Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema generator benzina

Sfat achizitie tractor McCormick/...

Spalarea hainelor care nu au fost...
 Renault Laguna

Recomandarea vacanta in Romania

Comarnic-bombardament cu pietre

Cat de lung sa fie biroul meu?
 Scutire impozit angajati industri...

Citire schema instant apa calda

Tv vs Consola

dobandire licenta de taxi
 Solutii incarcare telefon ce vine...

Intrebare op anaf

Redirectionare apeluri... de iesi...

palmier areca
 

EV - autonomie autostrada, 130 km/h

* - - - - 4 votes
  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#55
radu103

radu103

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,412
  • Înscris: 15.11.2003

View PostDarthBane, on 05 decembrie 2021 - 19:42, said:

Pe de altă parte, pe autostradă EV se cam chinuie. Sunt mașini de oraș și cu asta basta.
Nu se chinuie deloc, la viteze mari sunt mult mai silentioase, mai confortabile si mai sportive decat ceva din aceiasi clasa cu motor de tractor sau de drujba

#56
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 28.01.2006

View Postradu103, on 05 decembrie 2021 - 20:00, said:


Nu se chinuie deloc, la viteze mari sunt mult mai silentioase, mai confortabile si mai sportive decat ceva din aceiasi clasa cu motor de tractor sau de drujba
Mai sunt si masini cu motoare de masina, nu numai drujbe si tractoare, asa cum sunt si EV-uri cu motoare de masini electrice, nu numai cu motoare de mixere si ascutitori...

#57
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,833
  • Înscris: 23.04.2007

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 19:00, said:

îmi place grozav accelerația la plecarea de pe loc la electrice.
si mie  ;)

#58
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Ce înțelegi cu viteze mari, id4 gtx incepe de la 53k și e limitat la 180...eu am mers 190 cu Logan 0.9 ...un pic la vale. Benzinara mea accelerează chiar bine după 180-260 fiind mult mai ieftina decât o electrica.
Cum ai vrea sa fie mai sportive când au o tona in plus fata de o benzinara de putere similară?
Electricele după 200 își cam pierd vlaga, deja daca le compari cu benzinare similare și-o iau rău.

Și apoi mai e problema termica,electricele se supraîncălzesc. Tesla a avut ce lucra câțiva ani la Plaid să îl facă să reziste 8 minute/20 km in viteza sa poata avea recordul pe Nurburgring iar Plaid a ajuns sa fie radical diferita fata de o Tesla normala.
La electrice se încălzește bateria și își pierd după vlaga tare, intra bateria in protecție. Până și Taycan se lovește de problema supraîncălzirii.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 20:20.


#59
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,833
  • Înscris: 23.04.2007

View PostDarthBane, on 05 decembrie 2021 - 19:42, said:

nu chinui nici un motor ICE că să l aduci in platoul de cuplu maxim, să fie serioși.
Pe de altă parte, pe autostradă EV se cam chinuie.
Asa zic si eu - sa fim seriosi si sa nu comparam un ICE cu un motor electric.

PS - si mai ales sa nu scriem prostii ca "ne ride lumea"  Posted Image

Edited by adrian_r5, 05 December 2021 - 20:15.


#60
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai de ce sa nu comparam, sunt EV-uri care încet încet o să se apropie de performanta benzinarelor. Eu de abia aștept să văd cum o sa rezolve problema managementului termic noul Tesla Roadster. Sunt deja hypercaruri electrice dar alea rezolva parțial problema aruncând cu milioanele de euro și tot nu le iese la modul pe distanță mare.
Momentan electricele nu fac fata la un trackday, își dau duhul cu mult înaintea celor 20 de minute ale unei sesiuni iar greutatea imensa e horror pt frane și anvelope.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 20:35.


#61
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 06.08.2006
Franarea la electrice este din motor (franare regenerativa), EV se conduce mult cu o singura pedala (unele au si padele pe volan pentru reglarea intensitatii franarii). Doar la urgente se foloseste pedala de frâna.
Pe de alta parte da, electricele la viteze mari nu mai au “vlaga”, e adevarat.
Depinde ce vrei de la o masina pana la urma, fiecare are avantaje si dezavantaje.

Edited by Fujitsu, 05 December 2021 - 21:27.


#62
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Aici vorbesc de frânarea sportivă, când franezi cu toată puterea mașinii, și orice i-ai face nu schimba treaba că mașina are 2.2 tone. Vad că și Plaid se confrunta cu problema asta și singura soluție e sa...o lași mai moale. https://teslamotorsc...warning.236883/
Vad că și acolo lumea a concluzionat acceleasi chestii ca și mine.
https://teslamotorsc...errible.244778/

Și aici e vorba de Plaid, care deja e OZN fata de alea normale.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 21:38.


#63
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 28.01.2006

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 21:26, said:

Franarea la electrice este din motor (franare regenerativa), EV se conduce mult cu o singura pedala (unele au si padele pe volan pentru reglarea intensitatii franarii). Doar la urgente se foloseste pedala de frâna.
Pe de alta parte da, electricele la viteze mari nu mai au “vlaga”, e adevarat.
Depinde ce vrei de la o masina pana la urma, fiecare are avantaje si dezavantaje.
Si e bine sa ai de unde sa alegi, dar unii vor sa limiteze plaja de oferte, tehnologia electricelor neputand acoperii toate cererile.

#64
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 06.08.2006

View PostSpeedDemon, on 05 decembrie 2021 - 21:32, said:

Aici vorbesc de frânarea sportivă, când franezi cu toată puterea mașinii…
Din link-urile pe care le-ai pus rezulta ca Model 3 Performance si Porsche Taycan se comporta mai bine decat Plaid pe zona de conducere sportiva.
Deci, ai de unde alege EV si in domeniul asta.

#65
TehCube

TehCube

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 09.01.2007
Dintre tesle, S LR are declarat peste 600 km, putin mai mult decat Plaid, dar tot p-acolo. Model 3 LR are declarat vreo 560 km, iar performance vreo 500 km.
Probabil pe autostrada ar trebui sa atinga minim 400 km cele long range, probabil spre 450. Din toate testele pe care le-am vazut cu maximum range, inclusiv vs EQS si R-Tron, Tesla au avut cam cel mai mare range.
Iar despre viteze de peste 200 km/h, mi se pare destul de irelevant pentru 99% din cumparatori, mai ales in Romania. Daca-ti pasa de asa ceva, nu cauti electrice, sau te uiti la Plaid care se descurca binisor din ce-am vazut.

Iar daca iei electrica pentru drumuri lungi, ar trebui sa te intereseze mai mult reteaua de chargere, unde Tesla e rege si in Europa. Pana si in Romania avem deja spre 10 chargere parca, dintre care vreo 6 superchargere. Din tot ce-am citit si am sapat despre full EV, probabil un Model 3 Long Range e cel mai eficient pret/calitate daca te intereseaza si road trips.

#66
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 06.08.2006

View PostTehCube, on 06 decembrie 2021 - 01:06, said:

Din tot ce-am citit si am sapat despre full EV, probabil un Model 3 Long Range e cel mai eficient pret/calitate daca te intereseaza si road trips.
Si daca vrei cu garda la sol mai inalta, ce te faci?

#67
TehCube

TehCube

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 09.01.2007
Banuiesc ca model X long range, care-i rated la fel ca model 3, daca nu chiar putin mai bine. Daca nici 18 cm nu-s destul... nu stiu. Cybertruck? :D

#68
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View Postadrian_r5, on 05 decembrie 2021 - 20:14, said:


Asa zic si eu - sa fim seriosi si sa nu comparam un ICE cu un motor electric.

PS - si mai ales sa nu scriem prostii ca "ne ride lumea"  Posted Image

Păi de ce nu am compara, sunt mașini ambele, au același scop.

Acel PS a fost o încercare nereușită de a părea isteț ?

#69
Municipalwaste

Municipalwaste

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,364
  • Înscris: 20.09.2020
Cel mai lung drum al meu a fost vreo 25 ore, pana in vestul Europei, doar cu cateva pauze de alimentare de 5-10 minute. Cu un EV, ajungeam in 2-3 zile acasa. Cu unul foarte scump, adica, unul normal iesea din discutie. Deci cam greu sa le compar...

Faza cu economia in exploatare e o teapa initiala, de fapt scopul e sa aduca 90% din soferi la bicicleta.



#70
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 22.05.2003
@TehCube - orice SUV EV consuma de rupe.
Model X la 130 km/h ai consum ± 30 kw/100 km, deci Range putin peste 250 km

La fel, garda la sol, e adesea o iluzie. La EV e mai mica.

SUC un Romania avem foarte putine (5) si in 2022 nu e planificat nimic nou in Romania.



Tesla a promis avant, apoi s-a potolit.
Reprezententa Tesla e varza, SUC adio, prostii rezerva ca e ieftin.

Service TEsla nu exista, casuta de email e plina, telefonul e scos din priza.

#71
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,833
  • Înscris: 23.04.2007

View PostDarthBane, on 06 decembrie 2021 - 07:14, said:

Acel PS a fost o încercare nereușită de a părea isteț ?
Daca as raspunde la intrebare as fi subiectiv ... asa ca las sa inteleaga fiecare ce vrea  Posted Image

View PostDarthBane, on 06 decembrie 2021 - 07:14, said:

sunt mașini ambele
Eu ziceam sa nu comparam cele doua tipuri de motoare  ...  de masini n-am zis nimic.

Daca facem comparatie intre motoare atunci ICE va iesi destul de șifonat.
La o comparatie intre masini situatia e alta .. fiecare cu plusurile si minusurile sale.

View PostDarthBane, on 05 decembrie 2021 - 19:42, said:

pe autostradă EV se cam chinuie.
De ce se chinuie ?

Edited by adrian_r5, 06 December 2021 - 08:34.


#72
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.02.2008
Toti producatorii auto seriosi se concentreaza pe cresterea eficientei in general si cresterea eficientei la viteza mare in special. Rezultatele se vor vedea odata cu noile generatii de vehicule si sisteme de propulsie. Unii producatori au proiecte pe care le-au facut publice iar altii nu. Mercedes se lauda cu Vision EQXX care are ca obiectiv consum la viteza de autostrada sub 10 kWh/100 km. E doar un concept / studiu dar tot ce vor invata din el se va rasfrange asupra viitoarelor modele de serie.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate