Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
Last Updated: Mar 14 2024 11:52, Started by
gabrolio
, Sep 24 2021 08:12
·
18
#145
Posted 04 December 2021 - 11:04
danvlas, on 03 decembrie 2021 - 19:18, said:
Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la acel Hindenburg usor zburabil, ma cutremur la gandul ca porcaria aia de hidrogen arde rau. Si sunt constient ca hidrogenul nu era combustibilul normal al dirijabilului, ci unul accidental. Chiar catastrofal. Iar magaoaia se deplasa cu propulsie Diesel. Cam ironic... Daca bubuie o mașină pe benzina ești la fel de la revedere că și la una pe hidrogen. Din contra, alea pe hidrogen de regulă rezervorul e făcut să reziste la presiune foarte mare deci în caz de accident e posibil sa scape intact. https://tech.hyundai...c-vehicle-safe/ Quote The inner surface of the hydrogen fuel tanks are made of a thin polyamide liner (nylon) that minimizes hydrogen permeation. The outer surface is covered in reinforced plastic (carbon fiber + epoxy) o 20-25mm thickness capable of maintaining a pressure of 700 bar. In relation to the safety of the hydrogen fuel tanks, strength is key for rupture safety, while stiffness is important for durability. Strength is resistance to breakage when subjected to force, while stiffness is resistance to deformation when subjected to force. Carbon fiber reinforced plastics have many benefits over steel by weight. Two of such benefits are 6-times greater strength and 4-times greater stiffness. In other words reinforced plastics are lighter while being more dependable. That sounds like it will be quite resistant to any damage caused by impact. The hydrogen fuel tanks have withstood drop-tests from 1.8 meters without any damage to their functions. A bullet shot into a hydrogen fuel tank pressurized at 700bar resulted only in hydrogen gas being emitted into the atmosphere through the puncture, with no explosion. Even in a rear-impact test performed under conditions identical to standard internal combustion engines, the hydrogen fuel tanks had ejected all hydrogen, and not even trace amounts were detected. Even if there is a vehicle fire, redundant fire-resistant materials and safety mechanisms prevent escalation while rapidly expelling hydrogen contents, thereby preventing any possibility of an explosion. Such comprehensive safety systems earned NEXO the first maximum five-star overall rating by Euro NCAP. Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 11:05. |
#146
Posted 04 December 2021 - 11:43
SpeedDemon, on 03 decembrie 2021 - 06:02, said:
Springul ăla are 260 de cai, awd, suna fain, merge dus cu modificări minime în 450 de cai. Și stock are suta in 4.8, 3 diferențiale, permite sa pui câtă putere vrei pe fata sau pe spate, se conduce super. Razi degeaba, și să fie la accesi bani fata de un 3LR, tot Yarisul as lua. E 37k in varianta normala, manuala, frana de mana clasica. E o mașină de pasionați, tu care vezi mașinile doar pt mers din A in B nu ai cum sa înțeleagi. Yaris GR a uimit entuziastii prin faptul că au făcut o mașină exact cum trebuie in vremurile moderne când multi producători fac alegeri de masa gen crossovere, automate, frana electronică și alte porcarii. E vorba de senzația la condus, și aici excelează "tehnologia veche". Da puteau să îl facă automat, era mai rapid, dar nu mai avea nici pe departe succesul asta imens printre entuziaști. E printre foarte puținele mașini care merita cumparate de noi. După cum zici si tu, Yarisul ala este mașina pentru un grup mic de entuziaști, pe când Tesla Model 3 se adresează unui grup de entuziaști mai mare. Eu sunt pasionat/îmi plac mașinile foarte mult, dar nu as cumpara Yarisul ala niciodată. Pe când Tesla da, alături de EV6, ID4, etc. Legat de tehnologia cu Hidrogen - este o soluție mai ales pentru aplicațiile comericale, mașini si utilaje mari care nu au acces la infrastructura avansată de curent. Excavatoare, camioane mari, etc. Altfel, bateriile sunt mai eficiente, așadar pentru aplicații automotive, bateriile sunt o soluție mai buna. Apropo, când Mercedes sau Volvo (ca tot au cumpărat divizia lor de camioane pe hidrogen) vorbesc de hidrogen, se referă la o mașina hibrida in serie pe hidrogen. O pila de hidrogen + baterie alimentează motoare electrice; nu se referă la un motor ICE pe hidrogen. Edited by HEX2FUN, 04 December 2021 - 11:46. |
#147
Posted 04 December 2021 - 11:46
https://www.roadandt...-hp-dyno-video/
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1s9ZtNdnm38?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dar ICE pe hidrogen e muuult mai fun. Și există de foarte multi ani. Tesla, in general e preferat de ecotarzi, acceasi oameni care acum 20 de ani cumpărau Prius și behăiau peste tot ce eco îs ei. Bine Priusul ăla chiar era eco, dar asta e alta discuție. Tesla-urile de entuziaști ar fi Model 3 Performance, P100d și Plaid. Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 11:50. |
#148
Posted 04 December 2021 - 13:20
Entuziaști de tehnica si mașini electrice. Dacă vreau mașina de mers din A in B sunt o grămada de alternative, dar mașini electrice care sa fie alternative la cele clasice mai puțin. Pana anul trecut sau acum 2 ani pentru mine era evident ca îmi schimb BMW-ul cu alt Seria 3 sau Seria 5, dar acum nu mai este la fel de simplu si ma uit in schimb la Tesla si EV6. Îți dai seama cât de repede se schimba paradigma? De la BMW la Kia, de la diesel la electrică in numai 4 ani.
Direcția este trasată, urmează ca industria sa o realizeze: electrice pentru mașini mici si utilitare mici, H2 hibride pentru utilaje mari si long-haul. Asta pe la ga revoluția cu autonomia si conectivitate. In numai câteva iteratii de mașini electrice peisajul auto o sa arate complet diferit, iar partea electrică o sa fie cea mai mică schimbare. |
#149
Posted 04 December 2021 - 13:23
Paradigma ta.
Hai să nu fiu rău, a unui grup restrâns. La orașe sunt majoritari locatarii la bloc. Mai greu cu prelungitorul pe balcon. La sate nu prea sunt bani iar poluarea auto e o non problemă. |
#150
Posted 04 December 2021 - 13:28
Da, aici întri la chestia aia, e Tesla o companie tech sau una automotive?
Tesla are bateriile mai bune, producătorii tradiționali in schimb știu să facă mașini, chestie la care Tesla se vede că e la început. Iar acum cu ceva concurenta chiar faina gen BMW i4 eu zic că incepe contraatacul. Pe afară incep sa vad i4-uri și mi se pare cea mai "normala" electrica. |
#151
Posted 04 December 2021 - 15:28
Tot timpul vorbim de acces la tehnologiile noi, dar acest lucru se face in functie de interesele celor mari. Credeti ca o sa vedeti programul Rabla pentru masini H2? NU! Numai electricele au parte de mokangeala si de aici "preferinta" unora pentru EV-uri. Daca mai maine s-ar relua programul Rabla +, dar numai pentru H2, sa vezi cum o sa avem o explozie de reevaluari: "aaaa, pai electricul nu e bun, H2 e cu adevarat eco, electricitatea e poluanta prin metoda de producere etc".
|
#152
Posted 04 December 2021 - 17:06
Masinile pe hidrogen (cu fuel cells) sunt tot electrice, s-ar incadra la Rabla Plus.
|
#153
Posted 05 December 2021 - 07:04
#154
Posted 05 December 2021 - 09:15
Nu esti obligat sa folosesti cele mai ineficiente metode de producere hidrogen... sunt mai multe metode ecologice, google it.
|
|
#155
Posted 05 December 2021 - 09:26
DarthBane, on 04 decembrie 2021 - 13:23, said:
Paradigma ta. Hai să nu fiu rău, a unui grup restrâns. La orașe sunt majoritari locatarii la bloc. Mai greu cu prelungitorul pe balcon. La sate nu prea sunt bani iar poluarea auto e o non problemă. Nu-i chiar asa grav, cablurile electrice se instaleaza mult mai usor decat conductele, desi conductele subtiri de HDPE sunt si ele rezonabile. Cu un foraj orizontal te duci lejer 50-100m pana la urmatorul punct unde iese la lumina. Poti merge lejer pe spatiul verde din mijlocul bulevardelor si sa te ramifici in lateral spre parcarile limitrofe fara sa spargi un metru de asfalt. Anul trecut am avut de relocat un cablu la serviciu pe sub un drum national cu 4 benzi. A fost gata in 2 zile, din care forajul efectiv cateva ore. Sub trafic. S-a lucrat dintr-o singura groapa la jumatatea distantei, cate un foraj in fiecare directie. |
#156
Posted 05 December 2021 - 11:24
La bransamentul de gaze am avut 2 subtraversari. Costul acestora a fost enorm pentru 5-6 metri fiecare.
|
#157
Posted 07 December 2021 - 00:02
https://www.automark...kel-105253.html
https://www.man-es.c...-fuels/hydrogen https://www.deutz.co...-for-the-market https://www.electriv...drogen-engines/ https://www.iata.org...heet_072020.pdf Pina la urma tot se lasa cu motoare pe H2! Edited by Ion_Bumbu, 07 December 2021 - 00:16. |
#158
Posted 07 December 2021 - 00:28
toate linkurile deschid aceeasi pagina de pe automarket ?
Anyways, ar putea si deschide si mai ales vinde sunt concepte total diferite. Pana nu se poate produce hidrogen in mod eficient nu este viabil. Costul "well to wheel" este prea mare deocamdata. |
#159
Posted 07 December 2021 - 00:37
https://www.man-es.c...-fuels/hydrogen
https://www.deutz.co...-for-the-market https://www.electriv...drogen-engines/ https://www.iata.org...heet_072020.pdf Interesanta manifestarea cu automarket, ii voi evita in postarile urmatoare... Edited by Ion_Bumbu, 07 December 2021 - 00:43. |
|
#160
Posted 07 December 2021 - 00:43
Costul e doar un criteriu, nu singurul relevant.
Fără subvenții e mai scump să cumperi o electrică și s o utilizezi, decât o termică cu performanțe similare. Nu toată lumea are posibilitatea de încărcare acasă SI la serviciu. Pt mulți, dacă se vor elimina termicele, poate va fi mai avantajos să încarce in 5 minute, nu în 50 de minute și să și vadă de drum, chiar la un preț mai mare. Preț care ar scădea, odată cu răspândirea in masă, așa cum ne tot explicați voi, adepții EV, că se va întâmpla în cazul vostru. Nu te obosi să mi explici că e vb tot de motor electric și la alea pe hidrogen, știu. |
#161
Posted 07 December 2021 - 01:04
Nu ma obosesc cu nimic. Trebuie doar o metoda eficienta si nepoluanta de ap roduce hidrogen. Nu uita ca hidrogenul costa si sa il stochezi. Trebuie tinut rece (prin rece nu ma refer la -20 de grade). El in sine este un super combustibil dar momentan utilizarea lui se face cu un randament extrem de prost.
Bine ca aud haterii electricelor cum canta oda "da' curentul ala pe care il bagi in baterii nu vine din centrale cu carbune?" ... dar curentul pentru obtinerea hidrogenului de unde vine? Apoi, hidrogenul ala este "ars" in pile cu un randament prost deocamdata si costa sa il stochesi si sa il distribui ... dar astea nu se vad ca fiind dezavantaje ... orice motiv ca sa va validati ura pentru electrice sau mai bine zis ura pentru schimbare. Oricum, lumea evolueaza indiferent de ce gargara bagam noi pe forum. |
#162
Posted 07 December 2021 - 01:29
Problema e că tu vezi singura posibilă schimbare doar cu bateriile li ion.
Astea au o grămadă de dezavantaje, densitate mică de inmagazinare, timp de încărcare mare, necesitatea folosirii de metale rare etc. Cum poate fi ură față de electrice, mașinile pe hidrogen fiind, în sine, tot electrice ? Sigur că au și ele dezavantajele lor, e logic, dar de ce ești împotriva lor ? Doar pt că ai adoptat soluția pe Li ion ? Mă scuzi, mi se pare că ești taliban fără rost, pe de o parte vrei schimbare, pe de altă parte vrei doar un anumit fel de schimbare. Cu ce te deranjează soluțiile alternative ? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users