Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Skoda Octavia 2015-2016: 1.2 TSI sau 1.6 TDI?

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
green_tech

green_tech

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 02.04.2016
Salutare!
Vreau sa achizitionez o Skoda Octavia sh, si am in vizor doua masini.

1. 1.6 TDI, 110 CP, 173 000 km, de la un dealer de auto rulate, 2015 (8500 EUR)

2. 1.2TSI, 110 CP, 88 000 km, proprietar (al doilea), 2016 (7600 EUR)

Acum, ce imi place la a doua este ca e de la proprietar si are km putini, insa ma pune pe ganduri ca este al doilea proprietar si deja vrea sa o vanda.
Ambele masini sunt cumparate din RO (tot un plus pentru mine, e mai usor de verificat istoricul).
Personal, conduc cam 80% din timp in oras (Bucuresti) si ocazional mai fac drumuri pe la tara.

Ceva sfaturi, pareri, legat de ce ar fi mai ok sa aleg?
Multumesc!

#2
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008
Ambele motorizari sunt cu probleme marisoare, cauta pe forumul marca, si aici pe forum parca a fost cineva cu 1.6 diesel si a patit-o prin concediu, apoi a vandut-o imediat ce a ajuns acasa. Cauta cu 1.0 TSI , alea cica ar fi mai reusite, sau si mai bine, cu 1.4 TSI. Tocmai ca in RO e mai greu de verificat istoricul dupa iesirea din garantie, la cate garaje pe post de service-uri exista. Sunt curios cu cat a luat-o dealerul de auto rulate, avand in vedere ca si el trebui sa faca profit.

Edited by daniMMM, 21 November 2020 - 11:33.


#3
green_tech

green_tech

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 02.04.2016
Nu stiu ce sa zic de motorul de 1.0, cred ca este putin depasit de greutatea caroseriei si m-as astepta la un consum destul de mare...

Legat de fiabilitate, am inteleg ca au rezolvat multe din problemele care apareau dupa 2010.

#4
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,386
  • Înscris: 28.10.2018
O alegi pe aia cu DSG7.

#5
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008

 green_tech, on 21 noiembrie 2020 - 11:32, said:

Nu stiu ce sa zic de motorul de 1.0, cred ca este putin depasit de greutatea caroseriei si m-as astepta la un consum destul de mare...

Legat de fiabilitate, am inteleg ca au rezolvat multe din problemele care apareau dupa 2010.

Tot pe acolo ai consumul, ba chiar ca la scuter, daca il intrebi pe Utopium, ai topic cu Octavia 1.0 TSI la Jurnal de Bord. La 1.2 nu au rezolvat problemele, doar la 1.4.

Edited by daniMMM, 21 November 2020 - 11:35.


#6
green_tech

green_tech

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 02.04.2016

 abac, on 21 noiembrie 2020 - 11:33, said:

O alegi pe aia cu DSG7.

Ar fi misto dar nu e un risc cutia automata luata SH? Reparatia unei astfel de cutii nu e tocmai ieftina.

#7
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,386
  • Înscris: 28.10.2018
Ce inseamna "nu e tocmai ieftina"?

Cu ce compari?

#8
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Au fost cu probleme cele până in 2012, benzinarul cu lanțul, dieselul cu injectoarele si egr, după 2012 sunt ok.
Daca mergi atât urban e mai bine benzina, altfel risti sa faca figuri dpf ul.

#9
victord36

victord36

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,887
  • Înscris: 15.04.2007
Lasa-i la dealer un biletel cu 7000 si nr de telefon.O iei sub 7500.

#10
marius0707

marius0707

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 22.11.2007
1.2-ul e 2016, are distibutie pe curea, e ok motorul.

Daca crezi ca 1.0 e depasit, afla ca e putin mai fasnet decat 1.2, are cuplu putin mai mare si 5 cai in plus.

Pentru bucuresti mergi pe benzina

Edited by marius0707, 21 November 2020 - 11:46.


#11
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,090
  • Înscris: 16.10.2018

 green_tech, on 21 noiembrie 2020 - 11:32, said:

Nu stiu ce sa zic de motorul de 1.0, cred ca este putin depasit de greutatea caroseriei si m-as astepta la un consum destul de mare...
...
... Insa crezi gresit. Iar consumul este in zona diesel. Zici ca stai in capitala, uita de diesel!

#12
Tribunul32

Tribunul32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 04.12.2014
Salut,
Un coleg are masina personala Octavia 1.2 TSI de 3-4 ani, luata de noua, e foarte multumit. O foloseste la drumuri scurte (naveta in oras) dar si la concedii gen Grecia.
Masinile firmei sunt Octavia Diesel 1.6, oamenii nu sunt foarte multumiti. Le folosesc in special la drum lung. Consuma mult ulei. Le compara cu anteriorul 1.9 tdi.
As alege benzinarul si kilometrajul mai mic. Nu as da banii pana nu as verifica istoricul masinii (avarii, defectiuni grave).

#13
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,386
  • Înscris: 28.10.2018
1.6 Tdi cere cam jumatate de litru de ulei la 15k km. Mie mi se pare decent consumul de ulei.

Am mers odata intre doua achimburi (30k km) fara sa ma uit la joja si masina nu mi-a dat mesaj ca ar vrea ulei.

Dar si eu zic ca epoca dieselului a apus. Adica am mers cu motorizare 1.4 tsi care e superior cam din orice punct de vedere lui 1.6 tdi. Cumsumul la benzinar 1 litru peste diesel.

Edited by abac, 21 November 2020 - 12:57.


#14
green_tech

green_tech

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 02.04.2016
Va multumesc pentru sfaturi.
Din pacate, SH e cam greu sa gasesc benzina la skoda, din ce am vazut, mai ales motor de 1.0 (in caz ca gasesc vreo problema la masina de mai sus, dupa cum am spus, omul e al doilea proprietar si o vinde)

Edited by green_tech, 21 November 2020 - 13:11.


#15
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,751
  • Înscris: 12.09.2015
Confirm problemele la 1.6 TDi.Octavia cu o vechime actuala de 3 ani.Acum 1 an motorul s-a oprit brusc si nu a mai putut fi pornit.Masina a fost ridicata pe platforma, dusa la service autorizat Octavia de unde a fost cumparata,masina fiind in garantie ,s-a descoperit pilitura de fier prezenta peste tot un motor.Costuri de reparatii uriase care s-au incercat sa-i fie imputate posesorului pe motive ridicule.Pana la urma dealerul a recunoscut problemele de la motoarele 1.6 tdi (una din ele fiind pilitura de fier prezenta in motor) cand a intervenit si un avocat in apararea posesorului de Octavia.Cine spune ca problemele la dieselul 1.6 au fost remediate dupa 2012 ,nu este adevarat.

Edited by PiticVerde, 21 November 2020 - 13:21.


#16
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,225
  • Înscris: 01.12.2005

 abac, on 21 noiembrie 2020 - 11:33, said:

O alegi pe aia cu DSG7.
Tocmai ca daca vrea masina pentru oras, mai ales Bucuresti, NU recomand DSG7. Ca e aia cu potentiale probleme, avand ambreiaje uscate. Si o zic din postura de proprietar O3FL 1.4 tsi DSG. Da, daca ai liber in fata pleci repede de la stop, dar in trafic fataie cutie in 1-2-3 si inapoi de te dispera. Plus patinarile de rigoare ale ambreiajelor...Mai reduci din schimbarile astea tinand cutia in sport, dar nu e o solutie. Eu nu folosesc masina in Bucuresti decat rar, dar pentru naveta si aglomeratia pe care o stim cu totii, nu as recomanda DSG uscat.

#17
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
E musai Skoda? Pentru ca ai alte variante mult mai ok.
De ex. https://www.autovit....earch[country]=
Sau Reno, sau...

Edited by Friskey, 21 November 2020 - 14:14.


#18
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,386
  • Înscris: 28.10.2018

 SwatKat, on 21 noiembrie 2020 - 13:46, said:

Tocmai ca daca vrea masina pentru oras, mai ales Bucuresti, NU recomand DSG7. Ca e aia cu potentiale probleme, avand ambreiaje uscate. Si o zic din postura de proprietar O3FL 1.4 tsi DSG. Da, daca ai liber in fata pleci repede de la stop, dar in trafic fataie cutie in 1-2-3 si inapoi de te dispera. Plus patinarile de rigoare ale ambreiajelor...Mai reduci din schimbarile astea tinand cutia in sport, dar nu e o solutie. Eu nu folosesc masina in Bucuresti decat rar, dar pentru naveta si aglomeratia pe care o stim cu totii, nu as recomanda DSG uscat.

Este opinia ta, pe care ti-o respect, dar tot o consider proasta.

Si eu am DSG7 si e fenomenala. Zero probleme in 6 ani si 160k km. Masina cumparata noua din vestul europei.

Edited by abac, 21 November 2020 - 15:00.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate