Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 Megalopolis (2024)

Integra A8690

Solutie asamblare perete - cada.

Balans la ridicare picior dupa ac...
 Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...

Hyperos consum excesiv baterie?
 Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...

Permis de conducere nou
 

Nova Power and Gas - fun club - păreri, opinii, experiența de client.

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
4134 replies to this topic

Poll: Topic Nova (53 member(s) have cast votes)

Reguli minime aditionale ale topicului

  1. Topicul este destinat discutiei despre furnizor si serviciile sale (49 votes [59.04%] - View)

    Percentage of vote: 59.04%

  2. Conform regulamentului general, nu se posteaza coduri de afiliere, promotie sau orice alt cod referral (18 votes [21.69%] - View)

    Percentage of vote: 21.69%

  3. Postarea de coduri si/sau link-uri referral se trateaza ca si spam (16 votes [19.28%] - View)

    Percentage of vote: 19.28%

Vote Guests cannot vote

#3349
JAWS

JAWS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 22.03.2005
bad post

Edited by JAWS, 21 July 2022 - 08:37.


#3350
daniel_sandu

daniel_sandu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 09.02.2007

 nikolas, on 18 iulie 2022 - 16:15, said:

Totusi, sa inteleg ca astfel de regularizari au loc anual si o data pe an , in baza citirilor operatorului de distributie, si se storneaza ce ai platit in baza autocitirilor si se refactureaza in baza citirilor de la operatorul de distributie? sau a fost acum o situatie exceptionala;  nu imi este clar...
Sper să nu fiu pe langă subiect....dar
Se aplică prevederile art. 4 (2) din ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 118 din 4 octombrie 2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022 respectiv:
   (2) Furnizorii de energie electrică/gaze naturale, precum și operatorii de distribuție care revând energie electrică clienților finali au obligația să emită clienților finali, până la data de 30 iulie 2022, facturi de regularizare pentru perioada 1 noiembrie 2021- 31 martie 2022, pe baza datelor de măsurare comunicate de către operatorii de distribuție de energie electrică/gaze naturale în conformitate cu prevederile alin. (1).
           Adică dacă cantitatea totală consumată nov2021-martie2022 se incadrează in plafonul aprobat de 1320mc (1200mc+10% marja) vei primi compensatia de 33% și/sau 40% și pentru lunile in care nu ai primit (poate de ex in ianuarie ai consumat/depasit plafonul lunar si nu ai beneficiat de compensatie dar daca acum se dovedește ca te-ai incadrat per total perioada in plafonul mentionat primesti si compensatia pe acea luna) Și  viceversa ...din păcate ....daca ai depasit plafonul total vei returna toate compensarile primite Majoritatea s-a incadrat dar sunt și cazuri de depasire si returnare compensatii in special primite pe fe/martie. TERMENUL de regularizare este 31.07.ac
Și da confirm și eu/cazul meu:  la NOVA e o brambureală totală cu calculul facturilor evident in paguba clientului si cu "sprijinul" ANRE și ANPC depășiti de situație (ca să fiu politicos și să nu-i jignesc de  incompetență/indolență)

Edited by daniel_sandu, 21 July 2022 - 08:59.


#3351
nikolas

nikolas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 12.11.2003
Nu este cazul la mine. Consumul meu, in metri cubi, in perioada 25.10.2021 - 26.03.2022 a fost de 917 mc.

Edited by nikolas, 21 July 2022 - 09:31.


#3352
EvanEv

EvanEv

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 22.07.2022

 av_myjob, on 18 iulie 2022 - 12:17, said:

De asemenea, ANPC va informa organele penale competente în România cu privire la cazurile de înșelăciune constatate, ca urmare a acestor controale.
anpc-a-amendat-altex-si-propune-suspendarea
Și eu am primit o factura de regularizare, m-au "regulat" cu 365 de lei, eu fiind cu factura la zi. Mai mult, aveam 30 mc plătiți în avans. Am făcut azi o plângere la Protecția Consumatorului! Sunt șanse să scăpăm fără să achităm aceste facturi umflate?

#3353
blackskorpion

blackskorpion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,606
  • Înscris: 10.01.2008
In cazul meu dupa regularizare le-a iesit ca am consumat cu 3 mc mai putin  🤣
Eu am trimis citire cu 7 mc pe iunie si dupa calculele lor le-a iesit ca au de facturat doar 4 mc pe iunie.

Dar na la 40 mp cati am eu si cu plita electrica abia am atins 100 mc in ianuarie

Edited by blackskorpion, 23 July 2022 - 08:18.


#3354
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009

 EvanEv, on 22 iulie 2022 - 17:53, said:

Și eu am primit o factura de regularizare, m-au "regulat" cu 365 de lei, eu fiind cu factura la zi. Mai mult, aveam 30 mc plătiți în avans. Am făcut azi o plângere la Protecția Consumatorului! Sunt șanse să scăpăm fără să achităm aceste facturi umflate?
In aplicarea plafonarii/compensarii din OUG-uri, ANRE si ANPC nu poate aproba gaselnita ilicita a furnizorilor cu medierea zilnica a consumului intre 2 citiri ale distribuitorului, intrucat consumul de iarna nu este ca si consumul de primavara sa le faci impreuna o mediere zilnica, iar cele 2 OUG-uri difera fundamental intre ele, astfel incat facand o redistribuire a consumului din februarie-martie pe aprilie ii aduci clientului un cost marit in mod ilicit...

Cu atat mai mult este ilicit, sa aplici gaselnita plafonarii/compensarii din OUG-uri pentru luna februarie cand la Nova 12 aveai un pret fix si nu beneficiai de plafonare/compensare conform OUG, iar consumul ce trebuia facturat conform indexului autociti conform contractului nu poate fi redistribuit la un pret de 3 ori mai mare pe lunile urmatoare ca sa iei tu furnizor bani de la stat in mod ilicit...

#3355
EvanEv

EvanEv

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 22.07.2022

 av_myjob, on 23 iulie 2022 - 08:41, said:

In aplicarea plafonarii/compensarii din OUG-uri, ANRE si ANPC nu poate aproba gaselnita ilicita a furnizorilor cu medierea zilnica a consumului intre 2 citiri ale distribuitorului, intrucat consumul de iarna nu este ca si consumul de primavara sa le faci impreuna o mediere zilnica, iar cele 2 OUG-uri difera fundamental intre ele, astfel incat facand o redistribuire a consumului din februarie-martie pe aprilie ii aduci clientului un cost marit in mod ilicit...

Cu atat mai mult este ilicit, sa aplici gaselnita plafonarii/compensarii din OUG-uri pentru luna februarie cand la Nova 12 aveai un pret fix si nu beneficiai de plafonare/compensare conform OUG, iar consumul ce trebuia facturat conform indexului autociti conform contractului nu poate fi redistribuit la un pret de 3 ori mai mare pe lunile urmatoare ca sa iei tu furnizor bani de la stat in mod ilicit...
Ilicit/neilicit noi rămânem cu factura pe cap și va trebui s-o plătim, se pare că n-avem de ales...

#3356
muzeografRAF

muzeografRAF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 14.11.2014
Nici eu nu-mi fac iluzii in privinta recuperarii gainariei cu transferul consumului din iarna in luna martie, dar "au intins coarda" si mi-au umflat factura de regularizare din iunie cu 400 kwh de pe mai si inca vreo 50 de pe aprilie.
(facturi achitate la zi)

Le-am facut reclamatie ieri, sa-mi storneze factura, cate zile spuneati ca astept raspunsul ?
Daca nu primesc raspuns ,sa ma "complic" cu protectia consumatorului
sau sesizare la ANRE ?

In orice caz, la viitoarea trecere a operatorului de teren, cand va citi contorul o sa fac si eu poza ,pastrand ziua citirii ...

Edited by muzeografRAF, 23 July 2022 - 11:33.


#3357
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009

 muzeografRAF, on 23 iulie 2022 - 11:30, said:

Nici eu nu-mi fac iluzii in privinta recuperarii gainariei cu transferul consumului din iarna in luna martie, dar "au intins coarda" si mi-au umflat factura de regularizare din iunie cu 400 kwh de pe mai si inca vreo 50 de pe aprilie.
(facturi achitate la zi)

Le-am facut reclamatie ieri, sa-mi storneze factura, cate zile spuneati ca astept raspunsul ?
Daca nu primesc raspuns ,sa ma "complic" cu protectia consumatorului
sau sesizare la ANRE ?

In orice caz, la viitoarea trecere a operatorului de teren, cand va citi contorul o sa fac si eu poza ,pastrand ziua citirii ...
1. Standardul de calitate IC4 - timp de raspuns 5 zile lucratoare...asta inseamna pana vinerea viitoare inclusiv...

2. Reclamatiile la ANRE si ANPC pot avea acelasi continut, dureaza foarte putin sa fie completat formularul online...

3. Urmatoarea regularizare nu mai conteaza daca este contract Nova 24 flex, nu se aplica OUG si acea mediere zilnica nu face nicio diferenta...oricum de la 1.09.2022 voi fi client EON (aplic pe 10.08.2022 la EON Gas Start), ca la 750 Lei / kWh pret de furnizare nu mai stau o clipa la Nova 24 flex...

 EvanEv, on 23 iulie 2022 - 09:28, said:

Ilicit/neilicit noi rămânem cu factura pe cap și va trebui s-o plătim, se pare că n-avem de ales...
Contestarea facturii la ANRE suspenda de asemenea scadenta platii...este inselaciune si nu are cum sa ramana nesanctionata...se va da amenda si se va dispune suspendarea activitatii comerciale pana la reintrarea in legalitate...

Edited by av_myjob, 23 July 2022 - 12:16.


#3358
EvanEv

EvanEv

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 22.07.2022

 av_myjob, on 23 iulie 2022 - 12:02, said:

1. Standardul de calitate IC4 - timp de raspuns 5 zile lucratoare...asta inseamna pana vinerea viitoare inclusiv...

2. Reclamatiile la ANRE si ANPC pot avea acelasi continut, dureaza foarte putin sa fie completat formularul online...

3. Urmatoarea regularizare nu mai conteaza daca este contract Nova 24 flex, nu se aplica OUG si acea mediere zilnica nu face nicio diferenta...oricum de la 1.09.2022 voi fi client EON (aplic pe 10.08.2022 la EON Gas Start), ca la 750 Lei / kWh pret de furnizare nu mai stau o clipa la Nova 24 flex...


Contestarea facturii la ANRE suspenda de asemenea scadenta platii...este inselaciune si nu are cum sa ramana nesanctionata...se va da amenda si se va dispune suspendarea activitatii comerciale pana la reintrarea in legalitate...
Eu la Nova am avut prețul de 0.007kw timp de un an, până la 1 aprilie, iar de atunci 0.44/kw tot timp de un an, deci tot e rentabil încă să rămân la ei. Dar din păcate cred că va trebui să achit această regularizare abuzivă...

#3359
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,241
  • Înscris: 01.12.2005
Ma alatur si eu cu CEZ cu acceasi problema. Refacturat aproape 2/3 din consumul real pe luna martie si mutat pe apr-iun. Si eu pe intreaga luna martie am beneficiat de tarif mai kic decat OUG-ul de la acea vreme. Facut sesizare la ei, astept raspuns insa daca tot se discuta, la ANRE nu e mai bine sa atasam si raspunsul furnizorului - ca asa zic la ei pe site, ca e musai sa atasezi si ce a zis furnizorul.

Va intreb ca sa stiu cum e mai bine sa procedez, eu de abia ce am primit factura asta de regularizare ilicita...

#3360
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 EvanEv, on 23 iulie 2022 - 09:28, said:


Ilicit/neilicit noi rămânem cu factura pe cap și va trebui s-o plătim, se pare că n-avem de ales...

Toata viata ai putut face alegeri dar daca ti e prea frica s o contesti, in cazul tau, e mai bine sa plătești, chiar daca nu e corect. Pe asta se si bazeaza, ca unii vor plati oricat doar sa nu fie obligati la un efort.

#3361
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009

 EvanEv, on 23 iulie 2022 - 13:37, said:

Eu la Nova am avut prețul de 0.007kw timp de un an, până la 1 aprilie, iar de atunci 0.44/kw tot timp de un an, deci tot e rentabil încă să rămân la ei. Dar din păcate cred că va trebui să achit această regularizare abuzivă...
La tine e si mai grav decat la mine, atat februarie cat si martie se factureaza la consumul autocitit conform contractului...ai modelul de contestatie mai sus identic pentru Nova (elimini solicitarile de control a reclamatei Nova), ANRE si ANPC (cu solicitarile de control a reclamatei Nova) daca elimini partea cu sesizarea organelor de cercetare penala, iti ia cateva minute sa completezi datele tale cu februarie si martie conform contractului si sa completezi formularele online de la ANRE si ANPC cu garantia ca vei avea castig de cauza...

Evident contesti factura la Nova mai inainte (elimini solicitarile de control a reclamatei Nova), conform procedurii ANRE si ANPC astepti cele 5 zile lucratoare un raspuns de la Nova...vine un refuz sau nu vine niciun raspuns, aceeasi contestatie la ANRE si ANPC (cu solicitarile de control a reclamatei Nova)...

Edited by av_myjob, 23 July 2022 - 17:59.


#3362
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009

 SwatKat, on 23 iulie 2022 - 16:20, said:

Ma alatur si eu cu CEZ cu acceasi problema. Refacturat aproape 2/3 din consumul real pe luna martie si mutat pe apr-iun. Si eu pe intreaga luna martie am beneficiat de tarif mai kic decat OUG-ul de la acea vreme. Facut sesizare la ei, astept raspuns insa daca tot se discuta, la ANRE nu e mai bine sa atasam si raspunsul furnizorului - ca asa zic la ei pe site, ca e musai sa atasezi si ce a zis furnizorul.

Va intreb ca sa stiu cum e mai bine sa procedez, eu de abia ce am primit factura asta de regularizare ilicita...
Asa e procedura, contesti factura mai intai la CEZ si astepti raspuns 5 zile lucratoare (ziua in care trimiti nu se numara)...primesti un refuz sau nu primesti raspuns, in a 6-a zi lucratoare sau nelucratoare faci sesizare la ANRE si ANPC...e o inselatorie marca inregistrata a cartelului furnizorilor...la 750 Lei / kWh pret de furnizare e clar ca nu te mai intereseaza activitatea de furnizare GN...

Edited by av_myjob, 23 July 2022 - 18:58.


#3363
EvanEv

EvanEv

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 22.07.2022

 av_myjob, on 23 iulie 2022 - 17:47, said:

La tine e si mai grav decat la mine, atat februarie cat si martie se factureaza la consumul autocitit conform contractului...ai modelul de contestatie mai sus identic pentru Nova (elimini solicitarile de control a reclamatei Nova), ANRE si ANPC (cu solicitarile de control a reclamatei Nova) daca elimini partea cu sesizarea organelor de cercetare penala, iti ia cateva minute sa completezi datele tale cu februarie si martie conform contractului si sa completezi formularele online de la ANRE si ANPC cu garantia ca vei avea castig de cauza...

Evident contesti factura la Nova mai inainte (elimini solicitarile de control a reclamatei Nova), conform procedurii ANRE si ANPC astepti cele 5 zile lucratoare un raspuns de la Nova...vine un refuz sau nu vine niciun raspuns, aceeasi contestatie la ANRE si ANPC (cu solicitarile de control a reclamatei Nova)...

Am atașat mai jos factura și răspunsul lor. Ce sa solicit dacă elimin solicitare de control? Mulțumesc!

#3364
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009
Raspunsul lor la ce ? Ai contestat deja factura de regularizare ?
Asta e forma contestarii facturii de regularizare la Nova...
Buna ziua,
I. Va solicit stornarea Facturii de gaze naturale Serie: NNN Nr.: 111111111 in care s-a aplicat ilicit schema de plafonare / compensare cu o medie zilnica de consum pentru intreaga perioada de regularizare inclusiv pentru perioadele in care nu am beneficiat de nicio plafonare / compensare si re-emiterea unei facturi corecte.
Astfel,
1. Perioada: [09.02.2022-26.02.2022] nu am beneficiat de nicio plafonare / compensare, caz in care se factureaza autocitirea conform contractului de furnizare gaze naturale 1111/01.01.2020, Index vechi 4444.00, Index nou 4445.00, conform factura Serie: NNN Nr.: 111111111.
2. Perioada: [27.02.2022-26.03.2022] nu am beneficiat de nicio plafonare / compensare, caz in care se factureaza autocitirea conform contractului de furnizare gaze naturale 1111/01.01.2020, Index vechi 4445.00, Index nou 4446.00, conform factura Serie: NNN Nr.: 111111111.
3. Perioada: [27.03.2022-26.04.2022] am beneficiat de plafonare / compensare, conform factura Serie: NNN Nr.: 111111111, Index vechi  4446.00, Index nou   4447.00.
II. Va solicit imperativ reintrarea in legalitate prin stornarea Facturii de gaze naturale Serie: NNN Nr.: 111111111 si emiterea unei facturi corecte in care pentru perioadele in care nu am beneficiat de nicio plafonare / compensare sa fie facturate conform cu autocitirile conform contractului de furnizare gaze naturale 1111/01.01.2020.
Va multumesc pentru solutionare,

Unde 09.02.2022 este data primei citiri facuta de distribuitor...09.05.2022 ar fi data celei de-a 2-a citiri facuta de distribuitor (apar ambele pe factura de regularizare)...pe baza celor 2 citiri facute de distribuitor au calculat ei media zilnica de consum...prin redistribuirea consumului din februarie-martie pe aprilie, Nova va lua ilicit de la stat compensatie mai mare pentru pretul plafonat la consumul din aprilie...prejudiciaza si statul, nu numai clientul...



Mesaj moderator: imi cer scuze, am combinat postarea din greseala, atasamentele sunt ale lui EvanEv ca raspuns la aceasta postare a lui myjob



Perioada de regularizare la mine e între 02.03-20.06. Atașez mai jos factura, răspunsul de la Nova, la contestarea facturii, notificarea de preț și întregistrarea de la ANPC.

Attached Files


Edited by Dany_Darke, 24 July 2022 - 12:20.


#3365
EvanEv

EvanEv

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 22.07.2022
@av_myjob PARADOXAL, m-am uitat la toate facturile începând din Martie și nu am beneficiat de nicio compensare până în prezent! Posted Image

Edited by althea, 24 July 2022 - 13:22.


#3366
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,293
  • Înscris: 14.04.2009

 EvanEv, on 24 iulie 2022 - 12:33, said:

@av_myjob PARADOXAL, m-am uitat la toate facturile începând din Martie și nu am beneficiat de nicio compensare până în prezent! Posted Image
OUG-ul din aprilie este doar cu plafonare...facturile pe aprilie si mai trebuie sa fi avut plafonarea de pret inclusa...

Perioada de regularizare fiind între 02.03-20.06 (cele 2 citiri ale distribuitorului), ti-au aplicat pretul din contract pe martie, dar la consum diminuat nu la autocitire conform contractului...pe aprilie si mai au plafonat pretul, dar la un consum mai mare pe baza consumului mediu zilnic intre cele 2 citiri ale distribuitorului...n-a fost redistribuit un consum de februarie, dar tot se vor solicita ilicit mai multi bani de la stat pentru consumul redistribuit din martie...

Edited by av_myjob, 24 July 2022 - 14:49.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

4 user(s) are reading this topic

1 members, 3 guests, 0 anonymous users

enrique24

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate