Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...
 Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 

Skoda Octavia dispare din preferințele romanilor

* * * - - 7 votes
  • Please log in to reply
415 replies to this topic

#55
alinmpi

alinmpi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,161
  • Înscris: 16.12.2008

View Postgarett, on 30 decembrie 2021 - 16:12, said:

Lol, voi ziceți de Octavia, configurați un Enyaq să vedeți cum trece de 65k!
Pentru o f..kin' Skoda!
Iar "scuza" cu semiconductorii e doar o vrăjeală, pur și simplu nu are cum să fie producția mai mică decât în 2019!
Da' este un motiv perfect pentru a umfla prețurile.
Plimba ursu'....la tine totul e "varza" si conspiratii...

#56
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
OK, înțelepciunile voaste, care ar fi motivul pentru care ar fi SCĂZUT producția sau CRESCUT CEREREA față de 2019, an NON-PANDEMIC?
Fabricile-s tot acolo, nu le-a furat/desființat nimeni! Cererea era cât casa și în 2019, ba chiar mai mare, lumea era pusă pe cheltuit, abia acum se gândește de două ori înainte de a cumpăra ceva, că deh, nu știi ce mai apare!
Deci?
Btw, "plimbă ursu" să-i zici furnizorului a 23 de cromozomi, da? ;)

Edited by garett, 30 December 2021 - 18:56.


#57
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,875
  • Înscris: 27.04.2010
Masinile sunt din ce in ce mai dotate.
Iar fiecare nou surub (and other shit), in plus fata de ce a fost, are un pret.
Nu poti avea pretentia ca masina sa aiba din ce in ce mai multe dotari, si pretul sa fie din ce in ce mai mic.
Cererea nu poate fi in permanenta pe plus ... ca nu-ti cumperi sosete de 10 lei. Sunt, totusi, cateva mii bune de euroi.
Aditional, fiecare criza (de orice fel) in industria asta se reflecta in productii. Producatorii isi iau anumite masuri ... sunt deja o multime de parcuri auto, unde masinile zac nevandute.

#58
alinmpi

alinmpi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,161
  • Înscris: 16.12.2008
Cand toti producatorii auto s-au bucurat ani la randul de mana de lucru ieftina a Asiei,cand Taiwanul controleaza peste 80% din productia mondiala de semiconductori,cand China "controleaza" mare parte din zacamintele de materii prime necesare acestei industrii,cand cererea de componente pt. terminalele mobile si calculatoare aecodat(tot cu semiconductori si chip-uri  functioneaza si astea)ne mai miram ca preturile au luat-o razna.
Da' na,e mai simplu s-o dai in "teorii".
Asa ca @garett,plimba ursu'(panda)...in continuare

Edited by alinmpi, 30 December 2021 - 19:27.


#59
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016

View Posttakis, on 30 decembrie 2021 - 13:08, said:

Cât reprezintă semiconductorii din prețul mașinii? Adică, dacă aștepți mai mult, plătești mai mult?
Industria auto merge pe delivery on time. Cand un produs ce trebuie sa echipeze masina lipsește, cresc stocurile, cresc timpii de așteptare pentru șoferi etc. Toate astea se adaugă la costul final.

#60
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,319
  • Înscris: 02.09.2007

View Postgarett, on 30 decembrie 2021 - 18:56, said:

OK, înțelepciunile voaste, care ar fi motivul pentru care ar fi SCĂZUT producția sau CRESCUT CEREREA față de 2019, an NON-PANDEMIC?
Fabricile-s tot acolo, nu le-a furat/desființat nimeni! Cererea era cât casa și în 2019, ba chiar mai mare, lumea era pusă pe cheltuit, abia acum se gândește de două ori înainte de a cumpăra ceva, că deh, nu știi ce mai apare!
Deci?

Problema:
Fabricile tale pot sa asambleze 100.000 de masini pe an, dar ala care face motoare iti poate livra doar 10.000 de motoare. Sa presupunem ca mai reusesti sa iei inca 10.000 de motoare de la alt producator,

Daca cererea e:
100.000 de masini la 1$ bucata
60.000 de masini la 2$ bucata
20.000 de masini la 5$ bucata.

Intrebari:
1) Cate masini poti sa vinzi?
1) Cati bani poti sa faci intr-un an?
2) Daca inlocuiesti in enuntul de mai sus motorul cu sistemul de asistenta "pupu-cucu" impus de normele UE, cate masini poti sa vinzi si cati bani poti sa faci?

#61
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
De fapt e criza de mai multe subansamble, doar ca cea a cipurilor e cea mai “grava”, sunt fabrici ce produc 2 saptamani si apoi o saptamana e pauza pt a primi piese, asta la un producator premium, la aia ieftini cred ca e si mai rau, nu degeaba a inceput Suzuki sa livreze masinile fara head-unit.
Iar preturile crescute nu vin doar de la fabrici ci de pe lantul de furnizori, totul s-a scumpit incepand de la containere.

#62
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,319
  • Înscris: 02.09.2007

View Post_-livio-_, on 30 decembrie 2021 - 20:28, said:

nu degeaba a inceput Suzuki sa livreze masinile fara head-unit.

Pe ce model? Pe site-ul lor pare ca inca au stoc de masini, ceva rarisim in zilele astea.

#63
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
Parca Vitara.

#64
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,892
  • Înscris: 03.12.2001
mă copii, voi ce faceți acum, explicați lanțul de producție și furnizare unuia care oricum știe el mai bine cum merge treaba? care, dacă se supără, se apucă și-și face singur la pilă microprocesoarele? sau le ia din târg gata făcute?

#65
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
Ai si tu dreptate…

#66
alinmpi

alinmpi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,161
  • Înscris: 16.12.2008
del

Edited by alinmpi, 30 December 2021 - 20:55.


#67
haxx123

haxx123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 18.01.2014
Scuze de off topic, dar Scala am vazut ca nu mai este de ceva timp in configuratorul Skoda, l-au scos datorita crizei actuale cu livrarile sau si-a terminat perioada de viata ?

#68
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,875
  • Înscris: 27.04.2010
https://skodapia.ro/configurator

#69
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Părerea mea, și nu aruncați cu pietre, e că Octavia s-a vândut bine ca mașină de flotă, dar dacă au ridicat nasul pe sus la prețuri, normal că nu mai e #1 în preferințe.

#70
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,112
  • Înscris: 04.08.2007

View Posttartorul, on 29 decembrie 2021 - 16:57, said:

Ce au in comun Octavia si Sportage? Sportage e un suv micut, in care stai cu genunchii la gura (no offence). Daca vrei sa compari prin prisma pretului de ce nu compari cu un Mercedes C classe, ca atunci o sa fie ieftina Octavia. Posted Image
Ai și niște specificații tehnice care sa confirme asta sau doar povesti de coltul blocului?

View Posttartorul, on 29 decembrie 2021 - 17:29, said:

Personal imi pare mult mai spatioasa Octavia (am condus respectiv am mers ca pasager in modelele 1, 2 si 3) in comparatie cu Sportage (am condus modelul fabricat pana in 2018) - vorbim doar de spatiul pentru pagaseri/sofer. In ceea ce priveste portbagajul presupun ca e clar cine are volumul mai mare.

E clar acum.
Dacă ți se pare ție... E mai mult decât suficient.

Edited by remvirg, 07 January 2022 - 08:39.


#71
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 15.07.2013
Tucson, generația trecută, comparat cu Octavia 3 are același ampatament (ba chiar marginal mai mare +0.3 cm) dar este mai lat (+3.5 cm). Asta înseamnă ca Tucson este o mașina mai mare la interior, comparat cu Octavia. Skoda in schimb este mai lunga in partea posterioară -> portbagaj mai mare (cu aproape 100l).

Pentru șofer si pasagerul din spate nu o sa fie diferența notabila, dar dacă o ai 5 oameni in mașina, cei din spate o sa stea mai bine datorită latimei din Tucson.

Acum revenind la Skoda si la prețurile ei: VAG a devenit o banca de componente si sub-ansamble, iar marcile grupului integratori. Înainte, Skoda, nu folosea ultimele tehnologii pe Octavia, tocmai pentru ca au vrut sa ofere o mașina din clasa superioară la preț de clasa mai mică. Astăzi in schimb, Golf si Octavia folosesc aceleași soluții, care deși in teorie, datorită volumelor, ar fi trebuit sa rezulte in preț marginal mai mare la Skoda, dar mult mai mic la Golf, diferența se duce in buzunarul VAG, pentru ca S-a întâmplat pe dos.

Este greu sa justifici astăzi de ce ai plăti mai mult pe o Skoda in locul unui Hyundai sau Kia (mai ales pentru persoane private).

#72
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
la dimensiunea interioara (senzatia de strans/larg) nu conteaza si forma, grosimea scaunelor, bancheta spate stalpi usi?

intreb

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate