Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?
 Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...
 

Programele Rabla Plus si Clasic 2022

- - - - -
  • Please log in to reply
493 replies to this topic

#235
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006
Online se face doar programarea la ghișeu. In rest, trebuie mers personal acolo unde este înmatriculata.

#236
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008
  • Sunt in situatia de a-mi expira notele de inscriere pentru Rabla si Rabla+ (achizitia unui PHEV). La inceputul lunii mai vor trece cele 300 de zile de valabilitate iar cel mai probabil masina nu va fi produsa pana atunci pentru a avea o serie de sasiu in baza careia sa imi fie emisa factura de achizitie. Dealerul mi-a spus ca va cauta o solutie si ma va contacta. Cel mai probabil va incerca inscrierea mea inca o data in Rabla si Rabla+ doar ca de data asta vor fi necesare doua rable pentru a obtine ~acelasi discount. Ramane de vazut cum va pune problema costului de achizitie al rablelor. Cand m-am inscris in luna iulie 2021 am platit 2800 lei (sau 3000 lei ? nici nu mai stiu, au trecut aproape 300 zile Posted Image) pentru o rabla.
  • In paralel am contactat AFM pentru a le cere punctul de vedere in ceea ce priveste situatia descrisa. Din pacate informatiile primite de la ei nu ma ajuta cu mai nimic in a avea o pozitie mai puternica in discutiile / negocierile cu dealerul. Am intrebat daca se gandesc sa extinda valabilitatea notelor de inscriere ? Raspuns: NU. Am cerut mai multe informatii despre alineatul din ghidul de finantare care prevede obigativitatea vanzatorului sa ofere cumparatorului o masina la un pret redus cu contravaloarea primelor de casare chiar si dupa expirarea acestora. Am vrut sa inteleg daca exista sanse ca vanzatorul sa fenteze aceasta prevedere prind diferite moduri. Din pacate persoana de la AFM nu a putut sa ma lamureasca despre cum ar decurge toate evenimentele ulterioare expirarii notelor de inscriere. Practic am cerut sa imi descrie etapele chiar si printr-un exemplu al unei situatii similare. Mi-a spus ca nu cunoaste astfel de informatii si ca AFM nu intervine in relatia vanzator - cumparator. Ce am inteles eu de aici este ca daca dealerul decide sa joace jocuri murdare singura metoda prin care poti sa il determini sa isi respecte obligatiile este instanta. Poate si ANPC dar aici nu sunt sigur.
Am scris toate astea in speranta ca ii va ajuta si pe altii care se afla in situatii similare. De asemenea daca sunt altii care au trecut sau trec acum printr-o situatie similara ii invit sa ne ajute cu informatii.

#237
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008
daca-l suspectezi pe dealer de ceva, verifica daca poti ca intr-adevar ai o nota de inscriere in PSIPAN. Daca ai, atunci nu-ti ramane decat sa joci cartea 'stiai ca dureaza mai mult de 1 an sa vina masina, dar totusi ai rezervat fonduri devreme'.

daca suspectezi producatorul, cam astia sunt timpii de asteptare la HEV, PHEV, BEV... si optiunile de pe masina mai pot intarzia procesul. Aici nu prea ai ce face. Ce masina cumperi?


#238
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008
Nu il suspectez pe dealer ca a facut ceva pentru a se ajunge la situatia aceasta. Am verificat si exista notele de inscriere pe numele meu. De asemenea sunt convins ca dealerul, VW Romania sau VW AG nu stiau ca se va ajunge la peste 10 luni de la comanda pana la livrare.
Ce ma ingrijoreaza insa este ce va urma. Obiectivul meu este sa intru in posesia masinii la pretul din contractul semnat in 2021 pe cand pe dealer nu l-ar deranja absolut deloc ca eu sa renunt la comanda (presupunerea mea). Cu obiective atat de diferite ma astept la discutii interesante in saptamanile urmatoare.

#239
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008
cum ai zis si tu: ca sa ajungi la acelasi pret, iti trebuiesc 2 rable acum, ceea ce inseamna ca nu e chiar acelasi pret, ca e cu 2x 3.000 de lei mai mult. Iar aceste costuri nu cred ca se impart cu altcineva

sfatul meu e, daca tot te-ai ars o data, sa astepti pana ajunge masina, abia apoi sa te inscrii cu 2 rable

am niste prieteni, de 1 an asteapta un MHEV. Deci mare atentie cat trebuie sa mai astepti dupa masina din luna_mai incolo, sa nu treaca alte 300 de zile. E cam exagerat, dar traim vremuri exagerate

#240
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

View Postr_vlad, on 18 aprilie 2022 - 10:57, said:

[...]dealerul decide sa joace jocuri murdare

Impresia mea e ca daca dai vorba la importator ca te cam supara un dealer, se rezolva foarte prompt, ca o reclama proasta costa cam cat 10 reclame bune.

#241
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,061
  • Înscris: 14.08.2007
Mi se pare o prostie din start faptul ca expira cupoanele. Odata rezervate si facuta comanda ferma, nu vad de ce sa mai expire. Trebuie schimbata legislatia.

#242
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008
In vremuri normale in care cerearea si oferta nu erau fiecare din alt film am vazut valabilitatea limitata a notelor de inscriere ca un ajutor pentru cumparator. O protectie fata de eventuale abuzuri ale vanzatorului. Exemplu: dai comanda pentru o masina pe care o astepti deja de ceva timp si dealerul primeste o oferta mai buna din alta parte si decide sa dea masina altcuiva si sa comande o alta masina pentru tine. Cele 240 zile valabilitate care erau stipulate in ghid ar fi limitat sansele ca vanzatorul sa faca manevre de genul asta. Pe de alta parte banii alocati de AFM pentru program prin exercitii bugetare din ani anteriori ar putea ramane blocati perioade lungi de timp daca nu ar exista termen de valabilitate. Un sistem fara valabilitate limitata ar fi oportun acum dar asta ar insemna regandirea intregului program de finantare.

#243
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,061
  • Înscris: 14.08.2007
Nu vad cu ce ar incurca statul ca trebuie sa deconteze mai tarziu o achizitie ... dimpotriva, e un avantaj, sta mai mult timp cu banii in cont si mai castiga din dobanzi pana face efectiv decontarea.

Cat despre abuzul de care zici, nu stiu daca e chiar asa de usor de facut ... cand faci o comanda primesti un numar de inregistrare a comenzii, daca nu ma insel chiar fabrica iti da ceva numar de inregistrare ... plus ca nu e ca si cum o masina personalizata pentru tine va corespunde la fix cu doleantele altui client (la unele branduri poti personaliza atat de multe lucruri incat ai zeci de mii de combinatii posibile de configurari). In plus anumite configurari mai dispar din configurator si dealerul s-ar putea trezi ca nu mai poate comanda una identica cu cea initiala ... deci nu cred ca e foarte realista acea situatie si ca vreun dealer cat de cat serios si care vrea sa ramana in business face chestii de astea.

Edited by utopium, 20 April 2022 - 09:50.


#244
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008

View Postr_vlad, on 18 aprilie 2022 - 10:57, said:

  • Sunt in situatia de a-mi expira notele de inscriere pentru Rabla si Rabla+ (achizitia unui PHEV). La inceputul lunii mai vor trece cele 300 de zile de valabilitate iar cel mai probabil masina nu va fi produsa pana atunci pentru a avea o serie de sasiu in baza careia sa imi fie emisa factura de achizitie.

View Postr_vlad, on 18 aprilie 2022 - 14:45, said:

Am verificat si exista notele de inscriere pe numele meu.

dar o serie de sasiu tot ai... adica cea in baza careia s-a depus dosarul Rabla, doar ca inca nu s-a materializat masina.

#245
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008

View Postutopium, on 20 aprilie 2022 - 09:46, said:

Nu vad cu ce ar incurca statul ca trebuie sa deconteze mai tarziu o achizitie ... dimpotriva, e un avantaj, sta mai mult timp cu banii in cont si mai castiga din dobanzi pana face efectiv decontarea.
Eu inca nu am intalnit institutie publica sau privata care sa prefere sa aiba niste bani blocati cu lunile sau poate chiar peste un an. E bataie de cap suplimentara care nu are cum sa fie compensata din dobanzi de 1-3%. In plus, principial vorbind, banii aia trebuie consumati pentru a produce un efect. E mai greu sa argumentezi nevoia de fonduri suplimentare cand tu ai 10-15 % (procent ales la intamplare) din fonduri pe anul curent nefolositi.

View Postutopium, on 20 aprilie 2022 - 09:46, said:

Cat despre abuzul de care zici, nu stiu daca e chiar asa de usor de facut ... cand faci o comanda primesti un numar de inregistrare a comenzii, daca nu ma insel chiar fabrica iti da ceva numar de inregistrare ... plus ca nu e ca si cum o masina personalizata pentru tine va corespunde la fix cu doleantele altui client (la unele branduri poti personaliza atat de multe lucruri incat ai zeci de mii de combinatii posibile de configurari). In plus anumite configurari mai dispar din configurator si dealerul s-ar putea trezi ca nu mai poate comanda una identica cu cea initiala ... deci nu cred ca e foarte realista acea situatie si ca vreun dealer cat de cat serios si care vrea sa ramana in business face chestii de astea.
Era un exemplu fortat, recunosc dar nu imposibil. In concluzie poate ca ai dreptate si e doar un caz ipotetic cu sanse minime sa se intample.

View Postdizzy88, on 20 aprilie 2022 - 11:21, said:

dar o serie de sasiu tot ai... adica cea in baza careia s-a depus dosarul Rabla, doar ca inca nu s-a materializat masina.
Nu, nu exista serie de sasiu. Pana cand comanda nu ajunge intr-o etapa avansata nu este generata / disponibila seria de sasiu. Daca ar fi fost disponibila se putea emite factura de achizitie care sa fie inregistrata la AFM. Practic mai castigam 90 zile peste cele 300 pentru ca masina sa si ajunga la mine urmand ca apoi eu sa o inmatriculez.

#246
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008

View Postr_vlad, on 20 aprilie 2022 - 11:46, said:

Nu, nu exista serie de sasiu. Pana cand comanda nu ajunge intr-o etapa avansata nu este generata / disponibila seria de sasiu. Daca ar fi fost disponibila se putea emite factura de achizitie care sa fie inregistrata la AFM. Practic mai castigam 90 zile peste cele 300 pentru ca masina sa si ajunga la mine urmand ca apoi eu sa o inmatriculez.
eu am inteles pasii ca fiind asa (cel putin la masinile fara timpi f. mari de asteptare):
- platesti avans
- la 3 luni primesti seria de sasiu
- in baza seriei pregatesti dosarul
- la urmatoarea runda de fonduri te inscrii
- mai dureaza ceva pana ajunge masina (hopefully - nu mai mult de 300 de zile de la accesarea fondurilor)

Tu zici ca n-ai primit serie de sasiu nici dupa aprox. 300 de zile, ceea ce ma duce cu gandu' la:
- dealerul stia ca nu se primeste serie de sasiu asa repede, si poate a trecut o singura rabla pe mai multe dosare (imagineaza-ti ce castig ai la 3000 de lei x nr dosare pt o singura rabla)

Verificari de facut, daca zici ca dealerul are de castigat daca renunti:
- verifica din alte surse (nu de la dealer) daca e alocat un VIN pe comanda ta
- cat dureaza in mod normal pana ajunge o serie de sasiu la modelul comandat de tine
- rabla folosita in dosarul tau, mai e folosita si in alte dosare?

Edited by dizzy88, 21 April 2022 - 08:38.


#247
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008
Pasii descrisi de tine nu au legatura cu metodologia de inscriere / ghidul Rabla. Nu stiu cum ai ajuns la ei dar nu e corect. Nu ai nevoie de serie de sasiu pentru a te inscrie in Rabla. Ai nevoie de o rabla casata, un vanzator / producator inscris in program si o comanda pentru un autovehicul eligibil. Pe langa astea beneficiarul trebuie sa fie eligibil (certificat atestare fiscala si declaratie pe proprie raspundere daca imi aduc aminte).
Legat de seria de sasiu si momentul in timp in care devine disponibila e o poveste lunga. La VW seria de sasiu devine disponibila destul de aproape de momentul producerii efective a masinii si ulterior, liverare. In cazul meu masina nu a ajuns la momentul asta si la fel si in cazul multor alti cumparatori care nu au comenzi inca de anul trecut din iunie-iulie.
Exclus ca dealerul sa fi facut manevre cu inscrierea in programul Rabla. Ba chiar a fost cat se poate de corect. Cand am dat comanda ferma a si inscris totul in platforma AFM. Daca intarzia sa faca asta poate mai aveam acum cateva zile sau zeci de zile de valabilitate. De asemenea este imposibil sa inscrie o rabla casata pentru mai multe persoane/masini noi.

Intre timp am primit un email clar de la AFM in legatura cu situatia mea. Aici nota 10 pentru AFM. Raspund repede. Din pacate nu e un raspuns care sa ma ajute prea mult. Totusi, ce am optinut de la ei este:
- confirmarea datei de expirare a notei de inscriere
- confirmarea ca nu au de gand sa extinda valabilitatea
- au contactat dealerul pentru a cere explicatie despre situatie
- mi-au evidentiat alineatele din ghid care descriu obligatiile producatorului daca masina nu este livrata pana la expirarea notei de inscriere.

Cf art 4 punct 4.1 producatorul se obliga
ș) în situația în care achiziționarea autovehiculului nou nu se realizează din culpa sa exclusivă, să ofere solicitantului înscris, în maximum 90 de zile de la data expirării valabilității notei de înscriere, posibilitatea achiziționării unui autovehicul nou, din al cărui preț de comercializare, cu TVA, se va scădea cuantumul ecotichetului;

t) să răspundă pentru implicațiile, de orice natură, generate de neîndeplinirea obligației de informare a solicitantului înscris cu privire la rezultatul verificării informațiilor, termenul stabilit pentru achiziționarea autovehiculului nou, precum și pentru implicațiile de orice natură, generate de refuzul efectuării formalităților de vânzare-cumpărare și predare-primire a autovehiculului nou;

- mi-au sugerat ca  o posibila solutie ar fi sa accesez Rabla 2022 (etapa din mai) dar facand asta voi pierde rabla casata in iulie 2021 si va trebui sa casez alta rabla

Raspunsul dealerului catre AFM a fost ca sunt constienti ca expira notele de inscriere dar masina este blocata in fabrica si atat ei cat si importatorul nu stiu cand va fi livrata. In plus au mentionat ca mi-au comunicat aceste informatii (100% corect).
Repet. Nu suspectez dealerul sau importatorul de nimic. Pana acum totul a fost facut ca la carte. Ce nu stiu eu este ce se intampla mai departe dupa ce expira notele. Are rost sa insist sa isi respecte obligatiile din ghidul de finantare ? Sa accept o solutie de compromis in care sa mai dau bani pentru inca o rabla pentru a ma inscrie in Rabla 2022 ? Am sanse sa prind fonduri in Rabla 2022 etapa din mai ?

#248
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,061
  • Înscris: 14.08.2007

View Postr_vlad, on 20 aprilie 2022 - 11:46, said:

Eu inca nu am intalnit institutie publica sau privata care sa prefere sa aiba niste bani blocati cu lunile sau poate chiar peste un an.
Blocati? Sunt intr-un cont bancar, necheltuiti, nu ii incurca cu absolut nimic. Si e plin de institutii care au excedent bugetar, adica nu isi cheltuie bugetul alocat. Primaria Cluj a patit constant in ultimii ani asta de exemplu, pentru ca unele proiecte s-au miscat mai lent si atunci nu au trebuit sa faca decontari. Se reporteaza suma pe anul urmator si gata, se face plata cand lucrarea e receptionata. Nu e nimic complicat in asta, e un simplu procedeu contabil.

#249
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008
Faptul ca o institutie poate tine banii nefolositi nu imseamna ca e bine ca face asta. Cand faci un buget pe anul urmator si ceri banii aia se presupune ca ai fost realist in estimari si ca poti sa ii cheltui. Altfel, pierzi credibilitate si blochezi banii care ar fi putut fi folositi de alta institutie sau departament al aceleiasi institutii. Exista si situatii neprevazute care determina intarzieri la decontare dar astea ar trebui sa fie exceptii. In plus nu e o regula ca banii nefolositi sa se reporteze de la an la an.  Exemplul cu primaria e cam departe de speta de fata. La fel e si la Sibiu. An de an excedent bugetar aparat prin intazieri ale lucrarilor cand de fapt un management eficient si cu viziune ar fi gasit solutii sa nu ramana bani in conturi cu dobanda de 1-3%.
Am deviat prea mult de la subiect. In speta de fata daca as fi avut un termen nelimitat, prin absurd, daca VW nu ar livra masina nici anul acesta AFM ar fi trebuit sa tina banii aia blocati atat in bugetul pentru 2021 cat si pentru 2022 si 2023. Orice om care lucreaza in finante iti poate confirma ca nu e de dorit sa nu cheltui banii in ciclul financiar in care ai afirmat ca ii cheltui.

#250
p1073

p1073

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 29.10.2021

View Postr_vlad, on 21 aprilie 2022 - 14:46, said:

Faptul ca o institutie poate tine banii nefolositi nu imseamna ca e bine ca face asta. Cand faci un buget pe anul urmator si ceri banii aia se presupune ca ai fost realist in estimari si ca poti sa ii cheltui. Altfel, pierzi credibilitate si blochezi banii care ar fi putut fi folositi de alta institutie sau departament al aceleiasi institutii. Exista si situatii neprevazute care determina intarzieri la decontare dar astea ar trebui sa fie exceptii. In plus nu e o regula ca banii nefolositi sa se reporteze de la an la an.  Exemplul cu primaria e cam departe de speta de fata. La fel e si la Sibiu. An de an excedent bugetar aparat prin intazieri ale lucrarilor cand de fapt un management eficient si cu viziune ar fi gasit solutii sa nu ramana bani in conturi cu dobanda de 1-3%.
Am deviat prea mult de la subiect. In speta de fata daca as fi avut un termen nelimitat, prin absurd, daca VW nu ar livra masina nici anul acesta AFM ar fi trebuit sa tina banii aia blocati atat in bugetul pentru 2021 cat si pentru 2022 si 2023. Orice om care lucreaza in finante iti poate confirma ca nu e de dorit sa nu cheltui banii in ciclul financiar in care ai afirmat ca ii cheltui.
daca nu este secret care este pretul masini fara rabla

#251
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,061
  • Înscris: 14.08.2007

View Postr_vlad, on 21 aprilie 2022 - 14:46, said:

Orice om care lucreaza in finante iti poate confirma ca nu e de dorit sa nu cheltui banii in ciclul financiar in care ai afirmat ca ii cheltui.
Orice businessman iti poate confirma ca prefera sa faca o plata/o decontare cat mai tarziu posibil :D

#252
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 12.02.2008

View Postp1073, on 21 aprilie 2022 - 19:29, said:


daca nu este secret care este pretul masini fara rabla
Are relvanta pentru topic ? Cu 5540 euro mai scumpa.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate