Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti
 arii

Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...
 BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb

Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...
 Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 

Honda Civic X hatchback 1.5 l 182 CP Sport Plus, 6 MT

* * * * * 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
2445 replies to this topic

#55
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
@ionutg93
Mai ales că Civic-ul vine cu pâlniuţă pentru turnat benzina în rezervor - înseamnă că peste tot sunt zgârciţi la benzină...

Am trăit două noi experienţe azi, fără să pornesc motorul.

Prima a fost cu sistemul audio.
Nu este nevoie să comutăm pe modul ACCESORY pentru a porni sistemul audio şi, odată cu el, cam tot ce ţine de infotainment. Ba chiar şi navigaţia.
Ecranul tactil (sau tableta, cum mai este numită) are un butonaş micuţ în stânga sus, un butonaş fizic. Pe el are desenat un Soare micuţ şi o Lună de aceleaşi dimensiuni. Îl apăsăm cu blândeţe - atenţie, are cursă foarte scurtă - şi, după latenţa de 0,5 secunde cu care m-am obişnuit, sistemul audio porneşte fără să lăsăm amprente digitale pe butonul Start-Stop. În timp ce ascultăm muzică (indiferent de sursă), putem să planificăm ruta pentru următoarea călătorie; sistemul, prin vocea lui Dănuţ, va da primele indicaţii audio, peste melodie, odată ce ruta este calculată. Un traseu de 4 km a fost calculat în 2 secunde. Maşina se pare că are localizarea pornită mereu.
Încă nu am experimentat conectarea telefonului la maşină, convorbirile prin bluetooth şi nici Android Auto.
Prin urmare, după oprirea motorului, dacă pasagerul/pasagerii rămân(e) în maşină, apăsăm butonul acela micuţ şi muzica reporneşte; în cazul melodiilor de pe stick-ul USB se reia redarea de la secunda unde s-a întrerupt. Acest lucru este util în cazul în care avem fişiere lungi - de exemplu compilaţii, megamix-uri, sau albume întregi într-un singur fişier MP3 mare.

Pont 1: dacă "tragem în jos" pe ecranul tactil, pornind de la marginea de sus, exact cum facem la telefoanele Android ca să vedem notificările, va fi afişat un ecran derulant cu... exact: ultimele notificări din partea sistemului. Aici vom vedea că localizarea GPS este activă, plus alte notificări (probabil, apeluri pierdute, mesaje SMS necitite etc.)

Pont 2: atunci când ascultăm muzică la radio, undeva în dreapta ecranului vedem un triunghiuleţ mic, ca un vârf de săgeată lătăreţ. Atingându-l, obţinem: o listă cu posturile de radio memorate (în care-l atingem pe cel pe care vrem să-l ascultăm), sau o listă cu melodiile din folderul curent selectat (în care o atingem pe cea pe care vrem s-o ascultăm).
De ce este util acest lucru:
- temporar, călătorim cu un pasager căruia nu-i place un post de radio, sau ascultă unul care nu ne place nouă. Apelând lista, după ce scăpăm de nesuferit, revenim la postul preferat cu rapiditate;
- în cazul în care schimbăm stick-ul USB cu altul, playerul nu mai ştie la ce melodie s-a oprit înainte de schimbare. Când revenim la stick-ul anterior, selectăm din lista de melodii cea la care am rămas ultima dată şi redarea continuă.

Pont 3: dacă vrem să derulăm o melodie până la un anumit reper temporal (să zicem că vrem să ascultăm direct refrenul, care este undeva pe la 00:55), atingem butonul Skip şi îl ţinem atins până când melodia începe să se deruleze (cam 1 secundă). Dacă nu-l ţinem atins, se va trece la următoarea melodie.

A doua experienţă a fost cu sistemul de alarmă. O experienţă ciudată, în opinia mea. Vă rog să-mi spuneţi dacă este normal ce s-a întâmplat.
Am încuiat maşina, după care am pliat oglinzile (în sfârşit, am învăţat şi asta). Apoi pun mâna pe butonul hayonului şi hayonul... clanc, şi se ridică în sus până se deschide pe jumătate. Îl deschid complet, moment în care începe să sune alarma. Sunt bipuri lungi şi ritmice, folosind claxonul maşinii; cu toate acestea, deşi este acelaşi sunet, sursa sonoră pare să fie undeva în zona aripii stânga spate şi nu în faţă, unde este claxonul obişnuit. Sunt, deci, două claxoane?
Dar nu asta e ciudăţenia, ci faptul că hayonul s-a deschis. Înseamnă că, dacă simte cheia, hayonul se deschide la fel cum se deschid şi uşile din faţă. Atunci, de ce a sunat alarma? De ce sistemul a sesizat-o ca pe o deschidere neautorizată?

View Postmikemard, on 18 octombrie 2019 - 20:52, said:

In Germania treba sta in felul urmator , vorbesc din proprie experienta am cumparat doua masini noi de la autohaus , exista doua optiuni : una este sa ridici masina cu rezervorul pe minim si atunci poti sa vi tu cu o canistra de benzina sau cu benzina la punga cumparata din benzinarie si a doua optiune este sa platesti extra si fac ei plinul.
Eu am platit 250 euro si pe langa plinul de benzina a intrat si spalat int. si exterior plus inmatricularea si numerele .
Aşa am înţeles că este şi în SUA. Mai mult chiar, maşina are un preţ mai mare în acest caz şi se numeşte... ceva de genul "vânzare completă" (nu mai ştiu exact cum au spus recenzorii).

Edited by PSC, 18 October 2019 - 21:23.


#56
ionutg93

ionutg93

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 30.10.2013

View Postfreaka-da-disk, on 18 octombrie 2019 - 21:06, said:



In jur de 1 metru cub. Doar e jermania, ce dracu!

Ceva traumă cu "jermania"? :)

#57
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,649
  • Înscris: 22.03.2007
Pentru Android Auto
https://www.apkmirro...c/android-auto/
Recomand varianta din Octombrie 2019, xxx.24

Edited by takis, 18 October 2019 - 22:20.


#58
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Legat de haion si alarama:
- dupa incuiere, alarma timp de cateva secunde (5-10) este intr-un fel de mod de pre-activare. Iti poti da seama de asta daca observi cum clipeste ledul din bord, sunt mai lungi si mai rare. Este posibil ca fix inainte sa se armeze tu sa fi deschis portbagajul, chestie de fractiune de secunda si ea s-a trezit tipand€. Da, portbagajul simte cheia. De asemenea, daca nu ai descoperit inca, in dreapta butonului de deschidere a hayonului ai si un buton de incuiere a intregii masini. Singurele usi la care poti verifica daca s-a incuiat masina sunt cele din spate.

Edited by closchkutza, 19 October 2019 - 00:42.


#59
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

View PostPSC, on 18 octombrie 2019 - 21:12, said:

Nu este nevoie să comutăm pe modul ACCESORY pentru a porni sistemul audio şi, odată cu el, cam tot ce ţine de infotainment. Ba chiar şi navigaţia.
Ecranul tactil (sau tableta, cum mai este numită) are un butonaş micuţ în stânga sus, un butonaş fizic.
ti am zis asta in prima pagina... :)

View Postcloschkutza, on 18 octombrie 2019 - 13:39, said:

Se ia in calcul ce scrie in CIV-ul masinii nu ce scrie pe site-uri. Ce vine pe masina este ceea ce trebuie si vei regasi aceleasi dimensiuni / specificatii in CIV.
Cat despre cafea, numai daca vrei tu in mod special, in talon nu se mai trec dimensiunile anvelopelor.
se ia in calcul ce scrie in CoC ul masinii (certificatul de conformitate), nu in CIV, nu pe siteuri

#60
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
@closchkutza
Mie mi s-a părut exact invers: primele 10-20 de secunde LED-ul clipea mai des, apoi puţin mai rar. Dar am crezut că mi se pare.
Hm... cred că da, am deschis portbagajul cam la 20 de secunde după încuiere. Ştiu de butonul de încuiere de pe hayon, nu l-am acţionat atunci.
O să mai repet odată proba cu hayonul, o să las maşina în pace 2 minute de la încuiere, plec de lângă ea cu cheie cu tot (să-i zic aşa, deşi nu e cheie), apoi revin şi încerc să deschid hayonul.
Da, ştiu şi faptul că verificarea încuierii uşilor se poate face numai cu uşile din spate - şi cu buşonul de la rezervor, dacă nu mă-nşel.

Edited by PSC, 19 October 2019 - 13:21.


#61
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
OK, am testat hayonul. Am lăsat mașina în pace o jumătate de zi, apoi am deschis hayonul (cu telecomanda în buzunar). Hayonul s-a deschis fără să sune alarma.
Însă ușa șoferului nu s-a descuiat până n-am pus mâna pe clanță. Când s-a descuiat ușa șoferului, oglinzile exterioare au revenit automat pe poziție. Le-am pliat din nou, după încuiere.

#62
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostPSC, on 18 octombrie 2019 - 21:12, said:

Aşa am înţeles că este şi în SUA. Mai mult chiar, maşina are un preţ mai mare în acest caz şi se numeşte... ceva de genul "vânzare completă" (nu mai ştiu exact cum au spus recenzorii).

In SUA am cumparat trei masini printre care si un Civic X iar toate au venit cu rezervorul plin; avand in vedere ca sales tax (echivalentul TVA cumva) e de 10% (iar in cateva state nu e deloc), taxa de inmatriculare nu prea e, ITP nu este in marea majoritate a statelor iar benzina e cam la jumatate de pret, masinile ajung sa fie mai ieftine decat in multe tari din UE.
Competitia e mare intre dealeri in SUA iar marja lor de profit e mica la vanzarea masinii; ei incearca sa-ti bage pe gat tot felul de pachete aditionale de detailing sau protectie interior, platit plan de service in avans, garantie suplimentara, etc. Poate fi stresanta achizitia unei masini in SUA ca au tot felul de metode si te pune sa semnezi (deci esti sigur ca nu vrei protectie interior? semneaza aici ca nu vrei; in general e cum zicea Australianul ala de la AutoCarExpert: "remember the golden rule: you have to gold, you make the rules"; dupa prima masina cumparata, capeti experienta oricum si cand mergi pe urma te vad aia mult mai sigur pe tine si nu mai incearca sa te prosteasca).

Adaug si eu o poza cu fostul Civic ca mai am amintiri Posted Image


Edited by MembruAnonim, 19 October 2019 - 17:09.


#63
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Legat de haion si descuierea usii sofer, vezi ca e o setare sa se descuie toata masina, indiferent daca descui usa / hayon, este in setari vehicul -> keyless access. Selectezi acolo sa se deschida toate usile.

Edited by closchkutza, 19 October 2019 - 18:33.


#64
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
OK, mulţumesc. Voi căuta.

Maşina are 320 km acum. O cifră mică, dar rotundă. I-am acumulat făcând încă odată acelaşi traseu: Bucureşti-Ploieşti-Bucureşti, adică pe ciotul numit A3.
Cu ocazia asta am descoperit unicul şi cel mai mare dezavantaj la maşina mea (care mi-e tot mai dragă): anvelopele. Au un zgomot îngrozitor, la 120 km/h fac ascultarea muzicii un chin, dacă nu dau la volum mai tare (spre foarte tare). Până la 90 km/h au un zgomot acceptabil. Mă voi uita după specificaţiile lor, să văd aderenţa, frânarea etc. (la frânare am un dubiu că nu sunt aşa de bune).

De această dată am schimbat regimul de mers. Nu am mai folosit ACC decât de trei ori şi pe perioade foarte scurte, maxim 2 minute fiecare. Am oscilat între 1500-3100 rot/min, doar o singură dată am mai confundat treptele VI şi IV între ele, iar motorul a ţipat la mine (pe bună dreptate, dar nu l-am lăsat să urce mai mult de 4000 rot/min). În sfârşit, mi-am dat seama cum trebuie abordate treptele V şi VI. Timoneria e excelentă, n-are nicio vină, piesa dintre scaun şi volan trebuie rodată-n acest sens.
Totodată, mi-am dat seama că mi-e dificil - încă - să retrogradez din treapta VI în IV. Evident că n-am forţat motorul, doar am încercat să văd dacă mă descurc cu schimbătorul. Voi învăţa şi asta - m-a interesat acest lucru strict pentru a nimeri din prima toate treptele de viteză.
Oricum, spre deosebire de Primera, cu timoneria Civic-ului m-am obişnuit mult mai repede, n-am cârâit cutia niciodată.
Mersul înapoi: apăs ambreiajul, duc schimbătorul în dreapta la maxim, îl trag niţel spre mine şi aştept ca electronica să-mi permită intrarea în marşarier. Durează cam 4 secunde toată treaba. Aş fi preferat o soluţie mai simplă, dar asta avem, cu asta defilăm. Intră precis în treaptă, nu e nevoie să scot din viteză şi să încerc iar, aşa cum a fost la Primera încă de nouă şi cum e nevoie şi acum.
Camera de marşarier este excelentă la vederea de sus, atunci când roţile urmează să atingă o bordură. Chiar şi în semiobscuritate, imaginea se vede binişor (cum ziceam, cu zgomot mare).
De ce mi-e ciudă: nu reuşesc să parchez (garez, de fapt) maşina perfect perpendicular pe bordură. Tot la mine (cred că) e problema.

Să revin la mers. Aici am o nedumerire şi aş vrea ca şi anume @closchkutza să mă ajute cu o lămurire.
Când am plecat, am observat că motorul, în regim de mers urban bară la bară, se încălzeşte foarte lent (ceva de genul - după ce parcurg 5 staţii de autobuz cu 2 semafoare între ele, începe să se lumineze indicatorul). În timp ce motorul se încălzea, stând la semafor la ralanti, în intersecţie a intrat (regulamentar) o Dacie 1300 taximetru, cu sigla ITB pe ea, bleu. O maşină de colecţie ce mi-a amintit de copilărie. Când s-a făcut verde şi am pornit, rulând în spatele Daciei, am simţit miros de benzină în maşină, fără însă ca unitatea de climatizare să-şi modifice în vreun fel funcţionarea. Mirosul de benzină, destul de puternic, a persistat până când am trecut de Dacie, apoi nu s-a mai simţit, deşi am rulat şi în spatele unor dube puturoase (adică ce scoteau mult fum).
Oare care să fie cauza? Strict acea Dacie?

Experienţe noi:
1. "Clima bizonică". Am oprit AC şi am trecut pe încălzire. La soţie am setat 24 de grade, la mine 22. La ea intra aer cald, la mine aer rece. Excelentă treabă; de-acum înainte, în timpul verii va rezista la drum lung (soţia) fiindcă nu o va bate curentul de aer (eu mă încălzesc în timp ce conduc vara).
2. Audio. Am descoperit că, odată ce ating acea săgeată lătăreaţă de care spuneam şi se afişează lista pieselor din folder, afişajul rămâne aşa până la loc comanda. Melodia care este curent redată va fi mereu cap de listă şi evidenţiată. Cine vrea să urmărească playlist-ul - dar fără diminuarea atenţiei de la conducere - poate lăsa afişajul în acest mod. Caracterele sunt mari şi lizibile, bonus: sistemul ştie să afişeze şi numele pieselor scrise cu litere ruseşti.
3. Afişajele, în ansamblu. Imediat ce soarele atinge linia orizontului şi "se duce la culcare", cum spune francezul, lumina tuturor ecranelor se diminuează, permiţând şoferului să conducă relaxat.
4. Farurile automate. Mai bine-zis, funcţionarea lor automată: în timp ce mă îndreptam spre A3, am văzut cum farurile se aprind singure (luminile de întâlnire, pe lângă DRL care oricum se aprind automat), iar pe autostradă, la întoarcere, deîndată ce o maşină m-a depăşit şi apoi a intrat în faţa mea, pe bandă (manevră complet regulamentară, jos pălăria), luminile de drum s-au stins automat. Iniţial am crezut că trebuie să merg la Honda fiindcă farurile bat prea sus - unul de pe contrasens mi-a dat flash-uri, tot cu faruri LED - însă apoi am realizat că e vorba de faza lungă. Doar că el, fiind prea departe, maşina nu l-a "simţit" şi n-a stins faza lungă.
Aprinderea şi stingerea automată a fazei de drum se face confortabil pentru şofer, trecerea nu mi s-a părut a fi bruscă. Rămâne de văzut comportamentul farurilor pe drumuri mai înguste.
5. Pe tot parcursul drumului am descoperit că telefonul meu (Note 9) se încarcă wireless chiar şi în husă fiind. Aş vrea, însă, să ştiu cum se opreşte încărcătorul, nu mereu am nevoie de el pornit. Şi nu văd alt loc de depozitare sigură şi la îndemână a telefonului.

Încă nu ştiu care este sistemul ce trebuie activat pentru ca maşina să urmeze singură - până la o limită - direcţia benzii de deplasare. Dacă las volanul llber, dar fără să iau mâinile de pe el, în momentul în care roţile ating linia discontinuă volanul doar vibrează, însă maşina ţine "tăt-nainte", vorba bancului.
Dar voi găsi eu undeva, prin cele 820 pagini, despre ce este vorba.

M-am jucat puţin şi cu acceleraţia, mai bine-zis cu accelerarea. Tot pe autostradă, am apăsat pedala cam 1/3 din cursa totală şi maşina deja se simţea că accelerează. De data asta am mers cu indicatorul pentru turbină afişat pe bord, tot drumul la ducere; niciodată nu s-au aprins mai mult de 5 liniuţe roşii. Uite că n-am numărat câte sunt, în total. Însă încărcarea turbinei nu a trecut de jumătate, aproximativ, indiferent de accelerare.
Am făcut teste şi am rămas plăcut surprins de elasticitatea motorului şi a transmisiei. În IV am mers de la 47 la 85 km/h, în V am mers de la 80 la 120 km/h, în VI am exagerat niţel şi am mers de la 67 la 132 km/h.

Sistemul de detectare a semnelor de circulaţie nu funcţionează dacă pe un stâlp sunt montate două semne complet diferite. De exemplu, pe autostradă era semnul rotund "depăşirea interzisă autov. destinate transp. de mărfuri" montat pe acelaşi stâlp cu un semn verde, informativ. Sistemul nu a detectat semnul rotund, cel cu depăşirea interzisă etc. La bord, pictograma a rămas "mută".

Concluzie: şoferul trebuie să fie în continuare responsabil faţă de traseul pe care-l parcurge. Sistemele de tot felul sunt pe maşină şi e bine, dar tot factorul uman este cel care ia deciziile importante.

Nu am testat - şi nici nu cred c-o voi face vreodată - limitatorul de viteză. Adică, să văd dacă ACC frânează automat atunci când LIM detectează, să zicem, limita de 70 km/h, până atunci fiind valabilă limita de 100. Mi se pare în contradicţie cu spiritul Civic. Posted Image
Glumesc. Conducem responsabil mereu.

Am văzut încă unul din tabăra 'I love it', care avea un BMW seria 7, alb. Venise spre mine, pe banda 2 (eu eram pe 1), cu vreo 180-190 km/h, cred. Când a ajuns în dreptul meu, a rulat cu 110 (ca mine) în spatele meu, dar tot pe banda 2, cam 2 minute. Apoi a călcat-o din nou şi s-a dus.

Poate că este o psihoză de-a mea, poate că maşina asta impune respect şi admiraţie - nu ştiu. Cert este că, cel puţin în Bucureşti şi pe A3, pe unde am mers deocamdată, n-am mai fost stresat de flash-uri din spate, până acum, niciodată. Şi nu mi-am schimbat modul de conducere, dimpotrivă, merg cu Civic-ul cât se poate de blând, fără bruscări. Dar uite că se poate, dacă maşina e mai ochioasă, să fiu respectat în trafic.

Pe de altă parte, această maşină, cu demarajul puternic, dar cu şasiul mai spre sport, oferă o stabilitate incredibilă în curbe, dar mai ales în giratorii. Din toate giratoriile am ieşit accelerând, nu brusc, dar nici lent - potrivit de tare - iar eu, ca şofer, nu m-am simţit aruncat în afara curbei. Sunt multe maşini care ştiu să meargă precum asta, unele chiar mai tare, însă nu toate oferă această stabilitate excepţională.

Şi câte ceva despre traficul urban.
Pe lângă faptul că mă doare sufletul să merg bară la bară, am avut ocazia să testez diverse gropi, şănţuleţe şi bumpere.
Trecere peste linia de tramvai: acolo unde cu Primera simt că plec înainte cu faţa şi spatele rămâne pe linia de tramvai, cu Civic-ul nu simt aproape nicio zgâlţâială. Şocul cred că este acelaşi, iar viteza mea de trecere peste linii este aceeaşi cu ambele maşini - 20 km/h.
Şănţuleţe: nu le recomand nimănui, dar ele există. Fie de la lucrări lăsate de izbelişte, chiar neterminate, chiar nesemnalizate, Civic-ul simte cel mai mult aceste obstacole. Mi se rupe inima când le trec, dar n-am ce face, dacă sunt late cât strada. Chiar înainte de a ajunge la A3, pe Petricani, a rămas un şanţ destul de adânc, unde nu se poate trece cu mai mult de 5 km/h indiferent ce maşină conduci. Eu am trecut cu pedala de ambreiaj apăsată, ca melcul, şi tot a fost nasol.
Bumperele - le-am încercat chiar pe cele de pe strada mea, pe care le ştiu foarte bine. Nu mai compar cu Primera, că n-are sens, însă compar cu Mazda 3. Tot respectul pentru interiorul aşa-zis premium al Mazdei, însă la 5 km/h nu am simţit bumperele absolut deloc. Mi s-a părut incredibil, dar aşa a fost. Din nou, Civic-ul bate Mazda 3 la suspensii. Voi plânge, cred, atunci când va trebui să schimb amortizoarele.

Per total, sunt tot mai mulţumit de maşină, este a patra zi de posesie, mâine va fi a cincea şi de-abia o aştept - mergem la mare! Planul meu este să ajung la Vama Veche şi să întorc înainte de frontieră, unde se poate. Va fi prima urcare a unei rampe mai accentuate (dealurile de pe A2).
Nu mă plictiseşte maşina asta, deşi ştiu foarte clar ce poate în urma celor două TD-uri.
Comparativ cu maşina de TD, a mea parcă ar accelera mai tare în treapta a VI între 100 şi 130 km/h, la aceeaşi apăsare a pedalei...

Soţia mi-a spus că se relaxează în maşină, că simte o energie pozitivă după ce ia poziţia regulamentară. Nu ştiu de ce nu se împacă cu spătarul scaunului, mereu îl reglează.
Apropo de scaune: am testat şi încălzirea, dar numai în scaunul meu. De la apăsarea butonului, trec cam 30 de secunde până ce spatele şi restul accesoriilor se încălzesc, la treapta maximă. Este o plăcere. Apoi am ţinut jumătate de minut treapta a doua, apoi treapta întâi, cea minimă. De la oprirea încălzitorului şi până când n-am mai simţit deloc căldură au trecut, tot aşa, cam 30 de secunde.

Şi încă ceva şi gata, deocamdată: monitorizarea unghiului mort. De minune sistemul ăsta! Nu regret deloc că am ales Sport Plus şi nu Sport!
În timp ce mergeam pe A3, pe banda 1, pe 2 veneau maşini mai repede sau mult mai repede. La un moment dat intrau atât de bine-n unghiul mort, încât efectiv nu le vedeam - mai ales dacă erau mici, gen Mini sau Aygo - dacă nu întorceam capul după ele. În nicio oglindă nu se văd. Este o fracţiune de secundă în care, din diverse motive, vrei să treci pe banda 2 şi exact în unghiul mort este o buburuză din asta. Exact atunci sistemul salvează situaţia: se aprinde LED-ul din oglindă şi mă face atent. Precizia este elveţiană. Bravo, Honda, asta ţi-a ieşit de minune (mă rog, nu numai asta, dar sistemul ăsta funcţionează IREPROŞABIL!).

LE - că nu mă pot abţine! Consumul.
Încă nu ştiu cum se resetează şi nici cum afişez Trip A. De aceea, consumul mediu al maşinii este cel măsurat de la plecarea de la Asko şi până în prezent. În curtea Asko era 23,7%, acum este 6,5%. Cum am mers: bară la bară pe CB, cursiv pe A3, bară la bară în Bucureşti, iar bară la bară în Bucureşti şi iar cursiv pe A3; ultima dată, tot în Bucureşti, oarecum normal, doar un semafor am prins, în rest am mers relativ cursiv cu 20-40 km/h. Cel mai mic consum instantaneu arătat pe bord era undeva la 3%! Posted Image

Au trecut 4,5 zile de posesie şi încă privesc în gol după oprirea motorului, încă am dificultăţi să deschid portiera şi să ies din maşină... fiindcă nu mă îndur!

Edited by PSC, 19 October 2019 - 22:14.


#65
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,236
  • Înscris: 12.12.2011
Bun, text mult, speech foarte ok. Dar, esti zgarcit cu pozele! Un jurnal de bord inseamna si poze. Deci, ia atitudine si rezolva maine! Vezi, simplu, nu trebuie text mult pt o cererePosted Image

Chestia cu flash-uri o simt si eu la Skoda. Cu Sandero daca insistam, daca faceam manevre care ii incurcau pe BMW-isti si alte cele, imediat flash - de masina slaba. De autostrazi, nu mai zic. Cu Skoda simt mai mult respect, daca mai vad ca am si leduri, deja e prea mult respect. Nu am mers inca pe autostrada cu ea ca sa (nu) fiu flash-uit, urmeaza.

Te astept cu un instant de 2.5 Posted Image si nu in frana de motor

Referitor la unghiul mort, mai umbla la oglinzi, inclusiv la cea centrala.

Cum zicea un user pe topicul meu, in sfarsit ai masina!

Edited by corcodel10, 19 October 2019 - 22:23.


#66
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
LE2 - mai răbdaţi-mă puţin! :)
În 317 km parcurşi aşa cum am spus, conform indicatorului de pe bord, rezervorul de benzină ar fi 3/4 plin şi 1/4 gol. Autonomie estimată: 350 km. Benzină LukOil Ecto 100.

#67
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,649
  • Înscris: 22.03.2007
Am observat ca BMW istii au o boala sa depaseasca Honda. In Bulgaria, pe autostrada, am mers cu 170, mai mult n.am avut curaj fiindca drumul nu era grozav si politia la ei, ca râia la porc, nu s.a lasat ala pana nu m.a prins intr.o limitare de viteza, eu am redus, el m.a depasit pe banda I si gata. Apoi mergea cu 140, deci ideea n.a fost ca il tineam din treaba, pur si simplu au o pata pusa pe masinile mai jmekere decat ale lor. Si asta am trait.o de multe ori si in Romania si in Turcia...Probabil ca le platesc parintii reparatiile sau.folosesc piese de pe la dezmembrari, fiindca la ce cazane au, multe dintre ele coji de.a dreptul, te si miri ca nu explodeaza la cat fum scot.

Referitor la faruri: da, bat cam sus! La ASKO spuneau ca sunt bine reglate din fabrica, dar nu le.au verificat pe stand, doar cu ochiometrul. Probabil ca astea clasice trebuie lasate in pozitia 1, dar la astea cu led nu stiu cum e cu autolevel.
Resetarea consumului se face apasand pe maneta aia din bord, din dreptul indicatorului TRIP. Ramasite de la bunicul Honda...

P.S. nu mai pune benzina de la Lukoil. Nici de la Petrom. Daca tii la masina, MOL sau OMV. 99+

Edited by takis, 19 October 2019 - 22:27.


#68
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postcorcodel10, on 19 octombrie 2019 - 22:21, said:

Te astept cu un instant de 2.5 Posted Image si nu in frana de motor
Cum zicea un user pe topicul meu, in sfarsit ai masina!
Instant-ul de 3,5% nu a fost în frână de motor, ci cu ACC cuplat la 90 km/h. În frână de motor am 0 consum.

N-am pus poze de la achiziţie? Chiar n-am pus? Chiar nimic? Eu parcă ştiu că am încărcat una pe forum. O fi fost pe ăl'lalt topic, cel cu versus şi cu şumahării...

Am avut mari dificultăţi din pricina celor cu Skode, în 2007, când Primera era nouă. Tot fiindcă nu voiam s-o forţez. Nu a contat culoarea numerelor, inclusiv la depăşiri mă şicanau şi accelerau. Asta nu mai ţine de şumahări, e de-a dreptul tentativă de omor - eu aşa aş califica-o.
Însă, cam de prin 2015 încoace, am observat că cei cu Skode se mulţumeau doar s-o calce; mai multe flash-uri am primit de la maşini care ţipau de la o poştă că sunt luate de la samsari.

#69
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,236
  • Înscris: 12.12.2011
Ai pus 2 poze, la inceput si atat! Hai, adauga cu interiorul, cu sistemul multimedia, cu portbagajul, cu motorul etc. Ai de unde, ai si Note 9, deci nu ai niciun motiv sa nu uploadezi poze Posted Image Posted Image

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:27, said:

Instant-ul de 3,5% nu a fost în frână de motor, ci cu ACC cuplat la 90 km/h. În frână de motor am 0 consum.

Stiu ca nu a fost frana de motor, acolo e 0 mereu. Era o provocare cu un instant si mai mic.

#70
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
S-o iau invers.
Pur şi simplu mi-a fost teamă că nu ajung la Rompetrol-ul de lângă Asko, pentru care trebuia să merg bară la bară cam 4 km. Când îţi spune pe bord "autonomie 0 km", nu te mai uiţi de unde iei benzină. Iar lângă Asko nu sunt decât astea două: Rompetrol şi LukOil. Mă rog, mai este un Petrom mai spre DN1 ca direcţie, dar, repet - 0 km autonomie...
Asta este, sper să nu crape vreun injector din cauza LukOil. Alimentează mulţi de acolo, cu tot felul de maşini, chiar şi un Lexus am văzut odată. Şi benzina nu este deloc ieftină, cu doar vreo 20 bani/litru mai ieftină decât la OMV.
Data viitoare evident că voi alege OMV. La Mol n-am încercat, dar cică ar introduce nu-ştiu-ce aditiv.

La Primera, poziţia 3 la faruri este cea unde bat în drum, iar la 0 bat în sus precum faza lungă. Dacă sunt singur pe drum, nici n-am nevoie de faza lungă, le pun la 0 şi aia e. Avantaj, dacă se arde vreun bec de la faza lungă.
La Civic încă n-am descoperit pe nicăieri vreun buton similar, buton care trebuie să fie la vedere. Dacă ar fi să compar cu Primera, aş spune că sunt reglate la nivelul 1,5-2.
Dar, la urma-urmei, câţi nu ne chiorăsc cu xenoanele lor de prost-gust? Cel mai nasol a fost când unul, cu faza lungă activată în plin Bucureşti, mă orbea prin oglinda retrovizoare dreapta şi a trebuit să-l suport...

La primul drum prin Grecia, în 2008, m-a depăşit un cazan care nici măcar culoare nu mai avea, iar aripa dreapta faţă era chiar aripă la propriu: fâlfâia în vânt! Eu aveam 140, ăla a trecut glonţ pe lângă mine. Nu era BMW, semăna a Opel Corsa.

BMW-iştii au o boală pe toţi, m-am obişnuit. Există, dealtfel, prioritatea de BMW, mai importantă decât aia de şmecher. Dar, na, asta e, îi las în pace - totul e să nu mă lovească pe mine.
Însă, uite că un BMW seria 7, alb - asta spune cam tot - a rulat azi 2 minute în paralel cu Civic-ul ca să-l/o admire.

Edited by PSC, 19 October 2019 - 22:41.


#71
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Problema cu antifonarea e la toate mașinile noi, de curiozitate poți sa te uiți la mocheta la îmbinări și sa vezi dacă între mocheta și mașina ai mai mult de 0.5 cm de burete/ pasla ce o fi aia!

Eu am o mașină nouă tot se la galbejiti și în continuare mi se pare ca fostul golf 4 la capitolul antifonare stătea mai bine ca asta noua,

#72
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

View PostAl3csutzul, on 19 octombrie 2019 - 23:51, said:

Problema cu antifonarea e la toate mașinile noi, de curiozitate poți sa te uiți la mocheta la îmbinări și sa vezi dacă între mocheta și mașina ai mai mult de 0.5 cm de burete/ pasla ce o fi aia!

Podeaua are vreo 3cm de pasla..
Singura zona care nu e antifonata in masina este oala portbagajului (pentru ca evacuare), daca deranjeaza, versiunile cu evacuare normala o au antifonata si mochetata si pe aia. Oricum, nu e dracu' asa de negru cum il face el sa para, la 150km/h vorbesti cu pasagerul fara sa ridici volumul si la 1/4 - 1/3 din volumul total al unitatii audio nu mai auzi nimic altceva decat muzica.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

OK, mulţumesc. Voi căuta.

Maşina are 320 km acum. O cifră mică, dar rotundă. I-am acumulat făcând încă odată acelaşi traseu: Bucureşti-Ploieşti-Bucureşti, adică pe ciotul numit A3.
Cu ocazia asta am descoperit unicul şi cel mai mare dezavantaj la maşina mea (care mi-e tot mai dragă): anvelopele. Au un zgomot îngrozitor, la 120 km/h fac ascultarea muzicii un chin, dacă nu dau la volum mai tare (spre foarte tare). Până la 90 km/h au un zgomot acceptabil. Mă voi uita după specificaţiile lor, să văd aderenţa, frânarea etc. (la frânare am un dubiu că nu sunt aşa de bune).

Cred ca ti se pare tie. Ma indoiesc ca ai dat muzica aia asa tare si tot nu se auzea. La mine la volum 15 nu mai aud nici pasagerul din dreapta daca nu ridica vocea, d-apai rotile (cam 1/3 din volumul total). Ti-am zis, am mers cu Primera, la 100-120 este mai zgomotoasa decat Civic-ul. Da, rotile se aud mai putin, dar asta pentru ca sunt acoperite de motor si vant.
Anvelopele sunt foarte bune, stabile pe viraje, aderenta foarte buna, doar ca sunt zgomotoase.


View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Să revin la mers. Aici am o nedumerire şi aş vrea ca şi anume @closchkutza să mă ajute cu o lămurire.
Când am plecat, am observat că motorul, în regim de mers urban bară la bară, se încălzeşte foarte lent (ceva de genul - după ce parcurg 5 staţii de autobuz cu 2 semafoare între ele, începe să se lumineze indicatorul).
La mine in 1.5km e la temp de regim, astfel:
- 2-3 minute la ralanti (pana coboara turatia la 1000rpm);
- 500 metri cu a doua la 25km/h pe straduta pe care stau - > in capatul ei sunt deja 2-3 liniute aprinse;
- cam intr-un km dupa ce ies in drumul principal indicatorul ajunge la temp. nominala (mers 60/75 in 4/5), deci la 2000rpm. Iarna la temp negative se mai adauga cam 1km.
Statul la ralanti in trafic si mersul piticului nu ajuta motorul sa se incalzeasca, asta daca-l lasi pe loc la 10 grade temp ambianta nu se incalzeste nici intr-o ora.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

În timp ce motorul se încălzea, stând la semafor la ralanti, în intersecţie a intrat (regulamentar) o Dacie 1300 taximetru, cu sigla ITB pe ea, bleu. O maşină de colecţie ce mi-a amintit de copilărie. Când s-a făcut verde şi am pornit, rulând în spatele Daciei, am simţit miros de benzină în maşină, fără însă ca unitatea de climatizare să-şi modifice în vreun fel funcţionarea. Mirosul de benzină, destul de puternic, a persistat până când am trecut de Dacie, apoi nu s-a mai simţit, deşi am rulat şi în spatele unor dube puturoase (adică ce scoteau mult fum).
Oare care să fie cauza? Strict acea Dacie?
Da, normal ca de la Dacie e mirosul, motor non-euro pe carburatie.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

3. Afişajele, în ansamblu. Imediat ce soarele atinge linia orizontului şi "se duce la culcare", cum spune francezul, lumina tuturor ecranelor se diminuează, permiţând şoferului să conducă relaxat.
O sa vezi ca luminozitatea bordului se regleaza automat (ca la o tableta) in functie de conditiile de iluminare si independent de aprinderea farurilor. De asemenea, iluminarea butoanelor se regleaza si ea independent de faruri si intensitatea luminii din ecrane, inclusiv cel de pornire motor.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

5. Pe tot parcursul drumului am descoperit că telefonul meu (Note 9) se încarcă wireless chiar şi în husă fiind. Aş vrea, însă, să ştiu cum se opreşte încărcătorul, nu mereu am nevoie de el pornit. Şi nu văd alt loc de depozitare sigură şi la îndemână a telefonului.
Pad-ul in dreapta sus (spre pasager) are un buton. Il apesi si se opreste (se stinge si ledul de langa buton).

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Încă nu ştiu care este sistemul ce trebuie activat pentru ca maşina să urmeze singură - până la o limită - direcţia benzii de deplasare. Dacă las volanul llber, dar fără să iau mâinile de pe el, în momentul în care roţile ating linia discontinuă volanul doar vibrează, însă maşina ţine "tăt-nainte", vorba bancului.
Dar voi găsi eu undeva, prin cele 820 pagini, despre ce este vorba.
LKAS se numeste. Activezi ACC si apoi apesi butonul din dreapta jos (cel cu liniile punctate + volanul). Si gata, tine singura banda, vireaza, etc. Nu te lasa insa sa iei mainile de pe volan mai mult de 15-20 secunde.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

M-am jucat puţin şi cu acceleraţia, mai bine-zis cu accelerarea. Tot pe autostradă, am apăsat pedala cam 1/3 din cursa totală şi maşina deja se simţea că accelerează. De data asta am mers cu indicatorul pentru turbină afişat pe bord, tot drumul la ducere; niciodată nu s-au aprins mai mult de 5 liniuţe roşii. Uite că n-am numărat câte sunt, în total. Însă încărcarea turbinei nu a trecut de jumătate, aproximativ, indiferent de accelerare.
Am făcut teste şi am rămas plăcut surprins de elasticitatea motorului şi a transmisiei. În IV am mers de la 47 la 85 km/h, în V am mers de la 80 la 120 km/h, în VI am exagerat niţel şi am mers de la 67 la 132 km/h.
Lasa testele de elasticitate pentru dupa ce termini rodajul. O sa vezi apoi ca daca vrei (eu unul nu vreau) si asculti indicatorul ala de schimbare de treapta, poti ajunge in treapta 6 la sub 1500rpm fara sa protesteze in vreun fel. Turbo gauge-ul ala are 16 liniute, daca nu ma inseala memoria.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Sistemul de detectare a semnelor de circulaţie nu funcţionează dacă pe un stâlp sunt montate două semne complet diferite. De exemplu, pe autostradă era semnul rotund "depăşirea interzisă autov. destinate transp. de mărfuri" montat pe acelaşi stâlp cu un semn verde, informativ. Sistemul nu a detectat semnul rotund, cel cu depăşirea interzisă etc. La bord, pictograma a rămas "mută".

Sistemul iti arata doar semnele privind limitele de viteza si depasire interzisa, nu cele destinate camioanelor, semnele informative sau cele legate de stationare.


View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Nu am testat - şi nici nu cred c-o voi face vreodată - limitatorul de viteză. Adică, să văd dacă ACC frânează automat atunci când LIM detectează, să zicem, limita de 70 km/h, până atunci fiind valabilă limita de 100. Mi se pare în contradicţie cu spiritul Civic. Posted Image
Glumesc. Conducem responsabil mereu.
Exact asta face si este aiurea de folosit in Romania unde ai semne montate aiurea, 90% din soferi care nu respecta limita de viteza si limitari de viteza care nu se mai termina oficial.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Soţia mi-a spus că se relaxează în maşină, că simte o energie pozitivă după ce ia poziţia regulamentară. Nu ştiu de ce nu se împacă cu spătarul scaunului, mereu îl reglează.
E posibil sa nu-i placa cum sta tetiera (nu poti lasa capul putin pe spate, te forteaza sa-l tii drept). Stiu ca si a mea a marait vreo 2-3 saptamani, apoi s-a obisnuit.

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Şi încă ceva şi gata, deocamdată: monitorizarea unghiului mort. De minune sistemul ăsta! Nu regret deloc că am ales Sport Plus şi nu Sport!
În timp ce mergeam pe A3, pe banda 1, pe 2 veneau maşini mai repede sau mult mai repede. La un moment dat intrau atât de bine-n unghiul mort, încât efectiv nu le vedeam - mai ales dacă erau mici, gen Mini sau Aygo - dacă nu întorceam capul după ele. În nicio oglindă nu se văd. Este o fracţiune de secundă în care, din diverse motive, vrei să treci pe banda 2 şi exact în unghiul mort este o buburuză din asta. Exact atunci sistemul salvează situaţia: se aprinde LED-ul din oglindă şi mă face atent. Precizia este elveţiană. Bravo, Honda, asta ţi-a ieşit de minune (mă rog, nu numai asta, dar sistemul ăsta funcţionează IREPROŞABIL!).
Regleaza-ti cum trebuie oglinzile, mai ales cele laterale, ca sa vezi ca lumea in ele. Sunt cat o zi de post si se vede bine in ele. Pune-le astfel incat sa nu-ti vezi masina cand conduci, te uiti inainte si doar iti arunci ochii in oglinda (sa trebuiasca sa inclini un pic capul stanga / dreapta pentru a vedea manerul usii spate / aripa spate). Ref. la reglarea pe inaltime, corect este sa vezi manerul usii spate in partea inferioara a oglinzii (coltul inferior al oglinzii, inspre masina).
Referitor la sistem, o sa vezi ca ii simte si pe cei care incep o manevra de schimbare a benzii in acelasi timp cu tine (el pe 1, tu pe 3, ambii vreti pe 2) si de asemenea, daca e ceva in unghiul mort si semnalizezi in directia respectiva, bipaie la tine.

Dar butonul de pornire l-ai vazut cum palpaie cand nu e motorul pornit (lumina alba cand e oprit tot, rosie cand esti pe accesorii / contact)? Face exact cum ar pulsa o inima Posted Image

Edited by closchkutza, 20 October 2019 - 01:20.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate