Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
615 replies to this topic

#163
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 DarthBane, on 07 decembrie 2021 - 01:29, said:

Problema e că tu vezi singura posibilă schimbare doar cu bateriile li ion.
Pai nu cant oda bateriilor. Deocamdata, azi, sunt alternativa cat de cat viabila, mult mai viabila decat hidrogenul. Atat. Am spus care sunt dezavantajele hidrogenului: eficienta mica well2wheel. Mai mica decat a bateriilor (adica se pierde multa energie in proces, mult mai multa decta in cazul bateriilor).
Chiar mai sus am spus ca trebuie eficientizat procesul de producere si stocare al hidrogenului, in plus, trebuie marita eficienta fuel celurilor ... deci 3 puncte de lucru, fiecare cu microuniversul lui de probleme.

Unde vezi tu taliban? Orice micsoreaza poluarea planetara e o chestie buna, in dictionarul meu. Altii pe de alta parte nu viseaza decat mii de Km fara oprire si realimentare in 5 minute - adica nu e nimeni dispus la op schimbare de comportament.

Ca o concluzie, hidrogenul poate fi o alternativa la baterii, dar mai trebuie bagati bani in dezvoltare - multi bani. Pana atunci insa, cu ce ne deplasam? Arzand petrol nu mai putem prea mult.

Edited by ro_explorer, 07 December 2021 - 01:45.


#164
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Mă rog, mie mi se pare că asta faci, cânți oda aia...

Da, sunt cât de cât o alternativă viabilă acum bateriile, dar, dacă ești sincer, vei recunoaște că nu se pot înlocui toate termicele cu electrice alimentate de Li-ion. Nu ai resursa necesară.

Pe de altă parte, hidrogenul in fuel cell, poate face asta lejer.
Iar mobilitatea oamenilor e mult mai importantă decât niște tendințe politice.
Dacă nu apare o nouă formă de stocare, cred că hidrogenul va câștiga bătălia.

In ce privește poluarea planetară, lasă mă să vomit un pic.
Te ai uitat pe un grafic să vezi care sunt marii poluatori ai planetei ?
Ce rahat schimbă Europa trecând automobilele pe electric ?
0,000 ceva la sută ?
Suntem caraghioși, din păcate pe spinarea noastră.

#165
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 DarthBane, on 07 decembrie 2021 - 02:20, said:

Ce rahat schimbă Europa trecând automobilele pe electric ?
0,000 ceva la sută ?
Europa da un exemplu pe care ceilalți o sa il urmeze. Cand Tesla lansa mașinile pe baterii în masa acum 10 ani toată industria râdea de ei și ii lua la impins vagoane. Acum nu știu cum sa facă mai repede un "tesla killer". Asta se obține printr-un exemplu bine făcut. Asta este ceea ce se numește "disruptive element ". Europa nu poate schima lumea de una și gura dar poate demo stra ca se poate schimba lumea cu acțiunile necesare.

Edited by ro_explorer, 07 December 2021 - 02:40.


#166
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
"Vai, dar n-avem destul curent sa incarcam atatea masini electrice cu baterii..."

Dar stai sa vezi, ca sa producem hidrogen pentru toata flota auto avem nevoie de 5 ori mai mult curent.

"Vai, dar reteaua electrica nu duce sa incarcam atatea masini electrice..."

Reteaua trebuie intarita si asta o sa coste. Dar costul unei retele de productie, transport si distributie hidrogen ar fi mult, mult mai mare decat costul intaririi retelei electrice pentru BEV.

Edited by kolfleading, 07 December 2021 - 11:10.


#167
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
De fiecare data cand intru in Bucuresti pe Iuliu Maniu incerc sa-mi imaginez prelungitoarele din toate apartamentele din blocurile alea pana la masinile electrice care vor inlocui Golfurile, Skodele si Loganurile parcate pe banda 1...
E adevarat ca trebuie sa tintesti sus ca sa ajungi sus, dar tintirea trebuie sa fie colectiva si cu leadership puternic. Nu cred ca o sa apuc eu asa ceva in Bucuresti.

#168
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Noi nu avem apa calda in Bucuresti si vorbim de leadership puternic 🤣
China are o strategie ciudata la prima vedere: produce masini electrice si componente pentru tot globul, dar nu incurajeaza masinile electrice. Explicatia este simpla (aceasta este cea oficiala, a partidului): in acest moment, trecerea la EV-uri ar transfera poluarea de la petrol la carbune (in China peste jumatate din energia electrica este produsa de termocentrale pe carbune), asta in conditiile in care au modificat geometria planetei cu cel mai mare lac de acumulare, cu o hidrocentrala pe masura.
Orice masura trebuie gandita, nu aruncata populist pe piata si inghitita nemestecata de ecoteroristi.
In acest moment, hidrogenul ca si combustibil pentru autovehicule este o discutie, dar cu investitii majore si subventii poate deveni realitate. EV-urile fara subventii NU existau!

#169
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,967
  • Înscris: 03.12.2005
Voi nu vreti sa intelegeti ca hidrogenul verde e o baterie cu randament ~25% cand diversele forme de litiu au o eficienta round trip de peste 80%, iar cel obtinut prin metode clasice e tot un pic poluant. Mai exact, peste 90% din hidrogenul consumat azi provine din diverse procedee chimice aplicate combustibililor fosili, in general gazului natural.
Nici o forma de subventionare nu va invinge legile fizicii, asa ca singura aplicatie a hidrogenului in viitorul apropiat e sa fie o sursa de energie mai densa decat bateriile pentru anumite vehicule energofage. Ceea ce face mai eficient combustibilul fosil din care provine, dar asta muta poluarea mai departe de locul de consum.

#170
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,247
  • Înscris: 01.07.2007
Avion alimentat cu hidrogen: https://www.airbus.c...oncept-aircraft

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/KSLygoaZVfI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din 2030 s-ar putea sa devina realitate... depinde mult de infrastructura si profitabilitate.

#171
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Intre timp https://cleantechnic...imate-benefits/
At present, black and gray hydrogen from coal and natural gas account for over 99% of hydrogen manufacturing, with 20-35x and 8-10x as much CO2 as the mass of hydrogen resulting.
To put this in context, just manufacturing hydrogen today creates around as much CO2e as all global aviation in 2019.
Hydrogen is a very significant contributor to global warming when only scope 1 emissions are considered. When the emissions from fossil fuels stripped of sulfur are considered, emissions skyrocket. When emissions from nitrous oxides baked off of fertilizer spread on fields globally are considered, emissions skyrocket.
This is why hydrogen is a climate problem, not a climate solution.

#172
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008

 Nukem, on 07 decembrie 2021 - 21:36, said:

China are o strategie ciudata la prima vedere: produce masini electrice si componente pentru tot globul, dar nu incurajeaza masinile electrice. Explicatia este simpla (aceasta este cea oficiala, a partidului): in acest moment, trecerea la EV-uri ar transfera poluarea de la petrol la carbune (in

Nu acesta este motivul principal pentru care China apasa mai incet pedala electrificarii sub forma EV. Motivul oficial este infrastructura de incarcare impreuna cu specificul urbanizarii cu locuinte comune. Astfel au revenit asupra deciziei de acum cativa ani si au hotarat sa sustina iarasi HEV. In prezent este o batalie in randul producatorilor auto chinezi pentru dezvoltarea unor sisteme de propulsie hibride cu eficienta maxima. Majoritatea merg pe solutii de tip DHT (Dedicated Hybrid Transmission cu cel putin doua motoare electrice). Ca sa fie clar. Sustin in continuare EV dar aloca o parte din fonduri pentru HEV si innacelasi timp ofera puncte bonus pentru masini cu propulsie HEV.
In paralel si aici se diferentiaza clar de EU, au un program amplu de testare si validare a unui  model de mobilitate electrica cu alimentare cu hidrogen si pile de combustie. Sunt antrenate diferite institutii publice, inclusiv universitati, autoritati locale si mediul privat. Este un program amplu care urmareste multi parametrii: eficienta, scalabilitate, acceptanță, fiabilitate etc. Pe baza rezultatelor vor trage niste concluzii care vor fi folosite pentru a trasa noi directii la nivel de tara.

Edited by r_vlad, 08 December 2021 - 09:26.


#173
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Aceeasi sursa ca a colegului:
https://cleantechnic...imate-benefits/

"Note that these numbers for scope 1 emissions from hydrogen manufacturing are by the author, and as such should be considered to include significant error bars, as with the projections of hydrogen demand through 2100."
Deci sa citim printre rinduri mai bine decit sa o luam de buna.
Avocatii H2 sustin ca este foarte poluant procesul producerii bateriilor, exploatarii Li, limita resurselor de LI, etc.
Sa-i lasam sa lupte intre ei, H2 este o alternativa si este la inceput de drum.
Electricele pe baterii au beneficiat de pe urma tehnologiei bateriilor folosite la calculatoare, motoarele electrice la fel, CNC-urile deja folosesau motoare cu VFD drive si erau cunoscute aspectele astea.
Din cauza asta au un avans mare momenten, avantaj insa si un dezavantaj, bateriile cu Li au ajuns aporoape la maxim de performanta deci salturi majore in capacitate, timpi de incarcare nu prea mai se vor face.
De asta este buna o alternativa.

#174
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,247
  • Înscris: 01.07.2007
Peugeot e-Expert Hydrogen: https://www.autoexpe...xpert-hydrogen/

#175
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Incet, incet progresul vine din urma!
:)

#176
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
"Noul sistem de propulsie al lui e-Expert Hydrogen nu afectează volumul util. El se integrează perfect în compartimentul motor și sub podea."

Exact aici e motivul pt care electricul nu prea are cum sa meargă la duba. Categoria B limitează la 3.5t, adică o tona și un pic încărcătură într-o dubă. Daca o pui pe baterii nu prea mai poți transporta nimic.
La camioane e similar de catastrofală situația, limita 11.5t pe motrica, limita 40t total.
Pe langa faza cu range-ul.
Cea mai idioată chestie mi se pare mărirea limitei de greutate pt electrice, gen in toată Europa îți dă amenzi colosale daca depășești tonajul...inclusiv în Ro, daca ai dubii sau te știi cu musca pe căciulă mai bine refuzi cantarul. Dar brusc și subit podurile nu se mai dărâmă, asfaltul nu se mai deformează când trece camionul electric și unele țări au mărit limitele de greutate pt camioanele electrice.

Edited by SpeedDemon, 15 December 2021 - 19:45.


#177
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Era si in Romania, interzis peste 1,5T dar peste pod trecea ...tramvaiul!
Aradenii stiu bine asta.

#178
Sigmus

Sigmus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 25.11.2018
In Europa sunt multe vehicule care folosesc hidrogen...de la taxiuri la utilitare.
Mai degrabă pe noi ne impinge progresul altfel tot cu Dacia 1300 model zambetul lui Dragnea și căruțe foloseam.
Cum spunea cineva mai sus, in București oamenii nu au apa caldă.
Intr-o lume ideală se investea in transportul in comun si marfuri feroviar electric, noi am investit in rable.

#179
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,640
  • Înscris: 02.10.2009
Filmul acela cu Airbus pe hidrogen e plin de BS.
De la concept general, la interioare si discurs nu pare decat PR pentru o companie care nu stie unde si cum sa evolueze, dar pana afla trebuie sa tina treasa atentia si optimismul actionarilor. Cu 380 au pierdut zeci de milioane la fiecare aparat, plus peste 20 miliarde bagate in dezvoltare pana la serie. Dincolo de festivismul din film cred ca sunt foarte atenti la ce vor face in viitor.

Hydrogenul, chiar daca in stare lichida are mult mai mare densitate energetica per kilogram, totusi pentru ca e usor necesita volum mare de stocare, cel putin de 4 ori mai mare decat kerosenul. Asta implica un cost si masa mari pentru rezervoare.

Apoi, trebuie izolatie termica extrem de eficienta care aduce si ea greutate suplimentara si volum. Ati obervat desigur ca rachetele care au hidrogen lichid sunt umplute imediat inaintea lansarii, si tot timpul ventilaza hidrogen afara, pentru a nu creste presiunea in rezervoare. Plus stratul gros de gheata care se depune pe peretii exteriori (neizolati) in timpul incarcarii.
Apoi e vorba de disponibilitatea hidrogenului lichid, nu poti avea uzina de productie langa fiecare aeroport, trebuie transport care e scump si dificil.




#180
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Sunt curios ce se va intampla cu autobuzul de test din Ramnicu Valcea:
https://www.antena3....cea-623111.html
Pare promitator, mai ales ca presiunea celor electrice este destul de mare (lobby mult mai consistent...).

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate