Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Muzica trance

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto
 Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...
 Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...
 Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 

Calendar limitare poluare Bucuresti

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Poll: Chestionar calendar propunere limitare poluare Bucuresti (32 member(s) have cast votes)

Cum vi se pare propunerea?

  1. Sunt de acord (18 votes [56.25%])

    Percentage of vote: 56.25%

  2. Nu sunt de acord (14 votes [43.75%])

    Percentage of vote: 43.75%

Vote Guests cannot vote

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
Bucurestiul este un oras foarte poluat.
Nu are rost sa dezbatem adevarul acestei afirmatii.

Mai jos este o prezentare a unui posibil proiect treptat de lupta impotriva poluarii.
Un proiect care se doreste realist si implementabil.

Respiram aer poluat, iar aici vorbim despre PM, oxizi de azot (NO) si alte compusi chimici. E cancer cu oxigen.
NU vorbim despre CO2!

Solutiile de schimbare a trendului trebuie sa ia in considerare realitatea socio-economica si specificul (ne)functional al traficului si retelei stradale din Bucuresti, precum si problema transportului in comun. Implementarea unor zone cu acces limitat in Bucuresti o consider nerealista, pentru ca blocheaza orasul.

Nu exista o solutie perfecta/magica, nu exista o solutie DE MAINE, trebuie un plan pe mai multi ani, care sa ia in considerare mai multe interese si nevoi, bazat pe niste date:

- in acest moment NU avem sosea de centura functionala, dar in 2024 se spera ca A0-sud sa fie functionala, deci traficul de tranzit ar trebui sa scada.
- marile emisii de NO si PM dpdv auto sunt datorate motorizarilor diesel.
- varsta medie a parcului auto romanesc este de 16,5 ani.
- EUR 6 a devenit obligatoriu din Septembrie 2015. Detalii aici
- EUR 5 a devenit obligatoriu din Ianuarie 2011.
- EUR 4 a devenit obligatoriu din Ianuarie 2006.
- descurajarea tranzitului
- descurajarea navetei
- propunerea implica existenta unui sistem de plata prin SMS/aplicatie si camere de identificare la intrarea in Bucuresti.
- incurajarea motorizarilor pe EUR6+, benzina, hibrid, EV.

Propunerea e facuta pe 2 termeni dpdv al anilor, destul de indepartati:
- 2025 (sperand ca vom avea A0-Sud, iar masinile EUR 6 vor avea deja 10 ani)
- 2028 (cand masinile EUR 4/5 vor avea deja 17 ani, respectiv 22 ani)

Pe baza seriilor de sasiu, proprietarii afectati, din Bucuresti +/- IF, pot fi atentionati cu 2 ani inainte, la declaratiile de impunere, ca vor exista taxe si la o adica sa scape de ele.

E doar o propunere (poate va fi preluata candva), iar acest forum e un barometru.
Orice idee, poate sa ajute.
In timp am vazut ca politicienii s-au inspirat din propuneri de pe forum.

Attached Files


Edited by Adm, 05 December 2021 - 22:12.
chestionar


#2
Seteh

Seteh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 21.02.2009
Dude... Ideile de pe forumuri nu sunt rele, problema e ca aici nu intra ala de are tomberonul nemtesc din 2001 full fara piele ci ca intra ala de are un cazan cat de cat mai nou.
Asa si idioata aia de Macovei era presedinte de pe forumuri.
Ideea e buna dar nu ai unde sa o pui in practica.

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,195
  • Înscris: 22.05.2003
Am adaugat un chestionar topicului.

Personal consider ca e o propunere realista si implementabila, care lasa destul loc pentru ca poporul sa nu urle moarte chiaburilor!

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
@Seteh - tomberonul nemtesc depinde cat de vechi este dpdv al normei EUR.
Chiar si in Romania, Bucuresti, cei afectati sunt cei cu tomberoane FOARTE VECHI.
Vezi anii de implementare EUR 4, 5, 6 si propunerile in fct de an.
Ai destul timp sa scapi de un tomberon diesel, care merge cu ulei sau sa nu il mai folosesti in Bucuresti.

Am in familie (parintii) masini diesel cu EUR4 si 5, stiu ca ii va afecta, dar una este din 2005, iar alta 2007.
Deja masinile sunt vechi, in 2028 vor avea foarte multi ani. (23 de ani in cazul EUR4)
Nu e ca si cum le zici ca nu le mai pot folosi, dar nu le vor mai putea folosi in Bucuresti.

#5
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,285
  • Înscris: 16.08.2016
Propunerea este decenta.
Din păcate ce propui tu lipsește autorităților. Guvernanții nu pot sa vina cu un plan pe termen lung.

