Calendar limitare poluare Bucuresti
Last Updated: Dec 26 2021 11:42, Started by
Courage
, Dec 05 2021 21:57
·
0
#19
Posted 06 December 2021 - 00:12
Doar daca reintroducem munca silnica si tiparim bani.
Chiar si asa, tot nu scapi de poluarea din trafic, datorata mai ales masinilor diesel. |
#20
Posted 06 December 2021 - 01:11
Bani sunt si ar putea fi mai multi daca oamenii vad pentru ce platesc. De exemplu, transportul in comun. S.a scumpit, te plimbi cu aceleasi vechituri. Au dat drumul la liber la uber, dar masinile acceptate trebuie sa aiba maxim 15 ani, la taxi la fel. Dubele au devenit siasini personale intre timp, ca e mai simplu pentru prestator sa nu mai amenajeze locuri de parcare.
Iar diesel.ul este cum este, dar daca itp s.ar face pe bune sa verifice fap si egr, atunci ramai fara 50 % din diesel.uri. dar nimeni nu isi asuma aceste controale. |
#21
Posted 06 December 2021 - 05:50
andreic, on 05 decembrie 2021 - 22:21, said:
Euro 6 nu trebuie judecat ca o singura norma pentru ca sunt cel putin 3 generatii cu diferente in cifre intre ele, masinile din 2020 si 2021 sunt euro 6 generatia 3 si pot merge bine mersi multa vreme fiind oricum mai curate ca euro 6 gen 1. UE a intarziat adoptarea Euro 7 si din cauza asta s-a "prelungit" Euro 6. |
#23
Posted 06 December 2021 - 07:47
Courage, on 05 decembrie 2021 - 21:57, said: - descurajarea tranzitului - descurajarea navetei Poti sa uiti de pe acum de asta. Mai ales de partea aia cu "taxa de bariera" pt nerezidenti. Taxele oricare ar fi ele vor fi pt toata lumea sau deloc. Altfel, fiecare comuna sau oras vor baga taxa de bariera. Ideea care iese in fata e ca trebuie descurajati aia care chiar au nevoie de masina pt ca vin de la distanta mai mare pt a avea loc aia care merg 5 sau 10km. Si e gresita din prea multe pct de vedere. "incurajarea motorizarilor pe EUR6+, benzina, hibrid, EV." "Implementarea unor zone cu acces limitat in Bucuresti o consider nerealista, pentru ca blocheaza orasul." Din nou, orasul pare doar al unora. Navetistii si saracii vor trebui sa se descurce fara masina. Nu si cei care isi permit o masina euro6. Daca ei nu circula cu masina se blocheaza orasul. Asta e cel putin ciudat. Edited by underb, 06 December 2021 - 07:49. |
#24
Posted 06 December 2021 - 07:56
In acest moment ai parcare gratuita EV doar pt masinile de Bucuresti.
Fata de alte orase europene, noi stam toti "in centru", deci fie teleportezi masinile, fie le interzici, fie lasa asa si gata. Din viata asta scapa cine poate. Orasul e doar al unora, al celor care muncesc si traiesc in el, care platesc impozite in el. Orasul nu e interzis persoanelor, e interzis masinilor poluante. E o diferenta majora. In acest moment dimineata si seara avem un flux imens de masini NON-B care intra/ies din Bucuresti si polueaza. Scopul e sa scazi poluarea prin taxare modica (descurajare) si apoi prin interzicere. In unele orase de afara de ex ai voie acces pe mari artere, nu ai voie acces in zonele de locuinte cu masini poluante, la fel e cu DN-urile ce trec prin alte orase. Haiducia asta trebuie cumva sa se termine. Chiar si acum, pe aria de achizitii auto, cererile de sfaturi sunt majoritare pt masini diesel sub 5000 eur |
#25
Posted 06 December 2021 - 08:19
Courage, on 05 decembrie 2021 - 22:45, said:
...masini foarte vechi, care nu mai sunt sanatoase dpdv tehnic............ Cati saraci isi permit sa mai tina in viata (sanatoasa) o masina de 20 de ani? Gradinarul vecinilor mei are un Cielo rosu, care afuma tot. pai hai sa gasim o varianta in care si saracii si bogatii sa fie la fel de afectati. uite, sa impunem o taxa anuala de 3% din venit daca vrei sa ai o masina inmatriculata pe numele tau. in felul asta descurajam si detinerea de autoturisme (pt ca avem o problema si cu locurile de parcare) |
#26
Posted 06 December 2021 - 08:21
Puteți voi sa interziceți ce vreți, cat timp nu aveți transport în comun ok, e degeaba. Asta cu interzicerea e imbecilitate, trebuie sa vedeți cauza, nu efectul.
Transport în comun curat, rapid, pe benzi dedicate. Adică ce este în vest, trebuie doar sa copiați soluția lor. |
#27
Posted 06 December 2021 - 08:55
Adm, on 06 decembrie 2021 - 07:56, said:
In acest moment dimineata si seara avem un flux imens de masini NON-B care intra/ies din Bucuresti si polueaza. Adm, on 06 decembrie 2021 - 07:56, said:
Orasul e doar al unora, al celor care muncesc si traiesc in el, care platesc impozite in el. Edited by adrian_r5, 06 December 2021 - 08:56. |
#28
Posted 06 December 2021 - 09:44
Solutia "miraculoasa" ar fi linie de centura facuta cum trebuie si tren de centura.. Apoi putem vorbi de taxe in centrul orasului si alte nebunii care, la romani sunt primele pe lista desi stie toata lumea ca nu exista solutii alternative.
|
|
#29
Posted 06 December 2021 - 10:59
O soluție ar fi ITP-ul pe bune, ai trecut o mașină care nu corespunde, retrasă autorizația, închis atelierul și date amenzi usturătoare. Trebuie organizate mult mai multe controale în trafic; te prinde cu modificări gen DPF off sau catalizator anulat, să nu fie doar suspendarea permisului și talonului și amendă; să fie dosar penal pentru că ai încercat cu bună intenție să încalci legea și permisul anulat pentru minim un an.
O altă soluție (care se poate aplica imediat) ar fi aducerea la conducerea Gărzii de mediu a unui individ precum Octavian Berceanu: cât a putut el să-și facă treaba, nu au mai fost semnalate depășiri de noxe în București. Prietenii știu de ce... |
#30
Posted 06 December 2021 - 11:13
Adm, on 06 decembrie 2021 - 07:56, said: Orasul e doar al unora, al celor care muncesc si traiesc in el, care platesc impozite in el. Orasul nu e interzis persoanelor, e interzis masinilor poluante. E o diferenta majora. Cei care stau in Comarnic si vor sa ajunga in Azuga (sau invers) ar avea ceva de spus pe tema asta. La fel si cei care stau in Constanta si vor sa ajunga la rafinarie. Sau cei care stau la Navodari si vor sa ajunga la santierul naval. Si toti ceilalti care sunt prejudiciati in vreun fel sau altul de traficul altora. Fiecare va pune taxe de tranzit si alte fantezii din astea. Dupa cum spuneam, e gresit din prea multe puncte de vedere sa ii trimiti la autobuz pe aia care vin de la 20 sau 30km cu masina pt a le face loc le faci loc celor care merg 5 sau 10 km cu masina. Problema e, ca intotdeauna, putin mai in amonte. Dar nimeni nici nu o va rezolva si vad ca nici macar nu prea o arata cu degetul atata timp cat exista diverse "supape" de eliberare a presiunii. Iar aici pe topic supapele astea cad ca sunt oferite pe tava. Presiunea trebuie impinsa inapoi spre cauza problemei nu facand o supapa la supapa la supapa dand in capul celui perceput de noi ca fiind mai mic tot ce ne da noua in cap ala pe care il percepem ca fiind mai mare. Pe scurt, lipsa centurilor e o cauza importanta a poluarii si aglomeratiei. Infrastructura proasta in general e o problema. |
#31
Posted 06 December 2021 - 13:56
underb, on 06 decembrie 2021 - 11:13, said: ....Problema e, ca intotdeauna, putin mai in amonte.... n-as zice "putin" oricat de mult ai merge "in amonte", o sa tot gasesti chestii care influenteaza traficul. gramezile de blocuri construite pe orice bucatica de teren libera genereaza la randul lor probleme (atat cu parcarea masinilor, cat si cu deplasarea celor care stau acolo). n-ar trebui sa se mai dea autorizatii de constructie in zone aglomerate, dar de...se ajunge in instanta si acolo un judecator (care nu va raspunde niciodata pentru decizia luata) o sa spuna ca e dreptul proprietarului sa construiasca si tot n-ai facut nimic. |
#32
Posted 06 December 2021 - 18:33
Poluarea din B n-are nicio treaba cu masinile. Are treaba cu gunoaiele care se ard la greu in jurul B care e inconjurat de gropi de gunoi.
Nu v-a fost clar in lockdown cand poluarea n-a scazut deloc? |
#33
Posted 06 December 2021 - 20:26
Ar fi ok ca mașinile înmatriculate în alte județe să plătească taxă de intrare în București, dar cu condiția ca și cele înmatriculate în București să plătească aceleași taxe când trec prin alte localități. Nu am mai avea DN1 aglomerat în weekend, iar din banii de taxă localitățile de pe traseu ar face autostrada din banii încasați.
|
|
#34
Posted 06 December 2021 - 22:36
Pe cat facem prinsoare ca baietii de la CNADNR si-ar umfla valizele si mai tare cu banii aia?
|
#35
Posted 07 December 2021 - 00:17
Friskey, on 06 decembrie 2021 - 18:33, said:
Poluarea din B n-are nicio treaba cu masinile. Are treaba cu gunoaiele care se ard la greu in jurul B care e inconjurat de gropi de gunoi. Nu v-a fost clar in lockdown cand poluarea n-a scazut deloc? E suficient sa mergem prin trafic dimineata (pe langa masini), aerul este, uneori, irespirabil. Solutia nu-i sa interzicem un anumit tip de masini, ci sa oferim alternative oamenilor. Nu-i ca si cand cei care merg cu euro 3/4/5 fac asta de drag, pur si simplu asta isi permit. Si, cat timp masina personala este singura solutie reala de transport, nu rezolvam nimic cu interdictii. |
#36
Posted 07 December 2021 - 03:11
Ca sa avem o discutie ar trebui sa aflam cat de mare se estimeaza a fi poluarea generata de trafic raportata la total. oare in Paris sau orice oras mare din Europa cum este poluarea? Este mai mica? Daca o fi mai mica atunci cauzele sunt legate de trafic sau de alti factori?! intrebari la care eu chiar as aprecia un raspuns, sa avem o baza a discutiei
apoi am vazut niste clase de poluare care se vor interzise. oare un specialist ne poate lamuri, un euro3 cu motor de 1.2 benzina chiar polueaza mai mult decat un euro5 cu motor de 3.0 benzina? dar fata de un euro6 cu 3.0 diesel?! de asemenea ar trebui sa vedem si cat de departe putem merge cu diferentierea diesel benzina. ca poate e o problema doar cu dieselurile in timp ce benzinarele sunt foarte ok. de asemenea ar trebui sa ne spuna un specialist daca intr o situatie utopica in care de maine toate auto din București ar fi euro5+,intr un numar identic, cat de mult ar scadea poluarea?! ca poate avem vreo surpriza ca scade cu doar 15% caz in care e evident ca nu e nicio branza. orice calcule s ar face primul aspect pe care trebuie sa il luam in calcul este caracterul social. nimeni nu tine de placere o masina mai veche. Romania este a doua cea mai saraca tara din UE. parcul auto e in consecinta. e ceva natural. sa vrei sa pui interziceri stiti ce inseamna? sa il faci pe un om, si asa amarat, sa traiasca si mai greu decat oricum o face. ori sa isi ingreuneze viata de zi cu zi renuntand la masina ori sa ia bani de la alte cheltuieli personale (sanatate, concedii, educatie) doar ca sa isi ia o masina mai scumpa... Inainte ca statul sa puna orice fel de interdictie tot statul trebuie sa vina si mai mult in ajutorul celor cu venituri mai mici. ca daca mergem pe principiul bai gata, esti prea sarac sa detii o masina, trebuie sa te intorci la nivelul de trai de acum 15 ani cand nu aveai masina, pai daca gandim asa atunci planeta chiar nu mai merita salvata! o prima masura care imi vine in minte este echilibrarea sumei primite prin rabla. astazi ai 1500 euro la rabla clasic si 9500 euro la rabla plus (masini electrice). cu fiecare tichet de la rabla plus poti subventiona inca 4 masini normale. adica s ar ajunge la 1500 deja existent + 2400 = aprox 4000 euro. cu aceeasi bani. pai cine isi mai ia sh de 3,4,5,6,7 mii euro cand stie ca va avea 4000 eur reducere la o masina noua? cine va mai baga nici macar 1000Euro in reparatiile sh ului lui vechi cand cu 4,5 mii plus subventia iti iei un logan3 nou?! si toate astea cu aceeasi bani care sunt acum aruncati pe geam pt achizitia de electrice. electrice care in proportie de 90% sunt a doua, a treia masina din familie. Edited by bossake, 07 December 2021 - 03:21. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users