Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Ponturi zilnice bursa
#73
Posted 24 February 2021 - 16:08
#74
Posted 24 February 2021 - 16:12
Sunt unii care nu sunt chiar asa de interesați să mai și calculeze
|
#75
Posted 24 February 2021 - 20:46
Da...
Felicitari celor care si-au facut portofolii si au avut nervii tari sa vada cum unele scad zile la rand si cum in unele zile totul pare pe dos. De asemenea, felicitari ca au stiut in ce sa bage banii. Eu aveam asa o tentatie de a incepe cu 200 eur si pana la sf anului sa cresc pana la 1000 eur, punand lunar cate 100 eur in cont. Ar fi bine ca la sfarsit de an sa fie un profit de 10-15% acolo, nu sunt avar, dar, la cum ma pricep si la cat timp am sa studiez, cred ca am mai mari sansele sa ajung la minus 25-50% intr-un an, in loc de plus 10-15%. Vreun sfat pentru din astia cu mai putine fonduri pentru asa ceva ? In cazul in care ma decid sa incerc, actiuni ar avea un randament bun, cu riscuri mici, dar si cu profit mic (10-15%, cum ziceam) ? Aici vb de actiuni normale, stock, sau cum le spune, nu ETF, CFD si cate mai exista. Ms |
#76
Posted 24 February 2021 - 21:08
Nu contează suma, contează doar procentul.
Ori că bagi 100e ori 100k, e aceeași creștere procentuala. Si pentru începători, 10-15% nu e deloc un profit mic. E chiar foarte mare și pe termen lung, e aproape imposibil de obținut. Anul acesta este un an ieșit din comun cu o creștere imensă față de medie. De asta 10% pare câștig mic. Dar este excepția, nu regula. |
#77
Posted 24 February 2021 - 23:20
Magicwisewolf, on 24 februarie 2021 - 20:46, said:
Da... Felicitari celor care si-au facut portofolii si au avut nervii tari sa vada cum unele scad zile la rand si cum in unele zile totul pare pe dos. De asemenea, felicitari ca au stiut in ce sa bage banii. Eu aveam asa o tentatie de a incepe cu 200 eur si pana la sf anului sa cresc pana la 1000 eur, punand lunar cate 100 eur in cont. Ar fi bine ca la sfarsit de an sa fie un profit de 10-15% acolo, nu sunt avar, dar, la cum ma pricep si la cat timp am sa studiez, cred ca am mai mari sansele sa ajung la minus 25-50% intr-un an, in loc de plus 10-15%. Vreun sfat pentru din astia cu mai putine fonduri pentru asa ceva ? In cazul in care ma decid sa incerc, actiuni ar avea un randament bun, cu riscuri mici, dar si cu profit mic (10-15%, cum ziceam) ? Aici vb de actiuni normale, stock, sau cum le spune, nu ETF, CFD si cate mai exista. Ms Anul asta va fi un an ciudat (ca si anul trecut), nu cred ca poate nimeni sa-ti recomande niste stock-uri sigure, pentru ca nu prea exista asa ceva. Nu exista in general si cu atat mai putin acum, cand din toate directiile vin hinturi ca suntem intr-o bula, a carei spargere e iminenta. Ca se va sparge peste 2 saptamani, 2 luni sau 12 luni, nimeni nu stie, dar toata lumea e de acord ca se va sparge intr-un viitor apropiat. Si chiar daca s-ar gasi cineva sa-ti recomande niste stock-uri, partea complicata nu e sa stii numele stock-ului, ci sa fii in stare sa determini momentele in care sa cumperi si sa vinzi. Poti pierde bani extrem de usor cu stock-uri cat se poate de onorabile. Acestea fiind zise, in locul tau nu as aborda piata acum ca pe o investitie pe termen lung, ci mai degraba ca pe un teren de lupta si studiu . Poate nu vei face bani in urmatorul an, dar cu siguranta va fi foarte interesant sa fii in piata. Da-ti timp sa te acomodezi si sa vezi despre ce e vorba si mai ales, sa vezi daca-ti place. Parerea mea personala e ca daca nu studiezi, nu ai cum sa faci performanta - si am ajuns la ea dupa ce am pierdut constant la inceput si mi-am dat seama ca ori ma apuc serios de invatat, ori ma las de sportul asta. Edited by chique, 24 February 2021 - 23:21. |
#78
Posted 25 February 2021 - 08:19
pumbacu90, on 22 februarie 2021 - 12:11, said:
^^^ De acord. Poate e un loc destul de potrivit sa las aici si un link la ultimul meu clip, Nu l-am urmărit inca dar cred că ai avea mai multe șanse daca l-ai face in română. E o regula de aur la startupuri, să începi prin a-ți găsi o nișă pe care o poți cuceri. Battery swap stations nu au nici o șansă ca soluție, sunt folosite de Nio pentru a sugera că au un moat. Nio este supraevaluat pentru absolut orice plan pe termen lung pe care-l au acum Edited by figo1988, 25 February 2021 - 08:29. |
#79
Posted 25 February 2021 - 10:03
Ce ziceti de GameStop va avea din nou impactul de a creste mai sus de 300 ?
|
#80
Posted 25 February 2021 - 10:07
figo1988, on 25 februarie 2021 - 08:19, said: Nu l-am urmărit inca dar cred că ai avea mai multe șanse daca l-ai face in română. E o regula de aur la startupuri, să începi prin a-ți găsi o nișă pe care o poți cuceri. Battery swap stations nu au nici o șansă ca soluție, sunt folosite de Nio pentru a sugera că au un moat. Nio este supraevaluat pentru absolut orice plan pe termen lung pe care-l au acum Da, s-ar putea sa pornesc si un canal in romana, e mai slab contentul aici si mai usor cu competitia. Ce e nasol e ca potentialul de castig strict din youtube e destul de limitat, e cpm mult mai mic pe Romania si numar limitat de oameni care cauta asemenea continut in limba romana. Sa o zic altfel, e mai usor sa ajungi sa faci un 500 eur / luna aici, dar sansele sa faci la un moment dat 10k sunt 0, in engleza, sky is the limit Edited by pumbacu90, 25 February 2021 - 10:12. |
#81
Posted 25 February 2021 - 10:18
figo1988, on 25 februarie 2021 - 08:19, said:
Battery swap stations nu au nici o șansă ca soluție, sunt folosite de Nio pentru a sugera că au un moat. NIO a dezvoltat deja de anul trecut Power Swap Station 2.0 capabilă de a schimba 312 baterii pe zi. Știi ce-nseamnă asta ? Un timp de 5 minute/ mașina / zi. Undeva la sfârsitul lui Septembrie anul trecut NIO anunța ca vor 500 de swap station pină la sfarsitul lui 2021, iar cu puțin timp în urmă a avut loc o întălnire cu seful de la SINOPEC. Parcă se leagă toate. De ce spui ca nu au nici o șansă ?? Care e argumentul ? figo1988, on 25 februarie 2021 - 08:19, said:
Nio este supraevaluat pentru absolut orice plan pe termen lung pe care-l au acum În Ianuarie NIO a anunțat pentru 2022 baterii de 150 kWh, constând din celule în stare solidă cu densitate de energie ultra-mare. Modele lor vor avea autonomie de : NIO ES8 - 850 km (528 miles) NEDC NIO ES6 - 900 km (559 miles) NEDC NIO EC6 - 910 km (566 miles) NEDC iar sedanul ET7 de peste 1.000 km Edited by hyp3rion, 25 February 2021 - 10:26. |
#82
Posted 25 February 2021 - 10:56
pumbacu90, on 25 februarie 2021 - 10:07, said:
Da, s-ar putea sa pornesc si un canal in romana, e mai slab contentul aici si mai usor cu competitia. Ce e nasol e ca potentialul de castig strict din youtube e destul de limitat, e cpm mult mai mic pe Romania si numar limitat de oameni care cauta asemenea continut in limba romana. Sa o zic altfel, e mai usor sa ajungi sa faci un 500 eur / luna aici, dar sansele sa faci la un moment dat 10k sunt 0, in engleza, sky is the limit Eu am o parere destul de proasta despre cei care prezinta continut de investitii pe YouTube, e tentatia mult prea mare sa faca show si mai putin sa informeze. Investitul e o chestie foarte serioasa, iar audienta pe youtube se obtine atragand oameni care cauta solutii rapide. Gen "ma uit la baiatul asta cat imi mananc pachetul de mancare si ma invata el sa devin milionar". Ti-am zis doar ce am descoperit in companiile pe care le detin, e mult mai usor sa pornesti dintr-o pozitie de dominanta pe o nisa, decat sa te bati direct pe scena principala. Poti privi si altfel, acum sunt 0 sanse sa faci 10 mii, dar pe termen lung poti creste odata cu cunostintele romanilor. Avand in vedere asocierea "bursa = caritas/pacanele/jocuri de noroc" pe care o au foarte multi, mai e loc de crestere o gramada. hyp3rion, on 25 februarie 2021 - 10:18, said:
Într-o țară care se dezvoltă vertical, crezi ca există altă soluție ??? Marea provocare a Chinei in lumea EV va fi să asigure populației, posibilitatea rapidă de încărcare / schimbare a bateriei. NIO a dezvoltat deja de anul trecut Power Swap Station 2.0 capabilă de a schimba 312 baterii pe zi. Știi ce-nseamnă asta ? Un timp de 5 minute/ mașina / zi. Undeva la sfârsitul lui Septembrie anul trecut NIO anunța ca vor 500 de swap station pină la sfarsitul lui 2021, iar cu puțin timp în urmă a avut loc o întălnire cu seful de la SINOPEC. Parcă se leagă toate. De ce spui ca nu au nici o șansă ?? Care e argumentul ? Abordarea naiva, daca nu as stii nimic despre inginerie: battery swap sunt solutia pe care o mentioneaza absolut oricine cand se gandeste la electrice si a fost luata in considerare de toti jucatorii din piata. VW chiar a spus cu subiect si predicat ca nu este fezabila, iar Tesla au si anuntat-o si ulterior abandonat-o. Iar Tesla este compania care a incercat si facut cele mai dubioase chestii si practic nu au niciun pic de autocenzura. Daca si pentru ei e prea mult chestia asta, atunci si pentru mine e. Abordarea inginereasca, ca de asta sunt unul. Costurile de a construi un battery swap station din asta sunt uriase, iar numarul de masini pe care le poate incarca este infim comparativ cu un supercharger. In vest, problema cu timpul de alimentare si-o pun in general doar cei care nu au EV-uri. Cei care au EV-uri incarca acasa 90% din timp, iar cand fac drumuri lungi, o pauza de 15 minute e chiar binevenita. Deci dpmdv putem sa punem deoparte battery swap stations si chiar as fi pregatit sa fac un pariu si sa spun ca vor renunta la chestia asta si sa ramana doar battery-as-a-service, dar mai mult pe sistemul folosit anterior de Renault. Adica tu platesti un lease la baterie si cand se strica, ei ti-o inlocuiesc. Acum, evaluarea. Nio are o evaluare dubla fata de BMW, desi vinde de 20x mai putine masini. Lumea a luat chestia asta cu "valuarea nu conteaza la companii growth" mult prea textual. Trebuie sa ai o idee despre cum ar putea compania respectiva, in punctul cand se transforma din growth in value, sa justifice evaluarea respectiva. Adica Nio, dupa ce a terminat de crescut, sa aiba un PE macar de 10, daca nu mai jos. Ca atare, cum o sa produca Nio 8.5 mld de dolari profit anual? Cate masini o sa vanda si din cota cui de piata o sa ia? Daca e vorba de alte linii de business, cum e pozitionata Nio pentru a domina respectivele domenii? Ca asa si eu pot sa anunt ca imi deschid maine o companie care va dezvolta FSD, nu inseamna ca o sa si reusesc si cu atat mai mult nu inseaman ca merit instant o evaluare de cateva zeci de miliarde de dolari. Eu ii vad pe Nio ca o companie solida de masini electrice care probabil se va descurca foarte bine in zona Asiei. Dar in situatia asta nu face mai mult de 10-20 mld, tinand cont de riscurile asociate si de faptul ca inca mai au o multime de pasi de facut pentru a ajunge in pozitia respectiva. hyp3rion, on 25 februarie 2021 - 10:18, said:
În Ianuarie NIO a anunțat pentru 2022 baterii de 150 kWh, constând din celule în stare solidă cu densitate de energie ultra-mare. Modele lor vor avea autonomie de : NIO ES8 - 850 km (528 miles) NEDC NIO ES6 - 900 km (559 miles) NEDC NIO EC6 - 910 km (566 miles) NEDC iar sedanul ET7 de peste 1.000 km Nio nu construieste baterii. CATL o face. Acelasi CATL care livreaza baterii pentru majoritate producatorilor auto din China, inclusiv Tesla. Nio a manipulat pe fata cu respectivul anunt. NEDC e acelasi standard care dadea consum 5l/100km la toate masinile, toti producatorii din Europa si SUA trebuie sa raporteze in standardele WLTP/EPA, care rezulta in cifre cu aproximativ 30-40% mai proaste. Oricum, pentru mine e simplu. Daca o companie de growth nu are vreun moat, fie ca e un avantaj tehnologic, fie de pozitionare in piata, atunci nu e de cumparat. |
|
#83
Posted 25 February 2021 - 12:34
figo1988, on 25 februarie 2021 - 10:56, said:
Abordarea naiva, daca nu as stii nimic despre inginerie: battery swap sunt solutia pe care o mentioneaza absolut oricine cand se gandeste la electrice si a fost luata in considerare de toti jucatorii din piata. VW chiar a spus cu subiect si predicat ca nu este fezabila, iar Tesla au si anuntat-o si ulterior abandonat-o. Iar Tesla este compania care a incercat si facut cele mai dubioase chestii si practic nu au niciun pic de autocenzura. Daca si pentru ei e prea mult chestia asta, atunci si pentru mine e. figo1988, on 25 februarie 2021 - 10:56, said:
Abordarea inginereasca, ca de asta sunt unul. Costurile de a construi un battery swap station din asta sunt uriase, iar numarul de masini pe care le poate incarca este infim comparativ cu un supercharger. In vest, problema cu timpul de alimentare si-o pun in general doar cei care nu au EV-uri. Cei care au EV-uri incarca acasa 90% din timp, iar cand fac drumuri lungi, o pauza de 15 minute e chiar binevenita. Înainte de a gândi inginerește hai sa gandim financiar. Știi cât costă un mp2 in orașele dezvoltate din CHINA ? Dar suprafața ocupata de un supercharger comparativ cu un swap station. Dar disponibilitatea terenului ?? De aceea NIO dorește colaborate cu SINOPEC. Restul sunt detalii. figo1988, on 25 februarie 2021 - 10:56, said:
Acum, evaluarea. Nio are o evaluare dubla fata de BMW, desi vinde de 20x mai putine masini. Lumea a luat chestia asta cu "valuarea nu conteaza la companii growth" mult prea textual. Trebuie sa ai o idee despre cum ar putea compania respectiva, in punctul cand se transforma din growth in value, sa justifice evaluarea respectiva. Adica Nio, dupa ce a terminat de crescut, sa aiba un PE macar de 10, daca nu mai jos. Ca atare, cum o sa produca Nio 8.5 mld de dolari profit anual? Cate masini o sa vanda si din cota cui de piata o sa ia? Daca e vorba de alte linii de business, cum e pozitionata Nio pentru a domina respectivele domenii? Ca asa si eu pot sa anunt ca imi deschid maine o companie care va dezvolta FSD, nu inseamna ca o sa si reusesc si cu atat mai mult nu inseaman ca merit instant o evaluare de cateva zeci de miliarde de dolari. Este irelevant ce spui. Mergând pe acest algoritm putem spune ca TESLA baga la pachet BMW,Mercedes, si inca vreo 10 producători. Sunt mulți, prea mulți factori care influențeaza valoarea unei firme. Eu m-as uita in primul rand la eficiență si performanța. Poți fi un mastodont daca cheltuielile sunt mari si performanța mică. Și DACIA producea pe vremuri în neștire. BMW - 133.778 angajati vs NIO - 7.442 angajati. Am un BMW, a costat peste 100k nou nouț si e sub mașina anterioara care a fost pină-n 60k. figo1988, on 25 februarie 2021 - 10:56, said:
Eu ii vad pe Nio ca o companie solida de masini electrice care probabil se va descurca foarte bine in zona Asiei. Dar in situatia asta nu face mai mult de 10-20 mld, tinand cont de riscurile asociate si de faptul ca inca mai au o multime de pasi de facut pentru a ajunge in pozitia respectiva. Nio nu construieste baterii. CATL o face. Acelasi CATL care livreaza baterii pentru majoritate producatorilor auto din China, inclusiv Tesla. Nio a manipulat pe fata cu respectivul anunt. NEDC e acelasi standard care dadea consum 5l/100km la toate masinile, toti producatorii din Europa si SUA trebuie sa raporteze in standardele WLTP/EPA, care rezulta in cifre cu aproximativ 30-40% mai proaste. Oricum, pentru mine e simplu. Daca o companie de growth nu are vreun moat, fie ca e un avantaj tehnologic, fie de pozitionare in piata, atunci nu e de cumparat. Când cineva se descurcă bine pe o piață va dori mereu să se extindă. Eu încă nu am văzut companii chinezești să dea faliment prin EUROPA/SUA. Legat de baterii, nu am spus ca le fabrica, am zis ca au anunțat, iar raportat la NEDC, NIO e producator chinez nu e obligat sa facă raportarea in WLTP/EPA. L.E. Pînă una alta, în premarket NIO are +2%, și de fapt asta e tot ce contează pentru mine, și alții de pe-aici. Noi să fim sănătoși. Edited by hyp3rion, 25 February 2021 - 12:40. |
#84
Posted 25 February 2021 - 12:58
hyp3rion, on 25 februarie 2021 - 12:34, said:
Una dintre diferențe e faptul ca jucătorii de care spui tu VW/Tesla nu au gândit soluții pentru CHINA ci pentru Europa/SUA, piețele lor principale Diferența e așa cum ti-am spus vertical vs orizontal. Sper să ai șansa sa vizitezi SHENZHEN si vei înțelege perfect despre ce vorbesc. CIne se gândește la electrice, se gândește si la piața la care se raportează. Nimeni nu a spus ca daca NIO se va extinde spre EUROPA sau SUA vor avea acceasi abordare ca în CHINA. Înainte de a gândi inginerește hai sa gandim financiar. Știi cât costă un mp2 in orașele dezvoltate din CHINA ? Dar suprafața ocupata de un supercharger comparativ cu un swap station. Dar disponibilitatea terenului ?? De aceea NIO dorește colaborate cu SINOPEC. Restul sunt detalii. Tesla vinde mai multe masini in China decat Nio, folosind abordarea din Europa/SUA. Nu ai nevoie de superchargers, ai nevoie de prize la o parte din locurile de parcare unde sa faci slow-charging noaptea. Repet, am discutat cu oameni care au EV-uri si niciunul nu isi pune problema de incarcat rapid decat la drumuri lungi, unde poti face statii de incarcare cate vrei, pentru ca parcarile autostrazilor sunt ieftine. Disponibilitatea terenului? Gandeste-te cat costa mp in NYC sau Londra comparativ cu Shenzen https://www.ceicdata...-price-shenzhen hyp3rion, on 25 februarie 2021 - 12:34, said:
Este irelevant ce spui. Mergând pe acest algoritm putem spune ca TESLA baga la pachet BMW,Mercedes, si inca vreo 10 producători. Sunt mulți, prea mulți factori care influențeaza valoarea unei firme. Eu m-as uita in primul rand la eficiență si performanța. Poți fi un mastodont daca cheltuielile sunt mari si performanța mică. Și DACIA producea pe vremuri în neștire. BMW - 133.778 angajati vs NIO - 7.442 angajati. Am un BMW, a costat peste 100k nou nouț si e sub mașina anterioara care a fost pină-n 60k. Deci pana la urma tot nu ai raspuns cum va ajunge Nio sa faca 8.5 mld profit peste X ani. Aia e tot ce conteaza pe termen lung, sa produca profit, e chiar singurul factor care duce pretul unei actiuni in sus, la nivel fundamental: perspectiva sa faca profit. Sigur, pana in momentul in care ajunge sa-l faca, hartia suporta orice, dar atunci nu mai poti face investitii pe termen lung, doar faci un joc de noroc sub forma unui day trading de unde mai ciupesti cateva procente cu o investitie uriasa de timp. Nu merita, in opinia mea. Am investit 20 de mii $ in Tesla in 2019, cand toata lumea spunea ca EV-urile nu o sa fie adoptate niciodata sau intr-un ritm foarte lent. Rezultatele le stim cu toti. Acum e doar reversul acelei extreme. Nimic nou sub soare, dot-com bubble a fost la fel. Multe dintre companiile de atunci sunt bine-mersi inca, dar evaluarile nu au mai ajuns niciodata la valorile alea. Nio e calarit de cei care se asteapta sa ajunga "noua Tesla". Stii cate companii au avut succes care au pornit de la a fi "noua X"? 0. Daca mergi pe un drum batatorit de altii nu vei lua decat firmiturile care cad de la masa lor. hyp3rion, on 25 februarie 2021 - 12:34, said:
Când cineva se descurcă bine pe o piață va dori mereu să se extindă. Eu încă nu am văzut companii chinezești să dea faliment prin EUROPA/SUA. Legat de baterii, nu am spus ca le fabrica, am zis ca au anunțat, iar raportat la NEDC, NIO e producator chinez nu e obligat sa facă raportarea in WLTP/EPA. Pănă una alta, în premarket NIO are +2%, și de fapt asta e tot ce contează pentru mine, și alții de pe-aici. Noi să fim sănătoși. Spui asta de parca e plin de companii chinezesti care domina pietele vestice, cand de fapt adevarul e mai degraba invers. China e plina de companii vestice care isi intind taraba pe acolo. Huawei era aproape sa faca ceva, dar i s-a taiat craca de sub picioare, poate pe buna dreptate sau nu. Habar n-am. Ziceam ca acele numere nu sunt impresionante cand le compari mere-cu-mere cu celelalte masini electrice. Day trading, nu ma bag, asta zic. Eu ziceam de perspective pe termen lung. |
#85
Posted 25 February 2021 - 13:21
Ai perfectă dreptate , nu vreau sa fac versus aici și nici nu e cazul.
Nu cred însă că ai ințeles " Eu încă nu am văzut companii chinezești să dea faliment prin EUROPA/SUA." Companiile chinezești sunt mai prezente decât ai crede tu, dar nu la modul la care astea ale noastre sunt prezente in CHINA . Doar nu crezi ca vin chinezii sa facă productie in SUA si Europa .Nope, ei sunt aici pentru bani. Ring a bell ?. |
#86
Posted 25 February 2021 - 14:11
#87
Posted 26 February 2021 - 14:39
O saptamană grea, si la cum evolueaza treburile, ne asteaptă niște zile interesante.
Portofoliul arată exceptional ..... ALL RED baby . Singurul care a rezistat eroic si e încă sus e BA. În conditiile astea, nu mi-a rămas decât un singur lucru de făcut : Am pompat 10k ( comision 70 EUR ) si m-am apucat să-mi reduc pierderile in principal NIO si INTC. Pe ziua de azi o sa tin un ochi pe CDXC, pentru un in and out rapid la un 10% c_alecs, on 25 februarie 2021 - 14:11, said:
Gluma
Spoiler
Attached Files |
|
#88
Posted 26 February 2021 - 19:23
Si eu am poze cu masina respectiva.
Se gasesc pe internet. Câte vrei, fara numar(de inmatriculare)(pun intended).
Spoiler
Edited by AdiTwism, 26 February 2021 - 19:36. |
#89
Posted 26 February 2021 - 19:50
si mai e si din Uzbekistan. Hai ma, care-i chestia cu barbatii romani si BMW-ul? ps: ne trebuie un buton de "ha-ha" pe forumul asta. Edited by chique, 26 February 2021 - 19:50. |
#90
Posted 27 February 2021 - 12:56
Domnilor, e cazul sa va reamintesc care este subiectul topicului?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users