Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Reziliere contract arenda
 Cannes 2022.Nominalizari.

eMag retur bani card expirat ING

Despre combinele frigorifice Haier

ASUS VivoBook vs MateBook D 15
 Astra j sau Megane 3

Regulator tensiune

She-Hulk: Attorney at Law (2022)

Problema arzator cuptor aragaz
 Autocar pe persoana fizica. Cum s...

Intrebare taxe nft

Crossover

Predator(Prey) 2022
 

EV - autonomie autostrada, 130 km/h

* - - - - 4 votes
  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#19
Municipalwaste

Municipalwaste

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,364
  • Înscris: 20.09.2020

View Postredovidiu, on 05 decembrie 2021 - 13:18, said:

Totusi, nu sunt specificate cateva aspecte foarte importante, din punctul meu de vedere, si anume:
1. Cate persoane erau in masini pe durata testului?
2. Ce alta incarcatura era in masina (bagaje, etc...)?

La 130kmph mai bine te intrebi din ce directie batea vantul, cred ca e mai relevant decat 1-2 persoane in plus.

#20
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,016
  • Înscris: 16.04.2007
Era bine daca dadeau si preturile de achizitie ale respectivelor masini testate.

#21
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,426
  • Înscris: 30.01.2008

View PostGif2D, on 05 decembrie 2021 - 13:29, said:

La 130km/h mai că aș fi pariat mai mult pe aerodinamică…

Da, rezistenta aerului e patratul vitezei, parca.

#22
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
130 e o viteza foarte mică, de abia pe la 200+ incepe sa conteze cu adevărat aerodinamica.
Plus că ultimele au ieșit Zafira și V-klasse deci și cele mai neaerodinamice.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 14:29.


#23
Namidee

Namidee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 02.06.2021
Practic cu Zafira sau EQV pe autostrada, la preturile vehiculate de 1.5 leu/kw, iesi mai scump decat benzina. Si asta pentru incarcare casnica. Sa incarci pe autostrada, mai adaugi cativa banuti. Scump, dar eco pana la urma

#24
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,426
  • Înscris: 30.01.2008

View PostNamidee, on 05 decembrie 2021 - 14:22, said:

Practic cu Zafira sau EQV pe autostrada, la preturile vehiculate de 1.5 leu/kw, iesi mai scump decat benzina. Si asta pentru incarcare casnica. Sa incarci pe autostrada, mai adaugi cativa banuti. Scump, dar eco pana la urma

Crezi ca scumpirea curentului nu atrage si scumpirea carburantilor? Pompele alea nu au un negru mititel ce da la manivela sa bage zeama, tot electrice sunt. Plus restul accesoriilor statiei (frigidere, cuptoare la alea unde se vinde ceai/cafea/gustari, etc.).

#25
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai scumpește gustările. Oricum totul o sa se scumpească, dar pe măsură pe înaintăm are curentul verde, electricitatea o să se tot scumpească. Nu e nimic ieftin la curentul verde. Acum 7-8 ani când făceam eu energetica un prof chiar ne explica, in considitiile de atunci, o eoliana in timpul vieții ei în Ro nu își amortiza costul. Dar pe măsură ce se tot scumpește electricitatea, și eolienele devin mai producție de masa presupun că se rezolva și aspectul asta.
Mă gândesc cât de evoluați am fi fost ca societate daca nu erau prostalaii aia anti energie nucleara, oameni fără nici un soi de educație sau know how panicați de Cernobîl...economie sovietică sau Fukushima...amplasare absolut retardata, probabil condiționată de relieful imposibil al Japoniei, dar am înțeles că a fost și acolo ceva mare scandal de corupție.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 14:41.


#26
Namidee

Namidee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 02.06.2021
Nu ai inteles unde bat. La nivelul veniturilor, si nu doar est europene, masina electrica devine din ce in ce mai scumpa de achizitionat si de exploatat. Nu stiu exact preturile, dar banuiesc ca cel mai ieftin model din lista e minim 35.000 euro. Acum, un om, sa zicem eu, ar cumpara o Octavia cu 20.000 si iti raman 15.000 pt carburant. Masinile electrice raman pana la urma apanajul celor cu venituri mari cel putin in perioada urmatoare si nu cred sa se schimbe multe pana in 2040 cand se vrea cantat prohodul masinilor cu motor termic.

#27
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,897
  • Înscris: 29.11.2005
Înseamnă că eu care am masina pe benzina si instalatie GPL cu autonomie de 1100 km pot să râd liniștit de cei cu electrice.
Asta ca să nu mai aduc aminte ca in 5 minute am făcut plinul la amândouă rezervoarele.

#28
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 12.02.2008

View Postzeroice, on 05 decembrie 2021 - 12:56, said:

irelevant pt Romania.

„România se situează pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește numărul de km de autostradă la 100.000 de locuitori, la nivelul anului 2019, 848,12 km din lungimea rețelei de transport rutier de interes național de 17.091 km fiind la nivel de autostradă, respectiv un procent de 4,96% din totalul rețelei de transport."
Foarte relevant pentru mine si oamenii din jud. TM, AR, HD, AB, SB, CJ, BH, MS, AG, IF si CT.
Eficienta la viteza mare sau mai de graba autonomia la viteza mare este principalul motiv pentru care nu am ales EV in 2021


#29
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006

View Postgymy, on 05 decembrie 2021 - 15:51, said:

Înseamnă că eu care am masina pe benzina si instalatie GPL cu autonomie de 1100 km pot să râd liniștit de cei cu electrice.
O, da. Mai ales ca și noi (cei cu electrice) râdem liniștiti de cei cu gpl (instalație care te lasă fără portbagaj iar accelerația te lasă ultimul din pluton) 😁

#30
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Fujitsu, sunt o groază cu gpl pe V8. Cayenne V8 pe GPL, ai și putere, ai și portbagaj, și mașina e forță. Pe benzina sau GPL, un V8 de 450 de cai tot forță rămâne, și spre deosebire de electrice, cu aia poți merge cateva ore cu 200-250 la ora fara nici un stres. 😁
Râsul de gpl e un semn de habarnist auto.

Edited by SpeedDemon, 05 December 2021 - 16:23.


#31
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Nu știu, cunosc posesori de Logan care și-au pus GPL și pe urma și-au luat și portbagaj pe plafon ca sa plece in excursii. Și nici cu plecarea de pe loc nu se lăudau. Posibil mașinile construite cu GPL din fabrica sa fie mai ok.
Acuma, fiecare cu ce-i place. Mie îmi plac EV-urile.

#32
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 23.04.2007

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 16:18, said:

gpl
accelerația te lasă ultimul din pluton
Ce masina cu GPL ai condus de ai patit treaba asta ?

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 16:18, said:

noi (cei cu electrice) râdem liniștiti de cei cu gpl
Scoru' e 1 -1 ... si "cei cu gpl" rid de voi "(cei cu electrice)" pe autostrada Posted Image

Sau poate ca scoru' e 2 - 1 ca "cei cu gpl" rid de voi "(cei cu electrice)" cind afla ce autonomie au masinile electrice comparat cu cele alimentate cu benzina si GPL Posted Image

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 17:33, said:

și-au pus GPL și pe urma și-au luat și portbagaj pe plafon ca sa plece in excursii.
Si asta din poza tot din motive de GPL si-a pus copîrșeu' ala pe masina ?

Attached Files


Edited by adrian_r5, 05 December 2021 - 18:16.


#33
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,612
  • Înscris: 12.01.2018

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 16:18, said:

accelerația te lasă ultimul din pluton
de aceea tot se baga unii in fata sa ajunga primii?

#34
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,221
  • Înscris: 28.01.2006
Nu din cauza GPL-ului, ci din cauza generatorului din portbagaj si-a pus cutia in cap. Daca intrebi nevasta ce trebuie sa iei in concediu, iti trebuie remorca, nu portbagaj suspendat.

#35
Namidee

Namidee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 02.06.2021

View PostFujitsu, on 05 decembrie 2021 - 17:33, said:

Nu știu, cunosc posesori de Logan care și-au pus GPL și pe urma și-au luat și portbagaj pe plafon ca sa plece in excursii. Și nici cu plecarea de pe loc nu se lăudau. Posibil mașinile construite cu GPL din fabrica sa fie mai ok.
Acuma, fiecare cu ce-i place. Mie îmi plac EV-urile.

Dacia va este ca un c0i in talpa. Inseamna ca sunt multi invidiosi pe Dacia, ca altfel nu.mi explic cum se aduce inevitabil vb de Dacia. Aici s.a deschis topic de EV, dar adevarate EV, unul aduce in discutie ca Sping nu ajunge la 130km/h. Nu a fost gandita pentru autostrada, ci strict pentru oras.
Tu cu portbagajul, ca ai auzit, ca ai crezut. Butelia este toroidala, in locul rotii de rezerva. Ghici ce? Portbagajul este neatins. Ghici ce? Eu am break si o cutie de 450l si nu am cumparat.o din cauza instalatiei GPL. Si e normal sa resimti lipsa de putere cand motoarele nu sunt puternice si le compari cu masini mult mai scumpe. Dar in adancul vostru sunteti invidiosi, ca altfel nu imi explic cum poti vb mereu de un brand low cost pe alocuri(sandero si logan). Cand va educati copiii, va raportati mereu la cel mai prost din curtea scolii?


#36
radu103

radu103

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,125
  • Înscris: 15.11.2003

View PostCourage, on 05 decembrie 2021 - 12:29, said:


Daca era gri, la Mall Baneasa il cunosc Posted Image

la 130 km/h ai range 260 km cu baterie de 80 kW.

Attachment range_EQC.jpg
Si la BMW IX3 similar cu eqc, putin mai mult vreo 20-30km

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate