune. Raspunsul la intrebarea asta este: atat cat se vrea - drept dovada ca sunt si masini de 100 de ani care circula azi. Nu asta e intrebarea.
Nu e vorba daca discutam despre masini cu petrol, carbuni sau cu baterii. Nu e vorba daca ai facut sau nu rodajul sau daca i-ai schimbat sau nu uleiul la timp - se presupune ca ai avut grija de ea ... titlul topicului specifica si asta.

Intrebarea este simpla. Raspunsul este si el simplu de formulat.

#112
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,359
  • Înscris: 29.01.2008
Sunt mașini la care se specifică o durată medie de utilizare de 8 ani (de regulă). La Mazda 2 DE nu se specifică o durată medie de utilizare, dar are trecut în manual un program de întreținere pentru 9 ani sau 180.000 km. La Renault Captur facelift e program de întreținere pe 12 ani, cu revizii Renault anuale sau la 30.000 km, oricare survine primul. Garanția vehicul e de 5 ani sau 100.000 km, anticoroziune de 6 ani fără limită de km. Alte mașini au garanție anticoroziune de 8 sau chiar 12 ani.
Durata de utilizare trebuie să fie mai mare sau egală cu cea de garanție, logic, nu? Presupun că dacă este indicat un program de întreținere pentru o perioadă, acel autovehicul ar trebui să reziste acea perioadă de timp (sau număr de km) dacă este întreținut corespunzător și utilizat normal. Orice utilizare excesivă (excesiv urban pe distanțe mici - regim taxi; condus sportiv; condus pe drumuri rele sau cu mult praf etc) scurtează această durată de utilizare.
Pe lângă această durată de utilizare în care mașina trebuie să funcționeze fără costuri mari de reparații (suplimentar costurilor de întreținere prevăzute), mai intervine și un factor subiectiv. Mașina se poate schimba chiar dacă e în stare bună și nu „mănâncă” încă bani pentru că se apropie perioada în care încep să „pice” piese și nu vrei să ai mașina indisponibilizată pentru reparații, se poate schimba pentru a avea niște dotări în plus sau pentru că încep să apară mici probleme care nu afectează funcționarea, dar sunt deranjante (faruri mătuite, parbriz cu zgârieturi fine, „greierași” etc) sau pur și simplu pentru că ieși mai bine d.p.d.v. al cheltuielilor de exploatare cu o mașină nouă (rate, impozit, asigurare, întreținere și reparații, combustibil). De aceea sunt unii care schimbă mașina mai repede de 5 ani sau alții care o schimbă după mai mult de 15 ani.

#113
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Aici o lista cu durata de garantie anti-coroziune, cred ca ar corespunde cu minimul duratei de viata estimate.

https://www.largus.f...n-10554405.html

30 de ani la Mercedes, 6 la Dacia, Jaguar, Land Rover, restul intre 8-12 ani.

Conteaza mult  calitatea pieselor de schimb, dar nu stiu cati isi permit sa puna numai piese OE (multe se gasesc doar la reprezentanta). Fabricantul masinii are probabil in vedere piesele OE, nu are de unde sa stie ce carpeli fabricate pe vapor o sa puna unii clienti.

E drept ca  normele eco nu se pupa mereu cu fiabilitatea.
Totusi nu inteleg de ce motoarele turbo sunt vazute mai rau ca aspiratele. Doar merg la RPM mai putine, datorita turbo, deci uzura ar trebui sa fie mai mica.
Nu cumva e o confuzie intre turbo si down sizing?

Edited by zveroboi78, 01 June 2022 - 18:11.


#114
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 10.01.2009
Orice motor supralimentat tine mai putin decat unul aspirat. Turbina vrei nu vrei este consumabila. Ca sa tii mult timp un autoturism trebuie sa fie incredibil de simplu si previzibil ca intretinere. Eu inca folosesc motoare OHV la care nu are cum sa se strice vreodata distributia, o sa-mi arunce segmenti pe teava de esapament pana o sa ajung sa umblu la distributie.

#115
IaBaDaBadU

IaBaDaBadU

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 686
  • Înscris: 05.05.2022
Minim 10 ani e decent. Ce nu tine 10 ani ar trebui sa nu se fabrice.

#116
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007
^apropo de asta, sunt sincer curios cat o sa tina Dacia spring.

A nu se intelege ca-i hate, masina aia isi scoate banii linistit in ~5 ani incarcata acasa, si mai putin daca ai unde sa o incarci gratis, doar din diferenta de cost al combustibilului/consumabile. Deci nu prea conteaza cat tine, dar am tot vazut diverse probleme la electrica, probleme cu materialele de izolatie, etc. Sunt sanse mari sa crape cateva pana in 10 ani, dar repet, si daca tin 5-6 ani teoretic ar fi destul pentru vremurile astea. Vom vedea.

#117
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View Postzveroboi78, on 01 iunie 2022 - 18:08, said:

Fabricantul masinii are probabil in vedere piesele OE, nu are de unde sa stie ce carpeli fabricate pe vapor o sa puna unii clienti.

as jura ca, in ultimele 2 decenii, nu au fost deloc rare momentele in care clientii nu au avut de unde sa stie ce carpeli ordinare le-au vandut producatorii…..

View Postzveroboi78, on 01 iunie 2022 - 18:08, said:

Totusi nu inteleg de ce motoarele turbo sunt vazute mai rau ca aspiratele.


adept neconditionat al motorului aspirat/benzina dar asta nu inseamna ca nu recunosc agrementul generat de condusul unui agregat turbo, chiar diesel. iar din punct de vedere tehnic opinia mea este ca un motor bine fabricat, aspirat sau turbo, va ramane un motor bine fabricat, sanatos.

si pentru a vedea si cealalta parte a monedei as vrea sa fac o remarca, apropos de o anumita congestie cerebrala a adeptilor agregatelor aspirate vis-à-vis de cei care au ales sa aleaga un motor turbo, repet, eu fiind fanboy motoare aspirate: in mainile connoisseurilor motoarele turbo au lag DOAR in momentul in care se pune viteza 1, pentru a demara, vehiculul fiind in repaus. in orice alta situatie, NU.

#118
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostTehCube, on 01 iunie 2022 - 22:55, said:

^apropo de asta, sunt sincer curios cat o sa tina Dacia spring.

A nu se intelege ca-i hate, masina aia isi scoate banii linistit in ~5 ani incarcata acasa, si mai putin daca ai unde sa o incarci gratis, doar din diferenta de cost al combustibilului/consumabile. Deci nu prea conteaza cat tine, dar am tot vazut diverse probleme la electrica, probleme cu materialele de izolatie, etc. Sunt sanse mari sa crape cateva pana in 10 ani, dar repet, si daca tin 5-6 ani teoretic ar fi destul pentru vremurile astea. Vom vedea.

Autonomia limitata te impiedica sa faci rulaj anual prea mare cu Springul ca utilizator "casnic". Poate doar daca faci livrari sau naveta sa poti face un rulaj mai mare.

#119
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022

View Postzveroboi78, on 01 iunie 2022 - 18:08, said:

Aici o lista cu durata de garantie anti-coroziune, cred ca ar corespunde cu minimul duratei de viata estimate.

https://www.largus.f...n-10554405.html

30 de ani la Mercedes, 6 la Dacia, Jaguar, Land Rover, restul intre 8-12 ani.

Conteaza mult  calitatea pieselor de schimb, dar nu stiu cati isi permit sa puna numai piese OE (multe se gasesc doar la reprezentanta). Fabricantul masinii are probabil in vedere piesele OE, nu are de unde sa stie ce carpeli fabricate pe vapor o sa puna unii clienti.

E drept ca  normele eco nu se pupa mereu cu fiabilitatea.
Totusi nu inteleg de ce motoarele turbo sunt vazute mai rau ca aspiratele. Doar merg la RPM mai putine, datorita turbo, deci uzura ar trebui sa fie mai mica.
Nu cumva e o confuzie intre turbo si down sizing?
Downsizing se scrie asa.Apoi da,e o corelare intre piata auto actuala si turbo.Se fac motoare mici dar e nevoie de putere si se incearca turbo,ca sa poata ramine motorul mic,dar sa creasca puterea.Mai trist e ca se coboara numarul de cilindri al motorului.

#120
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,797
  • Înscris: 09.01.2007

View Postunderb, on 02 iunie 2022 - 06:03, said:

Autonomia limitata te impiedica sa faci rulaj anual prea mare cu Springul ca utilizator "casnic". Poate doar daca faci livrari sau naveta sa poti face un rulaj mai mare.
Pe langa faptul ca romanii sunt "descurcareti" si o sa mearga si extraurban daca e considerabil mai ieftin, chiar si in oras poti face un 15.000 pe an, ceea ce inseamna ca in 5-6 ani ajungi la 75000 km ca sa amortizezi costul initial. Asta doar din carburant, fara revizii si alte alea care banuiesc ca-s mai ieftine decat la o masina clasica.
Eu ma astept sa cada chestii de pe ele care nu tin de rulaj foarte mare oricum, de gen electrica/electronica, plastice, caucicuri, rugina, etc. E un experiment interesant oricum, ca sunt deja foarte multe pe strazi, unii au depasit 30.000 km in 8 luni, deci vom vedea destul de clar daca au 'planned obsolescence' sau nu.

#121
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View PostMelteanu, on 02 iunie 2022 - 07:55, said:

Downsizing se scrie asa.

Mersi!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate