Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Boala pomi fructiferi?
 A murit VANGELIS

Laptop de buget cu luminozitate b...

problema garantie asus tuf dash 2...

Intrebare valoare pensie urmas
 Problema Checkpoint SSL Network E...

Redundanta si scalabilitate orizo...

Variola maimuței

Autostopul in Anglia
 Proxy instalat si dezinstalat, oa...

Denumire componenta baterie baie

Babe bile brad

Romanii care vor sa-și cumpe...
 

X3 sau iX3 (la aprox. acelasi pret)?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,386
  • Înscris: 08.03.2015

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 23:29, said:

Imi place sa ma gandesc ca sunt responsabil cand vine vorba de mediu. Nu sunt ecologist fanatic dar nici nu-mi bat joc.

Ori sunt eu prea zgarcit ori cei care spuneti ca o economie de vreo 1500+ EUR / an (daca nu mai bine - depinde de costul reviziilor pe care le faci) sunteti prea cu dare de mana. Chiar si la o masina de 50k EUR.

Imi permit sa platesc acei 1500 EUR/an in plus fara probleme dar daca stiu ca as putea sa nu-i dau, de ce sa-o fac doar asa... ca pot.
Dar, nu iau in considerare electrica doar din motive financiare. Am pus aceste motive la plusuri.

Diesel nu mai iau, cu siguranta, iar hibrida nu e nici cal nici magar si mi se pare ca are doar minusuri (cel putin pentru cum am sa utilizez eu masina): consum mediu la fel (pentru ca e mai grea), complexitate mai mare, spatiu in portbagaj mai mare, mult mai scumpa la achizitie, etc

Pai e simplu atunci.
Iti asezi prioritatile si actionezi ca atare. Faci si sacrificii dar ai si satisfactii. Numai sa fie pe masura. Nu e mare inginerie.

Legat de economia de 1500 de euro anual, o poti face fara probleme si fara a ramane cu nevoi neacoperite sau acoperite prost si cu batai de cap. Si asta chiar de la bun inceput. E vb de 7500 euro net pe 5 ani pe care ii poti taia de la bun inceput din bugerul de achizitie.
Vei merge la fel in oras (ca nu e greu sa atingi limitele confortului la taratul prin oras - odata am stat 1 ora pe o banca de lemn in parc desi puteam sa plec - a fost ok) fara a avea constrangeri pe extern.

Plug-in e de fapt si cal si magar.
Iti faci si treaba in oras fara sa poluezi si poti sa mergi linistit si afara, oricat ar consuma. Alternativa fiind sa nu mai pleci, caz in care nici pluginul nu ar consuma. Dar vei pleca pentru ca vei putea.

Iar am ajuns la media ponderata...

#20
costini

costini

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 18.05.2019

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Va salut.
Salut,

Sunt foarte proaspat posesor de EV. Am nici 2000km, cateva drumuri "medii", cum le spui tu (cam 250km dus-intors), plus unul un pic mai lung (pana la BV), intr-o masina mai mica decat un iX3 si range cam 2/3. Parerile de mai jos sunt din perspectiva asta Posted Image.


View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Pro EV - Contra ICE:

- stau la casa, am deja trifazat si mi-ar fi usor sa-mi pun o statie Type 2 de 11 KW. N-as avea probleme cu incarcarea ieftina. Asadar costuri cu "combustibilul" mult mai mic. Si daca economisesc 1000 EUR / an. In 5 ani sunt 5.000 EUR. Nu e ceva de neglijat.
- majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii. Cel mai lung drum "mediu" este de la Buc la BZ (la parinti) - 200 km dus-intors (cu aproximatie)
- costuri de revizie, presupun, mai ieftine pentru ca nu mai e nevoie de acelasi tip de revizii ca la X3-ul cu motor termic.
Mie imi ies cam 1500EUR / an costuri mai mici, overall, presupunand exclusiv incarcari publice. Depinde cat mergi si unde incarci, dar cu un abonament bun si majoritatea kilometrilor incarcati acasa poti bate spre 2000EUR / an, probabil.
Dincolo de costurile de exploatare mai mici, cel mai mare avantaj al unui EV mi se pare confortul. E mai liniste, sunt mai putine vibratii, e o experienta mult, mult mai relaxanta in general. Ai cuplu oricand, nu depinzi de motor, cutie, etc.. Realimentarea se face cand dormi sau cand faci cumparaturi, in 95% din cazuri si, desi multi cred ca-i o corvoada si ca iti pierzi viata la statii de incarcare, de fapt pierzi mai putin timp "realimentand" decat cu un ICE.


View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Pro ICE - Contra EV:

Cred ca cel mai important e Range Anxiety (exprimat si in cele de mai jos)

Desi majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii, nu vreau ca un drum mai lung pana la Mare/Munte sau mai stiu eu in ce zona mai indepartata din RO (Bucovina, de exemplu) sa fie o aventura.
Pe scurt, nu ar fi. Daca am ajuns eu la Predeal cu 50% baterie (in conditiile in care sunt vreo 1000m diferenta de nivel), nu vei avea nici tu probleme cu iX3-ul, nici in miezul iernii si cu masina plina.
Daca vrei un pic de liniste sufleteasca, arunca un ochi pe ABRP - un planificator de rute ceva mai destept. Uite aici un exemplu de bucuresti sibiu, cu masina mea vs. cu un iX3, la -10 grade Celsius si 200kg extra load. Am pus si degradarea bateriei 5% (probabil vom ajunge acolo in 1-3 ani, in functie de utilizare). Tine cont ca ABRP are niste date usor fishy despre statiile de incarcare (apar cu puteri mai mari decat in realitate, uneori), deci pauza ta n-ar fi de 6 minute ci, mai degraba, de 15. De asemenea, asta e cazul cel mai dezavantajos. Cu viteza maxima ceva mai mica (110 in loc de 130) sau cu incarcatura mai mica sau intr-o zi mai putin geroasa, ai putea ajunge la Sibiu dintr-un foc.

Daca e "o aventura" sau nu, tu stii, depinde de stilul tau de a conduce si a calatori in general. Dincolo de statia recomandata de ABRP, intre Bucuresti si Sibiu, via Valea Oltului, mai sunt cel putin 12 statii de 50kW (precum si una de 75 si una de 300), iar distanta cea mai mare neacoperita de statii este Calimanesti - sensul giratoriu DN7-DN1. Riscul de a ramane fara energie in baterii e zero (trebuie sa fii foarte ignorant ca sa patesti asta), insa calatoria presupune ~15min extra, sa zicem (vreo 30 in cazul meu). Pe de alta parte, eu nu tin minte cand am facut ultima data Buc - Sibiu dintr-un foc, fara sa ma opresc macar o data ptr un #1, o cafea sau o gura de apa. Sunt si oameni care fac asta, nu zic ca n-ar fi, doar ca eu nu-s unul dintre ei. Cum spuneam si mai sus, depinde de tine cat de mult te incurca acest timp extra.

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Un aspect pe care nu stiu unde sa-l incadrez acum este valoare de revanzare (strans legata si de degradarea bateriilor).
Poate ca taxele vor fi foarte mari pe motoare termice in 5 ani (cam cat o sa tin eu masina) si atunci valoarea lor la SH va scadea si vor fi mai cautate electricele.
Dar, in aceleasi timp, pentru ca suntem un popor sarac, politicienii tin taxele jos si pentru ca taxele nu vor fi chiar asa de mari, banuiesc, ca cei care vor o electrica mai degraba se indreapta spre una noua (chiar daca o alta firma sau poate o masina mai mica), Un SH electric in 5 ani ar putea pierde mult din valoarea de revanzare si din faptul ca bateria nu mai are 100% capacitate sau poate si pentru ca apar noi tehnologii care fac tehnologiile actuale mai putin... atractive.
Aici e greu de spus, insa mai degraba as paria ca o masina pe benzina va pierde mai mult in urmatorii 5 ani decat un EV. Tine cont ca Rabla Plus, cu aproape 10k EUR de la stat probabil nu va mai fi aici pentru mult timp, cu o suma atat de mare. Asta iti va compensa o parte din devalorizare (chiar daca ar insemna sa o vinzi in afara, de exemplu). In 5 ani, bateria inca mai e in garantie, banuiesc (presupun ca si BMW da 7 sau 8 ani de garantie pentru baterie, in limitele uzuale); ce garantie ar avea ICE-ul dupa 5 ani Posted Image?
Altfel, pana si Ioniq-urile de 28kWh (care sunt omorate destul de tare la fast charge) se tin bine, overall, dupa 5 ani.