#6
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,761
  • Înscris: 07.02.2003
Euro 6 nu trebuie judecat ca o singura norma pentru ca sunt cel putin 3 generatii cu diferente in cifre intre ele, masinile din 2020 si 2021 sunt euro 6 generatia 3 si pot merge bine mersi multa vreme fiind oricum mai curate ca euro 6 gen 1.
UE a intarziat adoptarea Euro 7 si din cauza asta s-a "prelungit" Euro 6.

Edited by andreic, 05 December 2021 - 22:24.


#7
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

View PostAdm, on 05 decembrie 2021 - 22:11, said:

Am adaugat un chestionar topicului.

Personal consider ca e o propunere realista si implementabila, care lasa destul loc pentru ca poporul sa nu urle moarte chiaburilor!


Când chiaburii îți cer sa dai între 1800 și 3600 lei pe an sa circuli cu euro 5 care e oarecum identic la noxe cu excepția momentelor după pornire în timp ce RAR nu oferă posibilitatea sa modifici clasa euro a mașinii decât cu sume stupide și bătaie imensa de cap, e normal sa vrei să le faci lucruri rele chiaburilor.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 22:25.


#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,075
  • Înscris: 24.02.2006

View PostCourage, on 05 decembrie 2021 - 21:57, said:

...Respiram aer poluat, iar aici vorbim despre PM, oxizi de azot (NO) si alte compusi chimici....
e la moda sa interzicem chestii, ca "da bine" :)
daca tot propui ca din 2028 benzinarele euro 5 sa fie interzise in oras iar cele euro 6 sa fie permise, poate ne spui mai clar care e diferenta dintre ele. pentru ca eu ma uit in tabelul asta https://en.wikipedia..._passenger_cars si vad doar una singura (acel 0.005 vs 0.0045 la P). in rest, par cam identice, nu?
sunt de acord, e nasol ca e aerul poluat, dar probabil ca vrem sa luam masuri care sa micsoreze aceasta poluare, nu doar sa le interzicem celor mai saraci, cu masini mai vechi, sa polueze la fel de mult (si in aceleasi locuri) ca cei bogati care-si permit masini mai noi

#9
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
Vorbim deja de masini foarte vechi, care nu mai sunt sanatoase dpdv tehnic, iar emisiile din laborator sunt MULT diferite de cele de pe strada, mai ales pe distante relativ scurte si viteze scazute.

Tot timpul vei gasi o masina de 20 de ani frumoasa si in state tehnica buna, dar reprezinta 1% din cele de pe strada.

Eu am EUR5 din 2010 cu 50 000 Km la bord, benzina 5l.

View Post_Smiley_, on 05 decembrie 2021 - 22:37, said:

sunt de acord, e nasol ca e aerul poluat, dar probabil ca vrem sa luam masuri care sa micsoreze aceasta poluare, nu doar sa le interzicem celor mai saraci, cu masini mai vechi, sa polueze la fel de mult (si in aceleasi locuri) ca cei bogati care-si permit masini mai noi

Cati saraci isi permit sa mai tina in viata (sanatoasa) o masina de 20 de ani?
Gradinarul vecinilor mei are un Cielo rosu, care afuma tot.

Edited by Courage, 05 December 2021 - 22:45.


#10
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,266
  • Înscris: 02.06.2021
Ai luat.o pe aratura cu poluarea. Este ok sa se introduca si astfel de masuri, dar nu traficul auto este principalul poluator. Faptul ca vreti taxe si interziceri doar ca va permiteti sa platiti mai mult nu este in regula. Parcul auto ar scapa de masini "nesanatoase" daca itp.ul s.ar face pe bune.
Fa.te reporter recorder si da in gat toate statiile itp care fac magarii.
Si uiti ca saracii nu polueaza mult. In ultimii 2 ani am facut peste 60.000 km. Cati "saraci" au rulajul meu?

#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,195
  • Înscris: 22.05.2003

View Postandreic, on 05 decembrie 2021 - 22:21, said:

Euro 6 nu trebuie judecat ca o singura norma pentru ca sunt cel putin 3 generatii cu diferente in cifre intre ele, masinile din 2020 si 2021 sunt euro 6 generatia 3 si pot merge bine mersi multa vreme fiind oricum mai curate ca euro 6 gen 1.
UE a intarziat adoptarea Euro 7 si din cauza asta s-a "prelungit" Euro 6.

Ce se intampla cu EUR 6+ si peste 2028 propus in topic este irelevant in acest moment.
Ideea e sa se implementeze ceva dpdv legal, sa stie poporul din timp ca vor fi afectati, sa aiba timp sa se pregateasca.

#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
@Namidee - am masina diesel EUR6 cu Adblue
Daca o pornesc 10 minute si stai langa ea, nu mai poti respira.

Inmulteste cu cate masini stau/traverseaza Bucurestiul, multe NON-EUR6 si iti dai seama ca orice calcule sunt in zona rosie-maro dpdv a sanatatii.

Nu exista evolutie fara costuri, dar depinde de noi ca beneficiile sa fie mai mari decat costurile, iar costurile sa fi totusi suportabile.

Nu poti interzice masinile diesel, nu in Bucuresti, dar le poti descuraja, treptat.
La fel si cele pe benzina, daca sunt vechi, foarte vechi.

Edited by Courage, 05 December 2021 - 23:02.


#13
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Eu spun ca acest calendar este MULT prea INGADUITOR relativ la situatie poluarii din Bucuresti.

Pur si simplu ne facem ca nu vedem realitatea, pentru  ca orice masuri, ne-ar afecta confortul personal, de aceea bagam capul in pamant ca strutul, sperand sa treaca problema.

Nu trece, voi si copii vostri veti fi din ce in ce mai bolnavi, vezi trai mai putin, dar va vaitati ca astia cu bani nu va lasa sa traiti in mizeria voastra.

Inteleg cum e sa fii sarac, dar sa sustii ca o masina peste 15-20 de ani este in regula, e doar o minciuna. Nu e de dezbatut nimic!

Da, unii fac foarte putini Km, altii fac foarte multi si nu poti face o regula fragmentata, pentru ca nu se poate aplica.
Aici vorbim de traficul din oras!

Ai o masina de 20 de ani?
Ok, iti iei una mai noua, de 10 ani, care polueaza mai putin, benzina, poate chiar hibrid.

Ocolesti Bucurestiul, chiar daca faci o ora in plus.
Vrei sa intri in Bucuresti cu o masina mai veche, platesti ceva modic, care nu te impiedica sa intri punctural, dar te descurajeaza sa o faci zilnic.

Restul lumii va merge pe hibrid, EV, poate chiar H2, iar in Romania ne vom mandri ca suntem revolutionari, anti-sistem.
Vom recicla inca 100 de ani ICE, fara catalizator, adevarati barbati rupti in cur si fara minte.

Intre timp copiii si nepotii vostri vor fi din ce in ce mai bolnavi.

Emigrati sau degenerati, va scrie la granita.

#14
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,732
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCourage, on 05 decembrie 2021 - 21:57, said:

- incurajarea motorizarilor pe EUR6+, benzina, hibrid,
Wtf ... astea de ce trebuie incurajate ? ... ce scot pe teava de esapament ... ozon ... parfum de trandafiri ?

#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
Pt a in 5 ani nu poti face un transport in comun, nu poti schimba o mentalitate, nu poti recladi Bucurestiul, deci lucrezi cu ce se poate face.

#16
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pt că sunt o soluție realista fata de electricele celor din lalaland. Să facă referendum în București sa întrebe populația, ar fi cel mai ok.
Eu zic că benzinarele de la euro 5 au devenit destul de curate.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 23:19.


#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,195
  • Înscris: 22.05.2003
Pe langa autoturisme, e plin de dube si camioane de 3.5t, pt ca tot romanul destoinic, s-ai cumparat o rabla cu X sute de mii de km la bord, pe care o parcheaza in fata blocului.
Pe langa spatiul ocupat, aceste masini de polueaza mult si nu isi au locul sa fie parcate pe strazi.

Nicaieri in lumea civilizata nu am vazut asaceva.

#18
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,266
  • Înscris: 02.06.2021

View PostCourage, on 05 decembrie 2021 - 23:17, said:

Pt a in 5 ani nu poti face un transport in comun, nu poti schimba o mentalitate, nu poti recladi Bucurestiul, deci lucrezi cu ce se poate face.

Poti schimba f multe in mai putin de 5 ani. Mentalitatea se schimba prin amenzi, dar trebuie sa primim decenta, care lipseste. Centura actuala nu este gata, visam la A0, visam la benzi destinate autobuzelor si bicicletelor, dar putinele facute nu au semn de interzis, deci soferii nu pot fi amendati din cauza lipsei legislatiei, metroul este lipsa sau suprasolicitat, metrou usor este doar unul si ala fara AC, ca majoritatea mijloa elor de transport. Este o lista lunga de pus la punct inainte sa se puna piciorul pe beregata oamenilor si culmea este ca toate ar putea fi gata in mai putin de 5 ani.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate