Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
1977 replies to this topic

#289
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,530
  • Înscris: 30.08.2017
Aia cu Dacia Spring oricum nu ies din oras, ca intra un Tico mai tare in ei si ii face dauna totala.

#290
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Toate luminile unei mașini consuma cca 80-100w dacă sunt cu halogen și vreo 60w alea cu led.
Ca sa consumi 1kwh doar cu lămpile trebuie sa stai cu ele pornite cel puțin 10h in continuu (presupunând ca ai halogene). Pai cine poate merge atâtea ore continuu fără sa incarce?

#291
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,353
  • Înscris: 22.10.2007

Vizualizare mesajNelsonMandela, pe 23 decembrie 2022 - 18:58, a scris:

Abia acum fac școala, la a doua tinerețe, deci nu sunt la curent cu diverse banalități.
Farurile mai trebuie aprinse ziua?
Asta ar fi revoltător pentru cei cu EV. 1 kwh consumat pe lumini, ar putea face diferența ca să împingi mașina până la stație cateva zeci de metri pentru cei cu baterii anemice, Dacia Spring sau altele uzate.
farurile si toate "jucariile" din interior merg tot pe 12v, adicalea de pe o baterie obisnuita ce e separata de bateria de tractiune.

Edited by _-livio-_, 23 December 2022 - 19:04.


#292
M0su

M0su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 20.11.2022
Acum se pornesc automat pozitiile,  sunt standard de vreo 5-6 ani, pana si Dacia le aprinde automat .

#293
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007

Vizualizare mesajNelsonMandela, pe 23 decembrie 2022 - 18:58, a scris:

Abia acum fac școala, la a doua tinerețe, deci nu sunt la curent cu diverse banalități.

Farurile mai trebuie aprinse ziua?
Asta ar fi revoltător pentru cei cu EV. 1 kwh consumat pe lumini, ar putea face diferența ca să împingi mașina până la stație cateva zeci de metri pentru cei cu baterii anemice, Dacia Spring sau altele uzate.
E o gluma, nu ?

#294
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 11.01.2009
Nu, doar necunoastere. 1 kWh nici nu are sens fara sa raportezi in timp. Si un LED de 10 W consuma 1 kWh in 5 zile.

#295
kye77

kye77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 05.03.2009

View PostAdm, on 11 noiembrie 2021 - 12:58, said:




7. Combinatia cea mai proasta dpdv al autonomiei (consumului) este: SUV, 4x4, electric sau pe benzina.
- SUV - pt ca forma are rezistenta mare la inaintare si consuma mult peste 100 Km/h
- 4x4 - creste MULT consumul sia desea e inutil.
- Confucius a zis: Sa nu iti cumperi niciodata SUV electric sau pe benzina.
Te contrazic .
Din cauza cuplului enorm la electric , e o diferență enormă între consumul unui SUV clasic cu motor termic față de unul care poate merge electric , în oraș .
Deasemenea , majoritatea suvurilor sunt plugin . Mergi electric în oraș și pe termic în afară .
Deasemenea , Suvurile plugin deși sunt 4x4 , partea din spate este exclusiv electrică și cuplează exclusiv când e nevoie (alunecă ) sau cuplezi tu forțat 4x4 . Nu există cardan ,deci mai puțină greutate ,mai puțină frecare .
În schimb la frânare recuperezi dublu ,și pe transmisia față și prin cea de spate .
Am un Outlander plugin , un highlander hybrid ,un prius și o Ampera . Mi-am făcut bine temele înainte să le iau

Edited by kye77, 19 March 2023 - 22:28.


#296
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postkye77, on 19 martie 2023 - 22:26, said:

Te contrazic .
Din cauza cuplului enorm la electric , e o diferență enormă între consumul unui SUV clasic cu motor termic față de unul care poate merge electric , în oraș .
Deasemenea , majoritatea suvurilor sunt plugin . Mergi electric în oraș și pe termic în afară .
Deasemenea , Suvurile plugin deși sunt 4x4 , partea din spate este exclusiv electrică și cuplează exclusiv când e nevoie (alunecă ) sau cuplezi tu forțat 4x4 . Nu există cardan ,deci mai puțină greutate ,mai puțină frecare .
În schimb la frânare recuperezi dublu ,și pe transmisia față și prin cea de spate .
Am un Outlander plugin , un highlander hybrid ,un prius și o Ampera . Mi-am făcut bine temele înainte să le iau


Si ce a gresit cand a spus:"7. Combinatia cea mai proasta dpdv al autonomiei (consumului) este: SUV, 4x4, electric sau pe benzina.

Ce diferenta e intre Outlander  plugin si un prius la peste 100 Km/h? ca tot le ai pe ambele?

Un Outlander plugin pe autostrada la 130km/h papa dublu fata de Prius.

#297
kye77

kye77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 05.03.2009
Pai depinde. 90% din populatie foloseste 90% din timp masina exclusiv in oras. De obicei pana la munca si inapoi. Cum folosesc si eu ....
Ori, daca mergi cu priusul la munca, 10 km dus si 10 km intors, benzina consumata costa mai mult decat curentul pe care il consuma outlanderul pentru aceeasi distanta in aceleasi conditii mergand exclusiv electric...
Rezultatul ar fi ca mergi cu o masina mai confortabila, mai mare , mai sigura si mai ieftin decat cu priusul....pentru ca nu merge decat electric....
Asadar e posibil la sfarsitul anului daca ai facut 1-2 drumuri prin tara si restul prin oras, in conditiile de mai sus, outlanderul sa fie mult mai rentabil....
Aici vorbim totusi de conditii normale in care incarci outlanderul acasa, eventual la Hidroelectrica Posted Image)  
Aspectul 4x4 avantajeaza masinile electrice in realitate, pentru ca la franare produce curent dublu...

Edited by kye77, 21 March 2023 - 17:17.


#298
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 03.10.2010

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 17:16, said:

Aspectul 4x4 avantajeaza masinile electrice in realitate, pentru ca la franare produce curent dublu...

Si de unde il produce? S-a inventat perpetuum mobile si nu am aflat eu? Daca nu e la vale soseaua pe care mergi atunci consuma dublu si ca sa plece de pe loc iar ce recupereaza, recupereaza din ce a consumat deja.

Scuze, nu am putut sa ma abtin. Nu sunt fan masini de teren folosite in oras (de fapt nici pe autostrada) dar este pur si simplu o chestie de gust. In oras inca mai merge deoarece la viteze mici forta de franare nu e asa mare fara de un autoturism aerodinamic cum e la viteze mari. Insa mi se pare de prost gust sa mergi cu tractorul prin oras. Stiu ca o sa-mi atrag multe critici dar in oras ar trebui sa primeze spatiul mic deoarece suntem deficitari la capitolul infrastructura. La americani am vazut facilitati pentru car pooling. La noi e omul si masina. De asta nu gasesti loc de parcare si de multe ori si carosabilul e ocupat de "smecheri" care s-au oprit sa cumpere ceva. Parcarea pe 2 benzi a devenit ceva uzual la mine in fata blocului unde e un Shop&Go si culmea e ca oficial soseaua are 2 benzi dar sunt parcate 3 randuri de masini, 2 pe o parte si unul pe cealalta si se circula in ambele sensuri printre ele pe o banda.

#299
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,890
  • Înscris: 22.12.2005
Orasul nu al suv urilor.magaria cu"e mare si ma doare n ...de restul " e urata rau
Inainte sa ai suv sa fie obligatoriu sa mergi pe scuter in oras.educational.

#300
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 17:16, said:

Ori, daca mergi cu priusul la munca, 10 km dus si 10 km intors, benzina consumata costa mai mult decat curentul pe care il consuma outlanderul pentru aceeasi distanta in aceleasi conditii mergand exclusiv electric...
Iar dacă ai merge cu kona electrica ai consuma mai puțin de jumate din cât consumi cu outlanderul.

#301
kye77

kye77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 05.03.2009

View Postpin_73, on 21 martie 2023 - 18:12, said:


Si de unde il produce? S-a inventat perpetuum mobile si nu am aflat eu? Daca nu e la vale soseaua pe care mergi atunci consuma dublu si ca sa plece de pe loc iar ce recupereaza, recupereaza din ce a consumat deja.

Scuze, nu am putut sa ma abtin

Mai bine te abtineai... E clar ca nu ai treaba cu modalitatea de functionare a masinilor electrice dar emiti pareri atoatestiutoare...
Si acum invata :  SUV-urile plugin sau electrice au 2 motoare electrice , unul pe fata si altul pe spate , comandate exclusiv de calculator, nu prin cardan adica transmisie mecanica...
TOATE SUV-urile electrice sau plugin merg exclusiv 2x4 , adica trage doar fata. Spatele cupleaza in 2 conditii: daca aluneca fata, la zapada, noroi etc (ca un fel de blocant la masinile clasice)  dau daca il cuplezi tu manual de la buton.
In schimb, la partea de franare/recuperare merge si fata si spatele permanent. In felul asta recuperarea este mult mai accentuata decat la masinile electrice/plugin care nu sunt 4x4.
Ma bucur ca imi vei multumi anticipat ca ti-am lamurit dilema...

View Postfoxbat, on 21 martie 2023 - 18:20, said:

Orasul nu al suv urilor.magaria cu"e mare si ma doare n ...de restul " e urata rau
Inainte sa ai suv sa fie obligatoriu sa mergi pe scuter in oras.educational.
Vrabia cand nu ajunge la SUV....se multumeste si cu trotineta electrica...

#302
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 11.01.2009
Nu cred ca e SUV-ul e chiar chintesenta rafinamentului, totusi :).
O masina mai grea consuma mai mult decat una mai usoara. Nu ai nevoie de 2 motoare care sa recupereze daca nu ai atat de mult de recuperat.

#303
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:

Mai bine te abtineai...
Man...omul se referea la altceva....regenerarea dubla datorata greutatii vine cu un consum dublu ca sa pui tancul in miscare.
Adica eu am Ioniq plugin si ca sa o misc la 60km/h consum sub 50% din cat ai tu nevoie pentru SUV....regenerarea mea e mai slaba  decat la tine dar cand tragi linie eu am consum la 50% pt ca e mai mica/usoara/aerodinamica etc....

La drumuri urbane scot lejer sub 10kwh/100 km consum....greu de crezut sa iesi sub 20kwh cu Outlander.

Edited by raven75, 22 March 2023 - 06:59.


#304
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:

Mai bine te abtineai... E clar ca nu ai treaba cu modalitatea de functionare a masinilor electrice dar emiti pareri atoatestiutoare...
Si acum invata :  SUV-urile plugin sau electrice au 2 motoare electrice , unul pe fata si altul pe spate , comandate exclusiv de calculator, nu prin cardan adica transmisie mecanica...
Ceea ce spui tu nu invalideaza ceea ce a spus colegul pin_73.

#305
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:

Vrabia cand nu ajunge la SUV....se multumeste si cu trotineta electrica...
Mda..

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:

Si acum invata :  SUV-urile plugin sau electrice au 2 motoare electrice , unul pe fata si altul pe spate , comandate exclusiv de calculator, nu prin cardan adica transmisie mecanica...
Eu zic ca mai ai de învățat un pic despre suvuri plugin inainte sa dai lecții altora. Tinicheaua aia a ta nu e deloc rafinamentul plugin, dimpotrivă chiar.

Cat despre suv și eficienta... LOL.

Edited by ro_explorer, 22 March 2023 - 08:18.


#306
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,890
  • Înscris: 22.12.2005

View Postkye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:




Vrabia cand nu ajunge la SUV....se multumeste si cu trotineta electrica...

intr-adevar este o vorba care zice asta.insa in cazul de fata cu siguranta ai postat eroanat.
la noi este cultura "imi iau suv sa nu patesc nimic daca intru in altii".Colegii, amicii si multi "uameni" au formulat asa (mai ales pt muierea lor, "e mama copiilor mei si sa am grija de ea".
statistic - te uiti cum merge un suv si te uiti sila volan. este un dezastru. Siguranta (falsa) data de marime duc la marirea nesimtirii si ignorarea "celor mia mici".
Ia sa fie o lege (cum e la moto sa nu poti conduce direct motorizari mari fasa varsta/experienta/curs)care sa nu permita sa mergi pe suv fara sa ai dovada ca ai 1 an pe 2 roti.

Personal - suv-este doar pentru calatorii ( in afara oraselor, poate doar tranzit) - cu remorca cu moto pe ea.
Daca ai orgolii din astea - macar nu mai claxona - merg zilnic in oras si "pe pielea mea" simt diferenta intre cum "ma trateaza suv"urile - cand merg cu gagalicea de Fiat panda se urca pe mine efectiv, cand merg cu camperul (la revizie, sa ne intelegem) sau cu o dubita (Fiat Ducato 3.5 t) sa mut niscai boarfe sa vezi ce frumos si cuminte isi vad de treaba lor.
(oftopic - majoritatea sunt "ele" dar sunt si "bizoni" )

la fiat am inteles cum merge treaba - oricum trebuie vopsit asa ca manevrele nesmitite si periculoase pentur tabla se termina prin functionarea abs-ului suv-ului.
o parte buna- toate is antifonate ca desi se vede cum se misca buzele si capul si degetele - nu se aude nimic.
Si daca au avut dorinta sa coboare si in loc de pisicuta de la volan cu se asteptau mi-au vazut barba si cateii :) au facut cale-ntoarsa.

asta e alt subiect - daca tot cobori s-o injuri pe soferita de fiat ( masina fiind rosie si cu floricele) din CT (asa e numarul) si cand ajungi sa vezi ca soferul e unul cat tine - de ce renunti ? nu e asta discriminare de suv ?:)

hai sa luam partea de pamflet ca sa zambim si partea de sofereala ca lectie de morala.
Doamne ajuta si sa traiasca toti trotinestii ( eu n-am lipsit la ora de fizica deci nu folosesc nimic care este sun 17").Fi nu hi.

back on track
- parca EV-urile era pentru economie de carburant si km multi la pret 0 sau pe acolo.
Nu se mai intelege nimic. Daca treci de 10kw/100 km deja inseamnapeste 20 ron /100 km, deci cam 3l motorina/100km.
PAi cand vad cat consuma un troscolet de suv electric deja nici gratis daca l-as primi nu l-a folosi - atat am consumul acum pe ICE.
daca imi spuneti ca il incarcati din PV - stiti cat costa o instalatie care sa incarce in cateva ore un SUV? mult rau, sub 20 kwh instalati fizic ( Care inseamna in cel mai bun caz 17 utilizabili ) si aia cam 3 ..4 ore/zi. Deci nici asta nu tine ca "poezie de economie".

lasam ipocrizia nitel ca ingineria nu e proasta:)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate