Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Skoda Octavia dispare din preferințele romanilor

* * * - - 7 votes
  • Please log in to reply
415 replies to this topic

#91
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Si octavia dar si sedanurile in general dispar. Chiar discutam cu niste prieteni zilele trecute care voiau sa isi ia masina si ziceau ca nu isi ia sedan si SUV ca este mai sigur si are portbagaj mai mare. Ca spatiu octavia si superb-ul sunt geniale la portbagat mai ales ca poti rabata bancheta si portbagajul deschide si luneta dar preferau sa ia un suv mai mic...
Mie mi se pare ca este un trend sa iei SUV sau pentru multi ideal este un break iar acea masina cu format de sedan nu mai este ok.
Ca pret, este scumpa, putin as zice peste o masina medie pentru ca sunt gramezi pe care le poti lua sub 20k de euro cu un motor ceva mai potent decat acel 1.0 TSI pe care romanii il vad nefiabil, fara vlaga, etc. pentru ca ei stiu exact cum trage si cat consuma fara sa mearga cu el. Totusi realist vorbind poti lua sub sau in jur de 20k de euro motoare mai puternice gen I30 de 160 cp si altele pe cand la octavia 1.5 TSI te cam costa, as zice putin cam mult acum.
Pe de alta parte daca te uiti sa iei ceva te cam invarti intre skoda si VW, ma uitam acum 2 ani si cand iei la bani marunti dotarile, performantele (nu cp ci timpi si felul cum accelereaza combinat cu ce consum au) si calitatea interiorului alte marci poate iti ofera mai mult la ceva, mai putin la altceva iar in cazul multora nu poti jongla cu dotarile.

Ma utiam recent ca de anul trecut tot voiam sa mai schimb o masina din casa si desi am plecat de la ideea ca octavia este scumpa, concurentii directi gen Corolla si elantra au minusuri greu de gestionat cum ar fi lipsa parcarii automate (la corolla au dar costa o gramada), motoarele sunt cam flescaite, oricat de neluabil in calcul 1.0 tsi cu manuala (desi ma intereseaza doar automate dar nu am gasit sa vad cum este) se simte mai puternic cand il conduci decat motoarele de 1.6 de pe elantra sau 1.8 de pe corolla iar 1.5 TSI pare in alta liga. Mai este si problema spatiului care pentru cei din spate este mare la octavia comparabil cu restul, destul de asemanator cu elantra dar mie mi se pare ca om normal mai spatioasa, tipul de pe youtube care le compara este fan elantra si tinde sa dramatizeze. La Toyota merge infotainment-ul ala destul de naspa desi senzatia in masina este destul de premium iar motorul parca pare slab, mai slab decat cel de pe elantra. Chestia e ca este o balanta care face octavia sa fie totusi un best buy in fct de ce promotorii prinzi dar putin scumpa, daca era 2-3000 de euro mai ieftina chiar vindea asa daca vrei sa o iei cu 1.5 tsi, dsg, ceva dotari te duce cam la 25k cu rabla si discount-uri ceea ce este multicel iar in zona asta incepe sa coste cat un avans la o garsoniera si incepi sa te intrebi daca dai banii astia sau mai tii masina pe care o ai si ii bagi in ceva folositor.

Edited by geopsi, 07 January 2022 - 17:33.


#92
mistique

mistique

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 756
  • Înscris: 09.04.2006

 Drumroll, on 07 ianuarie 2022 - 12:30, said:

iata ce primesti standard, in aia 41025 euro:

Siguranta
Airbag central fata
Airbag sofer si airbag pasager cu optiune dezactivare airbag pasager
Airbag-uri laterale fata si airbag-uri pentru cap fata/spate
Apel urgenta (eCall)
Blocuri optice spate cu tehnologie LED
Faruri cu tehnologie LED
Front Assistant
Lane Assist Basic
Light Assistant si senzor de ploaie
Monitorizarea presiunii in pneuri
Oglinda retrovizoare cu efect automat antiorbire
Pregatire ISOFIX pentru scaunul pasagerului si pentru bancheta spate
Servicii Proactive

Functionalitate si confort
Bancheta spate rabatabila fractionat (include cotiera centrala)
Climatronic in doua zone
Cotiera centrala fata
Covorase din material textil
Garantie 2 ani fara limita de kilometri
Iluminare ambientala LED
Keyless Go
Oglinzi exterioare pliabile electric si cu efect antiorbire (doar la sofer)
Priza 12 V in compartimentul portbagaj
Reglaj vertical scaune fata
Senzori parcare spate
Suport lombar scaune fata
Tempomat si limitator viteza
Umbrela in usa laterala fata
Volan multifunctional imbracat in piele
Wireless Smart Link

In comparatie cu Loganul full de 13k euro, de care ne este atat de rusine, minunea tehnicii cehe are in plus:
La siguranta: Lane assist basic
La functionalitate si confort: clima pe 2 zone si evident umbrela din Dragonul Rosu de 2,5 lei

Evident de ce nu se cumpara..

#93
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,788
  • Înscris: 08.01.2010
Octavia 4 am vazut multe pe strazi, in schimb la Golf 8 e multa liniste si putine vanzari. Octavia se vindea mult catre flote, catre clienti internationali, care luau zeci sau sute de unitati si le vedeai peste tot. De cand au crescut preturile VAG, Hyundai si Toyota vand, pentru prima oara, mai mult decat VW/Skoda. Octavia e o compacta alungita, in fata e cat un Golf, dar e foarte lunga si au crescut spatiul pe bancheta spate si...ah, portbagajul, dupa care suspina o parte a romanilor care pleaca la drum cu tot sifonierul :-)

#94
Drumroll

Drumroll

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 16.07.2021

 mistique, on 07 ianuarie 2022 - 18:38, said:


In comparatie cu Loganul full de 13k euro, de care ne este atat de rusine, minunea tehnicii cehe are in plus:
La siguranta: Lane assist basic
La functionalitate si confort: clima pe 2 zone si evident umbrela din Dragonul Rosu de 2,5 lei

Evident de ce nu se cumpara..
Ai asa ceva pe loganescu?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-DVXW-beUYQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Posted Image

#95
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013

 ericmario, on 07 ianuarie 2022 - 15:28, said:

Problema pentru fanii VAG e că Passat sedan nu se mai produce, Seat nu are nimic în gamă la dimensiunile Octaviei și atunci asta ar cam singura opțiune.
Oricum, sunt mai multe decizii dubioase dar e treaba lor.
De exemplu ar mai fi Arteon sedan, dar ăla e mai scump decât Audi A5 Sportback. Posted Image
Vorbesti prostii cu Arteonul mai scump decat Audi A5.Intra in configurator si vezi ca e cu peste 4000 euro mai scump Audi A5 in varianta de baza....

#96
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 geopsi, on 07 ianuarie 2022 - 17:32, said:


Ma utiam recent ca de anul trecut tot voiam sa mai schimb o masina din casa si desi am plecat de la ideea ca octavia este scumpa, concurentii directi gen Corolla si elantra au minusuri greu de gestionat cum ar fi lipsa parcarii automate (la corolla au dar costa o gramada), motoarele sunt cam flescaite, oricat de neluabil in calcul 1.0 tsi cu manuala (desi ma intereseaza doar automate dar nu am gasit sa vad cum este) se simte mai puternic cand il conduci decat motoarele de 1.6 de pe elantra sau 1.8 de pe corolla iar 1.5 TSI pare in alta liga. Mai este si problema spatiului care pentru cei din spate este mare la octavia comparabil cu restul, destul de asemanator cu elantra dar mie mi se pare ca om normal mai spatioasa, tipul de pe youtube care le compara este fan elantra si tinde sa dramatizeze. La Toyota merge infotainment-ul ala destul de naspa desi senzatia in masina este destul de premium iar motorul parca pare slab, mai slab decat cel de pe elantra. Chestia e ca este o balanta care face octavia sa fie totusi un best buy in fct de ce promotorii prinzi dar putin scumpa, daca era 2-3000 de euro mai ieftina chiar vindea asa daca vrei sa o iei cu 1.5 tsi, dsg, ceva dotari te duce cam la 25k cu rabla si discount-uri ceea ce este multicel iar in zona asta incepe sa coste cat un avans la o garsoniera si incepi sa te intrebi daca dai banii astia sau mai tii masina pe care o ai si ii bagi in ceva folositor.

Parcarea automata nu prea e o dotare de urmarit in gama asta de pret si oricum nu prea e utila in Romania, mai degraba camera+senzori ...chiar si 360 view e o dotare exotica

Daca le analizezi in realitate exact asa sunt, se vede si in clipul de comparatie urmator
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z-2DGx1KWMA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Elantra e putin mai spatioasa la interior, octavia are portbagajul mai mare si cu hayon si garda la sol putin mai mare

Dar daca te uiti la SUV-uri nu iti mai vine sa te urci in ele :)

#97
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 raducut123, on 07 ianuarie 2022 - 20:18, said:

Vorbesti prostii cu Arteonul mai scump decat Audi A5.Intra in configurator si vezi ca e cu peste 4000 euro mai scump Audi A5 in varianta de baza....
A5 sportback - 39.600 euro
VW Arteon - 40.905 euro.

 mistique, on 07 ianuarie 2022 - 18:38, said:


In comparatie cu Loganul full de 13k euro...
Nimic nu se compară cu Logan full!

#98
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013

 ericmario, on 08 ianuarie 2022 - 06:03, said:

A5 sportback - 39.600 euro
VW Arteon - 40.905 euro.


Nimic nu se compară cu Logan full!
Configuratorul de Ro!Arteon 38.241 euro
A5 sportback 42.400 euro.Deci peste 4.000 euro

#99
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 mistique, on 07 ianuarie 2022 - 18:38, said:


In comparatie cu Loganul full de 13k euro, de care ne este atat de rusine, minunea tehnicii cehe are in plus:
La siguranta: Lane assist basic
La functionalitate si confort: clima pe 2 zone si evident umbrela din Dragonul Rosu de 2,5 lei

Evident de ce nu se cumpara..
Ceea ce iti scapa complet este siguranta in caz de impact, aia face diferenta intre viata si moarte si este cu mult mai buna in cazul octaviei, de fapt sunt cam la poluri opuse.
Ca si spatiu , dotari, etc sunt multe pe care le poti lua chiar daca unele le gasesti si pe Logan. Sa nu mai vorbim de fiabilitate ca la dacie am schimbat pana la 40k de km  2 termostate, 2 blocuri de lumini, o gramada de sigurante plus ca se prelingea lichid din caseta de directie pe la burduf care a fost strans la service. La octavia veche pana la 153k de km am schimbat senzorul de la axa cu came si ceva la cheia de contact, ambele pe garantie. Dacia merita luata atunci cand nu iti permiti altceva nou, altfel nu este o varianta de luat in calcul.

 stalker2142, on 07 ianuarie 2022 - 21:24, said:

Parcarea automata nu prea e o dotare de urmarit in gama asta de pret si oricum nu prea e utila in Romania, mai degraba camera+senzori ...chiar si 360 view e o dotare exotica

Daca le analizezi in realitate exact asa sunt, se vede si in clipul de comparatie urmator
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z-2DGx1KWMA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Elantra e putin mai spatioasa la interior, octavia are portbagajul mai mare si cu hayon si garda la sol putin mai mare

Dar daca te uiti la SUV-uri nu iti mai vine sa te urci in ele Posted Image
Da dar parcarea automata o poti lua spre deosebire de alte masini, la Toyota trebuie sa iei dotarea de top. Pentru anumite persoane poate sa fie ceva definitoriu si mai sunt dotari care pot fi interesante cum sunt farurile matrix led, DCC, incalzire stationara cu telecomanda, etc. As mai adauga si posibiltiatea de a lua tractiune integrala care poate sa fie de folos iarna.
La spatiu in video mi se pare la fel, in realitate mi s-a parut mai mare dar nu am vazut masinile puse una langa alta si poate m-a influentat si senzatia de premium din octavia desi daca tin bine minte parca era cu plastic cam tare in spate (nu ca imi pasa).

#100
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010

 geopsi, on 09 ianuarie 2022 - 19:07, said:

Ceea ce iti scapa complet
Ii scapa multe, daca are impresia ca diferenta intre Logan si Octavia sta doar in line assist, clima si umbrela.
Atitudinea unuia care a mers doar cu trenul la viata lui, probabil ...
Cand in viata asta va avea Loganul caroserie galvanizata ??
Cand va avea tinuta de drum a Octaviei ??
Mai are putin si il compara cu Maserati ...

#101
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Da, si treaba cu tabla conteaza, la Dacia din 2008 este rosie pe sub de rugina, s-a rupt acum ceva timp un fel de prindere de la traseul de la evacuare dar nu am mai pus-o la loc, in schimb octavia din 2007 care a si vazut zapada si namoale mai nasoale fiind cu garda la sol mai mare are doar cateva puncte pe toba dupa 15 ani...
Chestia e ca pentru multi (inclusiv eu) siguranta conteaza in primul rand, daca nu are 5 stele ncap mi se pare riscant la cati nebuni sunt pe drum plus ca la noi in tara drumurile nuprea sunt cu despartitor si 2 benzi pe sens si cine merge stie cum se merge si ce pericole sunt.

Sunt si masini comparabile, cum ziceam Corolla, elantra, poate i30 fastback care mi se pare misto prin prisma motorului de 160 cp dar loganul este cu mult in urma.
Uite, o chestie pe care nu o inteleg desi este un topic despre octavia este de ce la elantra nu ofera si alte motoare la noi, cred ca motorul de 160 cp ar fi hit. la Toyota, spre exemplu ii inteleg de ce nu pun motor mai puternic pe coroola dar elantra se vinde in alte tari cu motoare mai potente.

#102
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Realizati ca o masina e facuta din multe chestii care nu se vad, nu doar doarile alea din configurator. Cum sa pui ca intre Logan si Octavia sunt doua dotari diferite in rest e la fel ? :) Loganul si Dusterul sunt coji umflate bine si destul de aratoase care la un drum lung te innebusc cu zgomotul si disconfortul, in timp te innebusc cu probleme minore pe care Dacia se face ca nu le vede pana iese din garantie si multe alte lucruri care tin de cum se conduce o masina, nu doar ca are 4 roti, volan, AC, un display si un motor slabut in general.

#103
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 geopsi, on 09 ianuarie 2022 - 19:07, said:

Da dar parcarea automata o poti lua spre deosebire de alte masini, la Toyota trebuie sa iei dotarea de top. Pentru anumite persoane poate sa fie ceva definitoriu si mai sunt dotari care pot fi interesante cum sunt farurile matrix led, DCC, incalzire stationara cu telecomanda, etc. As mai adauga si posibiltiatea de a lua tractiune integrala care poate sa fie de folos iarna.
La spatiu in video mi se pare la fel, in realitate mi s-a parut mai mare dar nu am vazut masinile puse una langa alta si poate m-a influentat si senzatia de premium din octavia desi daca tin bine minte parca era cu plastic cam tare in spate (nu ca imi pasa).

https://skoda.aviamo...0_2021_MY22.pdf
Eu in lista de dotari nu gasesc parcarea automata. Ori este o greseala, ori au scos-o din cauza crizei microchip-urilor ..oricum exclus sa fie standard asa ceva si nu s-au mai obosit sa o treaca in lista de dotari :)
in echiparea ambition nu e nicio senzatie de premium
versiunile cu tractiune integrala sunt 30k+, un 1.5 dsg style sare de 25k
iar bonus la avia cereau 3500 de lei pentru bonul rabla, fata de 2500 la Kia si Renault...asta ca sa mai stoarca un 200 eur de la client

#104
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002
Parcarea automata (Parking Assistant cum se numeste in lista) se oferea intr-un CleverPack (un pachet de optiuni cu disconut considerabil fata de pretul de lista). Eu l-am prins la a mea, l-am folosit odata sa vad ca merge si cam atat...Acum de cand s-a adancit criza de semiconductori nu mai exista acest pack.

Edited by MiG29, 11 January 2022 - 19:38.


#105
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,082
  • Înscris: 16.10.2018

 stalker2142, on 11 ianuarie 2022 - 17:58, said:


nu e nicio senzatie de premium


Măi, terminați-o odată pentru totdeauna cu acest cuvânt... În cadrul grupului, premium e de la Audi A4 în sus.

#106
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 15.07.2013

 _R_A_D_U, on 11 ianuarie 2022 - 20:39, said:



Măi, terminați-o odată pentru totdeauna cu acest cuvânt... În cadrul grupului, premium e de la Audi A4 în sus.
Toate mașinile făcute de Audi sunt premium in categoria lor de preț.

Depinde de gusturi si posibilități, Audi sunt printre cele mai “accesibile” mașini premium, dar cum am avut ca masinibde serviciu, A3, A4 si A6, singurul care mi s-a părut ok a fost A6. Am avut Passat Alltrack si personal mi-a plăcut mai mult comparat cu A4.
Skoda e practica, dar scumpă. Oricum, pentru finisaje si confort alegi Mercedes. Pentru ținuta de drum BMW. Audi nu am ales niciodată, am primit.

#107
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
Toate mașinile făcute de Audi sunt premium in categoria lor de preț. - asta e banc sau?

#108
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 23.04.2007

 filipxxx, on 10 ianuarie 2022 - 15:31, said:

Realizati ca o masina e facuta din multe chestii care nu se vad, nu doar doarile alea din configurator. Cum sa pui ca intre Logan si Octavia sunt doua dotari diferite in rest e la fel ? Posted Image Loganul si Dusterul sunt coji umflate bine si destul de aratoase care la un drum lung te innebusc cu zgomotul si disconfortul, in timp te innebusc cu probleme minore pe care Dacia se face ca nu le vede pana iese din garantie si multe alte lucruri care tin de cum se conduce o masina, nu doar ca are 4 roti, volan, AC, un display si un motor slabut in general.
Am facut in septembrie dintr-o bucata intr-o zi Bucuresti-Varaždin (a mai condus si sotia pe alocuri ceva...) cu o coaja din asta de Logan 3 Posted Image
Seara eram prin oras la plimbarica Posted Image iar a doua zi (inca 500km condus) plaja la AdriaticaPosted Image.
Probabil ca trebuia sa zac 3 zile Posted Image , nu?

Edited by AdrianHH, 12 January 2022 - 13:47.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate