Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Efecte adverse ale sanctiunilor impuse Federatiei Ruse, repercusiuni asupra statelor UE
Last Updated: May 12 2023 10:07, Started by
Hunor_66
, Mar 29 2022 11:42
·
50
#1
Posted 29 March 2022 - 11:42
As dori sa discutam la rece, rational si obligatoriu documentat, efectele adverse asupra statelor UE, ale sanctiunilor economico-financiare impuse Federatiei Ruse.
NU este topic despre razboiul din Ukraina. DOAR despre efecte economice, si DOAR despre statele UE. Incep cu previziunile sumbre asupra crizei de motorina ce se prefigureaza la nivelul UE. Se prefigureaza o criza de motorina in Europa in principal, si pe plan global in secundar, spun specialistii. UE cumpara jumatate din motorina ce o consuma, din Rusia, iar cealalta jumatate din OM. Ca reactie la sanctiunile impuse, Rusia o redus cantitatea de motorina produsa in rafinariile sale, si automat cantitatea livrata in UE. Din pacate, cantitatea de motorina oferita de OM este limitata, nu poate inlocui deficitul rusesc. Este posibil sa vedem o rationalizare a motorinei in viitorul apropiat. Si sa mergem la drum lung cu cate 10 litri alimentati, de la o pompa de combustibil la alta... Intrucat toate economiile statelor UE folosesc exclusiv motorina ca sa livreze ce au de livrat, un efect al sanctiunilor impuse de UE, si la care Rusia o reactionat, va fi o afectare grava a economiilor statelor UE, cu intrarea in recesiune. Niste specialisti in piata petroliera explica: Quote
Mar 27, 2022, 6:00 PM CDT - Russian refiners cut processing rates of diesel fuel. - Already tight diesel supply is getting even tighter. - Vitol’s chief executive Hardy: diesel supply shortage could trigger rationing in Europe Earlier this week, Vitol's chief Russell Hardy warned that a diesel shortage could trigger fuel rationing in Europe. Now, those warnings are multiplying, with fuel rationing no longer looking like an abstract idea. Europe is risking a blow to its economic growth, Reuters reported on Thursday, citing experts. Diesel is what freight transport uses to deliver goods to consumers, but it is also what industrial transport uses for fuel. With Russian refiners cutting their processing rates in the wake of several waves of Western sanctions, already tight diesel supply is going to get a lot tighter. "Governments have a very clear understanding that there is a clear link between diesel and GDP, because almost everything that goes into and out of a factory goes using diesel," the director general of Fuels Europe, part of the European Petroleum Refiners Association, told Reuters this week. As Vitol's Russell Hardy noted earlier this week, "Europe imports about half of its diesel from Russia and about half of its diesel from the Middle East. That systemic shortfall of diesel is there." (bolduirile imi apartin) Se observa si cu ochiul liber: pretul la pompa este net mai mare la diesel, fata de benzina 95, cu toate ca procesul productiv este mai ieftin la motorina, comparativ cu benzina. |
#2
Posted 29 March 2022 - 11:49
Petrol şi produse petroliere putem importa şi din alte părţi. Mai greu, dar se poate face.
Gazul e o problemă, că nu e aşa de uşor de transportat cu vaporul. Poate cu ocazia asta învăţăm că se poate trăi (parţial) şi fără automobil, că prea a ajuns specie invazivă automobilul. Util, util, dar când distruge, şi-a depăşit utilitatea. |
#3
Posted 29 March 2022 - 11:54
#4
Posted 29 March 2022 - 12:01
@Hunor_66, tu poate stii mai bine. Am prins o frantura de stire la A3. S-a rationalizat (poate nu e cuvantul cel mai potrivit) cumva faina in Ungaria ? Ca ma astept ca si in Romania sa inceapa sa fie strans surubul la anumite produse alimentare de baza.
|
#5
Posted 29 March 2022 - 12:01
Toate sanctiunile impue Rusiei vor avea efecte adverse, nu doar in ceea ce priveste motorina.
Este normal sa fie asa deoarece economiile s-au culcat pe o ureche si prea putini au elaborat si pus la punct planuri B. Important este ca adversitatea asta sa fie majora pentru rusi si, sigur, nu va dura o viata de om pana cand efectele sanctiunilor isi vor atinge tinta dorita de toata lumea. |
#6
Posted 29 March 2022 - 12:04
Atata timp cat masina de razboi rusa ucide un popor, distruge o tara, efectele adverse blocarii acestei masinarii conteaza mai putin.
Este un razboi Rusia vs restul lumii iar un razboi costa intotdeauna. Si in domeniul meu si in aproape toate domeniile exista urmari, costuri suplimentare, blocaje, etc. Sa le insirui pe toate e de prisos, vom supravietui. Despre oamenii ramasi in Mariupol nu putem cu certitudine spune asta. |
#7
Posted 29 March 2022 - 12:11
Sorry, dar as dori sa nu vorbim despre razboiul din ukraina, pe acest topic.
Doar despre economiile statelor UE. Se poate ? fansat, on 29 martie 2022 - 12:01, said:
@Hunor_66, tu poate stii mai bine. Am prins o frantura de stire la A3. S-a rationalizat (poate nu e cuvantul cel mai potrivit) cumva faina in Ungaria ? Ca ma astept ca si in Romania sa inceapa sa fie strans surubul la anumite produse alimentare de baza. Rationalizarea e ceva la modul ''maxim un bax de fiecare bon fiscal''. Vrei mai mult ? Intri de mai multe ori in magazin. |
#8
Posted 29 March 2022 - 12:11
Orice razboi presupune costuri, pana la urma e o ecuatie economica, pe langa tragedia vietilor umane distruse, care ramane fara scuza.
Avem un razboi in Europa, sigur ne va afecta. Noi suntem mai aproape de linia frontului ma astept sa fim afectati pe partea de transporturi cu impact in mai multe domenii. Din fericire, energetic si cu mancarea cred ca ne vom descurca, Romania are resurse sa se autosustina. Rusia ca parte in razboi insa trebuie sa simta cel putin la fel ca Ucraina dezavantajele caii pe care a plecat. Eu vad si o parte pozitiva insa: milioanele de refugiati pot insemna si locuri de munca, servicii, productivitate, dezvoltare economica. Deasemenea tranzitia rapida spre alt tip de economie, bazata pe energii regenerabile, etc. in timp ce economia Rusiei va fi dusa in evul mediu, ca sa nu ne mai faca probleme zeci de ani de-acum incolo. Edited by Cris007, 29 March 2022 - 12:14. |
#9
Posted 29 March 2022 - 12:12
radumiki, on 29 martie 2022 - 12:04, said:
Atata timp cat masina de razboi rusa ucide un popor, distruge o tara, efectele adverse blocarii acestei masinarii conteaza mai putin. Este un razboi Rusia vs restul lumii iar un razboi costa intotdeauna. Si in domeniul meu si in aproape toate domeniile exista urmari, costuri suplimentare, blocaje, etc. Sa le insirui pe toate e de prisos, vom supravietui. Despre oamenii ramasi in Mariupol nu putem cu certitudine spune asta. |
#10
Posted 29 March 2022 - 12:12
|
#11
Posted 29 March 2022 - 12:14
argonaut, on 29 martie 2022 - 12:01, said:
Important este ca adversitatea asta sa fie majora pentru rusi si, sigur, nu va dura o viata de om pana cand efectele sanctiunilor isi vor atinge tinta dorita de toata lumea. Cate tunuri cu defect iti permiti sa-ti ucida proprii soldati, pana la ce efectiv ? |
#12
Posted 29 March 2022 - 12:14
Te-ai trezit și tu, după atâta timp, și realizezi că există efecte adverse ale acestor sancțiuni. O, istenem!
Edited by cleopatra00, 29 March 2022 - 12:15. |
#13
Posted 29 March 2022 - 12:15
Hunor_66, on 29 martie 2022 - 11:42, said:
UE cumpara jumatate din motorina ce o consuma, din Rusia, Cum? Cum o face? MicroEdge, on 29 martie 2022 - 12:12, said:
Poate ar fi cazul ca Europa sa se implice mai mult în soluționarea conflictului nu în masuri ce ne afectează pe toți. Cum? Ce propui in mod concret? |
#14
Posted 29 March 2022 - 12:15
In privinta pretului marit la motorina, asta ar putea aduce si beneficii - reducerea aglomeratiei in orase.
Dar cred ca trebuie o crestere consistenta a pretului pentru asta. Ca fata de acum 2 luni motorina e cu 30% mai scumpa, dar orasul mai aglomerat ca niciodata ... |
#15
Posted 29 March 2022 - 12:17
|
#16
Posted 29 March 2022 - 12:17
radumiki, on 29 martie 2022 - 12:12, said:
Evident ca se poate. De preferat sa se vina si cu solutii, exclus Rusia. Noi doar aici chibitam de pe margine, nu avem nici studii proprii in domeniul energiei si combustibililor, nici capacitati de decizie la nivel de stat UE. Bineinteles ca ne dorim sa vedem solutii. Deocamdata, specialistii trag semnale de alarma. Solutii, mai subtire... |
#17
Posted 29 March 2022 - 12:18
Deocamdata nici o tara nu a evaluat inca indeajuns demult pagubele proprii prin aplicarea de sactiuni Rusiei, insa Germania presupune deja pagube insemnate in toata
industria, mai ales in cele automotive. Depinde totusi de tara si in ce masura avea relatii economice bilaterale cu Rusia. https://www.zdf.de/n...=de&_x_tr_hl=de |
#18
Posted 29 March 2022 - 12:19
cleopatra00, on 29 martie 2022 - 12:14, said:
Te-ai trezit și tu, după atâta timp, și realizezi că există efecte adverse ale acestor sancțiuni. O, istenem! Sa facem misto poate fi amuzant, nu stiu insa cat de constructiv... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users