Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Overselling sau overbooking - topic general

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Colegul Smiley spunea ca ti se va aranja de catre prima companie so zborul Madrid-New York.



On:

Cum se aleg oamenii carora li se va refuza imbarcarea? Daca voi fi printre primii la imbarcare  ma gandesc ca reduc riscul, nu? Sau daca imi cumpar "imbarcare prioritara"? Ori imi cumpar loc din momentul rezervarii? Sigur este un algoritm care alege pasagerii ce urmeaza sa fie refuzati.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 19:55.


#20
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,494
  • Înscris: 19.04.2009
Nu stiu cum e la low cost, dar la companiile de linie functioneaza asa:

Primul venit, primul servit.
Daca e overbooking si vin unii prea tarziu, sunt rerutati in alianta la aproximativ aceleasi ore (sub 2 ore diferenta in total pentru a se reduce riscurile de compansatie). Daca au status in alianta si sunt locuri libere la alte clase, pot fi pusi acolo.

#21
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,039
  • Înscris: 24.02.2006

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 19:35, said:

Vezi ca induci lumea in eroare. Ce destinatie finala?? Destinatia finala pt zborul lor era Madrid. PUNCT. Ce treaba au ei cu zborul Madrid-New York?? Era cumva zbor cu escala? NU.

Nicio companie nu va face ce spui tu. Compania o sa spuna ca iti aranjeaza doar zborul operat de ei, e treaba ta daca mai aveai inca 10 zboruri dupa, nu este problema lor. Ce, urmeaza sa imi spui ca BlueAir imi va plati si tot sejurul pierdut?? Hai sa fim seriosi.

pentru voi a simtit UE nevoia sa introduca definitii in regulamente Posted Image
din CE 261/2004:

Quote

Articolul 2 - Definiții
În înțelesul prezentului regulament:
(h) „destinație finală” înseamnă destinația de pe biletul prezentat la ghișeul de înregistrare a pasagerilor sau, în cazul zborurilor cu legătură directă, destinația ultimului zbor; nu se iau în considerare zborurile de legătură alternative disponibile, în cazul în care se respectă ora de sosire prevăzută inițial;
de aici: https://eur-lex.euro...ELEX:32004R0261

in exemplul tau ("zbor cu BlueAir Bucuresti-Madrid 13:30-15:45 apoi zbor cu Tarom Madrid-New York de la 17:00-23:00") e vorba de o legatura directa, deci destinatia finala este New York-ul. Daca BlueAir decide ca nu vrea sa te duca la Madrid, e obligata sa-ti asigure transportul cat mai rapid catre New York. daca reuseste sa te duca la New York cu o intarziere de cel mult 4 ore (fata de ora de pe sosirea de pe biletul cumparat initial), plateste doar 300E drept compensatie (altfel plateste 600E)

citeste si articolele 7, 8 si 9, acolo sunt mentionate despagubirile acordate in astfel de situatii.

Edited by _Smiley_, 12 January 2020 - 20:09.


#22
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_Smiley_, on 12 ianuarie 2020 - 20:06, said:

in exemplul tau ("zbor cu BlueAir Bucuresti-Madrid 13:30-15:45 apoi zbor cu Tarom Madrid-New York de la 17:00-23:00") e vorba de o legatura directa, deci destinatia finala este New York-ul.

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 19:35, said:

Vezi ca induci lumea in eroare. Ce destinatie finala?? Destinatia finala pt zborul lor era Madrid. PUNCT. Ce treaba au ei cu zborul Madrid-New York?? Era cumva zbor cu escala? NU.

Ai probleme de vedere? Posted Image Ti-a explicat si Lex. Ce te tot incapatanezi??

Sunt zboruri diferite, nu este zbor cu escala. Vrei sa iti desenam? NU este zbor Bucuresti - New York cu escala la Madrid. Hai ce naiba, te credeam mai istet.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 20:24.


#23
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,052
  • Înscris: 10.04.2006
In primul rand sunt 2 companii diferite.
Nu mai poate prima compania ca tu zbori cu a doua.
Nici macar nu stie de existenta ei.


ontopic: eu am patit in Spania la hoteluri de 2-3 ori pana acum sa primesc upgrade la camera/apartament din cauza overbookingului.
Deja mi se pare o regula nationala in Spania sa faca overbooking.
Ibiza/Barcelona

#24
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,243
  • Înscris: 15.01.2014

View Post_Smiley_, on 12 ianuarie 2020 - 20:06, said:

Articolul 2 - Definiții
În înțelesul prezentului regulament:
(h) „destinație finală” înseamnă destinația de pe biletul prezentat la ghișeul de înregistrare a pasagerilor sau, în cazul zborurilor cu legătură directă, destinația ultimului zbor; nu se iau în considerare zborurile de legătură alternative disponibile, în cazul în care se respectă ora de sosire prevăzută inițial;

E vorba de destinația finală de pe biletul de călătorie, în cazul în care reprezintă un segment (legătură directă) într-un zbor cu segmente multiple.
Dacă sunt bilete diferite, nu se mai pune problema de "legătură directă", pentru că cel mai probabil, sunt cumpărate la companii aeriene diferite (PNR separate, cum a spus Lex404).
Regulamentul menționat mai sus nu acoperă asemenea caz.

On-topic, companiile care fac overbooking au de obicei o soluție de back-up - alt zbor sau upgrade la business class. Doar în cel mai rău caz, se returnează banii pe bilet + penalizări.

Edited by pexCom, 13 January 2020 - 15:33.


#25
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 16:26, said:

Propun sa discutam aici despre overselling sau overbooking - metoda prin care companiile aeriene vand mai multe bilete decat numarul total de locuri din avion pentru a evita situatia cand avionul risca sa zboare aproape "gol"

N-are logica! Cum adică vinzi mai multe bilete decât locuri că să nu zboare avionul gol?
Daca ai 100 locuri și ai vândut 100 bilete, practic au încasat full, de ce sa mai vinzi in continuare? Daca unii căscați nu vin, oricum tu ai încasat banii.
Deci nu vad logica situației tale .
Și nu cred că și-ar permite așa ceva, ar atrage multa reclama negativă un astfel de caz .
Prietenii ăia ai tai cel mai probabil au ajuns prea târziu și așa s-au scuzat ei .
Oricum, situația asta bănuiesc că poate apare foarte rar și doar la low cost, mă îndoiesc că marile companii apelează la astfel de stratageme de precupeață devla piata, iar la low cost îți alegi și loc cu câteva zeci de lei. Doar n-o sa vândă același loc la mai multi, o astfel de companie ar merita desființată.

Edited by epetroiu, 14 January 2020 - 09:24.


#26
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,052
  • Înscris: 10.04.2006
Altul care se crede deștept și deține adevărul absolut
Dacă ai un procent x de oameni care anulează, nu mai bine vinzi 100+x‰ bilete?
Zbori tot cu același avion, dar primești mai mulți bani pentru cursa respectivă

#27
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostNenea Zap, on 14 ianuarie 2020 - 10:18, said:

Altul care se crede deștept și deține adevărul absolut
Dacă ai un procent x de oameni care anulează, nu mai bine vinzi 100+x‰ bilete?
Zbori tot cu același avion, dar primești mai mulți bani pentru cursa respectivă

Asta este, cum am spus, atitudine de precupeț de piata. Așa ar proceda în căruțaș care transporta cartofi intre sate, nu o companie aeriană serioasa. Adică da, e in interesul tau să îți maximiz zi profitul dar e inadmisibil să lași pe afara călători care au plătit. Poate dai peste un "nebun" care îți face o anti-reclama serioasa daca a plătit bilet și i-ai refuzat îmbarcarea , și astfel să ai de pierdut mai mult. Sa pierzi multi viitori clienți care vor evita sa mai zboare cu tine știind că îi poți lăsa pe afara cu bilet valid.
Problema anularilor nu e mai ușor de rezolvat prin politica de anulare? Pui acolo costuri mari sau interzici rambursarea .Decât așa , marlaneste?
N-ai de unde să știi exact câți oameni anuleaza, iar daca anulează din timp, îți vin alții în loc. Așa că cel mai simplu interzici anulările cu scurt timp înainte de zbor, adică nu le mai rambursezi.
Dar evident, eu vorbesc din punctul de vedere al clientului și tu probabil din cel al patronake roman pus pe căpătuială . Că altfel n-ai cum să aprobi și să fii de acord cu așa ceva.

Edited by epetroiu, 14 January 2020 - 10:47.


#28
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 16:26, said:

Au cumparat bilete online cu check-in in aeroport (check-in-ul nu era posibil online). Li s-a refuzat imbarcarea cand erau la poarta de imbarcare, exact inainte sa intre in avion.

ceva e ciudat
cu check-in facut si refuzat la imbarcare , nu se leaga

#29
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,052
  • Înscris: 10.04.2006
Da, sunt sigur că tuturor companiilor aeriene le crapă obrazul de rușine :(
La wizz cel puțin am auzit de asta de mai multe ori.
Ti se pare că îi pasă cuiva?
Va renunța cineva vreodată la wizz air doar pentru că fac din astea?
Nu.
E mai ieftin și banul dictează.
Si ei fac overbooking în continuare tot pentru că doar banul contează.

#30
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postpetre69, on 14 ianuarie 2020 - 10:47, said:



ceva e ciudat
cu check-in facut si refuzat la imbarcare , nu se leaga

Intreb si revin. Chech in-ul era posibil doar in aeroport.


#31
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostNenea Zap, on 14 ianuarie 2020 - 10:55, said:

Da, sunt sigur că tuturor companiilor aeriene le crapă obrazul de rușine :(
La wizz cel puțin am auzit de asta de mai multe ori.
Ti se pare că îi pasă cuiva?
Va renunța cineva vreodată la wizz air doar pentru că fac din astea?
Nu.
E mai ieftin și banul dictează.
Si ei fac overbooking în continuare tot pentru că doar banul contează.

Da, eu aș renunța , că sunt sute de companii și zeci de low costuri. La ce mă ajută că e mai ieftin când există riscul să mă lase pe dinafară?

Edited by epetroiu, 14 January 2020 - 14:03.


#32
rick23ro

rick23ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 01.08.2007
Nici eu n-am pățit niciodată, deși folosesc avionul de multe ori pe an, low cost plus companii de linie. Dar recent a pățit-o un prieten care mergea tocmai în Costa Rica cu turkish, i-a făcut upgrade gratuit la business class fără să fie ceva membru în vreo alianță.

Totuși nu înțeleg practica asta, eu am plătit acel loc în avion și e treaba mea dacă merg eu pe acel scaun sau merge echivalentul meu în aer.

Mie mi se pare înșelăciune, pt vânzarea unei mașini cu kilometraj mănărit ți se face dosar penal dar pt vânzarea unui loc inexistent doar plătește compania câteva sute de euro? Nu am studii juridice dar nu mi se pare prea legal. Compania știe clar că ți-a vândut un loc care nu există, e deja luat de altul, doar se bazează pe statistici că poate ăla nu se prezintă. Intenția e clară de înșelăciune!

#33
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,052
  • Înscris: 10.04.2006
Și așa învață unii cât de important e să ai bani mulți de avocați.
Ilegalitățile devin legale ;)

#34
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,243
  • Înscris: 15.01.2014
Da, nu e o practică corectă dar e foarte profitabilă pentru companiile aeriene.
E vorba de statistică, din punctul lor de vedere e mult mai profitabil să facă overbooking decât să respecte biletele cumpărate.

Statistic, 0.02 - 0.09% din pasageri pierd locul de zbor, deci un procent foarte mic.
http://www.rockinsur...on/?LMCL=ufszzE

Și nu se întâmplă doar la companiile aeriene. Se practică și la hoteluri, de exemplu.
Sau la ISP-uri, doar că impactul e mai mic.

#35
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
ideea e asa. ce preferi, pret mai mare cu 20-30 de euro la bilete sau riscul de 0,0001% sa fii tu ala dat jos?
e o balanta intre cost/benefits

#36
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,494
  • Înscris: 19.04.2009
Preț mai mare pentru restul beneficiilor.

Dar overbookingul se întâmplă și la companiile de linie. Azi la LH am about overbooking.

Au un algoritm după care calculează pe cine nu lasă să treacă. De ex clasa tarifară, dacă ești sau nu membru, etc.


Edited by Lex404, 22 January 2020 - 14:11.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate