Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Cea mai buna masina electrica la cel mai bun pret

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
wer123

wer123

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 14.05.2019

View Postloock, on 13 noiembrie 2020 - 22:25, said:

Pai Tesla scoate model nou de 25 K USD, clasa mica, si cu reduceri de 10K ajungi la 15.

Apare si Logan electric de 20K redus la 10K, dar nu stiu cat o sa mai tina pomana de la stat...

Bine, Logan electric se face in India de mai multi ani, dar cu autonomie modesta.

Daca banii in sine nu sunt o limitare, cel mai bun raport pret - satisfactie il ai cu Porsche, cu Jaguar, si cu Aston Martin cand or fi disponibile.
Insa Taycan e deocamdata porcos de scump si are autonomie decenta doar cu anvelope ceva mai inguste pe fata, tot late la 235, dar mai inguste decat e uzual la Porsche.

Sunt investitor Tesla si optimist in legatura cu compania, dar nici vorba de Tesla de 25k euro, inca nu au facut nici o masina in Europa, iar cererea din China a scazut mult de tot, incat aduc masini de acolo in Europa. Sa vedem cand vor face Model Y in Germania, ce cerere va fi si daca vor scoate o masina mai ieftina. Dar istoric vorbind un nou model nu ar aparea in urmatorii 6 ani.

Edited by wer123, 13 November 2020 - 22:35.


#20
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
In 2023 se estimeaza ca pretul pe kwh de acumulator o sa scada sub 100 USD, si cu driver de putere mai mica, model clasa mica, motor redus, pretul poate sa scada la 25 K USD.
Se lucreaza deja si in China si SUA si in Germania la design pt noi modele.

Desigur nu comparam masini noi cu piata de SH...
Insa se gasesc si electrice SH.

Pana in 2030 Tesla urmareste sa produca 20 milioane de unitati pe an, si ceilalti producatori de 5 X atat, poate si mai mult.

Ce e neplacut - e ca in RO nu au instalat inca superchargere, cu toate ca ne "ameninta" de 4 ani ca e iminenta deschiderea lor.
In restul lumii sunt deja instalate peste 20 K superchargere Tesla, plus multe altele de la alti producatori si furnizori.

Edited by loock, 13 November 2020 - 22:51.


#21
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006
Uite un anunt, modificat de cand l-am vazut prima data:
https://www.olx.ro/o...te-IDdMYiC.html
In anuntul initial spunea ca a schimbat bateria si a costat 26800 Euro, bani pentru acre are si factura. Pentru 6 ani, faceti socoteala cam cat costa pe an. Peste 4000 de euro. Cat costa benzina, taxele, CASCO si reparatiile la o masina normala? Pentru a mea, firma plateste chirie 4200 Euro/an (include service, taxe, impozite, CASCO, ITP si altele), plus vreo 150 Euro/luna benzina. In total 6000 euro/an. La un rulaj de vreo 2500...3000 km/luna. Mai merita electrica? Intreb si eu, ca opinia publica.

#22
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postvladut01, on 13 noiembrie 2020 - 21:47, said:

Nu specifici daca e noua sau la mana a doua. Oricum  trebuie sa faci niste calcule. Pe un alt site am scris pentru un VW e-Golf:

Daca e sa comparam pretul aceleiasi masini electrice cu cea pe benzina vom vedea ca e o diferenta enorma. E-Golf porneste de la 37975 Euro si varianta pe benzina de la 16015 Euro. Scazand bonusul de 10000 Euro pentru electrice rezulta o diferenta de 11960 Euro. La cursul de azi de 4.65 lei/Euro inseamna 55614 lei. Litrul de benzina cel mai scump e 5.75 lei/l, dar poti gasii si mai ieftin si inseamna ca poti cumpara 9672 l de benzina. Consumul de benzina e de 4.7 – 4.9 l/100 km si asta inseamna ca va trebui sa mergi cu autoturismul electric 197387 km ca achizitia Golf-ului electric sa fie rentabila si asta in conditiile in care am socotit ca nu te va costa nimic curentul electric pe toata aceasta perioada. Socotind media anuala pe care cineva o face e de 15-20000 km/an rezulta ca iti va lua intre 10 si 13 ani ca sa e-Golful sa devina rentabil. Totusi, ma indoiesc ca cineva ar face 15-20000 km pe an cu un e-Golf (durata mare de incarcare, autonomie limitata)
Concluzia e ca achizitia unei masini electrice dpdv economic nu se justifica.

Ceva similar ar trebui sa faci pentru o masina electrica la mana a doua. Partea proasta e ca in cativa ani modelul respectiv ar putea sa nu mai fie suportat de producator. Ceva similar s-a intamplat peste ocean unui posesor de Nisan Leaf model 2013 ( vezi https://www.cbc.ca/n...ttery-1.5769998 ), care drepti sa fim nu e chiar asa de veche ca model de masina.
Ai luat pretul maximal la eGolf cumva.

S-a vandut vreo 2 ani la rand la aprox 17000-18000 euro (evident dupa scaderea subventiilor).

Am luat si eu unul cu sub 18000, in conditiile in care are ACC, scaune incalzite, parbriz incalzit, faruri LED, camera video marsarier, o navigatie f smechera etc

AndroidAuto + AppConnect + AppleCarplay + VoiceControl le-am activat eu ulterior "la baieti" cu 500ron.

In aceste conditii, a fost mai ieftin decat echivalentul pe benzina cu aceste dotari. De mentionat ca varianta electrica are niste eleroane in plus (optionale pe la versiunile clasice) si niste insonorizari in plus, care o fac mult mult mai placuta la mers)

Unii au luat si variante mai dotate ca a mea la pret mai mic.

Apoi, a mai fost Skoda Citigo, care dupa subventii a venit undeva pe la 8000 euro. Nu poti zice ca la 8000 e scumpa.

Ce se vinde acum e scump, clar, daca nu prinzi o oferta speciala. Tesla iese din ecuatie si pt ca nu exista service in Ro si pt ca are preturi total iesite din grafic. Comparat cu eGolful, Tesla e mult mai prost insonorizata (si comparat cu ID3).

Insa ideea e ca daca iti doreai, puteai lua o masina electrica la un pret bun. Desi in afara de eGolf si CitiGo ce-i drept nu stiu alte oferte macar comparabile.

Attached Files



#23
AdiTwism

AdiTwism

    Poți trimite mesaj privat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,131
  • Înscris: 01.04.2008
Dacia Spring, de departe cea mai buna masina electrica la cel mai bun pret.

#24
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
""Comparat cu eGolful, Tesla e mult mai prost insonorizata (si comparat cu ID3)."""   Posted Image

Legat de costuri , am postat aici graficul facut de banca cu cheltuieli combustibili  aceeasi perioada din 2019 si 2020 .In 6 luni pe 2020de cand am EV, am consumat mai putina benzina/motorina cu 6000 lei . Exact cum calculasem , electrica isi scoate banii in 8 ani.

Edited by csi1, 13 November 2020 - 23:44.


#25
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 23.12.2015

View Postunbrutus, on 13 noiembrie 2020 - 23:14, said:

Ai luat pretul maximal la eGolf cumva.



In comentariul meu, care era din 2018, am spus ca porneste de la de la 37975 Euro la vremea respectiva. De altfel daca te uiti si pe poza ta o sa vezi ca beneficia de o reducere de 7140 euro de la 35269.22 euro. O masina model nou n-are mai nici un discount. Mai incolo se mai schimba lucrurile. Apoi si masina pe benzina ar putea avea ceva discount-uri.

Cazurile cele mai evidente sunt la modelele hibride unde un model hibrid e cu cateva mii mai scump decat unul pe benzina si ia 3-4 ani daca nu mai mult de cand a scazut benzina (in America de Nord cel putin) ca sa-ti scoti banii. Cum o gramada de lume ia masina in lease (lease-ul operational din Romania) ca sa aiba o masina noua la fiecare 3-4 ani nu rezulta niciun avantaj. Expresia mea favorita ("there is no free lunch" - nimic nu e gratis) se aplica de minune.

#26
smddms

smddms

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,490
  • Înscris: 16.12.2018
Orice masina electrica merita daca mai ai una termica pe langa . Pretul in functie de buget , dar daca te uiti la 1000 de euro , topicul asta e degeaba .

#27
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,138
  • Înscris: 22.05.2003
"Buna" e ceva vag.

Zoe e destul de ieftina, autonomie mare si mai ales cu incarcare pe TYpe 2 de 22 kW, iar asta conteaza enorm intr-o tara unde statiile DC sunt infime ca numar.
Type 2 sunt ieftine si semnificativ mai multe (nu f multe).

#28
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View PostAdm, on 14 noiembrie 2020 - 00:51, said:

Type 2 sunt ieftine si semnificativ mai multe (nu f multe).

Si de obicei libere fiindca toti se inghesuie la CCD. Cred ca de aceea si are ZOE atata succes in Europa

#29
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,138
  • Înscris: 22.05.2003
Majoritatea masinilor electrice se incarca cu 6kw pe o faza sau 11 kw pe 2 faze, iar asta dureaza mult, mai ales daca ai o baterie babana.
Acasa, noaptea e ok daca ai bransament, altfel incarci in 2 zile la Granny Charger cu 10A ~ 2.4 kw/h

#30
alionte

alionte

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 23.06.2005

View Postnico99900, on 13 noiembrie 2020 - 21:57, said:

Si bateriile? Le cumperi? Le inchiriezi? Cat tin Bateriile? Pana pierd capacitate, vreau sa zic

Din cite am citit ,cam 5 ani duc bateriile. Si nu sint chiar ieftine de inlocuit.

View Postyo9hrb, on 13 noiembrie 2020 - 22:48, said:

Uite un anunt, modificat de cand l-am vazut prima data:
https://www.olx.ro/o...te-IDdMYiC.html

=Nu se plateste loc parcare
=Se incarca gratuit


Facilitatile astea sint acum , dar nu cred ca or sa mai fie mult la liber. Energia costa!  Si de ce ti-ar da cineva ceva degeaba cind totul e pe bani?

Edited by alionte, 14 November 2020 - 13:04.


#31
conrem

conrem

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 08.07.2019

View Postloock, on 13 noiembrie 2020 - 22:25, said:

Pai Tesla scoate model nou de 25 K USD, clasa mica, si cu reduceri de 10K ajungi la 15.

Apare si Logan electric de 20K redus la 10K, dar nu stiu cat o sa mai tina pomana de la stat...

Bine, Logan electric se face in India de mai multi ani, dar cu autonomie modesta.

Daca banii in sine nu sunt o limitare, cel mai bun raport pret - satisfactie il ai cu Porsche, cu Jaguar, si cu Aston Martin cand or fi disponibile.
Insa Taycan e deocamdata porcos de scump si are autonomie decenta doar cu anvelope ceva mai inguste pe fata, tot late la 235, dar mai inguste decat e uzual la Porsche. Cu 235 ajunge pe la 400 km autonomia, desigur la 90 km/h si fara multe acceleratii. Cu anvelope late- normale la Porsche, se duce spre jumatate autonomia, iar daca o calci blana nu treci mult de suta de km...
reducere o poti avea doar daca e reprezentanta in tara.

#32
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postvladut01, on 14 noiembrie 2020 - 00:36, said:


In comentariul meu, care era din 2018, am spus ca porneste de la de la 37975 Euro la vremea respectiva. De altfel daca te uiti si pe poza ta o sa vezi ca beneficia de o reducere de 7140 euro de la 35269.22 euro. O masina model nou n-are mai nici un discount. Mai incolo se mai schimba lucrurile. Apoi si masina pe benzina ar putea avea ceva discount-uri.
asta e parerea ta, "mai". Numai .... cumpara masini la pretul de lista.

chiar am precizat ca aceste reduceri au avut loc de-a lungul anilor. Si in 2019 au fost acele reduceri de 7000.

Topicul e despre o masina la cel mai bun pret, si am aratat ca se putea lua eGolf la 17000-18000, nu la 37875...

Nu stiu ce inseamna pt tine "masina noua" dar si la ID3 sint deja reduceri de 4000 daca le cauti. insa inca o data, topicul nu cauta cea mai noua masina la cel mai scump pret, ci invers, o masina la cel mai bun pret. Asa cum ar trebui sa cautam si noi. De ex, un ID3 acum ar fi cu 12-15000 mai scump ca acele eGolfuri. Merita diferenta? nu cred, in 12-15000 euro iti mai iei si un suv 4x4 pt iarna sau ce mai ai nevoie pe langa un eGolf.

Sper sa te fi ajutat in vreun fel informatiile mele, daca nu, treci peste, asta e, zi ca eGolful a fost 38000 si mergi mai departe

View PostAdm, on 14 noiembrie 2020 - 10:31, said:

Majoritatea masinilor electrice se incarca cu 6kw pe o faza sau 11 kw pe 2 faze, iar asta dureaza mult, mai ales daca ai o baterie babana.
Acasa, noaptea e ok daca ai bransament, altfel incarci in 2 zile la Granny Charger cu 10A ~ 2.4 kw/h
stiu mai multi care incarca acasa pe granny charger (adica la priza normala de 230v) si nu simt nevoia de mai mult.

Cum incarci in 2 zile? chiar as fi curios... dupa 2 zile daca masina e incarcata, o descarci pana seara, ca sa dureze iar 2 zile?

Nu... de fapt nu pornesti niciodata incarcarea de la 0% si nici nu mergi pana la 100%, sa nu uitam ca producatorii recomanda sa mentii bateria la peste 20% vara si la peste 40% iarna si sub 80%. De cele mai multe ori, incarcarea peste noapte va fi suficienta sa mentina bateria full sau aproape full (80%).

10A e putin, eu am incarcator capabil de 16A. O sa zici ca nu toate prizele suporta, corect, dar 13 sau 15 suporta, si chiar si 13 e cu 30% peste 10A enuntat de tine. Si priza aia la care incarci sigur ai modificat-o cu una solida sa reziste si la 16A...

Atasat extrase din manualul de ID3, dupa cum vezi, 20, 30 sau chiar 40% minim recomandat si incarcare lenta AC, nu fast-DC

View PostAdm, on 14 noiembrie 2020 - 00:51, said:

si mai ales cu incarcare pe TYpe 2 de 22 kW, iar asta conteaza enorm intr-o tara unde statiile DC sunt infime ca numar.
Type 2 sunt ieftine si semnificativ mai multe (nu f multe).
asa e. Probabil UE ar trebui sa intervina si sa oblige producatorii sa monteze incarcatoare de 22 pe toate masinile cumva.
Pt cine are asa ceva, incarcarea la o statie "lenta" gratuita e aproape la fel de rapida ca cele DC la 50kw, care oricum nu mentin 50kw decat cateva minute, media e mult mai mica.

View Postcsi1, on 13 noiembrie 2020 - 23:40, said:

Legat de costuri , am postat aici graficul facut de banca cu cheltuieli combustibili  aceeasi perioada din 2019 si 2020 .In 6 luni pe 2020de cand am EV, am consumat mai putina benzina/motorina cu 6000 lei . Exact cum calculasem , electrica isi scoate banii in 8 ani.
la cati km parcursi economia asta??

la 10.000km pe an, cu o termica cu un consum de aprox 7l consumi deci cam 700 litri * 4.6 ron = 3220ron, deci o economie MAXIMA de 268 ron, daca incarci numai gratis la electrica. Daca te mai costa si electricitatea, economia din carburant nici nu prea mai conteaza.

probabil multi vor spune ca isi asuma 268ron pe luna, big deal etc si nu prea ii poti contrazice, nu e cine stie ce suma. Dar cum ziceam, e mai putin de 268 daca scazi costurile cu electricitatea, dar multi inca incarcam gratuit. cat o mai merge...

Daca faci mult mai mult de 10.000km pe an, devine putin inconfortabil sa incarci asa des, sau degradezi bateria... oricum o dai, nu e chiar asa de extraordinar, nu trebuie sa exageram.

Attached Files



#33
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,670
  • Înscris: 26.11.2001
1. Majoritatea masinilor vin cu Granny Charger de 10A, iar mai nou la i3 am vazut de 12A.
Se considera ca o priza duce teoretic 16A, dar poate ca mai sunt si alti consumatori pe circuit sau nu e chiar de calitate => miscorat la 10-12A.

230V x 10A = 2.3 kW

Al meu Leaf are 40 kW => 0-100% in 17 ore.
Da, nu ajungi cu 0%, dar poate ca dimineata ti-ai dori totusi 100%, ca ai un drum mai lung.
Computerul masinii e destul de destept ca sa nu incarce 100% de fapt.

Daca ai 60 kW sau 100 Kw, e mare problema.

2. Cum marea majoritate a oamenilor fie stau la bloc, fie au bransamentul "subtire", 10A este o incarcare minima si oarecum universala.

#34
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
@courage nu prea e corect ce spui acolo.

Prea putin important cu ce vine masina, oricum la multe marci/producatori iti cer bani pe incarcator sau iti ofera gratuit doar unul si iti cer bani pe al doilea, la alegere, adica poti lua gratuit de ex cablul pt statiile type2 si daca vrei si granny charger, iti mai cer 300 euro. La Smart si Peugeot cam asa e. VW ofera "gratuit" ambele, dar e de doar 10A...

In cazul in care tre sa dai bani pe el, mai bine nu il iei si iti cumperi cu 200-250 euro incarcator de 16A, asa cum ziceam.

Fa deosebirea intre priza si circuit. Majoritatea stiu deja sa puna circuit separat si pt un amarat de aer conditionat, desi la cat consuma un aparat AC modern cu inverter, nici nu mai e necesar circuitul separat.

In mod sigur insa nu ai cum sa incarci masina electrica pe un circuit pe care tii si fierbatorul de apa, hai sa fim seriosi.

Al tau Leaf are 40kw... exact ce spuneam mai sus, ca e un calcul gresit asta, dar tot l-ai reluat asa gresit. Inca o data:

- bateria de 40kw are buffer sus si jos de cam 4-6%, deci de fapt doar vreo 34-36kw poti tu accesa.

- asa cum ziceam, nu incarci de la 0, ce naiba... incarci de la cat ai consumat in ziua aia, sa zicem ca te-ai intors acasa cu 50%, deci mai ai de incarcat vreo 18 (36/2, nu 40/2). Daca te-ai intors cu 50% si tu incarcasei 100%, inseamna ca ai mers vreo 100-150km in ziua aia, mergi nu gluma... din nou, hai sa fim seriosi, probabil in majoritatea zilelor faci 20-30km.

- daca tu te incapatanezi sa nu iti iei un charger capabil de mai mult de 10A, ok, va dura aproape 8 ore sa incarci acei 18kw, deci oricum ajungi la 100% intr-o singura noapte

- hai sa admitem ca 16A e mult pt o priza (desi sint prize solide care rezista), dar deja am precizat ca ai posibilitatea sa selectezi 12A, 13A, 15A etc
la 13A sigur rezista priza, fara sa se incalzeasca macar, la 13A x 230 = 3kw, deci cei 18kw se vor putea completa in doar 6 ore.

- dar sa nu uitam din nou, ca nu ai nevoie de 100%, mai mult, nu te lasa producatorul sa te duci in 100%. Leaful tau e unul din cele mai drastic limitate de producator, care iti impune restrictii de-a dreptul fanteziste la incarcarea rapida, incarcarea pana la 100% etc. Daca ai un drum mai lung, si nu ai atins 100%, iar nu e nici o problema, te duci la o statie pe drum si te incarci. Nu inteleg de ce ai incerca sa demonstrezi ca incarcarea acasa nu functioneaza... asa cum am spus, stiu mai multi care au renuntat sa isi monteze statii suplimentare pt ca priza aia de 230v clasica e suficienta.

2. majoritatea stau la bloc? nu inteleg relevanta... urca masina cu liftul in casa sa o incarce in garsoniera? Tot la circuit separat se ajunge, si iar putem zice ca suporta linistit 13A pe termen lung, daca nu 15-16A. Eu pun chargerul pe maxim (16A) pt ca am observat ca nu trage decat 15A, nu stiu de ce, dar imi convine, priza rezista perfect.

"bransament subtire"... adica? toata lumea poate incarca la mai mult de 10A. Macar la 13A. Alegerea calculelor la 10A e putin... tendentioasa :)

View PostCourage, on 15 noiembrie 2020 - 00:54, said:

Computerul masinii e destul de destept ca sa nu incarce 100% de fapt.
si atunci de ce spune producatorul sa nu incarci la 100%? Am postat si imaginile... parca nu citim deloc, dar scriem.

Toate cifrele vehiculate de noi sint relative la bufferele pe care computerul masinii le pastreaza, de fapt orice baterie litiu ion nu va fi lasata sa se supraincarce sau sa se supradescarce de BMS, nu e nimic nou la masinile electrice. La fel e si la laptop, cand iti zice tie ca e 0% sau 100% bateria, e in realitate la alte cifre.

DAR asta e total irelevant in discutia noastra. Masina se incarca la 100%, si nu e bine pt baterie, atat trebuie retinut, nu ce face BMS ul in the background. Asta nu o spun eu, ci producatorul, si am postat paginile relevante din manual.

#35
jeany

jeany

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 13.01.2011
Bateria de 41 kw în fapt are brut cam 44-45 kw. Tu ai la dispoziție net 41 kw să-i consumi.

Clasamentul meu: Nr 1 Hyundai Kona, mondial. Modelul hiway chiar face ceea ce promite, adică merge puțin peste 400 km în practică, este admirabil iar prețul nu e deloc mare
Pe locul 2 , clar Renault ZOE, la fel, se încadrează în km promiși la un preț acceptabil. Surata ei Renault E-tech face 500 km însă costă mult, nu intră în top.
Locul 3 este rezervat de Dacia Spring, da , titirezul ăsta simpatic merge fără probleme 250 km , bătrânește dar merge. Nu uitați de Dorian Popa când a ajuns la Mamaia cu mari emoții și cu doar..12% baterie cu faimoasa Tesla de 60.000€ , .. așa că, respect Dacia Spring cu cei ...25kw la prețul ei de ..12.000€ .

În rest nu cuantificăm butoaiele de 100 kw care costă..+70.000€ , cât nu merită să arunci bănuiții pe baterii gigant, pur și simplu nu merită. Îți iei un TDi și de restul banilor te bucuri de viață..

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate