Rezumat despre masinile electrice
Last Updated: Mar 19 2023 22:26, Started by
Adm
, Nov 11 2021 12:58
·
21

#217
Posted 08 March 2022 - 14:16

@zoot, pretul meu mediu exclusiv la statii publice e 1.22RON/kWh si in scadere. E perfect realizabil sub 1RON/kWh chiar si fara hidroelectrica, chiar si exclusiv public.
Realitatea e ca mai toti posesorii de EV-uri fie au abonamente ok, fie au fotovoltaice, fie incarca partial gratuit (la supermarketuri) fie o combinatie din cele de mai sus. Overall, trebuie sa te straduiesti extrem de mult pentru a iesi scump. |
#218
Posted 08 March 2022 - 15:08

Da, corect. Ziceam doar pentru "corectitudinea" comparației să nu se considere doar extrema, 1.2-1.3 RON ar fi corect.
Cupoane plus panouri subvenționate este spre zero, dar și astea sunt cazuri particulare. ENELX da la abonament 120kWh la 140 RON (1.16 Ron / kWh), păcat ca nu au rețea mai mare și păcat că Renovatio stă cu 2.49 la DC fără să ofere măcar un abonament. |
#219
Posted 08 March 2022 - 20:13

Exceptand cazul in care stai la bloc, nu vad de ce sa incarci la statiile publice.
Chiar daca as sta la bloc, cu sau fara EV, as alege furnizor Hidroelectrica. procesul e simplu. |
#220
Posted 09 March 2022 - 09:36

Partea scary e alta.
La mine pe meleag intre ianuarie 2020 si martie 2022 pretul la benzina (95e10) a urcat de la 1.5 la 1.9€/l. In jur de 1.5 era si pretul pre-pandemie. Curentul insa a crescut mult mai mult. De exemplu la superchargerele Tesla a urcat de la 0.24 la 0.46€/kwh. Chiar si acasa a urcat cu peste 50%. Iar la alte chargere rapide (non-tesla) e si mai rau, e 0.65€/kwh. Iar tendinta de crestere la curent e una inceputa dinainte si de coviji, si de rezbele in Europa, inainte de covid tot crescuse cu +60% in 10 ani. Eu stau la casa insa panourile solare tot nu sunt o optiune. Ca sa le instalez trebuie sa cer primariei sa taie niste copaci inalti care le-ar tine umbra. Si nu vreau sa fac asta, prefer sa am copacii si verdeata pe langa casa decat sa fac o economie de cativa euro. Am mai observat recent un fenomen. Am facut un drum lung in vacanta asta din februarie (800km/sens). M-am uitat de curiozitate cum e cu chargerele in benzinarii. Cam aglomerat. In mod normal nu-s probleme, sunt cacalau, insa punctual fix in zilele alea am impartit drumul cu toti olandezii care mergeau si ei la ski, si astia au multe tesle, si in zilele alea doua (sambata in care toti plecau, si in cea in care toti se intorceau de la ski) cam era bataie pe chargere. Insa ca sa va faceti idee ce inseamna "olandezii in vacanta", in fernpass in Austria la ora 5 dimineata se mergea bara la bara, 90% din masini avand numar de olanda. Iar eu unul mai am cativa ani in care sunt legat de glie de vacantele scolare... Edited by KiloW, 09 March 2022 - 09:38. |
#221
Posted 09 March 2022 - 11:26

KiloW, on 09 martie 2022 - 09:36, said:
Partea scary e alta. una e sa vezi crestere 50% de la un cost infim, si alta 50% de la un cost mare. pe langa asta.... ia vezi cat e benzina acum, si mai fa un raport cand ajunge 10 lei in RO sau 2.5 euro prin europa. deja aia de 95 e 2.20 prin unele tari..medii (nu germania) |
#222
Posted 09 March 2022 - 13:26

Benzina acum e 1.9 la mine. Mediu, o poți găsi și mai ieftin. La nemți pe autostrada sunt hoți, costa sensibil mai mult decât în oras.
Probabil ca benzina n-o sa se jeneze sa ajungă la 3 euro în viitorul apropiat însă nu-i exclus sa creadă și curentul în continuare mult mai repede. Cel puțin pe termen mediu, pe termen lung logic ar fi sa fie invers tendința. |
#223
Posted 09 March 2022 - 14:28

Preturi in Suedia, azi:
Combustibili: 2.3 EUR benzina de 95, 2.4 EUR aia de 98, 2.8 EUR diesel, preturi medii. Curentul casnic(cu tot cu transport si taxe): cca 20 eurocenti in jumatatea nordica, 25 eurocenti in zona sudica (/KWh). Curentul la statiile publice AC: cca 30 eurocenti/KWh Curentul la statiile publice DC: minim 44 eurocenti (tesla supercharger) - 62 eurocenti (CircleK - hyoerchargere de 300KW) - 75eurocenti la ionity. Edited by ro_explorer, 09 March 2022 - 14:29. |
#224
Posted 09 March 2022 - 17:38

Courage, on 07 martie 2022 - 22:38, said:
Un mic excel facut de mine cu costurile pt a doua masini comparabile (pret, clasa, performanta), premium SUV ICE vs EV La 100 000 Km cu preturile de azi (Hidroelectrica) si curs la zi, diferenta este de 18 500 EUR in favoarea EV. Sint perfect de acord cu dumneavoastra ca iasa mai scump insa nici daca merg cu Patrolul nu consum 15l/100Km!!! Daca merg cu o masina "normala", ca Megane consum in medie 6l/100Km, pentru simplitate in calcul luam 7,5l/100Km, nu ma ating de alte valori la minim ale energiei insa si asa imi iasa o diferenta de 9250E in favoarea EV, daca insa facem si diferenta dintre pretul de cost al unui EV si exemplul meu, Megane editie Benone Sinulescu cred ca la 10000Km cu revizii cu tot iesi mai bine cu ICE. Nu punem in ecuatie comoditatea in exploatare, stres cu incarcarea, raza de actiune, mers cu morcovul, caldura mai pe rece iarna si pe cald vara, etc. Pina la urma totul se compenseaza. Constructorii nu vor iesi in pierdere, totul este sa plateasca cineva pretul. |
#225
Posted 09 March 2022 - 19:52

@ro_explorer
De curiozitate, cât erau scorurile în 2019? |
#227
Posted 10 March 2022 - 09:46

Meh... Depinde. Acolo unde eu fac 90% din km și consum 7 pe benzina real o Tesla consuma 23kwh/100km in condiții apropiate de ideal. Comparând suvulet cu suvulet.
https://tekdeeps.com...0-and-130-km-h/ Însă e drept ca acolo unde eu consum 10-11 tesla probabil consuma 12. Însă personal nu prea fac km în regimul respectiv, adun poate maxim 1000/an. Edited by KiloW, 10 March 2022 - 09:47. |
|
#229
Posted 10 March 2022 - 11:54

Am comentat deoarece premiza de la care s-a pornit calcuul este un pic deplasata, consum de Doge Ram fata de o electrica...
Am spus, nici Patrolul nu consuma 15l/100KM si ala nu e SUV, cu ala merg cu 10l/100Km in oras, afata pe la 8l/100Km, un suv Diesel e mult mai economic. Megane 1,33TCE la 130Km/h constant pe autostrada e pe la 6,5l-6,8/100KM pe bord. Daca-l "chinui" scot sub 5l/100Km drum intins si nu mers peste 90Km/h. |
#231
Posted 10 March 2022 - 12:50

O benzinara moderna și eficienta consuma mai puțin de 7 la 130. A mea are motor eficient însă cam atât, de ex are awd (însă păstrăm paralela cu Tesla y care e tot awd) care o penalizează la consum și tot ies la 7.
Aia veche de 12 ani (fwd, berlina) scotea frecvent sub 7. Si era model 2008, nu 2021. Attached FilesEdited by KiloW, 10 March 2022 - 12:57. |
#232
Posted 10 March 2022 - 12:56

Ion_Bumbu, on 10 martie 2022 - 11:54, said:
Am comentat deoarece premiza de la care s-a pornit calcuul este un pic deplasata, consum de Doge Ram fata de o electrica... Am spus, nici Patrolul nu consuma 15l/100KM si ala nu e SUV, cu ala merg cu 10l/100Km in oras, afata pe la 8l/100Km, un suv Diesel e mult mai economic. Megane 1,33TCE la 130Km/h constant pe autostrada e pe la 6,5l-6,8/100KM pe bord. Daca-l "chinui" scot sub 5l/100Km drum intins si nu mers peste 90Km/h. Daca "chinui" o electrica similara cu acel Megane, la max 90kmph, scoti 10kWh / 100km sau mai putin. Despre ce vorbim? |
#233
Posted 10 March 2022 - 13:06

Vorbim despre echivalente de pret ICE/EV la 100000Km.
De ce nu cititi tot? |
|
#234
Posted 10 March 2022 - 13:07

Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users