Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Utilizare corecta ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#37
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006
Iti scapa,in frana de motor injectia este taiata o scurta perioada pana cand ajunge motorul la turatia de relanti si incepe sa alimenteze.

#38
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003
Aham. E vreo metoda sa verific exact cum lucreaza la mine, ca sincer nu mi se pare ca ar face asa ceva, zgomotul e acelasi, pe evacuare scoate la fel etc... poate doar ii reduce debitul ?

Edited by andreic, 23 February 2008 - 02:27.


#39
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Faci acelasi experiment pe o masina care indica consumul instant.

#40
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003
Pai astea care indica cred ca sunt masini mai noi, a mea e generatie 2001, nu arata nimic de genul asta. Cred ca cel mai sigur imi intreb mecanicul cand mai vorbesc cu el.

#41
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Gasesti o panta lunga, resetezi CB si ii dai drumul la vale avand grija sa nu cazi sub cca 1500 rpm. Citesti la baza rezultatele.

#42
RamboX

RamboX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,094
  • Înscris: 02.04.2006

View Postandreic, on Feb 23 2008, 00:45, said:

Citesc pe aici ce au scris forumistii in timp si am mari indoieli ca se taie injectia in frana de motor, e in regimul normal de relanti atata tot, deci consumi relanti. No injectie => no combustibil in motor... doar nu o sa invarti motorul nealimentat, a facut din gresela un amic de-al meu asa ceva la o masina de lux si 10 min nu i-a mai pornit motorul, nu mai putea de frica, a intrat in avarie :D Daca imi scapa ceva va rog corectati-ma.

In rest despre ambreiaj, la modul general nu inteleg de ce atata grija, cand se uzeaza se schimba, oricum rezista mult avand in vedere la ce sarcini este supus. Transmisiei nu ii face rau frana de motor pentru ca se asigura uzura uniforma pe pinioane, cand acestea sunt in forta intr-un sens (acceleratie mai ales treapta 5 care e in sarcina mult timp in mers normal) doar una din rampele dintelui pinionului se uzeaza, cand franezi de motor practic sarcina se comuta in sens invers implicit pe cealalta rampa de dinte care in mod normal nu e folosit, eu vad un lucru pozitiv aici.

  Corect,consumul nu este o in frana de motor,faptul ca unii cred ca e 0 este indicatia din CB,eronat.HAi sa va propun un exp. simplu:coborati spre Sibiu de pe Transfagarasan in frana de motor,notati km . parcursi apoi vedeti pe CB autonomia pana la pompa cat a scazut,cu acelasi nr. de km cati a-ti parcurs?sau n-a scazut deloc?daca consumul ar fi 0 autonomia pana la pompa nu ar tb sa scada  dar in realitate ea scade calumea deoarece motorul merge cu ceva turatie,acum cine are un contraexemplu sa ma contrazica.

#43
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Eu n-am sa ma mai bag in discutia asta. S-a discutat, ras-discutat, se gaseste aici threadul potrivit si se poate citi acolo tot.

Pe scurt: te inseli.

#44
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003
Se pare ca misterul a fost partial elucidat :) Am discutat cu un pusti priceput in tuning si masini in general, mi-a spus ca este o confuzie creata de faptul ca la diesel nu se alimenteaza in decelerare (frana de motor) dar la benzina se alimenteaza :) Am gasit si pe internet cateva confirmari, o sa ma mai documentez ca sa gasesc toate situatiile posibile ca sa elucidam complet dar in linii mari pare sa fie cam asa: "Unlike a diesel engine, which delivers no fuel on deceleration, a gasoline engine continues to deliver fuel on deceleration."

http://www.o-f-i.com...age=sec/faq.htm

Edited by andreic, 24 February 2008 - 20:04.


#45
gyilaoli

gyilaoli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 16.02.2008
A vazut cineva sa se opreasca motorul diesel cand mergi cu frana de motor ?  :thumbup:

#46
RamboX

RamboX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,094
  • Înscris: 02.04.2006

View Postsebulbus, on Feb 24 2008, 19:38, said:

Eu n-am sa ma mai bag in discutia asta. S-a discutat, ras-discutat, se gaseste aici threadul potrivit si se poate citi acolo tot.

Pe scurt: te inseli.
Demonstreaza-mi ca ma insel

#47
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Daca te poti prezenta in Craiova, cu cea mai mare placere, nu-s uko.
Daca nu, poate dezgroapa cineva topicul in care s-a dezbatut _deja_ subiectul asta.

#48
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
rambo, pe cei de la Porsche ii crezi? citeste penultimul paragraf:

http://www.porsche.c...riendlydriving/

mai uite una, tot oficiala (uita-te la grafice)

http://www.mitsubish...2002/14E_03.pdf

ideea e ca partial au dreptate si cei care sustin ca nu intotdeauna se intrerupe alimentarea cu combustibil la frana de motor. da, nu intotdeauna consumul este zero in frana de motor. sunt doua variabile: turatia minima de la care se taie alimentarea si turatia minima la care se reia alimentarea in regimul frana de motor. ambele variabile depind de temperatura agentului de racire, turatiile respective scazand odata cu cresterea temperaturii.

#49
gyilaoli

gyilaoli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 16.02.2008
Erik, ceea ce ai vazut tu in pdf este intr-adevar "fuel cut". Problema sta in felul urmator : la motoarele diesel, exista o asa-numita turatie de regulator. Aceasta turatie la Diesel este si turatia la care se dazvolta puterea maxima ( atentie, NU momentul maxim ! ). La aceasta turatie regulatorul taie alimentarea cu combustibil, in caz contrar motorul se autotureaza. Alimentarea se reia in momentul in care turatia motorului scade SUB turatia de regulator. Daca observi pe diagrame, pe pag. 3, sus de tot scrie "vehicle speed", sub aceasta "throttle angle" ( romaneste: unghiul clapetei de acceleratie ). Daca compari diagramele, e logic ca alimentarea se taie la un unghi mare al acceleratiei, viteza reprezentind viteza maxima (sa presupunem ca autovehiculul se afla in treapta superioara a cutiei de viteze ).

Deci sunt de aceeasi parere cu RamboX, alimentarea nu se taie la frana de motor, ci se mentine doar la nivelul de relanti, altfel motorul s-ar opri cand cobori o panta ( si atunci sa vezi servofrana, servodirectie, etc ).

#50
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgyilaoli, on Feb 26 2008, 10:20, said:

Deci sunt de aceeasi parere cu RamboX, alimentarea nu se taie la frana de motor, ci se mentine doar la nivelul de relanti, altfel motorul s-ar opri cand cobori o panta ( si atunci sa vezi servofrana, servodirectie, etc ).
Lasati discutile despre consum, o sa caut topicul cu consumul si va certati acolo.
Aici parca este vorba de ambreiaj.
Tu crezi ce spui ?
Sa se opreasca motorul in panta ?
Pai nu este cuplat la cutie ?
Ajung sa spun ca un alt moderator, cei care conduc/sofeaza numai la NFS, nu au ce cauta aici, mai ales sa dea si sfaturi.

#51
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
gyliaoli, ai interpretat gresit graficul. este doar o simulare, un exemplu in care se arata cum se manifesta injectia in cazul in care la viteza de 100 km/h se ridica piciorul de pe acceleratie, tps sesizeaza ca unghiul clapetei de acceleratie este 0 (graficul 2), turatia motorului incepe sa scada (graficul 4).
graficul 5 iti spune cand se taie alimentarea si cand se reia. eu spun ca e destul de clar.

astfel de grafice gasesti pe google cu nemiluita, l-am ales pe asta pentru ca prezinta credibilitate fiind pe site-ul unui producator si nu pe un blog oarecare.

#52
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
pai hai sa va zic ceva simplu: cand apesi ambreiajul rulmentul apasa pe placa de presiune nu? sa scoti o placa de preiune sa vezi ca apare o oarece uzura in locul ala de contact mai ales ca ti soarele indoit. parerea mea e ca la plecare ai grija sa nu ti mult ambreiajul patinat sa nu il ti mult apasat si sa il folosesti cat mai putin adica sa conduci preventiv nu sa freci schimbatoru si frana ca taximetristii=pericol public!

#53
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003

View Postgeopsi, on Feb 29 2008, 21:56, said:

parerea mea e ca la plecare ai grija sa nu ti mult ambreiajul patinat sa nu il ti mult apasat si sa il folosesti cat mai putin adica sa conduci preventiv nu sa freci schimbatoru si frana ca taximetristii=pericol public!
Conduita preventiva e altceva... dar imi aduc aminte ca instructorul mi-a spus de multe ori ca gandul trebuie sa fie la finetea manevrelor (patinare graduala corespnzatoare), utilizarea corecta si deplina a comenzilor cand se impune, frana de motor peste tot unde e cazul si nu trebuie sa stai cu gandul la uzuri si alte lucruri care te previn sa conduci corect.

Edited by andreic, 29 February 2008 - 22:29.


#54
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
uitati niste filmulete interesante

partile componente si functionarea ambreiajului (click watch movie):

http://www.clutchindustries.com.au/#


pentru cei cu motoare diesel de generatie noua, este foarte probabil sa aiba asa ceva - volanta cu masa dubla:
http://www.zf.com/mu...Englisch_V3.wmv


sistemul hidraulic de actionare a ambreiajului:

http://www.zf.com/co...ayerContentPage

Edited by erik, 29 February 2008 - 23:11.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate