Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

accident masina - trotineta
 Vuiet AC Peugeot 508

Cat valoreaza aceste monede?

ce parere au fetele despre barbat...

Prima comanda pe aliexpress
 Temperaturi mari in idle rtx 3060

Schema Statie amplificare Electro...

MBP de pe OLX

Vrei sa lucrezi la stat? Creaza-t...
 Cum se inmulteste Caprifoiul?

Cum reciclați ambalajele Tet...

Probleme cuptor aragaz Beko

Toaletare/taiere cais batran
 

X3 sau iX3 (la aprox. acelasi pret)?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
cinsem

cinsem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 05.03.2018
Va salut.

Ma gandesc sa fac un buyback la masina actuala si ma gandesc sa fac un upgrade de la X3 2.0D la X3 LCI 2022. Insa mi-e greu sa ma decid: ICE vs EV.

Sper ca exista cineva pe forum cu iX3 si poate sa lase un "review".

Am perioade (cam de o saptamana "lungime) in care inclin fie spre una, fie spre cealalta. Iar cele doua sunt X3 2.0i (benzina) si iX3 (EV).

Dupa bonusuri de la dealer si ticketul rabla plus, iX3 este cu vreo 1500 EUR mai IEFTIN decat o configuratie similara (dar nu identica) cu X3-ul benzina.

Iata de ce nu reusesc sa ma hotarasc:

Pro EV - Contra ICE:

- stau la casa, am deja trifazat si mi-ar fi usor sa-mi pun o statie Type 2 de 11 KW. N-as avea probleme cu incarcarea ieftina. Asadar costuri cu "combustibilul" mult mai mic. Si daca economisesc 1000 EUR / an. In 5 ani sunt 5.000 EUR. Nu e ceva de neglijat.
- majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii. Cel mai lung drum "mediu" este de la Buc la BZ (la parinti) - 200 km dus-intors (cu aproximatie)
- costuri de revizie, presupun, mai ieftine pentru ca nu mai e nevoie de acelasi tip de revizii ca la X3-ul cu motor termic.


Pro ICE - Contra EV:

Cred ca cel mai important e Range Anxiety (exprimat si in cele de mai jos)

Desi majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii, nu vreau ca un drum mai lung pana la Mare/Munte sau mai stiu eu in ce zona mai indepartata din RO (Bucovina, de exemplu) sa fie o aventura.
Range-ul oficial este in jur de 450 km (are o baterie de 72 sau 74 kwh - net). Din review-uri, cel real e spre 330 km. Dar asta, probabil 0% - 100%.
Daca ai un drum mai lung, mergi 10% - 80% (daca nu mai safe: 20% - 80%) si atunci range-ul intre incarcari scade spre 200 km. Asta n-ar fi o problema in afara, dar la noi e ceva de luat in seama mai ales ca statiile de incarcare rapida sunt de maxim 50 kwh, sunt rare si pentru ca sunt rare, conform legii lui Murphy pot fi ocupate sau chiar defecte...

Un aspect pe care nu stiu unde sa-l incadrez acum este valoare de revanzare (strans legata si de degradarea bateriilor).
Poate ca taxele vor fi foarte mari pe motoare termice in 5 ani (cam cat o sa tin eu masina) si atunci valoarea lor la SH va scadea si vor fi mai cautate electricele.
Dar, in aceleasi timp, pentru ca suntem un popor sarac, politicienii tin taxele jos si pentru ca taxele nu vor fi chiar asa de mari, banuiesc, ca cei care vor o electrica mai degraba se indreapta spre una noua (chiar daca o alta firma sau poate o masina mai mica), Un SH electric in 5 ani ar putea pierde mult din valoarea de revanzare si din faptul ca bateria nu mai are 100% capacitate sau poate si pentru ca apar noi tehnologii care fac tehnologiile actuale mai putin... atractive.


Asadar, sa fiu un "early adopter" si sa ma arunc in gol catre o electrica sau sa fiu conservator si sa mai astept o generatie (5 ani) cu o masina termica si sa vad "tura urmatoare" ce sa fac.

Este ceva ce-mi scapa care ar putea face lucrurile... simple :)?

PS: stiu ca iX3 este un X3 cu motorul termic dat jos si pus unul electric. Stiu ca are tunel median desi nu are nimic prin el. Stiu ca are ditamai locul nefolosit in fata si nu are nici frunk. Toate asta NU conteaza pentru mine. Multumesc.
PS2: stiu ca iX3 este doar 2WD. Dar nu am de gand sa o conduc agresiv si, cu siguranta, voi folosi iarna cauciucuri de iarna corespunzatoare.

#2
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,472
  • Înscris: 03.12.2001
cred că totul se reduce la cât de comod ești. ai chef să fii cobai sau mai bine îți vezi de ale tale.

#3
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,407
  • Înscris: 29.12.2007
Să te încurci cu o electrică la infrastructura din ro? Sfântă naivitate...

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
Realist, majoritatea oamenilor fac drumuri zilnice sub 100 Km, deci un EV este ideal.
Problema este cand faci drumuri peste 200 km, pt ca realist, iX3 va consuma pe la 30 kwh/100km.
Realist, fara abuzuri, 250 Km maxim range.

ix3 are propulsie, suspensia o face sa topaie.
iarna s-ar putea sa dea palpitatii de moment.
Fa un test drive.

#5
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 12.02.2008
Eu nu as lua acum o electrica premium de la un producator traditional. As astepta 3-5 ani pentru generatia urmatoare de sisteme de propulsie. In momentul de fata toate sistemele de pe piata sunt slab integrate, slab optimizate si folosesc tehnologiile care au fost disponibile din scurt. Urmatoarele generatii vor oferi un salt tehnologic major astfel incat sa iei acum o electrica scumpa pe care sa o tii 5 ani nu mi se pare o idee buna. In zona de 50k euro as merge acum doar pe Model Y.

#6
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 06.08.2006
Stații de încărcare sunt destule pe principalele artere de circulație.
Valoarea de revânzare ar trebui sa fie buna, având in vedere ca din ce in ce mai mulți oameni vor trece la electrice.
Eu as merge pe iX3 de acum.

#7
danaero

danaero

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 30.09.2021
Ca sa ai ceva din amandoua(EV si ICE) studiaza si ia in calcul si varianta X3 Plug in Hybrid.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5dZrF43_G7U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Dany_Darke, 10 November 2021 - 21:27.


#8
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,779
  • Înscris: 12.06.2010
Plug in hibrid. N-ai infrastructura (sosele + statii) si punct. Te bazezi pe ce exista azi, nu pe ce va fi maine. Daca prinzi un ambuteiaj pe drum, nu mai ajungi nici macar la Mizil. Dar daca esti aventuros din fire si increzator in promisiunile altora, nu mai pierde timp, da comanda de electrica!

#9
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Imunizat Natural*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,596
  • Înscris: 10.07.2013
In Romania de azi mai safe este un autoturism Hibrid decat unul Electric 100%. Posted Image

#10
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 01.03.2013

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Cred ca cel mai important e Range Anxiety
Noi, soferii de EV-uri, nu mai avem Range Anxiety. Acum avem Charger Anxiety, la infrastructura noastra.

Te descurci cu un EV la drum lung in Romania, dar trebuie sa-ti planifici calatoria, sa studiezi harta PlugShare si sa ai inclusiv variante de backup in caz ca un charger nu functioneaza.

NU hybrid. Nu e nici cal, nici magar.

Edited by kolfleading, 10 November 2021 - 21:48.


#11
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 28.01.2006
S-au ieftinit generatoarele pe benzina (sunt destul de mici ca sa incapa in portbagaj).
Serios acum, daca vrei electrica, mergi pe o marca ce a convins (Tesla) sau pe o masina cu autonomie mai mare. Fiecare e raspunzator de deciziile sale, pune in balanta plusurile si minusurile, nu te lasa manipulat de reclame sau previziuni/preziceri.

#12
Cumulus

Cumulus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,885
  • Înscris: 08.01.2010
Nici una din variantele expuse.
Ia un X3 20d xDrive, daca iti place modelul, si nu vei avea problemele cu autonomia penibila a variantei electrice si consumul mare si dinamica insuficienta a celui pe benzina.  Masina are aproape doua tone, costa o gramada de bani, e premium si trebuie sa te simti ca intr-o masina premium. Dinamica, dotari, confort, lipsa stress-ului. Ia-o in leasing operational si nu iti bati capul cu revanzarea.
Am mers mult cu modelul nou, dar si cu aproape toata gama BMW. 20i e slab si pe X1, trebuie turat mult si suna destul de urat. XDrive e foarte bun pe zapada si poti si sa te joci putin in Sport sau Sport+.
Ia pachet M, faruri, macar HK (se aude foarte bine), eventual suspensie adaptiva, dar nu suspensie sport, iar restul sunt chestii de gusturi.

#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,398
  • Înscris: 08.03.2015
De ce ai lua un X3 nou cu care ti-e frica sa pleci la drum doar pt a avea costuri totale ceva mai mici?
Astea-s probleme cu care-si bat capul aia care trag de masini de 1500 de euro. Ca si pe aia ii costa putin sa mearga cu ele dar le e frica sa plece la drum lung.

#14
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 28.01.2006
Si legat de plusuri si minusuri: costul reviziei nu are ce cauta in calcul la o masina din clasa asta. Nici economia preconizata de 1000euro/an nu are ce cauta in schema asta (+ statia de incarcare costa, nu e la pachet cu masina).
Daca iti cumparai un Logan, aveai un motiv sa te uiti la orice leu economisit. EV se justifica, din prisma economiei, numai daca esti un "ecologist" convins (adevaratii ecologisti merg pe jos sau cu bicicleta, nu folosind energie produsa din materii fosile).

#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,398
  • Înscris: 08.03.2015
Stapanirea conceptului de medie ponderata te scapa de dileme de genul asta. Mult din putin nu e tot aia cu mult din mult.

Un drum in oras are o valorea extrem de redusa. O masina de oras e doar o trotineta cu cabina indiferent de tonaj sau alte caracteristici.

Din pacate te lovesti de legea randamentului descrescator (diminishing returns). Poti sa umfli cat vrei o masina cu care ti-e frica sa pleci la drum ca factorul limitant va ramane.

Adica va fi o masina exceptionala de oras. Si atat.
Va oferi mult din putin.

Edited by underb, 10 November 2021 - 23:15.


#16
cinsem

cinsem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 05.03.2018
Imi place sa ma gandesc ca sunt responsabil cand vine vorba de mediu. Nu sunt ecologist fanatic dar nici nu-mi bat joc.

Ori sunt eu prea zgarcit ori cei care spuneti ca o economie de vreo 1500+ EUR / an (daca nu mai bine - depinde de costul reviziilor pe care le faci) sunteti prea cu dare de mana. Chiar si la o masina de 50k EUR.

Imi permit sa platesc acei 1500 EUR/an in plus fara probleme dar daca stiu ca as putea sa nu-i dau, de ce sa-o fac doar asa... ca pot.
Dar, nu iau in considerare electrica doar din motive financiare. Am pus aceste motive la plusuri.

Diesel nu mai iau, cu siguranta, iar hibrida nu e nici cal nici magar si mi se pare ca are doar minusuri (cel putin pentru cum am sa utilizez eu masina): consum mediu la fel (pentru ca e mai grea), complexitate mai mare, spatiu in portbagaj mai mare, mult mai scumpa la achizitie, etc

#17
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 28.01.2006
Cel mai bine ar fi sa faci un test drive cu toate variantele. Eu asa am facut si am ales ceea ce m-a convins, tinand cont de stilul meu de condus si necesitati.

#18
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,929
  • Înscris: 15.12.2009
Ca conducator de electrica, nu pot decat sa sustin versiunea full electrica. Interiorul este de BMW clasic in Xi si masina arata intr-un mare fel. Range anxiety nu mai exista la electricele care au peste 300 Km reali, aici intrand si iX-ul.

Daca e de excursii lungi o data pe an, la urma urmei poti inchiria o masina de distanta lunga daca e cazul.

Edited by ro_explorer, 10 November 2021 - 23:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate