Despre filtrele auto - pareri, recomandari, interval de schimb
#1
Posted 12 April 2020 - 13:57
Pornesc acest topic, pentru ca nu am gasit unul dedicat. De cele mai multe ori, despre filtre se aduce discutia tangential pe alte topicuri desi, in opinia mea, filtrele pe care le folosim au cam acceasi importanta cu uleiul sau combustibilul.
Personal, la inceput am folosit numai originale din reprezentanta. Apoi, cand au inceput sa se nesimteasca grav cu preturile, m-am dus eu cu filtre Hyundai genuine parts sau Mobis. Cand s-au nesimtit si aia de le vindeau pe astea, am mers exclusiv pe Mahle/Knecht. De vreo 2 ani, pun ce gasesc la oferta: original/Mobis/Mahle/Knecht la ulei si motorina si le tin un schimba de ulei (maximum 14000 - 15000 km); Mahle/Knecht/Bosch/Hengst la aer si polen, dar pe astea le schimb la jumatatea intervalului de revizie (7000 - 7500 km) sau chiar mai devreme. Cel putin la Hyundai, filtrele Hyundai Genuine Parts si Mobis sunt facute de Mahle. Voi ce filtre folositi? Pe care le recomandati? Cat le tineti pe masina? Rog moderatorii sa stearga topicul daca mai exista unul dedicat si nu l-am gasit la cautare. Merci! |
#2
Posted 12 April 2020 - 14:08
#3
Posted 12 April 2020 - 14:09
Marci/recomandari nu am.La schimbul de ulei le schimb pe toate.Toate. Hyu , I40, 2016.
|
#4
Posted 12 April 2020 - 14:12
Eu m-am cam cantonat la Mann sau Champion, la toate cele.
C-or fi bune,rele.. gura lumii sloboda, eu nu am a ma plinge pina acum. Si fac reviziile cu sfintenie la termen sau mai devreme. Edited by Taxon, 12 April 2020 - 14:13. |
#5
Posted 12 April 2020 - 14:18
[ https://cdn.autodoc.de/thumb?id=962510&m=0&n=0&lng=ro&ccf=94077774 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Filtru de polen pun numai de la MANN... [ https://cdn.autodoc.de/thumb?id=963573&m=0&n=0&lng=ro&ccf=94077774 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] cel de ulei tot de la ei, [ https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=961366&m=0&n=0&lng=ro&ccf=94077774 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] iar filtrul de aer la fel.... Edited by xmanyacs77, 12 April 2020 - 14:23. |
#6
Posted 12 April 2020 - 14:26
waterman, on 12 aprilie 2020 - 14:08, said:
Atunci ce mai e de vorbit ? 90 % pun ce e mai ieftin, ce rost mai are discuția. Eu pun ce zice frate-meu că la el la service o duc. MikeSpike, on 12 aprilie 2020 - 14:09, said:
Marci/recomandari nu am.La schimbul de ulei le schimb pe toate.Toate. Hyu , I40, 2016. Taxon, on 12 aprilie 2020 - 14:12, said:
Eu m-am cam cantonat la Mann sau Champion, la toate cele. C-or fi bune,rele.. gura lumii sloboda, eu nu am a ma plinge pina acum. Si fac reviziile cu sfintenie la termen sau mai devreme. Edited by officer_nats, 12 April 2020 - 14:27. |
#7
Posted 12 April 2020 - 14:32
nu e cine stie ce inginerie in filtrele astea, stai linistit.
|
#8
Posted 12 April 2020 - 14:33
eu pun ce trimit de la magazin, daca posesorul masinii nu are o preferinta anume
s-a intamplat sa prind preturi mai bune la marca cateodata |
#9
Posted 12 April 2020 - 14:41
Pai, din cate inteleg, tu esti mecanicul si ti se rupe. Dar eu sunt clientul.
|
#10
Posted 12 April 2020 - 14:57
slai, on 12 aprilie 2020 - 14:32, said:
nu e cine stie ce inginerie in filtrele astea, stai linistit. |
|
#11
Posted 12 April 2020 - 15:36
F buna ideea topicului , toti avem de invatat, daca vrem, chiar sunt curios sa mai aflu niste info
Eu am prins doar niste idei generale, gen: La filtru aer motor, pun de-alea la care garnitura de pe margine pare sa devina umeda la caldura, ceea ce probabil capteaza praful care vrea sa treaca pe langa. Alea pe care le-am gasit eu au garnitura portocalie: Mann si Fiaam Cooper, or mai fi si altele https://images.app.g...KrLZiNpcmqFAvy5 https://www.ebay.co.uk/p/248844312 La filtre de ulei, pun din alea cu material plisat in ambele directii (in Z sau "chevron"), pt ca au teoretic suprafata de filtrare mai mare; sunt brevetate de grupul italian Sogefi, care include Purflux, Cooper-Fiaam si Fram Probabil stiti deja cum arata: https://garagewire.c...efi-oil-filter/ La cele cu capsula de metal conteaza si presiunile de deschidere a supapei anti retur si supapei de by pass, dar prea putine info accesibile on line. Mann de ex publica: https://catalog.mann... Filter/W 610~3 Dar nu gasesc cifrele prod masinii, deci nu pot corela. Oricum nu am avut probleme nici cu Mann nici cu Purflux, doar cu un filtru no name, motorul a fost zgomotos imediat dupa schimb.( Cum nu stiam mare lucru pe vremea aia, l-am tinut 7000km. Ulterior am gasit oleaca de pilitura pe fundul baii de ulei.) Cam atat am aflat eu. Edited by zveroboi78, 12 April 2020 - 15:48. |
#12
Posted 12 April 2020 - 15:55
LE: la filtrele de ulei in capsula de metal, cu valva anti retur si supapa by pass, perfectionistii ar putea opta pt filtre OE (Original Equipement), la alea presiunile de deschidere ar fi conforme si exacte cu specificatiilor celor care-au facut motoru...in lipsa de informatii publice.
Edited by zveroboi78, 12 April 2020 - 15:59. |
#13
Posted 12 April 2020 - 15:58
officer_nats, on 12 aprilie 2020 - 14:57, said:
Zici tu? Conform manualului, eu ar trebui sa tin un filtru de aer 60000 km sau 2 ani. Bun, sa spunem ca in Romania sunt conditii speciale de trafic, deci termenele se reduc la 30000 km sau un an. Deci tu zici ca poti tine orice filtru de aer 30000 km? Pai al meu la 7500 - 8000 km e negru, negru si plin de zoaie. Zilele trecute am schimbat filtrul de polen dupa 5500 km si nici 5 luni de la schimb, pentru ca era de-a dreptul negru si imbacsit de tarana, nu de praf. Despre ce vorbim aici? |
#14
Posted 12 April 2020 - 16:05
zveroboi78, on 12 aprilie 2020 - 15:36, said:
F buna ideea topicului , toti avem de invatat, daca vrem, chiar sunt curios sa mai aflu niste info Eu am prins doar niste idei generale, gen: La filtru aer motor, pun de-alea la care garnitura de pe margine pare sa devina umeda la caldura, ceea ce probabil capteaza praful care vrea sa treaca pe langa. Alea pe care le-am gasit eu au garnitura portocalie: Mann si Fiaam Cooper, or mai fi si altele https://images.app.g...KrLZiNpcmqFAvy5 https://www.ebay.co.uk/p/248844312 Daca ai putea sa dezvolti, chiar ti-as fi recunoscator. slai, on 12 aprilie 2020 - 15:58, said:
si ai senzatia ca unul original dizolva praful si unul ieftin se umple de praf? in 5000 de km si cel care costa 100 lei, si ala de 10 lei, la fel de mult praf or sa aiba. |
#15
Posted 12 April 2020 - 16:16
Nici eu n-am gasit info oficiale despre "garnitura umeda", altfel as argumenta bucuros cu niste link-uri, ca asa-mi place.
E doar un aspect constatat practic, punand mana pe diverse filtre folosite in ultimul 10 ani, pe vreo 3-4 masini. Garniturile alea portocalii devin umede, uneori erau deja lipite de ambalajul de celofan cand le despachetam. Altele nu au garnitura de genu asta. Nu stiu ce material o fi, cine o fi inventat smecheria, dar mi se pare o idee buna. Nu gasesc nimic pe net. Scuze, dar e tot ce pot sa-ti dau ca info. E mai mult o constatare personala. slai, on 12 aprilie 2020 - 15:58, said:
in 5000 de km si cel care costa 100 lei, si ala de 10 lei, la fel de mult praf or sa aiba. Edited by zveroboi78, 12 April 2020 - 16:14. |
|
#16
Posted 12 April 2020 - 16:18
ce naiba e asa de greu de inteles, ca la un anumit numar de km, circulati in aceleasi conditii, indiferent ce filtru ai, va avea la fel de mult praf?
chiar m-am chinuit sa explic ca la gradinita, mai clar de atat nu cred ca se poate. |
#17
Posted 12 April 2020 - 16:22
Nu-i greu de inteles, dar nu toti sunt de-acord cu afirmatia.
Unele filtre pot capta mai mult praf decat altele. |
#18
Posted 12 April 2020 - 16:37
slai, on 12 aprilie 2020 - 16:18, said:
ce naiba e asa de greu de inteles, ca la un anumit numar de km, circulati in aceleasi conditii, indiferent ce filtru ai, va avea la fel de mult praf? chiar m-am chinuit sa explic ca la gradinita, mai clar de atat nu cred ca se poate. )) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users