Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare incarcator auto Iphone

Pentru cei care locuiesc in bloc ...

Taiere ramuri "neroditoare...

Business/afacere cu utilaje
 Genetica vs educatia vs cultura

Asus ROG - Probleme mari wi-fi

Recomandare Apartament

reparatie zgarietura bara spate
 Lipire XPS de hidroizolație ...

Detectare dispozitiv de ascultare...

suport/cutie fixare SSD in locul ...

Popcorn stradal
 De ce ard asa de violent masinile...

Sfat achizitie bicicleta MTB

Imi tot apare ipconfig

Degresant auto eficient
 

Scuter - Yamaha XMAX Tech MAX 2020

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011
Buna,

Doresc prin intermediul vostru sa ma lamuresc in privinta unor aspecte legate de achizitia si condusul unui scuter.. Sunt aspecte pe care nu le cunosc si sper sa ma puteti lamuri..
1. Intai de toate.. cum vi se pare brand-ul si modelul acesta in 2020? E echilibrat pretul cu ceea ce ofera?
2. Am inteles ca pana in 125cc permisul categoria B este suficient. Dar 125cc sunt suficienti? Si aici includ urcat si pante si alt gen de provocari. Nu am condus deci nu am o parere primara. Desigur..se ia in calcul persoana cumpatata si cu capul pe umeri. Cei de la yamaha spun ca modelele 2020 sunt sportive si m-am gandit ca vin si cu un grad de putere datorita acestui aspect.
- Utilizare : urban si scurte plimbari..pana in 100km distanta de casa.
3. Ce alte aspecte trebuie luate in calcul de un incepator la achizitia unui astfel de scuter? Presupun ca, cu condusul te vei obisnui destul de repede.
4. In ce consta programul rabla la ora actuala pt asa ceva?
5. Odata ce detii permis categ B, examenul pt A include din nou si partea teoretica?
Va las mai jos un link cu produsul si pretul aferent.
Multumiri
https://dealer.moto2...x-125-tech-max/

Edited by cammelia08, 28 July 2020 - 20:58.


#2
melcmiop

melcmiop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 29.08.2006
Eu stiu ca e propunere legislativa sa conduci cu cat B pana in 125cc. Nu s-a votat inca. Faci scoala pentru A si dai sala pentru A.Si traseul.

Edited by melcmiop, 28 July 2020 - 21:09.


#3
bezdek

bezdek

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 04.07.2010
Ptr. 125 cc trebuie permis categoria A1 sau A.Cu categoria B sau AM se conduc scutere până la 49 cc.

#4
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

View Postcammelia08, on 28 iulie 2020 - 20:57, said:

5. Odata ce detii permis categ B, examenul pt A include din nou si partea teoretica?
Desigur. Sunt si unele intrebari diferite.

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Examenul presupune si partea teoretica. Si este foarte bine pt ca exista soferi care, la fel ca tine, nu au habar de legislatie si aparent nici nu inteleg mare lucru cand o citesc.
Ex: punctul 2.

Legat de model, cel de 300cmc nu e cu mult mai scump.
125cmc nu prea are sens daca ai peste 18 ani. Pretul e apropiat de cele de ~250.

Edited by underb, 28 July 2020 - 22:02.


#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,715
  • Înscris: 08.10.2015
Faci scoala de moto, dai examen pentru cat A si iei un xmax 300. E un scooter aproape perfect, iar yamaha e un nume greu in domeniu. Daca totuși n-ai chef/timp de examen va trebui sa te limitezi la un 50cc, fiindca deocamdată nu poti concude legal un 125cc cu cat B.

#7
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011

Quote

Si este foarte bine pt ca exista soferi care, la fel ca tine, nu au habar de legislatie si aparent nici nu inteleg mare lucru cand o citesc
unul ca tine se incadreaza perfect.. tinand cont ca n-ai inteles nici ce am scris in primul post.


Quote

Faci scoala de moto, dai examen pentru cat A si iei un xmax 300. E un scooter aproape perfect, iar yamaha e un nume greu in domeniu
Asa m-am gandit ca ar fi mai bine si de viitor.. dar 300'le nu e cam mult pt incepator? sau cumpatarea proprie trece orice primejdie..

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,715
  • Înscris: 08.10.2015
Nu e chiar asa mult, nu-ti imagina ca e un "supermoto". Partea buna la un 300 vs 125 e ca ai o oarecare rezerva de putere care te poate scoate usor dintr-o situatie periculoasa.

Daca nu esti genul care-ti doresti sa depasesti tot ce misca si sa fii primul la semafor, atunci n-ar trebui sa-ti faci griji. Avantajul la 125cc este ca in tarile civilizate le poti conduce cu cat B dupa ce ai facut un curs.

#9
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011
Un curs optional presupun cu un instructor.. intotdeauna mi s-a parut destul de dificil cu schimbatul vitezelor la motociclete (cum se desfasoara de fapt?)..scuterele astea sunt automate dar in ideea ca pe viitor voi ajunge la permis cat A.. poate voi adopta si o alta solutie pe 2 roti.
Da, este bine sa fie in plus decat sa ii simti lipsa..ca si la masina.

Edited by cammelia08, 31 July 2020 - 21:14.


#10
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,715
  • Înscris: 08.10.2015
E relativ simplu cu schimbatul vitezelor, doar trebuie sa te obișnuiești un pic. Ambreiajul e la mana stanga, iar vitezele le schimbi cu piciorul stang. Vitezele sunt ceva de genul: 1a in jos (de la pozitia de neutru), apoi 2,3,4,5,6 le schimbi secvențial in sus (bagi piciorul sub pedala si ridici).

Schepsisul e ca trebuie ori să-ți arate pe bord in ce treapta esti, ori sa tii minte, fiindcă altfel n-ai cum sa stii (decat dupa ce ajungi sa cunosti oarecum motocicleta), iar atat in sus cat si in jos trebuie sa treci prin toate treptele de viteza. De exemplu la mașină cand faci un viraj, sa intrii pe o stada la dreapta, pornesti din tr4 si poti da direct tr2. Ei, aici trebuie sa treci prin 3 si apoi 2.

Dar na, la scuter e doar twist and go. Tragi de gaz si ai plecat. N-ai pedale, franele sunt ambele pe ghidon, cam ca la bicicletă.

#11
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011
Si in epoca moderna.. motocicleta noua nu vine la randul ei cu automata? sau probabil odata cu trecerea la electric se va intampla si asta? ma rog.. sunt si avantaje cu schimbatul manual mai ales la motocicleta unde e nevoie de demaraj dar.. suntem si-n 2020.
E interesant insa cu schimbatul..dar cum ramai pe neutru de pe 4 spre exemplu? poti? sau trebuie sa cobori pana la 2 si de la acolo la 1 si apoi neutru? as fi chiar curioasa sa vad live, caut putin si pe youtube.
La masina mai conteaza si cat de repede lasi ambreiajul..sau calci acceleratia.. e cam la fel presupun.

Edited by cammelia08, 01 August 2020 - 13:24.


#12
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,715
  • Înscris: 08.10.2015
Exista vreo cateva automate, dar nu pare sa fie inca un trend. Poate cand or aparea electicele.

Neutrul e intre 1 si 2, deci din 4 daca te  opresti trebuie sa dai in jos de 3 ori. Pozitia de neutru este semnalizată mereu in bord printr-un indicator.

Cu ambreiajul daca nu ai grija poti fie sa opresti motorul sau sa te ridice un pic de față.

#13
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011
Deci..daca de la 80-90 km/h fiind in treapta a 4'a.. trebuie sa pui frana serioasa (ti-a trecut o pisica/caine prin fata) cum procedezi in modul cel mai sigur cu putinta?
Cum imi inchipui eu ca si necunoscatoare : apesi ambreiaj.. apesi frana de picior (cea de la maneta/fata am inteles ca e prea puternica) .. dar o fi suficienta si odata oprit incepi sa scazi treptele pana sub 2. Asta mi se pare calea cea mai scurta.. nu stiu cum te sincronizezi in astfel de scenariu sa franezi si cu fata si cu spatele (ca sunt cam multe comenzi sa apesi 2 manete si o pedala de frana..si apoi cealalta pt descrestere viteze)..dar eficient si sigur!

Edited by cammelia08, 01 August 2020 - 21:37.


#14
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,715
  • Înscris: 08.10.2015
Cel mai bine incerci sa te uiti un pic pe YouTube. La viteze mari franezi si cu fata si cu spatele, apoi tragi ambreiajul inainte sa se oprească motorul. Motoarele cat de cat moderne au ABS, astfel incat nu mai e asa mare riscul de a bloca in special roata față.

Ca sa te repui in mișcare, dai de schimbator in jos pana ajungi in tr1. Cand ai ajuns in 1, nu mai poti sa dai in jos. E doar vorba de obișnuință. Asa poti sa gasesti si pozitia de neutru cand nubesti foarte bine familiarizat: dai in jos pana ajungi in tr1, apoi ridici usor si esti in N. Oricum sunt cu siguranță sute de tutoriale pe net, dar in mare cam asta e.

#15
wolfmanro

wolfmanro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,517
  • Înscris: 04.02.2012

View Postcammelia08, on 01 august 2020 - 21:36, said:

Deci..daca de la 80-90 km/h fiind in treapta a 4'a.. trebuie sa pui frana serioasa (ti-a trecut o pisica/caine prin fata) cum procedezi in modul cel mai sigur cu putinta?
Cum imi inchipui eu ca si necunoscatoare : apesi ambreiaj.. apesi frana de picior (cea de la maneta/fata am inteles ca e prea puternica) .. dar o fi suficienta si odata oprit incepi sa scazi treptele pana sub 2. Asta mi se pare calea cea mai scurta.. nu stiu cum te sincronizezi in astfel de scenariu sa franezi si cu fata si cu spatele (ca sunt cam multe comenzi sa apesi 2 manete si o pedala de frana..si apoi cealalta pt descrestere viteze)..dar eficient si sigur!

Ba e cat se poate de usor si mult mai natural decat la auto. Eu franez combinat fata+spate (imi permite vaca sa fac asta, pe o moto sport frana spate n-ar fi atat de eficienta - dar nici degeaba) si in acelasi timp retrogradez treptele de viteza. E foarte important sa coordonezi toate astea, altfel te vei trezi in situatia in care nu mai ai loc sa termini franarea si nici nu esti in treapta corespunzatoare de viteza pentru o evadare rapida din zona de pericol imediat.

Dar cel mai bine e sa te duci la o scoala buna si sa bagi la cap ce iti spun instructorii. Motociclismul nu se invata de pe forum. Nu ala din care sa iesi viu, cel putin.

Edited by wolfmanro, 03 August 2020 - 21:15.


#16
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 31.07.2011
Nu am pretentia sa invat de pe forum ci doar discutam deschis niste principii.. ca eu ca si om necunoscator sunt curioasa, sper ca nu e interzis.
Evident ca scoala e obligatorie + fire temperata o buna perioada dupa.

Natural ori ba, comparativ cu masina.. pana la urma sensibilitatea la moto e la maini pe cand la masina e la picioare.. cred ca tine de individ particularitatea asta si..da , sunt soferi care nu sunt capabili nici dupa ani sa circule smooth cu o masina.

#17
wolfmanro

wolfmanro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,517
  • Înscris: 04.02.2012
Motocicleta se conduce activ, cu toate membrele si cu intregul corp.

Incearca sa iti scoti teoriile predefinite din cap atunci cand te urci pe 2 roti motorizate. Aici ori simti vehiculul si il stapanesti, ori faci buba rau.

Edited by wolfmanro, 04 August 2020 - 09:52.


#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postcammelia08, on 30 iulie 2020 - 20:41, said:


unul ca tine se incadreaza perfect.. tinand cont ca n-ai inteles nici ce am scris in primul post.

Ce ai scris? In afara de a arata ca habar nu ai de legislatie si, daca ai citit-o (avand totusi internet), nu ai inteles nimic din ea din moment ce ai pus intrebarile alea.

Mai bine iti insusesti critica. Lasa facutul din vorbe ca nu tine nici cu mine si, mai ales, nici cand esti pe 2 roti.
Daca n-ai chef de invatat, nu e de tine ce vrei sa faci.

Si aparent nu prea ai chef de invatat la felul in care iti dai ochii peste cap cand auzi de ambreiaj in 2020.

Edited by underb, 04 August 2020 - 20:29.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate