Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 

Cea mai buna masina electrica la cel mai bun pret

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
DomnDoctor

DomnDoctor

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 31.10.2020
Rog detinatorii si expertii sa isi puna mintea la contributie ca sa decidem impreuna care este cea mai buna masina electrica. Ma refer totusi la una mai ieftina.. dar sa zicem ca facem cea mai buna intre niste sume anume. As vrea sa stiu si daca este profitabil in general sa ai masina electrica in Romania.

#2
mediasick

mediasick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,122
  • Înscris: 21.08.2017
fugi de asa ceva

#3
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
208-E

Profitabil nu e niciunde în lume, dacă ăsta e scopul tău.

Edited by ericmario, 13 November 2020 - 20:37.


#4
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View PostDomnDoctor, on 13 noiembrie 2020 - 19:50, said:

Rog detinatorii si expertii sa isi puna mintea la contributie ca sa decidem impreuna care este cea mai buna masina electrica. Ma refer totusi la una mai ieftina.. dar sa zicem ca facem cea mai buna intre niste sume anume. As vrea sa stiu si daca este profitabil in general sa ai masina electrica in Romania.
Bineinteles ca e foarte profitabil. Cade din ea cate un lingou de aur la suta de km.
Da, faceti-o pe cea mai buna, dom doctor.

Edited by Friskey, 13 November 2020 - 20:46.


#5
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,909
  • Înscris: 14.08.2007
Tesla, dar la pretul/conditiile (vezi statiile rapide) din SUA. Daca ar fi disponibila la pretul ala in Europa, ar fi greu de concurat cu ea.

#6
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eºti condus de proºti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Din cele 5 modele deținute ani de zile, as alege tot diesel 1.4 tdi.
Vrei să știi de ce?

#7
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,391
  • Înscris: 24.09.2017
zoe la rabla e 17.000(40kw). daca stai la casa nu o sa ai probleme. la bloc, mai greu. daca stai ca mine intr-un oras mic, unde sunt cateva ev si primaria are niste locuri de incarcare, te poti descurca. asa in oras mare nu prea e combinatie, sa stai sa astepti la kaufland dupa altii.

bjorn nyland are canal de youtube. dupa ce te uiti la 10 filmulete si intelegi cum sta treaba o sa vezi ca nu-i stres, asta daca stai in Norvegia.
adica omul ala face drumuri de 1000 km. la Tesla se incarca masina mai repede decat apuci tu sa mananci, ca la un moment dat, te mai duci sa te pishi, sa te dezmortesti sau sa mananci.
dar au venit si astia ionity cu statii de incarcare de 150kw. sunt o alianta intre bmw+ford+mercedes+vw+hyundai. id 3.1, care e un fel de golf electric incarca cu 100kw/h: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WH2Tm8Ho8I0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

dar vorbim de Norvegia, la aia 60% din masinile cumparate sunt electrice.

P.S o sa apara si Dacia spring, dar o sa fie mai mult o masina de oras, parca 20kw o sa aiba bateria. bine, ei zic 26,8 dar o sa ai buffer.

Edited by bobitad, 13 November 2020 - 21:07.


#8
wer123

wer123

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 14.05.2019
Uita-te la masini electrice pe mobile.de, sortat descrescator in functie de km, si ai sa vezi doar o firma

#9
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,553
  • Înscris: 30.08.2017
Momentan nici o electrică nu e profitabila pentru omul obișnuit. În anumite situații poate fi profitabilă pentru companii, dar nu ceva de dat pe spate.

Cele mai rentabile...as zice modelele de la Tesla. Ai performante de mașină sport/supercar la un preț decent.

#10
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,391
  • Înscris: 24.09.2017
am uitat de chestia cu profitabil. iti dai seama ca asta e o chestie care depinde de nspemii de lucruri. daca vorbim de cel mai ieftin mod de a te deplasa de la A la B, atunci iti iei Logan cu gpl la 8000 de euro si s-a terminat smecheria. si daca ai curent gratis de acum inca 20 de ani si faci 15.000 de km pe an tot o sa ajungi la aceleasi costuri de exploatare ca una cu gpl.

dar cum am zis, e o chestie subiectiva, care depinde de multe lucruri.

#11
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 23.12.2015
Nu specifici daca e noua sau la mana a doua. Oricum  trebuie sa faci niste calcule. Pe un alt site am scris pentru un VW e-Golf:

Daca e sa comparam pretul aceleiasi masini electrice cu cea pe benzina vom vedea ca e o diferenta enorma. E-Golf porneste de la 37975 Euro si varianta pe benzina de la 16015 Euro. Scazand bonusul de 10000 Euro pentru electrice rezulta o diferenta de 11960 Euro. La cursul de azi de 4.65 lei/Euro inseamna 55614 lei. Litrul de benzina cel mai scump e 5.75 lei/l, dar poti gasii si mai ieftin si inseamna ca poti cumpara 9672 l de benzina. Consumul de benzina e de 4.7 – 4.9 l/100 km si asta inseamna ca va trebui sa mergi cu autoturismul electric 197387 km ca achizitia Golf-ului electric sa fie rentabila si asta in conditiile in care am socotit ca nu te va costa nimic curentul electric pe toata aceasta perioada. Socotind media anuala pe care cineva o face e de 15-20000 km/an rezulta ca iti va lua intre 10 si 13 ani ca sa e-Golful sa devina rentabil. Totusi, ma indoiesc ca cineva ar face 15-20000 km pe an cu un e-Golf (durata mare de incarcare, autonomie limitata)
Concluzia e ca achizitia unei masini electrice dpdv economic nu se justifica.

Ceva similar ar trebui sa faci pentru o masina electrica la mana a doua. Partea proasta e ca in cativa ani modelul respectiv ar putea sa nu mai fie suportat de producator. Ceva similar s-a intamplat peste ocean unui posesor de Nisan Leaf model 2013 ( vezi https://www.cbc.ca/n...ttery-1.5769998 ), care drepti sa fim nu e chiar asa de veche ca model de masina.

#12
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postvladut01, on 13 noiembrie 2020 - 21:47, said:

Consumul de benzina e de 4.7 – 4.9 l/100 km
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

View PostDomnDoctor, on 13 noiembrie 2020 - 19:50, said:

cea mai buna masina electrica. Ma refer totusi la una mai ieftina..
Tesla Model 3 SR+

#13
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,068
  • Înscris: 09.09.2010
Si bateriile? Le cumperi? Le inchiriezi? Cat tin Bateriile? Pana pierd capacitate, vreau sa zic

Edited by nico99900, 13 November 2020 - 21:59.


#14
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postnico99900, on 13 noiembrie 2020 - 21:57, said:

Si bateriile? Le cumperi? Le inchiriezi? Cat tin Bateriile? Pana pierd capacitate, vreau sa zic

Daca le incarci asa cum e setata Tesla default pana la 80%, in 900 de cicluri pastreaza cel putin 60% din capacitatea initiala, poate chiar 70-80%, depinde si de regimul de utilizare - cate mii de amperi tragi in sarcina si cat timp, temperatura ambianta, frig, caldura, etc.
Daca ai autonomie de 500 km si mergi in medie zilnic 30 km, un plin te tine 16 zile.
16 x 900 = 14400 zile / 365 = 39+ ani, si compensat pt pierderea de autonomie in timp, ajungi pe la 24 de ani cu cele 900 de cicluri.

Edited by loock, 13 November 2020 - 22:23.


#15
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,068
  • Înscris: 09.09.2010
De ce vorbesti doar de tesla? Initiatorul vorbea de o masina "mai Ieftina" Ca nu toata lumea are bani de Tesla. Si nici se gasesc pe toate gardurile.

Edited by nico99900, 13 November 2020 - 22:21.


#16
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,391
  • Înscris: 24.09.2017

View Postnico99900, on 13 noiembrie 2020 - 21:57, said:

Si bateriile? Le cumperi? Le inchiriezi? Cat tin Bateriile? Pana pierd capacitate, vreau sa zic
pe la 300.000 km cam 15% pierde bateria din autonomie. scade mai mult in primii 100.000, poate un 7%. depinde si cat de multa incarcare rapida ii bagi. ca daca o incarci acasa cu AC, presimt ca procentul ala e si mai mic. cautasem odata mai multe date si imi facusem o idee, dar acum imi e lene sa reiau procesul. ideea e ca poti sa stai linistit. mai mult o sa-ti manance frigul iarna, pana se incalzesc bateriile.

bateriile sunt incluse cu masina. inainte la Renault se inchiriau. acum toti producatorii iti dau masina cu bateria si garantie maricica.

Edited by bobitad, 13 November 2020 - 22:31.


#17
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Pai Tesla scoate model nou de 25 K USD, clasa mica, si cu reduceri de 10K ajungi la 15.

Apare si Logan electric de 20K redus la 10K, dar nu stiu cat o sa mai tina pomana de la stat...

Bine, Logan electric se face in India de mai multi ani, dar cu autonomie modesta.

Daca banii in sine nu sunt o limitare, cel mai bun raport pret - satisfactie il ai cu Porsche, cu Jaguar, si cu Aston Martin cand or fi disponibile.
Insa Taycan e deocamdata porcos de scump si are autonomie decenta doar cu anvelope ceva mai inguste pe fata, tot late la 235, dar mai inguste decat e uzual la Porsche. Cu 235 ajunge pe la 400 km autonomia, desigur la 90 km/h si fara multe acceleratii. Cu anvelope late- normale la Porsche, se duce spre jumatate autonomia, iar daca o calci blana nu treci mult de suta de km...

Edited by loock, 13 November 2020 - 22:34.


#18
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010

View Postsarac.lipit, on 13 noiembrie 2020 - 20:52, said:

Din cele 5 modele deținute ani de zile, as alege tot diesel 1.4 tdi.
Vrei să știi de ce?
Pentru ca-ti place cancerul pulmonar si ai nevoie de masina care sa traga deoarece toamna ari cu ea?
Deocamdata nu sunt pentru toata lumea. Daca iti permiti doua masini si iei o electrica pentru oras, da, este buna. Nu ca e eco. Masinile alea numai eco nu sunt. Si nu sunt nici ieftine, din contra chiar. Bagi gaz ani de zile pana incepi sa amorsezi pretul de electrica, dar atunci incep sa cada si acumulatorii.
Electrica e buna daca o iei pentru statut. Cum eu sunt sarac, nu ca n-am ce manca, dar sunt sarac, nici nu visez electrica. Si daca as avea bani, tot nu as lua. daca i-as intoarce cu lopata, as lua doua-trei, sa fie.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate