Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...
 Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?
 Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok
 Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 

Overselling sau overbooking - topic general

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Propun sa discutam aici despre overselling sau overbooking - metoda prin care companiile aeriene vand mai multe bilete decat numarul total de locuri din avion pentru a evita situatia cand avionul risca sa zboare aproape "gol".

Am un caz al unor prieteni care au avut probleme cu Blue Air. Au cumparat bilete online cu check-in in aeroport (check-in-ul nu era posibil online). Li s-a refuzat imbarcarea cand erau la poarta de imbarcare, exact inainte sa intre in avion. Bine, si ei au stat linistiti si nu s-au inghesuit sa fie printre primi care intra in avion. Cat de legala este o astfel de practica si cum putem evita astfel de situatii? Am avut multe zboruri cu legaturi/escala, companii diferite. Daca ti se refuza imbarcarea unui zbor, iti strica tot planul. Se intampla des sa folosesti companii diferite. Daca pt zborul 1 compania iti gaseste alt zbor urmatoarele zile, pt zborul 2 nu te mai despagubeste nimeni. Ca sa nu zic ca poate mergi in vacanta, pierederea unui zbor iti da peste cap itinerariul, poate ai rezervari la hotel, tren, autocar etc.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 16:28.


#2
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,456
  • Înscris: 24.05.2010
Am zburat destul cu Ryanair...dar pana cum fara probleme de genul celor enumerate mai sus ;)

#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu de obicei imi fac planurile intr-o vacanta ceva in genul, in ziua x cazare acolo, in ziua b mi-am rezervat bilet la obiectivul cutare, etc. Daca patesc o chestie de genul, imi strica tot. Daca imi da bilet peste 2-3 zile, vacanta este compromisa.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 16:44.


#4
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,042
  • Înscris: 20.06.2009

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 16:26, said:

Propun sa discutam aici despre overselling sau overbooking - metoda prin care companiile aeriene vand mai multe bilete decat numarul total de locuri din avion pentru a evita situatia cand avionul risca sa zboare aproape "gol".(...)
Nu poți să spui că un avion va zbura „aproape gol”, cînd el are niște sute de locuri și overbooking-ul se referă doar la acele cîteva bilete vîndute peste capacitate! Adică tu crezi că la un airoplan de 180 de locuri se vor vinde suplimentar tot 180, ca nu cumva primii 180 să renunțe și/sau să ajungă la timp?
Da, s-a observat statistic că la un zbor nu se prezintă toți cei care au făcut rezervare. Evident, aceste statistici diferă în funcție de o mulțime de factori (rută, orar, anotimp, evenimente), dar în principiu se poate folosi un model pe care companiile îl aplică. Na, uneori iese socoteala, în sensul în care numărul celor cu overbooking e mai mic decît al celor ce nu s-au prezentat la poarta de îmbarcare, caz în care totul e în regulă și zborul se desfășoară fără probleme, dar alteori stuația e cam invers și e nevoie de negocieri sau trageri la sorți pentru a vedea cine rămîne și cine pleacă. Normal, cu tot programul dat peste cap și cu cheltuieli suplimentare pentru compania aeriană.
Dar fiindcă vorbim de statistică, e o procedură asumată și care se pare că dă „pe plus” din moment ce e aplicată în continuare. În tot ce ai scris tu mai sus poți cel mult să pui probema moralității, dar nimic altceva...

View Postferibalint, on 12 ianuarie 2020 - 16:39, said:

Am zburat destul cu Ryanair...dar pana cum fara probleme de genul celor enumerate mai sus Posted Image
S-a întîmplat și la ei de cîteva ori, inclusiv pe București - Timișoara. Pe rutele de vacanță (de vara) nici nu mai vorbesc, toate companiile o dau de gard...:)

#5
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,456
  • Înscris: 24.05.2010
Zbor cu ei tocmai pe aceasta rută și încă nu am auzit....
Probabil, sunt mai norocos :)

#6
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,882
  • Înscris: 22.04.2014
Dacă ar exista o autoritate care:
- fie să amendeze comapania in cauza
- fie să oblige la plata unei despăgubiri de 200% (adică 2 x pretul platit)

S-ar descuraja astfel de practici.

In fond, la fel ar putea proceda si transportatorii rutieri, organizatorii de evenimente, etc. Ei cu ce sunt mai prejos să zică: Domn'le noi vindem 7000 de bilete pentru un concert la Sala Palatului deși capacitatea sălii este de 5000 de locuri? (Când ajungem la 5000, ii spunem la paznic: Stop, inchide ușa și ciao!)

Edited by Rhesus, 12 January 2020 - 17:13.


#7
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

View PostMembruAnonim, on 12 ianuarie 2020 - 16:26, said:

....prieteni care au avut probleme cu Blue Air...Daca pt zborul 1 compania iti gaseste alt zbor urmatoarele zile, pt zborul 2 nu te mai despagubeste nimeni. .....

poate ar trebui sa te informezi un pic inainte de a incepe o "discutie". nu de alta, dar nu prea ai habar despre ce vorbesti.

uite, chiar de pe site-ul blue air:

Quote

In the event the air carrier is forced, for various reasons, to deny the boarding of a passenger who holds a valid travel ticket, the air carrier will act in accordance with the relevant international and European legislation, providing immediately the passengers concerned with compensation and the possibility to choose between:
( a ) reimbursement within seven days, of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the unused part or parts of the journey, or
( b ) re-routing, under comparable transport conditions, to the final destination, either at the earliest opportunity or at a later date, at the passenger's convenience, subject to availability of seats.
https://www.blueairw...ION-OF-CARRIAGE


toti transportatorii au un asa numit "Contract of Carriage", unde scrie ce se intampla in astfel de situatii. cam toti au acelasi tip de raspuns (fie iti ramburseaza costul zborului pierdut, fie iti aranjeaza ei toata calatoria, pana la destinatia finala). cand cumperi bilete de la o astfel de companie, accepti implicit si acest contract.
de obicei ajung sa se planga cei care se uita doar dupa varianta cea mai ieftina, fara sa se intrebe "de ce e optiunea asta atat de ieftina?".

Edited by _Smiley_, 12 January 2020 - 18:00.


#8
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
daca i se refuza o imbarcare pt overbooking acel client are o despagubire frumusica, 300 sau 600 de euro ceva de genul
pentru clientii blueair (low-cost) care s-au zgarcit la bilete la 20-50 de euro e o afacere buna probabil ca isi fac o a doua vacanta de acei bani

dealtfel nu cred ca sunt prea dese cazurile in care sa nu vrea cineva sa renunte de bunavoie la bilet pt acea despagubire

#9
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
In mod normal, corporația aviatica ar trebui să plătească o sumă celor lăsați la poarta. Să scoată banul.

#10
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,477
  • Înscris: 19.04.2009
Dacă ai status la alianță respectivă poți primi upgrade la business sau first gratuit.

Overbookingul e legal și practicat de toți.

#11
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_Smiley_, on 12 ianuarie 2020 - 18:00, said:

poate ar trebui sa te informezi un pic inainte de a incepe o "discutie". nu de alta, dar nu prea ai habar despre ce vorbesti.
cam toti au acelasi tip de raspuns (fie iti ramburseaza costul zborului pierdut, fie iti aranjeaza ei toata calatoria, pana la destinatia finala).

Te infierbanti repede, observ. Mai usor, ca nu face nimeni niciun concurs cine se enerveaza mai repede. In plus de asta habar nu ai ce am sccris in primul post.

Eu vorbeam de doua zboruri diferite operate de catre companii diferite. Exemplu: am zbor cu BlueAir Bucuresti-Madrid 13:30-15:45 apoi zbor cu Tarom Madrid-New York de la 17:00-23:00. Este doar un exemplu, orarul si rutele sunt la nimereala. Daca BlueAir imi refuza imbarcarea pe motiv de overbooking, o sa ma despagubeasca/o sa imi caute un alt zbor doar pt ruta Bucuresti-Roma si atat. Ma indoiesc ca o sa imi caute zbor si pt  Madrid-New York. Ei isi vad doar de segmentul lor si atat. Dar na, cand postezi aiurea se mai intampla sa nici nu citesti cu atentie ce am scris in primul post.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 18:23.


#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
cand au introdus in regulile lor termenul "final destination" (cel pe care l-am si bolduit in citatul de mai sus, ca "sa sara in ochi"), crezi cumva ca se refereau la filmul cu acelasi nume? :)

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_Smiley_, on 12 ianuarie 2020 - 18:30, said:



Mesajul meu de inceput este clar. Daca se intampla sa ai un zbor ca cel prezentat mai sus (Buc-Madrid, Madrid-New York) si prima companie iti refuza imbarcarea.. ai belit-o. Chit ca te programeaza peste cateva zile si primesti si despagubire de 400euro... in final vei avea o paguba mai mare.

#14
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
pe langa "clar", mai e si eronat Posted Image

cam la toti daca ti se refuza imbarcarea din vina companiei, ai 2 optiuni:
-fie primesti banii inapoi pentru zborul pierdut (si e problema ta cum ajungi la destinatie)
-fie iti aranjeaza compania zborul pana la destinatia finala (New York, in exemplul tau)

Edited by _Smiley_, 12 January 2020 - 19:30.


#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_Smiley_, on 12 ianuarie 2020 - 19:30, said:

pe langa "clar", mai e si eronat Posted Image

cam la toti daca ti se refuza imbarcarea din vina companiei, ai 2 optiuni:

-fie iti aranjeaza compania zborul pana la destinatia finala (New York, in exemplul tau)

Vezi ca induci lumea in eroare. Ce destinatie finala?? Destinatia finala pt zborul lor era Madrid. PUNCT. Ce treaba au ei cu zborul Madrid-New York?? Era cumva zbor cu escala? NU.

Nicio companie nu va face ce spui tu. Compania o sa spuna ca iti aranjeaza doar zborul operat de ei, e treaba ta daca mai aveai inca 10 zboruri dupa, nu este problema lor. Ce, urmeaza sa imi spui ca BlueAir imi va plati si tot sejurul pierdut?? Hai sa fim seriosi.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2020 - 19:37.


#16
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,477
  • Înscris: 19.04.2009
Daca nu vrei sa o belesti, cumperi tot in aceiasi rezervare.

Transportorul 2 nu are grija transportorului 1 si nici invers.


Pentru prima companie, destinatia ta e Madrid si atat. Iti asugura zborul pana acolo. Daca te refuza la imbarcare, te reprogrameaza + compensatii.

E treaba ta daca nu vrei sa iei tot in acelasi PNR.

Edited by Lex404, 12 January 2020 - 19:42.


#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostLex404, on 12 ianuarie 2020 - 19:40, said:

Transportorul 2 nu are grija transportorului 1 si nici invers.
Pentru prima companie, destinatia ta e Madrid si atat. Iti asugura zborul pana acolo. Daca te refuza la imbarcare, te reprogrameaza + compensatii.

Exact. Compania te reprogrameaza (+compensatii) doar pt zborul lor si atat.

#18
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,477
  • Înscris: 19.04.2009
Pai asta stim deja :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate