Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

EV - autonomie autostrada, 130 km/h

* - - - - 4 votes
  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#91
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai in SUA iei Corvette Z06 destul de ieftin deci nu e vorba de invidie pe rapiditate, mai ales că aia e și superfiabila, ieftina de întreținut. In privința vitezei la ei nu prea exista "inequality gap", mai ales că la ei civic din anii '90 dus în 450+ cai mai ieftin decât un Logan nou e o chestie oarecum comuna. Chiar la ei ceva gen 328i sau 335i stock sunt considerate lente. E vorba strict de comportament.
Și nu comportamentul agresiv în trafic gen pistolarii de pe la noi și faze de genul, mai mult o asociere cu stereotipul "Karen & Ken" sau din aia rupți de realitate "trust fund baby". Am 27, încă îmi permit să îmi asum riscuri inutile. 😁

Edited by SpeedDemon, 09 December 2021 - 01:06.


#92
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007
Nu tu povesteai acu' cateva zile de depasit la 180+ kmh, si ca abia ai reusit? Nu vreau sa-mi imaginez ce se intampla daca dai de alt zmeu cu aceleasi idei care depaseste pe contrasens sau intr-o curba sau dracu stie. Nu zic ca nu stii sa conduci, sunt convins ca te descurci, dar o data dai de un prost si s-a terminat distractia permanent. Nu merita sa-ti asumi riscuri inutile indiferent de varsta. :)

Iar legat de sunet, si eu sunt fan V8 si toate cele, dar crezi exista macar un 10% din cumparatori care iau (si) asta in considerare la achizitia unei masini? Ca eu stiu multa lume care m-a intrebat despre ce masina sa-si ia, sau mi-au explicat ce vor sa-si ia, etc., si nimeni niciodata nu mi-a zis ca ia ceva pentru cum se aude. Am prieten cu RS7 (care se aude fenomenal, preferatul meu de pana acum), si zgomotul a fost jos de tot pe lista cand a ales-o.
E diferenta mare intre pasionati si publicul general. Nu cred ca o sa dispara motorul cu combustie interna, dar statul de poate taxa pana iti iese pe nas si-l poate interzice in oras, si n-o sa ai de ales, cati au masina doar pentru track days? Eu nu vreau sa se intample asta, dar trebuie sa privesti ce parc auto are Romania (de exemplu) si apoi sa zici ca lumii ii pasa de zgomot, cand majoritatea-s dieseluri mici, si restu' sunt benzinare mici. Despre ce vorbim?

Si sa pui zgomot pe electrica e destul de penibil imho, dar noh, fiecare face ce vrea cu banii lui.

#93
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Nu cred că ziceam eu asta, eu depășesc încet cu excepția coloanelor de camioane că mereu o să iasă unu din coloana sa depășeasca și el fără să se asigure sau las că are timp.

#94
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,136
  • Înscris: 22.05.2003
In sfarsit am gasit un articol care arata eficienta in fct de viteza si temperatura exterioara:

https://cleantechnic...erature-graphs/

Pe scurt, ce sare in ochi clar este ca dpdv al autonomiei la orice temperatura, maximul este pe la 60 km/h, apoi creste brutal.

Model S:

[ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/model_s100_range_temp_imperial_grande.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/model_s100_consumption_temp_imperial_grande.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


===============================


Model X:

[ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/model_x100_range_temp_imperial_grande.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/model_x100_consumption_temp_imperial_grande.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#95
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
EPA - noi regulamente de certificare.

#96
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
EQXX - autonomie prin eficienta si nu prin capacitate baterie

Ieri, 03.01.2022, au dezvaluit conceptul EQXX: https://media.merced...13-3547de5799b1
Comunicatul de presa detaliat: Attached File  Document_PI-VISION-EQXX-en.pdf   266.55K   1 downloads
O poza buna in care se pot observa proportiile: Attached File  2021-12-09_Image_22C0001-302.jpg   229.42K   17 downloads


Pe langa toata gargara de PR eu am retinut urmatoare:
- Cx 0.17 (masurat in tunelul aerodinamic, la 140 km/h)
- eficienta powertrain, de la baterie la roti, de 95 % Posted Image
- baterie de ~100 kWh si 495 kg sau cu alte cuvinte, ~400 Wh / l

Rezultat:
- sub 10 kWh / 100 km (neomologat dar simulat in conditii de trafic; de aici inteleg ca nu WLTP)
- autonomie de peste 1000 km (neomologat dar simulat in conditii de trafic; de aici inteleg ca nu WLTP)

Urmeaza:
- teste oficiale (sunt foarte curios cat consuma la 130 km/h, constant, pe autostrada; pariez pe 14 kWh Posted Image )

Da, nu e o masina de serie dar o parte din solutiile implementate pe EQXX sunt deja in lucru pentru a fi optimizate pentru integrarea in vehicule de serie. De exemplu acel One Box mentionat in comunicat. Atat MB cat si alti producatori lucreaza la asa ceva pentru urmatoarele generatii de EV.

#97
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postr_vlad, on 04 ianuarie 2022 - 12:28, said:

- baterie de ~100 kWh si 495 kg sau cu alte cuvinte, ~400 Wh / l
Am urmarit prezentarea celor de la Fully Charged Show si nu mi-a placut faptul ca bateria nu are sistem de termoreglare cu lichid ci doar un simplu "cooling plate" dedesubt. Asta este grozav in exploatare vara ... dar ce facem cu cold gate iarna si cu over-heating la sesiunile de incarcare rapida DC ? Sunt multe intrebari ramase in aer ... in rest, designul este foarte fluid, placut.
Chiar si asa, cu designul misto ... difuserul spate mecanizat mi se pare total nepractic pentru o masia de serie. Ecranul interior este cu "local dimming" ceea ce ma duce cu gandul la LCD, ma intreb de ce nu au implementat OLED (mult mai pretabil la aplicatii auto).

Oricum, e doar un concept, sunt foarte curios ce anume o sa ajunga in modele de serie din ideile astea. Ma astept la lucruri bune :)

#98
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
In comunicat nu spun nimic despre managementul termic al bateriei. Poate ca la evenimentul de presa au dat cateva informatii in plus. Daca este asa au facut un compromis mai usor de digerat la un EV cu autonomie de peste 1000 km decat a fost, in trecut, la EV-uri cu automomie de 300 km.
Eleronul acela nu are de ce sa fie mai putin fiabil sau mai putin practic decat eleroanele active folosite in prezent pe sedan-uri premium.
Legat de ecran, in pdf, mentioneaza mini-LED, deci LCD. Ma intreb si eu de ce nu au mers pe OLED.

#99
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Ciudat e ca sunt cateva similitudini cu Kona de 64Kw:
- aceeași greutate (1750 kg)
- aceleași motor(ca si putere) (150kW)

Avantaj EQXX:
- cx 0.17
- anvelope mai inguste

Vara, daca merg la consum, singur in masina, cu bateria de 64 kWh sunt sigur ca pot sa ajung la 640 km parcurși 100%-1%. (M-am apropiat de 620 estimat, cu toata familia si bagaje aferente -parcursi 417km, range ramas 205 km)

Pe acest raționament, EQXX, cu baterie de 100kWh parcurge 1000km?

Știu ca aberez .. 😅

Edited by rhadoo_ds, 04 January 2022 - 21:31.


#100
Thor12

Thor12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 06.08.2020
Tu nu ai baterie de 64kwh😅😅😅

#101
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
Pe langa cei 1000 km autonomie MB a avut ca obiectiv optimizarea consumului la viteze de autostrada. La primavara vor oferi mai multe date. Mai sus am dat din burta un numar, 14 kWh/100km la 130 km/h. As fi placut surprins daca le-ar iesi chiar mai bine de atat.
Pana atunci poti baga un 50 km pe autostrada cu Kona, la 130 km/h si sa ne spui cat e consumul. Poate ii faci de minune pe amaratii astia de la MB ;).

#102
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Eu tocmai ce am terminat jumătate din drumul de seara asta - autostrada, vit mede pe tot drumul : 100km/h, temp ext: -1 grad.

Attached File  20220104_210525.jpg   177K   48 downloads

#103
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai are nevoie de aerodinamica variabila. O mașină cu un coeficient foarte mic aerodinamic nu are downforce. Strict aerodinamic primul Logan era mai aerodinamic decât Bugatti Veyron, cel din urmă având nevoie de mult downforce. Aspectul mecanizat îți permite să mergi la consum, sa ai range, dar daca vezi vreme nașpa sau dai sa o alergi mai tare ai nevoie de downforce. Iar aerodinamica variabila vezi până și pe banalul A5 sau TT.

Edited by SpeedDemon, 05 January 2022 - 13:11.


#104
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View PostSpeedDemon, on 05 ianuarie 2022 - 13:00, said:

Pai are nevoie de aerodinamica variabila. O mașină cu un coeficient foarte mic aerodinamic nu are downforce. Strict aerodinamic primul Logan era mai aerodinamic decât Bugatti Veyron, cel din urmă având nevoie de mult downforce. Aspectul mecanizat îți permite să mergi la consum, sa ai range, dar daca vezi vreme nașpa sau dai sa o alergi mai tare ai nevoie de downforce. Iar aerodinamica variabila vezi până și pe banalul A5 sau TT.

Sa lamurim un lucru, "aerodinamica variabila" nu este un termen pentru vreun efect descris in dinamica fluidelor, este cel mult pseudo-stiintific, intra in categoria "raceala de la curent".
Apasare (sau downforce cum ii spui tu) exista prin simpla natura a miscarii prin aer a vehiculelor. Veyron are cd prost pentru ca el baga mult aer peste radiatoarele frontale si laterale si creste astfel suprafata de contact frontala. Nu mai zic de spoiler-ele fata si spate (cel spate, in mod top speed, e la nivelul minim de jos (pentru mai putina "downforce", pentru aerodinamica mai buna si viteza maxima mai mare). Dar cd nu inseamna nimic daca nu stii suprafata de contact cu aerul (projected frontal area), ca cd este doar un procentaj. Iar cd oricum variaza cu viteza aerului si cu turbulentele, pentru ca fluid dynamics. Dar na, nu se preda asta in NFS sau GTA.
Uite aici o explicatie simplista pentru ce inseamna pentru vehicule: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/liYzQSOK3w4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#105
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Aerodinamica variabila înseamnă elemente mecanizate care influențează .cd-ul mașinii implicit și forța de apasare. Majoritatea mașinilor sport de top actuale au așa ceva.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ur4NLTqqWEw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La mașinile mai banale ai doar un spoiler spate acționat electric.
In NFS contrar părerii tale include aspectul aerodinamic acolo cat de cat, aspectul de drag coefficient și de downforce.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-TdLZctq10M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Veyron avea și frana aerodinamica, se punea contra aerului spoilerul la 90 de grade crescand mult .cd-ul iar în modul sport statea permanent spoilerul sus.
Top speed mode-ul da reducea .cd-ul la maxim...însă se dezactiva daca mașina vira mai mult de 15 grade.
Mă refeream doar la modul că Loganul are forma de cărămidă in timp ce Veyron era proiectat pt viteza imensa și totuși Loganul e mai eficient  aerodinamic fata de suprafață sa de contact cu aerul. La viteza mare ai nevoie totuși de destua forță de apăsare și aer minim pe dedesubt. Sunt destule cazuri de mașini care au decolat foarte tragic la viteze mari.

Edited by SpeedDemon, 05 January 2022 - 19:40.


#106
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
S-a notat : Inginerii de la Mioveni lucreaza deja la elemente mecanizate pentru a dota "mai banalul Logan" cu asa ceva spre a impiedica decolarea la viteze foarte mari pe autostrada in cursele cu Veyroanele.
*cu un consum cat mai scazut al actuatoarelor electrice pe autostrada, sa nu fim total offtopic.

#107
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Razi degeaba, doar dădeam exemplu de o mașină urâtă fara forme aerodinamice. Sunt multe alte mașini cu motorizari slabe, dar puține la fel de urate și neaerodinamice ca loganul.
Despre Veyron
"It has a drag coefficient of Cd=0.41 (normal condition) and Cd=0.36 (after lowering to the ground),[23] and a frontal area of 2.07 m2 (22.3 sq ft).[24] This gives it a drag area, the product of drag coefficient and frontal area, of CdA=0.74 m2 (8.0 sq ft)."
Logan 1 are 0.36 .cd-ul.


#108
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postro_explorer, on 04 ianuarie 2022 - 22:20, said:

Eu tocmai ce am terminat jumătate din drumul de seara asta - autostrada, vit mede pe tot drumul : 100km/h, temp ext: -1 grad.

Attachment 20220104_210525.jpg
Invidiez consumul.

Daca e ceva ce mi-as fi dorit in mod deosebit de la masina mea, e sa fi fost sedan. Singurul (in afara de Model 3 cu care nu ma impac din alte motive) ar fi fost Ioniq (clasic), model care apare la dealeri ceva mai rar decat eclipsele totale de soare, deci m-am resemnat si-am luat ce-am gasit.
E un trend stupid, inexplicabil rational, de a face "*UV" din absolut orice. Poate ne vine mintea la cap in timp si o sa avem o revolutie a berlinelor, la un moment dat.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate