Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Utilizare corecta ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#19
bluehunt

bluehunt

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 957
  • Înscris: 22.03.2004

 akeem, on Mar 31 2006, 14:21, said:

Deci, daca tu mergi la vale, ai 50 la ora si scoti din viteza ca sa faci economie la benzina, inseamna ca motorul merge la relanti dar fiind masina scoasa din viteza, arborele primar sta pe loc.

cand mergi la vale cel mai economic e sa lasi masina bagata intr-o viteza si sa nu mai apesi pedala de acceleratie. o sa ai consum 0.

#20
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,948
  • Înscris: 17.10.2003
Practicile astea sunt vechi, de pe vremea cand nu erau toate masinile pe injectie. Castigul cel mare e ca frana de motor iti tine o viteza constanta (acolo unde se poate, evident, adica nu e panta prea mare) si nu mai uzezi placutele, nu se mai incing franele, etc. poti avea surpriza sa nu mai poti frana cum trebuie in caz de necesitate.

#21
Tornado86

Tornado86

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 21.11.2007
A venit vorba despre decelerari in general, intrucat aceasta reprezinta punctul slab a mai multor soferi. Nu zic ca neaparat e cel mai bun asa pentru ambreaj, dar eu folosesc astfel: in cazul coborarii cand schimb o treapta inapoi mentin viteza cu ajutorul franelor, intrucat e mai bine pentru cutie ca masina sa fie introdusa putin mai incet in treapta respectiva pentru ca se mareste turatia axului dinspre ambreaj, aceasta presupunand o ambreere atenta si cat de rapida e posibil (eventual se poate da un sprit din acceleratie). E asemanator situatia la opriri la STOP si la rosu: eu schimb inapoi treptat in a doua la cca. 1300-1500 rpm, dupa ce a coborat turatia aprox. la ralanti, scot masina din viteza, piciorul stang tinand in continuare pe ambreaj. La accelerare e o treaba buna schimbarea rapida a treptelor, datorita faptului, ca la masini cu norme euro turatia scade treptat cand motorul e decuplat (fie apasat ambreajul sau masina in gol), astfel incat la ambreere sa fie turatia motorului aproximativ egal cu turatia in care va ajunge dupa schimbarea treptei, reducand astfel dupa parerea mea uzarea transmisiei.

#22
cicar

cicar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 05.05.2006

 gigi_p, on Mar 31 2006, 09:33, said:

Inseamna ca e mai sigur sa o tin in viteza, cu ambreiajul apasat, pana se opreste.

Pai daca ai ambreiajul apasat, mai e "in viteza"? Cutia de viteze e decuplata. Doar ca nu e bine sa tii apasata pedala, se uzeaza. Mai bine o scoti la punctul mort (dar atunci consumi benzina la franare, daca ai viteza). Deci: frana de motor :)

#23
h3llboy

h3llboy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,093
  • Înscris: 02.06.2007
E bine sa se tina cat mai putin timp apasata pedala de ambreiaj, chiar e recomandat scosul din viteza la semafor si eliberarea pedalei de ambreiaj. Se evita astfel uzura prematura a discului si solicitatarea placii de presiune este mai mica.  ;)

#24
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Retrogradare cu dubla debreiere.

Pasul 1: Se elibereaza acceleratia, se calca la fund ambreiajul, si se scoate pe liber, apoi se elibereaza ambreiajul.

Pasul 1, alternativ: Se trage schimbatorul pe liber in momentul imediat urmator eliberarii complete a acceleratiei, fara ambreiaj.


Pasul 2: Se tureaza pe liber motorul pana la turatia corespunzatoare vitezei cu care se ruleaza acum in treapta de viteza in care se doreste a se ajunge.

Ex: Suntem intr-a 5a la 3000rpm si mergem cu 70 kmh, dar vrem sa ajungem intr-a 3a. Intr-a 3a am merge cu 5000rpm la acea viteza, deci turam la 5000rpm pe liber.

Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt.


Avantaje:
- Toate componentele transmisiei sunt sincronizate.
- Stres minim pe componentele ambreiajului, nu exista socuri.
- Un lucru mai putin de invatat daca vrei vreodata sa conduci un camion :lol:

#25
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 sebulbus, on Feb 19 2008, 21:46, said:

Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt.
cand o sa ajungi la alt nivel o sa inveti sa schimbi fara sa apesi pana al fund ambreiajul... B)  pentru timpi mai scurti nu se apasa ambreajul pana la fund...undeva aproape, dar nu pana la fund. si la demaraj castigi timp... ;)   E FOARTE GREU SA TE SINCRONIZEZI SA APESI CU DOAR ~ 1 cm mai putin...
insa daca va stricati cutiile sa nu spuneti ca v-am invatat eu. eu doar spun ce se poate face cand ajungi la un anumit nivel...  sau fantezii cum spun unii...inventii, cum vreti sa le luati...

Edited by xtremdriving, 19 February 2008 - 22:48.


#26
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Ignorati-l pe personajul din figura alaturata. El povesteste ziua ce joaca noaptea prin NFS. Vorbim de tehnici anti-prost, nu de chestii din care se poate rezolva o cutie noua.


Ps: kidie, cand o sa ajungi TU la un alt nivel o sa schimbi complet fara ambreiaj, dar mai ai ceva biscuiti de mancat pana iti da tati cheile de la masina.


edit: Vezi uko, si altii pot juca jocul tau ;)

Edited by sebulbus, 19 February 2008 - 23:07.


#27
shteck2k6

shteck2k6

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 19.10.2006

 cicar, on Feb 13 2008, 02:34, said:

Pai daca ai ambreiajul apasat, mai e "in viteza"? Cutia de viteze e decuplata. Doar ca nu e bine sa tii apasata pedala, se uzeaza. Mai bine o scoti la punctul mort (dar atunci consumi benzina la franare, daca ai viteza). Deci: frana de motor :)
Rog pe cineva mai priceput sa-mi explice si mie partea ingrosata.

#28
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 shteck2k6, on Feb 19 2008, 23:17, said:

Rog pe cineva mai priceput sa-mi explice si mie partea ingrosata.
se refera la faptul ca e preferabil sa faci frana de motor ca sa ai consum zero decat sa scoti din viteza si sa consumi cat consuma masina la ralanti...

sebulbus, daca vorbeai cu mine, cand ma plimbam eu fara ambeiaj tu te jucai in nisip... ;)  nfs joci tu. cand vrei lectii (nu gratis) da un pm si te invat, nu e o rusine...

#29
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004

 shteck2k6, on Feb 19 2008, 23:17, said:

Rog pe cineva mai priceput sa-mi explice si mie partea ingrosata.
In frana de motor consumul este 0 (se taie injectia), daca o scoti pe liber motorul sta la ralanti si consuma cam 0.7-0.8l/h. In felul asta la o ora si ceva de mers in frana de motor ai economisit 3 RON decat daca ai fi franat pe liber. WOW

#30
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Da, dar a pus cineva la socoteala ce inseamna o ora de mers in frina de motor pentru transmisie? Ma refer la uzura rezultata.

#31
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
ce anume pateste transmisia in frana de motor? ce te face sa crezi ca mersul o ora in frana de motor e mai solicitant pentru transmisie decat acceleratia in acelasi interval de timp?

#32
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Inseamna exact ce inseamna si o ora rulata in sarcina la turatia respectiva.

ps: Sper ca ne dam toti seama ca e imposibil sa ai destula inertie cat sa mergi o ora strict in frana de motor in turatii inalte, iar la turatii joase deja injecteaza si benzina.

#33
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
sigur ca e imposibil sa mergi o ora in frana de motor, dar colegul nostru a luat in calcul o astfel de posibilitate teoretica :)

uzura la ambreiaj poate aparea la introducerea gresita in treaptele inferioare, datorita diferentei intre vitezele de rotatie ale discului de ambreiaj si placii de presiune - de exemplu introducerea in treapta a doua la viteze prea mari fara a tura in prealabil motorul cu ambreiajul calcat.

#34
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
La orice decelerare, frina normala sau de motor, orice articulatie in miscare (a transmisiei) primeste o sarcina, mai mica sau mai mare.
Daca se decupleaza motorul de transmisie, parerea mea ca multe din aceste sarcini sint evitate.
Dar cred ca se rezuma totul la o comparatie economica: cit costa uzura transmisiei versus cit s-a economisit din consumul benzinei.

#35
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

 sebulbus, on Feb 19 2008, 21:46, said:

Retrogradare cu dubla debreiere.

Pasul 1: Se elibereaza acceleratia, se calca la fund ambreiajul, si se scoate pe liber, apoi se elibereaza ambreiajul.

Pasul 1, alternativ: Se trage schimbatorul pe liber in momentul imediat urmator eliberarii complete a acceleratiei, fara ambreiaj.


Pasul 2: Se tureaza pe liber motorul pana la turatia corespunzatoare vitezei cu care se ruleaza acum in treapta de viteza in care se doreste a se ajunge.

Ex: Suntem intr-a 5a la 3000rpm si mergem cu 70 kmh, dar vrem sa ajungem intr-a 3a. Intr-a 3a am merge cu 5000rpm la acea viteza, deci turam la 5000rpm pe liber.

Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt.


Avantaje:
- Toate componentele transmisiei sunt sincronizate.
- Stres minim pe componentele ambreiajului, nu exista socuri.
- Un lucru mai putin de invatat daca vrei vreodata sa conduci un camion :lol:

Mda, chestia asta cu dubla debreiere era valabila la camioanele ROMAN (numai bossu meu mai era sechele de la camion si-mi mai spune sa bag ''dublu ambreaj'' la microbus...)

Daca sunt pe tr 5 la 80/h si vreu tr 3, pur si simplu apas ambreajul (cu acc lasata normal) retrogradez rapid 4 si apoi  tr 3, las ambreajul concomitent cu apasarea acc. (acc. o calc un pic inainte de a elibera ambreajul, sa intru in turatii).

#36
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

 Adydum, on Feb 20 2008, 05:43, said:

In frana de motor consumul este 0 (se taie injectia),
Citesc pe aici ce au scris forumistii in timp si am mari indoieli ca se taie injectia in frana de motor, e in regimul normal de relanti atata tot, deci consumi relanti. No injectie => no combustibil in motor... doar nu o sa invarti motorul nealimentat, a facut din gresela un amic de-al meu asa ceva la o masina de lux si 10 min nu i-a mai pornit motorul, nu mai putea de frica, a intrat in avarie :D Daca imi scapa ceva va rog corectati-ma.

In rest despre ambreiaj, la modul general nu inteleg de ce atata grija, cand se uzeaza se schimba, oricum rezista mult avand in vedere la ce sarcini este supus. Transmisiei nu ii face rau frana de motor pentru ca se asigura uzura uniforma pe pinioane, cand acestea sunt in forta intr-un sens (acceleratie mai ales treapta 5 care e in sarcina mult timp in mers normal) doar una din rampele dintelui pinionului se uzeaza, cand franezi de motor practic sarcina se comuta in sens invers implicit pe cealalta rampa de dinte care in mod normal nu e folosit, eu vad un lucru pozitiv aici.

Edited by andreic, 23 February 2008 - 01:09.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate