Utilizare corecta ambreiaj
Last Updated: Jul 28 2011 12:21, Started by
gigi_p
, Mar 30 2006 12:33
·
0
#19
Posted 01 April 2006 - 00:22
akeem, on Mar 31 2006, 14:21, said: Deci, daca tu mergi la vale, ai 50 la ora si scoti din viteza ca sa faci economie la benzina, inseamna ca motorul merge la relanti dar fiind masina scoasa din viteza, arborele primar sta pe loc. cand mergi la vale cel mai economic e sa lasi masina bagata intr-o viteza si sa nu mai apesi pedala de acceleratie. o sa ai consum 0. |
#20
Posted 03 April 2006 - 08:33
Practicile astea sunt vechi, de pe vremea cand nu erau toate masinile pe injectie. Castigul cel mare e ca frana de motor iti tine o viteza constanta (acolo unde se poate, evident, adica nu e panta prea mare) si nu mai uzezi placutele, nu se mai incing franele, etc. poti avea surpriza sa nu mai poti frana cum trebuie in caz de necesitate.
|
#21
Posted 22 November 2007 - 13:53
A venit vorba despre decelerari in general, intrucat aceasta reprezinta punctul slab a mai multor soferi. Nu zic ca neaparat e cel mai bun asa pentru ambreaj, dar eu folosesc astfel: in cazul coborarii cand schimb o treapta inapoi mentin viteza cu ajutorul franelor, intrucat e mai bine pentru cutie ca masina sa fie introdusa putin mai incet in treapta respectiva pentru ca se mareste turatia axului dinspre ambreaj, aceasta presupunand o ambreere atenta si cat de rapida e posibil (eventual se poate da un sprit din acceleratie). E asemanator situatia la opriri la STOP si la rosu: eu schimb inapoi treptat in a doua la cca. 1300-1500 rpm, dupa ce a coborat turatia aprox. la ralanti, scot masina din viteza, piciorul stang tinand in continuare pe ambreaj. La accelerare e o treaba buna schimbarea rapida a treptelor, datorita faptului, ca la masini cu norme euro turatia scade treptat cand motorul e decuplat (fie apasat ambreajul sau masina in gol), astfel incat la ambreere sa fie turatia motorului aproximativ egal cu turatia in care va ajunge dupa schimbarea treptei, reducand astfel dupa parerea mea uzarea transmisiei.
|
#22
Posted 13 February 2008 - 02:34
gigi_p, on Mar 31 2006, 09:33, said: Inseamna ca e mai sigur sa o tin in viteza, cu ambreiajul apasat, pana se opreste. Pai daca ai ambreiajul apasat, mai e "in viteza"? Cutia de viteze e decuplata. Doar ca nu e bine sa tii apasata pedala, se uzeaza. Mai bine o scoti la punctul mort (dar atunci consumi benzina la franare, daca ai viteza). Deci: frana de motor |
#23
Posted 19 February 2008 - 21:19
E bine sa se tina cat mai putin timp apasata pedala de ambreiaj, chiar e recomandat scosul din viteza la semafor si eliberarea pedalei de ambreiaj. Se evita astfel uzura prematura a discului si solicitatarea placii de presiune este mai mica.
|
#24
Posted 19 February 2008 - 21:46
Retrogradare cu dubla debreiere.
Pasul 1: Se elibereaza acceleratia, se calca la fund ambreiajul, si se scoate pe liber, apoi se elibereaza ambreiajul. Pasul 1, alternativ: Se trage schimbatorul pe liber in momentul imediat urmator eliberarii complete a acceleratiei, fara ambreiaj. Pasul 2: Se tureaza pe liber motorul pana la turatia corespunzatoare vitezei cu care se ruleaza acum in treapta de viteza in care se doreste a se ajunge. Ex: Suntem intr-a 5a la 3000rpm si mergem cu 70 kmh, dar vrem sa ajungem intr-a 3a. Intr-a 3a am merge cu 5000rpm la acea viteza, deci turam la 5000rpm pe liber. Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt. Avantaje: - Toate componentele transmisiei sunt sincronizate. - Stres minim pe componentele ambreiajului, nu exista socuri. - Un lucru mai putin de invatat daca vrei vreodata sa conduci un camion |
#25
Posted 19 February 2008 - 22:46
sebulbus, on Feb 19 2008, 21:46, said: Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt. insa daca va stricati cutiile sa nu spuneti ca v-am invatat eu. eu doar spun ce se poate face cand ajungi la un anumit nivel... sau fantezii cum spun unii...inventii, cum vreti sa le luati... Edited by xtremdriving, 19 February 2008 - 22:48. |
#26
Posted 19 February 2008 - 23:05
Ignorati-l pe personajul din figura alaturata. El povesteste ziua ce joaca noaptea prin NFS. Vorbim de tehnici anti-prost, nu de chestii din care se poate rezolva o cutie noua.
Ps: kidie, cand o sa ajungi TU la un alt nivel o sa schimbi complet fara ambreiaj, dar mai ai ceva biscuiti de mancat pana iti da tati cheile de la masina. edit: Vezi uko, si altii pot juca jocul tau Edited by sebulbus, 19 February 2008 - 23:07. |
#27
Posted 19 February 2008 - 23:17
cicar, on Feb 13 2008, 02:34, said: Pai daca ai ambreiajul apasat, mai e "in viteza"? Cutia de viteze e decuplata. Doar ca nu e bine sa tii apasata pedala, se uzeaza. Mai bine o scoti la punctul mort (dar atunci consumi benzina la franare, daca ai viteza). Deci: frana de motor |
#28
Posted 20 February 2008 - 05:36
shteck2k6, on Feb 19 2008, 23:17, said: Rog pe cineva mai priceput sa-mi explice si mie partea ingrosata. sebulbus, daca vorbeai cu mine, cand ma plimbam eu fara ambeiaj tu te jucai in nisip... nfs joci tu. cand vrei lectii (nu gratis) da un pm si te invat, nu e o rusine... |
|
#29
Posted 20 February 2008 - 05:43
shteck2k6, on Feb 19 2008, 23:17, said: Rog pe cineva mai priceput sa-mi explice si mie partea ingrosata. |
#30
Posted 20 February 2008 - 11:08
Da, dar a pus cineva la socoteala ce inseamna o ora de mers in frina de motor pentru transmisie? Ma refer la uzura rezultata.
|
#31
Posted 20 February 2008 - 20:19
ce anume pateste transmisia in frana de motor? ce te face sa crezi ca mersul o ora in frana de motor e mai solicitant pentru transmisie decat acceleratia in acelasi interval de timp?
|
#32
Posted 20 February 2008 - 20:36
Inseamna exact ce inseamna si o ora rulata in sarcina la turatia respectiva.
ps: Sper ca ne dam toti seama ca e imposibil sa ai destula inertie cat sa mergi o ora strict in frana de motor in turatii inalte, iar la turatii joase deja injecteaza si benzina. |
#33
Posted 20 February 2008 - 20:54
sigur ca e imposibil sa mergi o ora in frana de motor, dar colegul nostru a luat in calcul o astfel de posibilitate teoretica
uzura la ambreiaj poate aparea la introducerea gresita in treaptele inferioare, datorita diferentei intre vitezele de rotatie ale discului de ambreiaj si placii de presiune - de exemplu introducerea in treapta a doua la viteze prea mari fara a tura in prealabil motorul cu ambreiajul calcat. |
|
#34
Posted 21 February 2008 - 08:29
La orice decelerare, frina normala sau de motor, orice articulatie in miscare (a transmisiei) primeste o sarcina, mai mica sau mai mare.
Daca se decupleaza motorul de transmisie, parerea mea ca multe din aceste sarcini sint evitate. Dar cred ca se rezuma totul la o comparatie economica: cit costa uzura transmisiei versus cit s-a economisit din consumul benzinei. |
#35
Posted 21 February 2008 - 09:57
sebulbus, on Feb 19 2008, 21:46, said: Retrogradare cu dubla debreiere. Pasul 1: Se elibereaza acceleratia, se calca la fund ambreiajul, si se scoate pe liber, apoi se elibereaza ambreiajul. Pasul 1, alternativ: Se trage schimbatorul pe liber in momentul imediat urmator eliberarii complete a acceleratiei, fara ambreiaj. Pasul 2: Se tureaza pe liber motorul pana la turatia corespunzatoare vitezei cu care se ruleaza acum in treapta de viteza in care se doreste a se ajunge. Ex: Suntem intr-a 5a la 3000rpm si mergem cu 70 kmh, dar vrem sa ajungem intr-a 3a. Intr-a 3a am merge cu 5000rpm la acea viteza, deci turam la 5000rpm pe liber. Pasul 3: Se calca ambreiajul pana la fund, se introduce in treapta de viteza dorita si se elibereaza scurt. Avantaje: - Toate componentele transmisiei sunt sincronizate. - Stres minim pe componentele ambreiajului, nu exista socuri. - Un lucru mai putin de invatat daca vrei vreodata sa conduci un camion Mda, chestia asta cu dubla debreiere era valabila la camioanele ROMAN (numai bossu meu mai era sechele de la camion si-mi mai spune sa bag ''dublu ambreaj'' la microbus...) Daca sunt pe tr 5 la 80/h si vreu tr 3, pur si simplu apas ambreajul (cu acc lasata normal) retrogradez rapid 4 si apoi tr 3, las ambreajul concomitent cu apasarea acc. (acc. o calc un pic inainte de a elibera ambreajul, sa intru in turatii). |
#36
Posted 23 February 2008 - 00:45
Adydum, on Feb 20 2008, 05:43, said: In frana de motor consumul este 0 (se taie injectia), In rest despre ambreiaj, la modul general nu inteleg de ce atata grija, cand se uzeaza se schimba, oricum rezista mult avand in vedere la ce sarcini este supus. Transmisiei nu ii face rau frana de motor pentru ca se asigura uzura uniforma pe pinioane, cand acestea sunt in forta intr-un sens (acceleratie mai ales treapta 5 care e in sarcina mult timp in mers normal) doar una din rampele dintelui pinionului se uzeaza, cand franezi de motor practic sarcina se comuta in sens invers implicit pe cealalta rampa de dinte care in mod normal nu e folosit, eu vad un lucru pozitiv aici. Edited by andreic, 23 February 2008 - 01:09. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users