Rezumat despre masinile electrice
Last Updated: Nov 27 2023 13:34, Started by
Adm
, Nov 11 2021 12:58
·
24

#253
Posted 11 March 2022 - 11:07

#254
Posted 11 March 2022 - 14:45

Ion_Bumbu, on 11 martie 2022 - 11:07, said:
Pentru ca asta este anotimpul! Lumina si soare la vara! |
#255
Posted 10 July 2022 - 12:20

https://www.forbes.r...e-anului-275452
Volvo vrea electrificarea completa a mașinilor noi mai devreme (2030) decât s-a votat la nivelul UE (2035). Go for it! |
#259
Posted 13 July 2022 - 14:12

Geely are dăcât 80% din acțiunile de la Volvo Cars.
Cică Panasonic + Tesla = 20% mai multa densitate energetica pana în 2030. https://www.reuters....030-2022-07-13/ Partea buna e ca mai multa densitate energetica e de bine. O sporire a autonomiei cu 20% ar putea fi tipping point pentru mine. Partea proasta e ca până în 2030 mai e.... Lumea visează la baterii revoluționare poimâine nu 20% în 8 ani... Edited by KiloW, 13 July 2022 - 14:13. |
#260
Posted 02 August 2022 - 11:41

Stiinta asta, bat-o vina, ce e valabil si dovedit stiintific astazi nu mai e valabil maine, in functie de cum bate vantul prin industrii si interese globaliste.
Speedo, on 19 mai 2002 - 23:57, said:
Asa ca o consideratie generala despre baterii; Li-ion sunt "suitable" pentru device-uri ce nu merg in "sarcina" tot timpul ci numai anumite perioade de timp si nici acelea foarte mari, pe cat posibil fara actionare de motoare. Cu alte cuvinte Li-ion nu rezista mult timp in sarcina, scade curentul la borne sub limita mult mai repede decat la omoloagele lor Ni-Mh. Va dati seama astfel ca ceasurile, radiourile portabile, telefoanele mobile, etc se incadreaza cel mai bine in domeniu de activitate al bateriilor Li-ion. Pentru aplicatii in care este nevoie de actionari de motoare, device-uri care consuma constant si mult, conditii vitrege de mediu, Ni-Mh si uneori chiar Ni-Cd raman de nadejde. Nu v-am spus ca Li-ion face foarte urat sub -2 grade Celsius, performantele scazand ingrijorator, iar sub -10 este afectata si viata bateriei. Greets, Speedo |
#261
Posted 16 August 2022 - 21:06

KiloW, on 13 iulie 2022 - 14:12, said: Partea buna e ca mai multa densitate energetica e de bine. O sporire a autonomiei cu 20% ar putea fi tipping point pentru mine. Partea proasta e ca până în 2030 mai e.... Lumea visează la baterii revoluționare poimâine nu 20% în 8 ani... Nu cred ca o sa vedem prea curand autonomii mai mari de 700 Km. Din cate vad se tot ieftinesc bateriile LiFePo4, care sunt mai degraba folosite in masini cu autonomie de pana in 500 Km. Mai ieftine decat LiFePo4 sunt bateriile sodiu-ion, pe care CATL (si nu numai) deja a inceput sa le fabrice: https://pushevs.com/...um-ion-battery/ Daca Volvo (adica Geely) vrea sa incheie cu automobilele cu combustie interna mai devreme de 2030 inseamna ca au ei ceva asi in maneca in ceea ce proveste bateriile. |
#262
Posted 26 August 2022 - 11:32

Cei care incarca acasa de la priza: cum va pregatiti pentru pragul de 300 KW atasat plafonarii preturilor la energie electrica?
(daca subiectul a fost abordat, va rog sa ma directati; multumesc) |
|
#264
Posted 26 August 2022 - 11:46

ionnedelcu, on 26 august 2022 - 11:32, said:
Cei care incarca acasa de la priza: cum va pregatiti pentru pragul de 300 KW atasat plafonarii preturilor la energie electrica? (daca subiectul a fost abordat, va rog sa ma directati; multumesc) ![]() PS1: In ritmul acesta, am sanse sa ma incadrez si la plafonarea de 100 kWh pe luna, cu consum real in jur de 600 kWh pe luna. PS2: "From Battery" se refera la bateria instalatiei fotovoltaice, nu a masinii. In poza e consumul total al casei mele, inclusiv incarcarea masinii. Attached FilesEdited by kolfleading, 26 August 2022 - 11:49. |
#265
Posted 26 August 2022 - 16:30

kolfleading, on 26 august 2022 - 11:46, said:
Uite-asa, ca in poza din atasament. ![]() Idea e ca si pentru cei care nu au fotovoltaice tot nu e un capat de tara. Sa presupunem ca nu stai la casa si incarci doar la statii cu plata si luam varianta cea mai scumpa 2,45/kw ca e mai de calitate curentul...la consumul meu mediu de 15,5kw/h rezulta un cost de 38 de lei/100 km adica echivalent 4,3l/100 km la motorina. Banuiesc ca daca depasesti plafonul lui peste tot e mai ieftin curentul ca la statiile cu plata adica tot iesi sub 4l/100 km cost de transport daca ai priza acasa. Edited by raven75, 26 August 2022 - 16:32. |
#266
Posted 26 August 2022 - 16:37

Si motorina s-a scumpit.
In Timisoara se vor pune in functiune statii cu 1.05 lei / kWh EnelX si probabil si altii ofera preturi sub 2 lei / kWh cu abonament lunar, pentru cei care nu pot incarca acasa. |
#267
Posted 26 August 2022 - 18:18

Pe langa pomana EnelX, inca mai sunt EV-Mag cu 1.65 (AC), statiile celor de la electromagnetica (parca si alea pe la 1.5-1.6, nu mai retin), unele McDonald's / Dedeman cu 1.39, unele PlugPoint cu 1.6. Astea fiind doar cele peste care dau eu prin oras.
|
|
#268
Posted 29 August 2022 - 08:26

#269
Posted 07 September 2022 - 22:19

Sigur nu e raspunsul corect...voia sa vada cum se zvarcolesc posesorii de electrice, cum isi baga picioarele in ea masina si iau un second diesel din Germania. Idea e ca si pentru cei care nu au fotovoltaice tot nu e un capat de tara. Repede te mai aprinzi, omul doar a pus o intrebare, nu cred c-a vrut sa loveasca voalat in temelia cultului ev pe baterii. Da' de ce trebuie sa iei musai diesel din Germania cand poti sa iei o benzinara natural aspirata simpla si fiabila (noua sau sh) pe care sa o folosesti doar pt drumurile lungi sau cand cari chestii (sau transporti oameni) si sa lasi lenea si sa mergi pe jos sau cu bicicleta? M-am trezit si eu intrebandu-ma. Sau mintea ta are impresia ca inlocuind un poluant cu un alt poluant (in haine verzi) va rezolva decongestionarea traficului si nu lenea? Tu ce faci pentru decongestionarea traficului? Mai stii cum arata o piață cu tarabe? Cand ai mers ultima oara un amarat de km cu 2 kile de cartofi intr-o mana si 2 de rosii in cealalta? |
#270
Posted 08 September 2022 - 17:18

Nu, pentru unii EV-urile sunt mai "eco" decât mersul pe jos. Asta va reprezenta noua "normalitate", unde cele cu ICE vor fi interzise, în următorii zeci de ani, doar EV-urile nu... Ne întoarcem la anumite regimuri și pumnul în gură.
Soluția e munciți mai mult, tovarăși, ca să vi le permiteti, că oricum nu aveți de ales. Vor ieși ele la iveală și interesele, dedesubturile din spatele promovării agresive a EV, așa cum e și cu cele pe ICE. "Băieții deștepți" știu de ce. Edited by Vlad_22, 08 September 2022 - 17:19. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users