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Asadar, sa fiu un "early adopter" si sa ma arunc in gol catre o electrica sau sa fiu conservator si sa mai astept o generatie (5 ani) cu o masina termica si sa vad "tura urmatoare" ce sa fac.
Early adopters erau cei cu Leaf gen 1 sau Tesla model S. Daca deja sunt la vanzare masini precum Opel Corsa sau Citroen-ul meu (C4) in varianta electrica, daca avem un echivalent al Golf-ului electric (ID.3) sau ragalia aia de Spring (sunt doar invidios, mi se pare o masina f ok Posted Image ), deja am trecut de early adopters si pasim cu incredere in mass adoption. Gandeste-te ca vor fi niste (zeci de?) mii de EV-uri noi in Romania in viitorul apropiat. Dincolo de hatereala unora, infrastructura creste, pentru ca exista cerere. Nu mi-as face griji in privinta asta, in locul tau.

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Este ceva ce-mi scapa care ar putea face lucrurile... simple Posted Image?

Am fost si eu "on the fence" o vreme. Ce m-a convins sa fac pasul a fost faptul ca a aparut un model cu dotarile si range-ul pe care mi le doream, la un pret care face costul pe urmatorii 5 ani aproximativ egal cu vechiul ICE. Am avut un stres si eu cu infrastructura, dar asta a disparut de-ndata ce am petrecut un pic de timp pentru a vedea cu ochii mei ce exista in loc sa ascult "ce crede lumea". Recomand:

* ABRP, joaca-te cu acel calculator de rute. Iti faci o idee destul de buna despre unde si cat de repede ai putea ajunge, iar asta e cea mai buna unealta de a calcula si de a scapa de range anxiety
* plugshare, pentru a vedea cam pe unde sunt statii disponibile, in general (e un agregator al tuturor retelelor)
* EnelX, next-e, renovatio - cateva dintre cele mai mari retele de reincarcare. Aici vezi exact ce si cum in legatura cu distributia statiilor. Pe langa astea mai sunt multe retele mai mici, etc.. Exista si molplugee, varianta ideala pentru excursii spre ungaria / cehia (dar nu cred ca poti vedea harta fara cont).


Nu exista un raspuns universal valabil, depinde doar de tine si felul in care conduci daca autonomia este o problema sau nu. Ce pot sa-ti spun este ca NU avem o problema de infrastructura de natura sa te blocheze din a calatori distante mari (asa cum cred multi) - e suficient sa te uiti pe hartile de mai sus. Poate fi mai bine? Sigur, iar in scurt timp va fi. Dar pana atunci, daca mergi la drum lung (400+ km) doar ocazional si daca nu esti genul de sofer care tine neaparat sa depaseasca tot sau sa mearga cu viteza mare, cred ca te-ai putea bucura linistit de un EV.

#21
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,386
  • Înscris: 08.03.2015
O singura intrebare.
Ca posesor de EV cat ai fi platit in plus ca sa nu mai fie nevoie sa stii tot ce stii pt a scrie ce ai scris in postarea asta si sa faci tot ce faci ca sa fie totul ok? Doar sa te folosesti de lucru fara a-ti bate in vreun fel capul sau a-ti iesi din cale.

2k? 5, 10, 20k euro?
La cat evaluezi "deranjul"?

Cat ai dat pe masina?

Ai fi dat banii pe un iX3 pastrand oarecum acelasi deranj sau ai fi vrut totusi mai mult de banii aia?

Raspunde asa cum crezi ca il va ajuta mai mult pe initiator la modul real si onest.

Edited by underb, 11 November 2021 - 01:50.


#22
romanasu

romanasu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 26.05.2005

View Postro_explorer, on 10 noiembrie 2021 - 23:48, said:

Daca e de excursii lungi o data pe an, la urma urmei poti inchiria o masina de distanta lunga daca e cazul.
O idee interesanta, usor hazlie.
Totusi, e posibil sa fie mai bine cu electrica; mai putina poluare, costuri de utilizare mai mici, accelerare rapida; e posibil sa fie din ce in ce mai greu sa vinzi masinile second pe combustibili fosili, stai si la casa. Probabil ca vei trece repede peste teama de a ramane in pana. In cel mai rau caz, taxi, inchiriat, platforma, o a 2-a masina neelectrica (cand o sa fie cazul).

#23
costini

costini

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 18.05.2019

View Postunderb, on 11 noiembrie 2021 - 01:48, said:

O singura intrebare.
Ca posesor de EV cat ai fi platit in plus ca sa nu mai fie nevoie sa stii tot ce stii pt a scrie ce ai scris in postarea asta si sa faci tot ce faci ca sa fie totul ok?
Nu stiu sa-ti raspund, pentru ca mi-e greu sa-mi imaginez cum as fi cumparat un EV fara sa fac tot research-ul asta. La fel precum colegul nostru, aveam niste griji legate de autonomie, de infrastructura, deci am cautat informatiile. Pe de alta parte, e ceva ce am facut si la masina precedenta, doar ca la aia nu a fost vorba de statii de incarcare si ABRP, ci fiabilitatea motorului, garda la sol si alte balarii. Si e ceva ce-am facut oricand am cumparat ceva, de la ultima pereche de Jabra pana la electrocasnice sau apartamente. Difera doar obiectul research-ului.

In viata de zi cu zi nu am nevoie nici de ABRP nici de altceva, o bag in priza cand e nevoie si altfel merg cat se poate de normal.

View Postunderb, on 11 noiembrie 2021 - 01:48, said:

Doar sa te folosesti de lucru fara a-ti bate in vreun fel capul sau a-ti iesi din cale.
Asa functioneaza lucrurile cea mai mare parte din timp - nu-mi ies din cale pentru a folosi masina. "Bataia de cap" e doar la drumuri lungi, cand vrei sa te orientezi un pic cu privire la traseu (ceea ce faceam si cu ICE-ul, oricum).

View Postunderb, on 11 noiembrie 2021 - 01:48, said:

Cat ai dat pe masina?
Vreo 9k EUR extra peste ce am luat pe ICE. Vreo 4-5k peste un ICE similar nou (estimativ, nu stiu oferte / preturi actuale).

View Postunderb, on 11 noiembrie 2021 - 01:48, said:

Ai fi dat banii pe un iX3 pastrand oarecum acelasi deranj sau ai fi vrut totusi mai mult de banii aia?
Daca as avea de ales intre iX3 si X3, la aceleasi niveluri de echipare, cu siguranta as lua EV-ul. As lua EV-ul si daca ar fi mai scump, actually.


ICE-urile au vagoane intregi de forumuri dedicate problemelor de motoare, cutii, sfaturi despre schimbul uleiului, despre cum sa le turezi si cum nu, cum sa schimbi viteza si cum nu, despre care statii de benzina sunt ok si care nu, ce combustibil e ok si ce nu, etc.. Cu alea toate suntem deja obisnuiti si le tratam ca pe second nature,  pe cand notiunile specifice EV-urilor sunt mai noi si pare "un efort" sa citim despre ele.

De fapt, sunt niste masini, la fel ca oricare altele in linii mari, dar cu specificul lor: ajungi un pic mai tarziu la destinatie la drum lung, dar beneficiezi de confort mult, mult sporit tot timpul.

#24
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Despre early adopters:
Încă nu suntem acolo. Primii 2,5% dintre oamenii care “adopta” un produs nou se numesc inovators. Următorii 14% de abia sunt early adopters.
La noi parcul auto (autoturisme) e cam de 8 milioane de mașini din care EV încă nu a atins 1%.
Deci, cei care avem mașini electrice se cheamă ca suntem inovatori. Mai e mult pana departe …😊

#25
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,773
  • Înscris: 25.04.2006
Stai la casa si poti trage trifazat, atunci electric clar. Daca poti astepta mai asteapta ca la anul va deschide Tesla fabrica de langa Berlin. Vei putea lua Model Y pentru un pic de bani in plus si nu se compara, e in alta liga cand vorbim de electric fata de BMW IX3. Acum un Model Y Performance in Germania e 65k Eur si modelul long range nu cred ca poate fi comandat inca dar e aproximativ 10K euro mai jos. Cand Tesla va face sute de mii de masini pe an in Germania IX3ul se va prabusi la SH, practic nimeni nu va plati banii de BMW cand Tesla a impanzit Europa de superchargere si continua in ritm sustinut.

#26
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,273
  • Înscris: 01.03.2013
Si eu am fost nehotarat cu BEV vs. PHEV (Plug-In Hybrid).

Mi-a trecut de PHEV:
  • performante slaaaaaaaaaaaaaabe in mod electric
  • iarna porneste motorul pe combustie pentru incalzirea habitaclului
  • la accelerari mai in forta, in mod electric, porneste motorul pe benzina ... pana se tureaza ... pana schimba ceva pe la cutia de viteze ... trec cel putin 4 - 5 secunde pana se simte contributia motorului pe benzina...face mai mult zgomot decat ajuta...apoi se opreste...stai si te gandesti: pentru ce naiba a mai pornit?!?
  • nu scapi de distributii, uleiuri, filtre, EGR, debitmetru de aer, sonda lambda, bujii, bobine de inductie, etc


#27
Cumulus

Cumulus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,885
  • Înscris: 08.01.2010
Daca nu vrei Diesel (desi e cel mai potrivit pe o caroserie grea) atunci fa un efort si ia macar 30i. 20i  este un motor penibil pentru un X3.
Un X3 e pana la urma un moft, macar ia motorul potrivit sa nu stai sa te gandesti de 2 ori pana faci o depasire sau sa tii motorul numai in 4000-5000rpm.

#28
MrJamal

MrJamal

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 16.05.2019
Salut,

Eu sunt cumva la mijloc, avand electrica strict pentru oras/imprejurimi si masina cu motorizare clasica pentru plecari in afara orasului.
Ca si utilizare in oras, cu incarcare la domiciliu, masina electrica este perfecta. Costuri mici la alimentare, range mai mult decat suficient.

Problema este range-ul real la drum. Ia in calcul un consum de bun simt de 30kw/100km, fa un calcul daca din cat ai baterie si presupunand ca vrei sa ajungi undeva cu macar 15-20% este ok pentru tine. WLTP-u nu are nici o legatura cu ce se intampla in realitate, este un test artificial ce nu se apropie de conditiile reale. Personal nu am nevoie de bataia asta de cap cu facutul de calcule, unde ajung, cu cat merg,cate grade sunt, daca merg mai tare si incarc pe drum, daca merg mai usor si nu stau inca 30min sa incarc, daca e statia ocupata, daca functioneaza statia. Masina trebuie sa-ti dea senzatia de libertate, iar in momentul de fata electricele la drum nu fac asta. Repet, pentru mine, stiu ca sunt oameni care (cel putin zic) sunt foarte fericiti cu electrica si ca masina de plecari prin tara/afara.

Nu stiu ce eficienta are iX3 dar stiu ca este adaptat, nu gandit de la 0 ca electrica. Asta inseamna ca piesele si tot ce tine de consumatori, nu sunt ganditi pentru o masina electrica.
Un alt dezavantaj este ca nu ai xdrive, destul de important, avand in vedere ca te intereseaza un X3.

Iti recomand sa iei neaparat masina in test drive daca te hotarasti ix3, vezi exact ce valori poti obtine si daca esti dispus sa traiesti cu ele 5ani.

Te-ai uitat la i4, nu stiu ce buget ai sau cand o sa fie disponibila in Romania dar pare o alegere mult mai buna.

#29
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 382
  • Înscris: 12.02.2008

View Postkolfleading, on 11 noiembrie 2021 - 13:36, said:

Si eu am fost nehotarat cu BEV vs. PHEV (Plug-In Hybrid).

Mi-a trecut de PHEV:
  • performante slaaaaaaaaaaaaaabe in mod electric
  • iarna porneste motorul pe combustie pentru incalzirea habitaclului
  • la accelerari mai in forta, in mod electric, porneste motorul pe benzina ... pana se tureaza ... pana schimba ceva pe la cutia de viteze ... trec cel putin 4 - 5 secunde pana se simte contributia motorului pe benzina...face mai mult zgomot decat ajuta...apoi se opreste...stai si te gandesti: pentru ce naiba a mai pornit?!?
  • nu scapi de distributii, uleiuri, filtre, EGR, debitmetru de aer, sonda lambda, bujii, bobine de inductie, etc

Pentru ca afirmatiile tale sunt generalizari pornind cel mai probabil de la experienta ta limitata cu PHEV-uri tin sa te contrazic. Din cele 4 puncte enumerate mai sus consider ca doar punctul 4 reflecta realitatea.
1. Perfomante slabe raportat la ce ? La un EV cu 1.5 x puterea si cuplul ? Atunci da, ai dreptate. In schimb daca te raportezi la nevoia de performante dinamice la utilizare urbana eu cred ca sunt destule PHEV-uri in banii pe care este dispus sa ii dea initiatorul topicului care se misca foarte bine in mod EV
2. Doar unele PHEV-uri fac asta. De fapt pe piata europeana sunt minoritare. Cateva exemple: Kuga, Tiguan, X3 xDrive30e, GLC 300e etc. nu au nevoie de ICE pentru incalzire.
3. Da, porneste motorul cu combustie interna dar nu e in niciun caz vorba de raspuns intarziat de ordinul secundelor. Vorbim mai de graba de 0.5-1.5 s in functie de solutiile tehnice alese.

Observ un fir de discutie care merge in directia complexitatii unui PHEV ca si cum utilizatorul ar fi raspunzator prin input direct de controlul functionarii intregului sistem de propulsie. O directie de discutie total irelevanta atata timp cat PHEV-urile la care se refera functioneaza conform specificatiilor si nu necesita interventia utilizatorului.

Ca sa nu fiu total off-topic. X3 xDrive30e e mult mai scump decat un 20i in configuratia ta de optionale? Cei 20000 +7500 lei pe care ii ofera statul il aduc suficient de jos pentru a se incadra in buget ?
Cum scriam mai sus, intr-o postare anterioara, eu privesc din perspectiva avansului tehnologic pe care il vom simti odata cu generatiile urmatoare de EV. Nu as lua acum un EV de la BMW pentru ca apoi sa il tin 5 ani si sa ma uit la ce vor scoate toti producatorii in anii urmatori. Nu as vrea sa imi asum toate neajunsurile unui EV cu consum mediu de 23+ kWh/100km si o baterie de 74kWh (net) cand pot amana achizitia cativa ani pentru a ocoli mare parte din acestea.

Edited by r_vlad, 11 November 2021 - 14:25.


#30
cinsem

cinsem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 05.03.2018
In legatura cu preturi, iata cam ce am de ales (considerand dotarile pe care le-am adaugat):

X3 2.0i - 49k (-1500 Rabla clasic) - 47500
iX3 - 57k (-10500 Rabla plus is Rabla clasic) - 46500
X3 3.0e - 57500 (-5500 Rabla si Rabla plus) - 51500
Upgrade de la 2.0i la 3.0i ar fi cam 6400 EUR - cam 53000

Ufff, sunt la fel ca la inceput. Probabil ca am sa cer un drive test cu iX3-ul pentru o zi (sa vad daca accepta) si sa-mi fac o parere despre cum se conduce.

Motoarele termice la BMW, si sper sa nu par cocalar spunand ce urmeaza, sunt foarte misto. Nu se pune problema de vibratii sau sunet "naspa" in cabina. Chiar si la diesel, e ok dpdv al vibratiilor (eu nu le-am simtit niciodata) iar cu sunetul te obisnuiesti.

#31
MrJamal

MrJamal

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 16.05.2019
i4 este 52mii pret de pornire 340cp. Nu stiu daca are bonusurile deduse acest pret.


https://configure.bm...Y?expanded=true
Oricum nu primesti 4x4 la iX3

Edited by MrJamal, 11 November 2021 - 16:47.


#32
cinsem

cinsem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 05.03.2018
i4 ar fi cam 51000 - 10500 ticketele.

Problema la i4 este ca este mica pentru mine. Am copil mic si nu de multe ori m-am dus cu portbagajul (550l de X3) plin fie cu copilul fie cu soacra :).

#33
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,611
  • Înscris: 14.11.2004
Ioniq5, ID4? sau lista incepe si se termina cu BMW?

#34
cinsem

cinsem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 05.03.2018
Mi-e mai usor cu BMW dintr-un simplu motiv: pot face un buyback foarte ok pe modelul pe care-l am la dealer. Altfel, as lua in considerare toate optiunile.

#35
costini

costini

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 18.05.2019
@cinsem,
Testdrive-ul e sfant. Dincolo de preferintele noastre si piticii fiecaruia, intrebarea e cum te simti tu in masina si cum percepi diferentele Posted Image. Pare ca acolo va fi facuta diferenta, nu la raw numbers.

Edited by costini, 11 November 2021 - 18:37.


#36
Cumulus

Cumulus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,885
  • Înscris: 08.01.2010
Arunca un ochi la un 330i Touring care e mai ieftin decat un X3 20i si mult, mult mai bun la tinuta de drum, portbagaj de 480l, arhisuficient pentru o familie cu un copil.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate