Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Utilizare corecta ambreiaj
Last Updated: Jul 28 2011 12:21, Started by
gigi_p
, Mar 30 2006 12:33
·
0
#55
Posted 04 September 2008 - 13:22
Dragii mei,
Am gasit acest topic cautand motive pentru care am ramas in pana la 400 de km de bucuresti si, nevrand sa dau 1.8 ron+tva+stationare pentru o platforma, a trebuit sa trec prin cosmarul de a fi tractata 9 ore cu trei corzi diferite care s-au rupt de nenumarate ori. (Sfat: nu incercati asa ceva acasa...) Practic, dupa o vacanta pe drumuri neasfaltate din Tara Hategului (pante, gropi etc), am ajuns sa stau pe loc cu masina in viteza. Practic motorul se tura dar nu se miscau rotile. Groaznic sentimentul. Mirosul specific mi-a dat de inteles ca e ceva legat de ambreiaj. Masina in cauza: VW Polo 1.4 TDI cu 45000 km la bord si 2 ani si jumatate de la achizitie. De la inceput am simtit ca ambreiajul tine prea sus. Cursa era prea lunga pana cand simteam ca se transpune cuplul catre roti. La ultima revizie, baietii au facut un reglaj, nu stiu exact ce au vrut sa faca, am simtit un pic pedala mai tare, dar atat (nu mai stiu detalii, nu am fost eu cu masina la service). In concluzie, nu stiu exact care a fost cauza. Desi eu am probleme psihologice si ma simt mai in siguranta cand tin ambreiajul calcat mai mult decat ar trebui (la franele de la semafor, cand astept verdele si sunt in viteza, in pante, mai ales in curbe), 45k km e totusi destul de devreme. Inca nu am diagnosticat problema, nu imi vine sa cred ca am ajuns intreaga dupa atatia km de serpentine si trafic aglomerat (e uimitor cate masini pot fi pe drumurile nationale luni dimineata pana la ora 5). |
#56
Posted 04 September 2008 - 13:30
Albastrica, on Sep 4 2008, 14:22, said: In concluzie, nu stiu exact care a fost cauza. Desi eu am probleme psihologice si ma simt mai in siguranta cand tin ambreiajul calcat mai mult decat ar trebui (la franele de la semafor, cand astept verdele si sunt in viteza, in pante, mai ales in curbe), 45k km e totusi destul de devreme. |
#57
Posted 04 September 2008 - 14:01
andreic, on Feb 23 2008, 03:26, said: Aham. E vreo metoda sa verific exact cum lucreaza la mine, ca sincer nu mi se pare ca ar face asa ceva, zgomotul e acelasi, pe evacuare scoate la fel etc... poate doar ii reduce debitul ? La capitolul laude: Rav4 de firma, cedat ambreiaj la 60k km si la 90k km. Acuma nu stiu cat a tinut de stilul de condus si cat de calitatea pieselor/manoperei, mai ales la a doua schimbare. La capitolul probleme personale, Logan 1.4: 1. cand schimb din 1 in 2 uneori imi trepideaza masina pe la jumatatea cursei ambreiajului. Cauze si evolutie cineva? 2. daca urc pana la 60-65 km/h in a 2-a si-i dau direct a 5-a ar trebui sa ma pregatesc de vizita la service? |
#58
Posted 04 September 2008 - 14:05
In primele zile dupa ce mi-am luat permisul era sa bag a doua din a cincea. Sa simtit o frana de motor foarte violenta, m-am speriat si am bagat-o repede in a cincea din nou, insa nici vorba de service. Mergeam cu aproximativ 80 cand am incercat sa-i dau a doua
|
#59
Posted 04 September 2008 - 14:17
TADY85, on Jul 8 2008, 09:14, said: Doar daca e o bucata buna langa tine...sa-mi mai clatesc ochii |
#60
Posted 03 August 2010 - 19:17
Deci la o Dacie , un Aro , sau la alte dastea mai vechi , bine nu neaparat la toate , dar la unele , daca ai scos din viteza in timpul mersului , de exemplu , scoti din treapta a 4 a la 60 km/h , si lasi masina pe liber , timp de 10 secunde , cand va ajunge viteza la 40 km/h , nu vei mai putea sa bagi in noua treapta de viteza , adica a 2 a sau a 3 a.Ganditi-va cear insemna asta pe o panta , te-ai duce cu ea direct in garla.Nu degeaba scolile de soferi , ne invata sa folosim , ambreiaj + frana , frana de motor , etc.
Mersul acesta cu ea pe liber , este un mers "fitos" al multor soferi , care din n motive gen consum mai mic , si etc . merg asa.Ce este adevarat in toata povestea este , ca mersul cu ea pe liber , de exmeplu o lasi pe liber la o suta de metri inainte de semafor , lasand viteza de la 50 la ora sa scada progresiv pana la semafor , sau inainte de un viraj , sau etc , face intrun fel bine motorului.Adica nici nu il turezi prea mult, da nici nu intra in frana de motor. Pur si simplu masina inainteaza din inertie ,datorita masei sale , deoarece cat a fost in viteza , a acumulat datorita acceleratiei , energie cinetica.Bineinteles ,ca acuma o sa apara alti "meseriasi" pe aici ,care o sa zica , ca de asai romanu , tre sa comenteze la absolut tot , or sa zica , ca nu , nu e bine cu ea pe liber in viraj . Nene e bine la viraje mici , nu in Bucuresti si mai stiu io unde. Si e bine cand stapanesti masina ,adica daca se intampla ceva , si sa ai imediata nevoie de viteza pe moment , in curba , sa bagi repede in viteza, nu sa stai o ora pana nimeresti viteza.Tocmai de aceea multi dintre incepatori , dupa ce siau luat permisul nu adopta acest stil de condus. |
#61
Posted 03 August 2010 - 21:51
Ai invait untopic vechi
In ultimii 2 ani am cam uitat cum se foloseste si unde trebuie sa caut pedala de ambreiaj.Azi as fi avut nevoie de ea un pic caci mai aveam un pic si ma tracta Ifronul |
#62
Posted 15 August 2010 - 16:11
in mers , mai ales in panta ca deobicei atunci folosim frana de motor este foarte greu sa se opreasca motorul, poate sa se opreasca din alte probleme, probleme destul de grave(ECU mort sau cine stie ce probleme).
de exemplu cand tractam sau impingem o masina care are bateria descarcata, de ce nu se opreste motorul? anyway sa zicem ca vrem sa coboram transfagarasanul pe liber si la sfarsit sa luam un inteviu la stimabilele placute de frana sa vedem ce spun. pe liber ai mai multe sanse sa moara motorul, mai ales daca ai filtrul de benzina sau motorina foarte murdar si aunci sa vezi ce fumos e sa nu ai frana si sevodirectie. eu unu am oprit motorul la 40kmh (pe un drum de tara necirculat) si vreau sa va spun ca nu e o senzatie placuta sa tragi cu doua maini de volan si sa apesi frana cu toata puterea ta si abia sa se opreasca masina... am inteles ca este bine sa schimbi progresiv treptele de viteza , adica 1-2-3-4-5-4-3-2-1, cica protejezi cutia de viteza si se uzeaza mai greu. oricum fortele care sunt exercitate pe ambreiaj in timpul deccelerarii sunt de mii de ori mai mici decat cele in accelerare. eu de exemplu cand ajung la semafor, ultimii 20-30 metrii sunt in treapta a 2-a in frana de motor si cu mana dreapta pe frana de mana, iar cand ajung langa masina din fata deobicei am maxim 10-15kmh si in ultimii 5metrii calc ambreiajul si frana -scot din viteza - opresc masina la minim 1m de cel din fata mea. Edited by victor.andrey, 15 August 2010 - 16:13. |
#63
Posted 05 May 2011 - 11:10
erik, on 24th February 2008, 21:51, said: rambo, pe cei de la Porsche ii crezi? citeste penultimul paragraf: http://www.porsche.c...riendlydriving/ Speram sa se raspunda in final la intrebarea daca e bine sa faci frana de motor sau sa o lasi pe liber cand opresti (la semafor). Vad ca fiecare vine cu opinia lui proprie si personal. Sincer, pana acum ERIK a fost singurul "profesionist" pe acest topic pt a venit cu dovezi clare. Asa ca tind spre concluzia lui: e mai buna frana de motor pt se taie alimentarea. Thanks Erik. |
#65
Posted 24 May 2011 - 11:17
Dupa mine, utilizarea corecta ti-o faci in timp...eu am invatat singur cum sa-l folosesc. Daca mergi ca femeile parasite cu ambreiajul patinand juma' de intersectie, normal ca iti crapa in 20-30k, sau faci sprinturi la fiecare semafor. Eu am un Nissan si a crapat ambreiajul dupa 82k din care 60k condusi de o femeie. Ca o paralela, taicamiu a avut acum ceva ani o Dacia nova, cu care cara materiale de constructii (fara bancheta in spate, mers cu ea incarcata full mai tot timpul), ambreiajul a cedat dupa 150.000 (defapt doar discul a fost schimbat).
Eu o bag in viteza, schimb 1500-3000 (depinde de trafic), tin ambreiajul calcat maxim 1 secunda. Daca merg cu a5a de exemplu cu 80km/h si e rosu la semafor, franez cu ea in viteza si o scot abia cand e motorul la relati... Cu treptele 1-2 nu prea ma inteleg eu... cateodata schimb din 1 in 2 prea repede si trepideaza motorul... Sa o tin din ambreiaj pana ajunge la o turatie optima in a2a??? Adica merg printre stradute foarte inguste cu 1a la 2000rpm.. mi se pare turat sa o tin asa aiurea si ii dau a2a... daca iau piciorul repede de pe aa trepideaza putin... adica ma retrogadeaza cu turatia la 800 cred. |
#67
Posted 25 May 2011 - 19:11
daca ridici prea repede dupa ce schimbi vitezele si "da in nas" ce risti sa se strice? stiu pe cineva care face asa.
|
#68
Posted 26 May 2011 - 00:58
Tampoane, suporți motor, volante duble, articulații planetare.
Retrogradarea se face obligatoriu cu ajutorul accelerației. |
#69
Posted 26 May 2011 - 17:58
pai nu la retrogradare, la urcarea in trepte.
Edited by Hardstyle1, 26 May 2011 - 17:58. |
|
#70
Posted 28 July 2011 - 12:07
și iată că în uralele întregului stadion revine master Gogo.
hai să vorbim despre funcționarea ambreiajului monodisc uscat aflat pe TOATE CUTIILE MANUALE. orice cutie manuală, de vreo 40 de ani încoace, este o cutie de viteze SINCRONIZATĂ. prin urmare ambreiajul poate NU fi folosit la schimbarea treptelor de viteză dacă utilizatorul simte SINCRONIZAREA! akeem vorbește bine dar nu vorbește românește și prin urmare voi încerca eu: - nu poți pleca de pe loc folosind treapta I (sau III la camioane) fără folosirea ambreaiajului - după ce mașina s-a pus în mișcare practic nu mai ai nevoie de ambreiaj dacă simți mecanismele și turațiile SINCRONIZATE - dacă mașina stă pe loc în condiții de loc plan încercați să introduceți treapta I, progresiv și fin fără sa călcați ambreiajul. veți constata ca mașina o ia înainte mișcându-se foarte încet, dar treptat mai repede până, printr-un șoc intră în treapta I. atunci s-a produs sincronizarea. - ESTE O PROSTIE IMENSĂ SĂ CALCI AMBREIAJUL (AȘA CUM S-A TOT SCRIS AICI) CÂND VREI SĂ SCOȚI DIN VITEZĂ LA SEMAFOR!!!!!!! mașina se lasă să curgă apăsând lejer levierul manetei de viteze în direcția punctului mort indiferent de treapta de viteză sau viteza mașinii. FĂRĂ A APĂSA AMBREIAJUL!!!!!!! LA SINCRONIZARE VA IEȘI SINGURĂ DIN VITEZĂ. - e inutil să spun că la stop nu se stă cu piciorul pe ambreiaj! - ȘI NICI ÎNAINTE! - dublul ambreiaj este o operațiune arhaică folosită la mașinile cu cutii NESINCRONIZATE dar care este de folos la manevre actuale pe mașini cu cutii sincronizate în cazul unor diferențe mari de turații între motor-cutie în fine... dacă mai aveți nelămuriri contactați-mă vă pupă tetea! |
#71
Posted 28 July 2011 - 12:21
Eu franez si scot din viteza fara sa apas pe ambreiaj. Merge perfect
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users