Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Confortul pe bicicleta - cum am scapat de durerile de fund
#1
Posted 15 October 2020 - 11:29
Pentru ca ma numar printre cei cu disconfort accentuat pe bicicleta din cauza seii, si stiu ca suntem multi, vreau sa postez cum am scapat de disconfort.
In primul rand este vorba de MTB, niciodata nu mi-am pus problema unei cursiere, nu sunt un fan al ciclismului, pentru mine bicicleta inseamna plimbare, fun, descoperirea de locuri noi. Prima mea bicicleta "buna" a fost un Neuzer rigid, nitel cam mare, cumparat in 2007. Prima echipare Shimano, evident Tourney, insa surprinzator de buna, o bicicleta fara defecte timp de 7 ani. Datorita entuziasmului am facut cu ea multi kilometrii, inclusiv o tura de Veliko Tarnovo, 135 km dus si inca pe atat intors a doua zi. La fiecare inceput de sezon strangeam din dinti iar la fiecare tura mau lunga imi juram sa fie ultima. Am incercat sei cu arc, sei late, pozitii ale ghidonului si seii, fara rezultate bune. Prin 2014 am inceput sa renunt la bicicleta, asa ca am zis ca e cazul sa o schimb cu ceva mai bun, cu un hardtail cu cadru M. In 2014 am cumparat o bicicleta mai buna, de fapt un entry-level second-hand, un Kelly's Scarpe, echipare Alivio, V-Brakes, cadru de 17,5". Confortul in regiunea umerilor a crescut cu mult, insa fundul tot rupt. Am renuntat sa mai caut saua potrivita, am ramas la un WTB Rocket clasic. O husa cu gel din Decathlon a ajutat si ea putin. Frecventa turelor mele nu a crescut. Nu am renuntat la ele, insa 2016-2019 au fost anii cu maxim 1500 km parcursi pe an. Turele facute erau in general un amestec de asfalt nu prea grozav si ceva offroad usor. Majoritatea colegilor de tura veneau cu biciclete de 28, anvelope de trekking subtiri, asa ca acestea au devenit si standardul meu, mai ales din ratiuni de pana. M-am oprit la Continental Tour Ride 26x1.75, si am uitat ce inseamna pana de cauciuc. Standardul meu a fost anvelope subtiri si solide, bune pentru asfalt, tarmac, pietris, pamant, iar Continentalurile s-au dovedit bune la asa ceva. Pe ansamblu au fost cea mai proasta idee . Anul 2020 a debutat cu o tura de vreo 70 km, cam dureroasa. La tura, inainte de coronavirus, vazusem o tija de sa cu suspensie la o colega de tura, mi-a spus ca este ok si nu face joc, asa cum auzisem eu. Dupa acea tura am aruncat o privire prin Decathlon la un full-suspension ieftin, iar un tinerel cam arogant insa bine intentionat ne-a sfatuit spre o tija cu suspensie. In el nu aveam incredere, insa in persoana care imi spusese prima data da (intre tipm persoana a decedat anul acesta lovita de o autoutilitara la o tura solo de bicicleta ). Am comandat tijele de sa cu suspensie, RFR cu suspensie telescopica, arc si elastomer. Inca de la prima iesire au intrecut asteptarile, s-au dovedit excelente, insa a urmat epidemia. Cu noul coronavirus, in conditiile de lockdown, singura activitate sportiva pe care o puteam efectua era bicicleta, pentru ca de la garajul meu in 3 km puteam iesi pe offroad, pe coclauri. Insa asta insemna offroad, si dupa doua iesiri scurte mi-am dat seama ca trebuie schimbat inca ceva. Tijele de sa faceau o treaba extraordinara insa nu era suficient. Am facut o schimbare radicala in ceea ce priveste anvelopele. Am luat Continental X-King 26"x2.4, mari si cramponate. La 3,5-4 bari in ele amortizau perfect. si le-am folosit cu placere pe offroad. Singura problema erau penele, de cativa ani nu mai avusesem una, iar cu X-King-urile prima a survenit la 20 min de la montare. La prima tura mai lunga post lockdown, s-a dovedit ca noile anvelope mari si cramponate mergeau mai bine decat cele subtiri de trekking. Pe asfaltul crapat anvelopele subtiri de trekking primeau un soc destul de puternic si pierdeam multa viteza, in plus mereu trebuia sa ma ridic in pedale si uneori sa ma opresc din pedalat. La primele doua ture prietenii s-au amuzat cand m-au vazut cu X-King-urile de tractor pentru offroad usor si ceva asfalt mai prost. Le-a trecut repede si au spus ca anvelopele arata frumos, evident vazute din spate . Pe asfaltul prost nu mai eram nevoiti sa ne oprim din pedalat asa de des ca sa amortizam socurile, asa ca o luam usurel inainte . Dupa o alergatura buna, unul dintre prieteni a ajuns la concluzia ca ne pierdem timpul cu acele biciclete si ca e pacat sa mergem, eu cu acea Kelly's Scarpe iar prietena mea cu o Merida Matts care era totusi un pic mai rasarita. Cum el era specialistul numarul 1 si entuziast ca orice pustan de 14 ani, a preluat sarcina de a ne dota cu biciclete mai bune, asa ca ne-a gasit doua biciclete de 26" cu furci RockShox pe aer si echipare XT, pentru mai putin de 2000 lei. Ca sa scap de penele frecvente la X-King am luat cate o pereche de Maxxis Holy Roller 26"x2.4 cu crampoane de asfalt si dirt, mai rapide nitel, pe sarma, si ce e mai important, mai groase, am introdus lichid anti-pana in camere si am montat si linere anti-pana de la Contec. Varianta castigatoare s-a dovedit asta. Tija de sa cu suspensie telescopica si anvelope cu balon mare, umplute cu lichid si cu banda de protectie. Anvelopele cu balon mare cam se inteapa fata de cele inguste de trekking care au protectie. Asta a insemnat o greutate suplimentara, tija de sa cantareste vreo 7-800 grame, anvelopele vreo 750 fiecare, mai e si banda de protectie plus 200 ml de lichid in camere, din fericire noile biciclete sunt ceva mai usoare decat cele dinainte, asa ca nici macar nu consider un compromis greutatea, confortul este prioritar. La finalul povestii apar in peisaj, in urma cu o saptamana, doua tije de sa cu suspensie paralelogram, Prima este un SR Suntour NCX su arc si elastomer pentru prietena mea, cea de-a doua un Cane Creek LT 3G cu elastomer pentru mine, ambele second hand. Daca tijele de sa RFR cu suspensie telescopica erau excelente, aceste tije cu suspensie paralelogram vin direct de la ass-gods. Pe crapaturile din asfalt senzatia este aceea de plutire, piatra cubica nu prea mai deranjeaza, daca tija telescopica te mai surprindea cu un sut in fund la o crapatura prea mare pe care nu o observai din timp, noile tije amortizeaza si mai placut decat cele telescopice. In concluzie, pentru toti cei ce doresc confort si sunt foarte dispusi sa adauge greutate suplimentara, that's the way to go. In primul rand tija cu suspensie, cele tip paralelogram, mai scumpe, sunt cele mai bune, insa si tijele telescopice, mult mai ieftine, sunt foarte bune, sunt excelente, doar sa nu fie cele super ieftine care probabil ca sunt proaste. Cam la 150 de lei se gasesti o telescopica XLC, RFR, Contec, iar pe la 400 incep cele cu suspensii paralelogram. Anvelopele cu balon mai mare au un rol aproape la fel de important ca si tija de sa. Daca nu abordezi terenuri prea dificile, o anvelopa cu balon mare dar fara crampoane este rapida si confortabila. Schwalbe are modelele Big Apple si Moto X. Fundul vostru va va multumi . Edited by spooky51, 15 October 2020 - 11:43. |
#2
Posted 15 October 2020 - 11:42
pentru biciclit există îmbrăcăminte adecvată de genul ăsta
[ https://li0.rightinthebox.com/images/1500x1500/201911/eaccnd1572863943088.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 15 October 2020 - 11:45
Flat, on 15 octombrie 2020 - 11:42, said:
pentru biciclit există îmbrăcăminte adecvată de genul ăsta [ https://li0.rightinthebox.com/images/1500x1500/201911/eaccnd1572863943088.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by spooky51, 15 October 2020 - 11:47. |
#4
Posted 15 October 2020 - 11:57
- Ceva de genul acesta am eu de zeci de ani (versiunea cu burete), niciodată nu m-a durut fundul, chiar și cu balon de 1.75, doar amorțeau degetele pe ghidon la drum lung:
[ https://bellabike.ro/wp-content/uploads/2016/11/products-sa-selle-monte-grappa-gel-arcuri-negru.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] E grea dar merită. Edited by silverflower, 15 October 2020 - 11:58. |
#5
Posted 15 October 2020 - 12:02
Am incercat si astfel de sei late si cu arc, marca Selle Royale. Ele sunt potrivite pentru un City Bike pe care stai drept si nu faci ture lungi, insa in cazul meu pe MTB s-au dovedit la fel de inconfortabile datorita frecarii, in orice pozitie le-as monta. Avantajul tijei cu suspensie este tocmai faptul ca poti folosi saua preferata. La sfarsitul unei ture de 80-100 km, cu tijele cu suspensie si anvelopele cu balon mare nu am nici un disconfort serios si castig la medie datorita faptului ca pot trece peste crapaturile din sosea fara sa fiu nevoit sa reduc prea mult viteza..
Edited by spooky51, 15 October 2020 - 12:06. |
#6
Posted 15 October 2020 - 12:10
Solutia pentru confort pe saua bicicletei nu e tija cu amortizor sau balonul anvelopei.
Trebuie in primul rand sa ai o sa potrivita cu conformatia oaselor (latimea seii sa permita sprijinul). https://www.veloteca...-bicicleta.html Apoi trebuie, cu rabdare, sa-i reglezi inaltimea si pozitia https://freerider.ro...bicicleta-28800 Succes! |
#7
Posted 15 October 2020 - 12:13
La fiecare inceput de sezon, dupa prima iesire apar durerile, la a doua cursa mai durerile sunt mai usoare, dupa a treia deja nu mai sunt probleme. Se bataroreste locul .
Nu am agreat niciodata seile cu arcuri, amortizoare bureti si alte chestii de-astea, mai ales daca sunt prea late la curse lungi incomodeaza intre picioare. Saua mea arata cam asa Attached Files |
#8
Posted 15 October 2020 - 12:37
Tija de sa cu amortizor nu se compara nici cu bike-fittingul si nici cu seile cu arcuri sau gel. Poti folosi saua preferata, atat de ingusta cat doresti si fara sa ai nevoie de mult padding. Bike-fittingul nu te scuteste sa incasezi "suturile" trase de crapaturile din asfaltul prost, care se poate intinde pe kilometrii intregi.
Pentru mine tija de amortizor a insemnat rezolvarea problemelor. Nu mai am nevoie de acomodari dureroase cu saua, iar pentru plimbari scurte de 25-30 km nici macar nu mai am nevoie sa folosesc echipament tehnic. Sunt oameni care prefera sa se obisnuiasca cu durerea, insa nu fac parte dintre acestia. Prefer sa pedalez din placere si pana acum nu am gasit nici un inconvenient tijei cu suspensie si anvelopelor cu balon mai mare, in conditiile in care terenul pe care merg il constituie doar asfatul si offroadul usor, genul trekkingului. Sincer, nu am vazut pana acum nici un dezavantaj, doar avantaje. Am observat ca foarte multi ciclisti sunt conservatori cand vine vorba de echipament, din fericire nu ma numar printre ei si sunt deschis la orice idee care mi-ar imbunatati confortul. Edited by spooky51, 15 October 2020 - 12:42. |
#9
Posted 15 October 2020 - 12:42
spooky51, on 15 octombrie 2020 - 12:37, said:
Tija de sa cu amortizor nu se compara nici cu bike-fittingul si nici cu seile cu arcuri sau gel. Poti folosi saua preferata, atat de ingusta cat doresti si fara sa ai nevoie de mult padding. Bike-fittingul nu te scuteste sa incasezi "suturile" trase de crapaturile din asfaltul prost, care se poate intinde pe kilometrii intregi. Pentru mine tija de amortizor a insemnat rezolvarea problemelor. Nu mai am nevoie de acomodari dureroase cu saua, iar pentru plimbari scurte de 25-30 km nici macar nu mai am nevoie sa folosesc echipament tehnic. Sunt oameni care prefera sa se obisnuiasca cu durerea, insa nu fac parte dintre acestia. Prefer sa pedalez din placere si pana acum nu am gasit nici un inconvenient tijei cu suspensie si anvelopelor cu balon mai mare, in conditiile in care terenul pe care merg il constituie doar asfatul si offroadul usor, genul trekkingului. Sincer, nu am vazut pana acum nici un dezavantaj, doar avantaje. Am observat ca foarte multi ciclisti sunt conservatori cand vine vorba de echipament, din fericire nu ma numar printre ei si sunt deschis la orice idee mi-ar imbunatati confortul. Ai un link de la o astfel de tija cu amortizor, m-ar interesa sa vad despre ce este vorba. Si eu am uneori probleme cu durerile la drum de 60km in sus. |
#10
Posted 15 October 2020 - 12:43
@ spooky
De curiozitate, cam ce greutate are bicla ta? |
|
#11
Posted 15 October 2020 - 13:08
sergiuop, on 15 octombrie 2020 - 12:43, said:
@ spooky De curiozitate, cam ce greutate are bicla ta? [ https://www.kerobike.ro/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/99fdb716186e7274e10ac50061b0b4dd/2/2/2222051810.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://canecreek.com/wp-content/uploads/2017/12/Thudbuster-Long-Travel_wide_white.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eu le-am luat second-hand de pe olx si dirtbike insa se pot gasi si noi, in functie de cat e dispus fiecare sa cheltuiasca. Initial am luat de aici doua tije RFR telescopice, s-au dovedit foarte bune. https://www.marosbik...ret/descendent/ https://www.playbike...51:291&pagina=1 In legatura cu penele de cauciuc, 4 anvelope, o tura pe coasta pe la Ezerets-Krapets-Durankulak, am descoperit spinii de-abia in fata hotelului, in Mangalia. I-am lasat acolo, iar in dimineata urmatoare aveam o singura anvelope desumflata, careia i-am facut presiune cu pompa de mana si apoi am plecat la plimbare inca vreo 30-35 km, apoi am urcat bicicletele pe suport si am plecat acasa. A doua zi in garaj am gasit rotile umflate. La extractie am gasit multi spini, unii mai mici nu au patruns, insa am avut cel putin 5 gauri in fiecare camera, sarea lichiul ca o fantana arteziana. Am rotit anvelopele pana nu a mai sarit lichid, apoi am plecat cu ele la drum. Dupa doua saptamani, inca sunt ok . Edited by spooky51, 15 October 2020 - 13:00. |
#12
Posted 15 October 2020 - 13:17
Este o mica problema cu tijele cu amortizor (cu toate): iti schimba in mod dinamic pozitia fata de pedale si in felul asta eficienta de transfer energetic nu poate fi optima. Mie imi ia cateva ture ca sa ajung sa reglez optim seaua fata de pedale , o suspensie pe sa mi-ar arunca toate eforturile astea la cos (am testat asa ceva in trecut si pana la urma am dat banii pe un full suspension).
Acum prefer bicicletele rigide pentru tipul de ciclism pe care il practic. Seaua se alege ingusta si semi-rigida, cu forma fiziologica astfel incat oasele fundului sa stea pe cei 2 lobi din spate. Daca iti sprijini greutatea corpului in tesuturile moi vei avea mereu dureri de fund. Edited by ro_explorer, 15 October 2020 - 13:20. |
#13
Posted 15 October 2020 - 13:24
@spooky51
Incearca sa folosesti echipament de ciclism (pantaloni cu bazon) direct pe corp, fara lenjerie. Lenjeria fiind de obicei din bumbac retine transpiratia, apare frecrare, apar probleme. Fa o tura cu si fara lenjerie si vei vedea diferenta. Saua nu trebuie sa fie cu mult gel, pur si simplu trebuie sa fie adecvata conformatiei tale. Uneori o sa mai dura dar care se muleaza ok pe oasele posesorului e mult mai confortabila decat una cu gel. MTB -> go tubeless. Edited by don_King, 15 October 2020 - 13:25. |
#14
Posted 15 October 2020 - 13:28
Eram 101% sigur ca spooky51 a deschis topicul
Nu stiu cum e cu MTB, asa ca nu comentez. Ce stiu este ca, la cursiera, cu cat esti mai greu, cu atat e mai dificil sa gasesti o sa confortabila. |
#15
Posted 15 October 2020 - 13:41
Deschide threadul cel care stie cel mai putin despre treaba .... auzi tija cu amortizor si anvelope groase.
E bine ca iti place chestia ce ti-ai construit-o spooky, dar lasa sfaturile ca poate te crede cineva. Sau ma rog, daca sunteti paraleli cu ciclismul si vreti "solutii" taranesti, urmati sfatul initiatorului. Pt sfat informat vedeti ce zice userul crocko.dilul mai sus. Desi aici e MULT de spus, trebuie sa aveti idee de distanta dintre oasele sezutului, ce curbura a seii e ok pt voi si disciplina practicata, sa incercati multiple pozitii de inclinatie si aducerea seii fata/ spate... e pe incercate din experienta mea. |
|
#16
Posted 15 October 2020 - 14:08
don_King, on 15 octombrie 2020 - 13:24, said:
@spooky51 Incearca sa folosesti echipament de ciclism (pantaloni cu bazon) direct pe corp, fara lenjerie. Lenjeria fiind de obicei din bumbac retine transpiratia, apare frecrare, apar probleme. Fa o tura cu si fara lenjerie si vei vedea diferenta. sirgoofy, on 15 octombrie 2020 - 13:41, said:
E bine ca iti place chestia ce ti-ai construit-o spooky, dar lasa sfaturile ca poate te crede cineva. Sau ma rog, daca sunteti paraleli cu ciclismul si vreti "solutii" taranesti, urmati sfatul initiatorului. Aceasta solutie cu tija cu suspensie, "taraneasca" asa cum o numesti tu, mi-a fost recomandata prima oara de o persoana speciala in lumea ciclismului, iar fraza ta cam jigneste memoria ei, este posibil sa stii despre cine este vorba, facea in special randonneuring. |
#17
Posted 15 October 2020 - 14:17
..incepe deja sa se transforme in "Ba, a mea e mai mare".
Daca spooky51 e fericit cu solutia gasita, dupa 10 ani de pedalat, atunci e foarte bine. Pentru el. Daca altii sunt OK cu orice alta solutie, iarasi e foarte bine. Pentru ei. Dar nu are noima sa ii zici omului "nu e bine", daca pentru el si curul lui e deja bine. Edited by Taxon, 15 October 2020 - 14:17. |
#18
Posted 15 October 2020 - 14:30
Mersul pe bicicleta nu trebuie sa fie dureros deloc.
Pe langa sa si panatloni cu bazon, mai e si geometria bicicletei si marimea ei. Un bike fitting computerizat e recomandat, daca totusi mergi destul de mult cu bicicleta. Apoi o 'sa' se cumpara masurata pentru oasele tale, nu cat mai groasa. Pentru ture de peste 3 ore pe bicicleta nu se recomanda mers in chiloti si blugi. O 'sa' "desenata" pentru tine si niste pantaloni cu bazon premium, pot costa impreuna mult peste o tzoagla entry level de la decathlon! Insa cu astea 2 si cu bike fitting, mergi lejer 6-7 ore pe bicicleta fara probleme! Tu alegi unde investesti, cat investesti. O comparatie mai exagerata daca-mi permiti: la masina de ce nu pui un scaun taburet la sofer, ce nu tot scaun e? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users