Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Despre filtrele auto - pareri, recomandari, interval de schimb

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#19
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Eu merg mereu pe MANN, stau la tara intr-o zona fara praf, filtrul de aer il schimb la 15000 km, ala de polen pe la 20 de mii. Ala de ulei la 7-8000 km cand schimb uleiul.
Ar trebui sa merg pe Purflux, ala e de origine la a mea dar sunt toate cam la fel cand vorbeste de nume mai serioase.
Filtrul de carburant, la benzinara il schimb la 50.000 km si il pun OEM. Merg cu benzina premium de cand ma stiu.

#20
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,037
  • Înscris: 09.08.2009
Eu la 1.9 Tdi-ul meu, am mers pana acum pe filtre Mahle sa Mann, inlocuite la 10000 de km sau un an, dar de obicei 10000 de km ii fac in 10-11 luni. Ultima data am inlocuit doar filtrul de ulei si uleiul, cel de aer, motorina si polen nu le-am mai inlocuit. Din experienta datilor trecute, am constatat ca nu acumuleaza foarte multa mizerie in 10000 de km si pot fi inlocuite o data la doua revizii. Cel putin cel de motorina arata ca nou dupa 10000 de km, iar celelalte doua aveau doar putina negreala pe hartie.

#21
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Eu la filtre de aer, ulei, habitaclu pun ce găsesc la promoție, eventual vânez promoțiile pentru a plăti mai puțin. Pentru prima dată am prins o promoție la Mahle și prețul era foarte bun încât a devenit clar...Mahle are prețul umflat din cauza renumelui. Cumpăr doar de la distribuitorul local în care am încredere.
La motorină folosesc doar Delphi la recomandarea unui prieten expert în domeniul auto. Cu absolut toate filtrele încercate după 12-15000 km dimineața la rece aveam pornirea o idee mai lungă. După ce puneam filtru nou simptomul înceta. După ce tăiam filtrul, al meu este capsulat, nu găseam mizerie dar hârtia zici că era cerată. Am ascultat, am băgat Delphi, am trecut de mult de cei 15000 km și mașina dimineața pornește la sfert.
Asta e experiența mea, poate este utilă cuiva!

#22
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
https://forum.softpe...8#entry26179033

Asa arata filtrul meu de polen la 5500km / 5 luni. Si nu, nu a fost cu carbon activ.

Edited by officer_nats, 13 April 2020 - 16:03.


#23
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

 officer_nats, on 12 aprilie 2020 - 14:41, said:

Pai, din cate inteleg, tu esti mecanicul si ti se rupe. Dar eu sunt clientul.
ai inteles prost, mai citeste odata

in alta ordine de idei, nu am observat nici o diferenta intre a folosi filtre scumpe sau ieftine sau de marca si aftermarket

#24
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Eu a achizitionat niste filtre de la firma Bonmarc Impex din Cluj Napoca.

Nu am decat Logan, dar filtrele sunt la fel de importante (cred).
Anterior am cumparat de la Carbochim Buzau.
Astea de la Cluj au fost foarte ieftine, frumos ambalate, in pungi de plastic si in cutii de carton lucios, si cu aspect deosebit. Pe toate scrie Trimmer. Cred ca sunt produse de Romcarbon, dar nu mai tin minte si acum filtrele sunt in garaj la tara.

Pentru Logan 1,6 16v filtrul de aer a costat sub 12 lei bucata, filtrul de polen tot cam asa si filtrul de ulei sub 6 lei bucata. Poate fara TVA.

Edited by MiaJiro, 13 April 2020 - 16:42.


#25
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Asa, ca sa mai si radem:
Dupa 2 ani de cand am luat o masina SH (Astra H cu climatronic), am zis sa-i schimb si filtrul de polen (habitaclu). Pe celelalte le schimbasem de mult. Iata ce am scos din locasul respectiv (acces mai dificil)...mare "meserias" cel care l-a schimbat ultima oara, la fostul proprietar :)

Attached Files



#26
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Am luat filtru de clima Corteco, fiindca m-au sunat si mi-au zis ca nu aveau pe stoc Mann pe care-l comandasem. Am ramas impresionat de calitatea lui.
Este peste Mann mult. Si e doar cativa lei mai scump.
La Qashqai e foarte dificil accesul la filtru climatizare. Practic trebuie sa-l comprimi,sa-l bagi inauntru si sa speri ca revine la forma initiala. Corteco nu mi-a lasat impresia ca nu ar reveni.

De ce or fi facut gaura prin care bagi filtrul mai mica decat filtrul...numa Nissan stie. Dar banuiesc ca e o idee Renault :)

Edited by mariovrs, 24 April 2020 - 06:37.


#27
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
La 'masinile' mele, doua Dacii Logan din 2006 si 2007, am avut placerea sa perforez eu 'gauricile' pentru filtrele de polen.
Astfel, am facut o economie majora fata de cei care au dus Loganele la service. Adica m-a costat doar timp si 20 lei filtrul. Astia care au mers la service au platit sume intre 150 si 200 lei. In plus, am evitat ceea ce au patit unii dintre ei. Respectiv 'meseriasii' le-au facut o gauroaie in care filtrul joaca pur si simplu. Intra si iese ca-n unt, dar mai grav este ca pe langa filtru iese aer nefiltrat.

Deci cumva gasesc justificat ca gaura efectuata industrial, pe masini care vin din start dotate cu aceasta optiune sa fie astfel conceputa incat pe langa garnitura filtrului sa nu iasa aer. Si apoi, poate gaura e cum trebuie si e prea mare filtrul! Ca fie el Mann fie cu alta sigla, tot la Romcarbon sunt facute... Sau poate-n Ucraina sau Turcia.

#28
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Nu.. E cunoscuta problema la Qashqai si Kadjar. Am detinut fel de fel de marci, de la Alfa la Mercedes. Sistem de bagat filtrul de clima mai idiot n-am gasit decat la Mercedes ML. Sai vezi p-aia.. 3 filtre de clima avea. Si trebuia sa lucrezi la circ ca sa le introduci.

#29
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View Postmariovrs, on 24 aprilie 2020 - 06:36, said:

Am luat filtru de clima Corteco, fiindca m-au sunat si mi-au zis ca nu aveau pe stoc Mann pe care-l comandasem. Am ramas impresionat de calitatea lui.
Este peste Mann mult. Si e doar cativa lei mai scump.

de ce este peste mann, nu esti oare subiectiv? iar corteco are echivalentul lui mann frecious plus? nu cred, sunt ce mai avansati.

#30
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Nu ma refer la filtrare, ca nu am cum sa le deosebesc. Ci doar cum e construit. Ambele sunt cele albe simple. Diferenta mare intre ele la calitatea constructiei.
Plus ca la Qashqai, e o singura solutie sa le introduci in locas. Gaura prin care intra e de doua ori mai mica decat filtrul. Practic trebuie strans in doua si sa speri ca revine la loc inauntru.
Corteco e ca un arc fata de Mann, care daca il strangi de 2-3 ori, nu mai revine complet la forma initiala.

#31
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Eu am un Ford Fiesta 1.4tdci 2008 și tot testez diferite filtre. La fel ca si alții de pe aici, puneam ce gaseam la oferta.
Filtrul de motorină: original, mahle, mann, ufi - cred ca am sa raman la Mahle. Masina merge cel mai bine cu el.
F. Aer: original, mann, mahle - prefer mann pentru ca arata mai bine costruit decat cel original si este mai ieftin decat mahle.
F. Ulei: mahle, mann, purflux, jakoparts, ufi - momentan decid intre mann si jakoparts.
F. Polen: qwp, stocker, jc premium, original - aici mai am de testat si alte marci.

Pentru cei care afirma ca toate filtrele sunt la fel - nu sunt. Va expun cazul meu.
F. Combustibil - original - masina se ingatuia pe la 170km/h. raspundea mai tarziu la acceleratie implicit la plecarea de pe loc.
F. Aer - ieftin - masina trăgea mult mai bine, dar si consuma mai mult - dupa cateva sute de km am gasit debitmetrul murdar.
F. Ulei - becul de la presiunea de ulei se stinge mai tarziu cu cele ieftine.
F. Polen ieftin: nu aveam nici caldura, nici aer cum trebuie - filtrul era prea restrictiv.

Anul trecut am făcut aproape 30.000km și 4 revizii.

Edited by scrisit, 26 April 2020 - 09:08.


#32
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
După postarea lui @scrisit, experiența mea și a altora, filtrele cam trebuie testate dacă nu vrei să mergi pe original. La mine cu filtru de ulei Bosch mașina nu avea nici o greață, bec stins instant. Un prieten care a văzut că am folosit în câteva rânduri, atras și de prețul bun a pus și el Bosch la al său Opel. Efectiv îți lasă senzația că este incompatibil cu mașina, se stinge becul de ulei târziu și este râșniță secunde bune. Deci trebuie luate referințe doar de la posesorii aceluiași model de mașină.

#33
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Cred ca criteriul asta cu cat de repede se stinge becul de ulei la pornire nu prea e ok.

Filtrele au supapa de by-pass, care face ca uleiul sa nu mai treaca prin filtru la presiuni mari, tocmai ca sa nu lase motorul fara ulei cand e mai mare nevoie...

Deci uleiul nu trece prin filtru cand are presiune mare, adica:
- acceleratii puternice (RPM multe= presiune mare)
- filtru infundat cu mizerie
- pornire la rece (ulei rece= vascos = presiune mare)

Zice clar la (scrie la 1'17" )
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EId-SBOucBU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Poate la pornire la cald cu filtru nou sa aiba vreo relevanta cat de repede se stinge becul de ulei ; dar mult mai precis si mai simplu e cititul vascozitatii cinematice la 100°C in fisa uleiului, care cam asta masoara...cat de repede circula uleiul.
https://www.machiner...matic-viscosity

Edited by zveroboi78, 27 April 2020 - 15:53.


#34
marian.bazavan

marian.bazavan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,168
  • Înscris: 05.09.2007
Intamplare: cumparat pt revizie ulei Mobil1 5w30, filtre Mahle... Filtrele parca erau de acolo. Se potriveau la fix. Fata de cele care dotau masina cand am cumparato (purflux) erau nett superioare ca si calitate. Facut revizia. Dupa 2-3 sute de km constat ca masina nu prea accelereaza. Am zis ... am pus-o , m-am pacalit. Dar ma pune "aghiuta" sa ridic capota, sa pun lichd de spalat parbrizul, si sa vreu sa ma uit pe unde sunt turbinele. De curiozitate .... Ma uit si ma uit si cand privesc aquatorul, ce se vede langa parghia de actionat variabila .... un soricel mort si copt. Bloca parghia. L-am dat jos... forjat masina putin si .... gata merge ca unsa...la prima strigare un ulei bun si filtre de calitate ... masina merge mai bine, mai lin. Dar parerea o faci abia dupa 3-4000 de km.

#35
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Filtru aer Hengst dupa 7600 km (doar vreo 200 km facuti in Bucuresti):

Attached Files



#36
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Filtre de polen va recomand cu carbune activ. Mai restine un pic din mirosuri.

Eu cam tot ce am schimbat la toate masinile pe care le-am avut dealungul vremii au fost Mann. Nu m-a deranjat sa dau cu cativa lei in plus, dar macar sa stiu ca sunt bune.
Acum, fiecare dupa buget. Pana la urma poti cumpara si cel mai prost filtru de aer si il inspectezi vizual dupa un timp. Daca isi face treaba... atunci e bine.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate