Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Înlocuire motor vw polo

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Salut!
Am înlocuit motorul de 1 l ,benzina cod ALL la un VW polo 6n1 din '99 cu unul de 1.4 l APQ ,tot de pe un polo din '99.
Necesita ceva setari noi in calculatorul mașinii? Sau îl pot porni după montare fără alte acțiuni la calculator.

#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Trebuie ECU de pe motorul de provenienta. Cutia cum e ?

#3
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
ECU -calculatorul ?
Cutia este manuala ,5 trepte....
Pai și nu  pornește  cu  calculatorul existent,sau pornește dar parametrii folosiți sunt cei de pe motorul de 1 l ?

#4
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

 softaipan, on 31 octombrie 2018 - 06:09, said:

ECU -calculatorul ?
Cutia este manuala ,5 trepte....
Pai și nu  pornește  cu  calculatorul existent,sau pornește dar parametrii folosiți sunt cei de pe motorul de 1 l ?
ai nevoie de calculator pentru motorul de 1.4.In mod normal asa trebuia sa cumperi motorul.In plus, nu stiu cum sint rapoarele de transmisie, s-ar putea sa consume mai mult datorita cutiei.

#5
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Și dacă montez injectoarele care au fost pe motorul de 1 l ,cu tot cu pompa de înaltă, cum ar influenta mersul motorului ,ca mă gândesc  ca aici ar fi problema de compatibilitate cu calculatorul...Și diferența  de cant de benzina repartizata de injectoare. ..

#6
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
Nu merge in veci. Trebuie ECU de la motorul de 1.4. In mod sigur va trebui si un scaner, care sa seteze in ECU parametrii masinii vechi (imobilizatorul de exemplu, functiile confort etc). Nu mai e demult asa simplu cum cred unii si altii sa schimbi un motor. Si in situatia in care inlocuiesti motorul cu unul identic ca si parametri, tot iti trebuie scaner ca sa-i faci setarile corecte ca sa functioneze.

#7
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
wtf ???
intai inlocuiesti motorul si pe urma te interesezi daca o sa porneasca ???

Edited by maistoru, 31 October 2018 - 09:04.


#8
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Motorul APQ sau AEX este multipunct si foloseste sistemul de injectie Bosch Motronic MP9.0 si acesta este identic la Polo 1,0 motor AER...
Attached File  volkswagen_bosch-motronic_mp9.0_ecu_pindata.pdf_1.png   24.7K   16 downloads
Vezi mai multe pe forumul vw

Edited by cristian68n, 31 October 2018 - 09:10.


#9
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Ai mari sanse ca ECU sa nu-ti recunoasca majoritatea senzorilor de pe motorul nou si/sau sa te umpli de erori (vezi sondele lambda care vor sesiza un alt raport de emisii).
Nu prea vad ce setari sa faci in ECU pentru noile cerinte ...ai trecut totusi de la cilindree de 1.0 la 1.4 si nu cred ca e asa simplu sa rezolvi cu o schimbare de soft. In fond cerintele de amestec si de gestionare in general sunt diferite intre motoarele in discutie.

De obicei pt astfel de transplanturi se achizitioneaza masina donatoare cu totul pt ca nu intodeauna potrivesc toate la fix si in plus ai nevoie si de ECU ce deserveste acel motor. Daca mai intervine si un imobilizator in discutie lucrurile se complica si mai mult.

Te-ai interesat la RAR daca ti-l omologheaza ? ..sau nu te intereseaza aspectul asta...

Edited by ncu, 31 October 2018 - 09:21.


#10
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,898
  • Înscris: 27.01.2016

 softaipan, on 30 octombrie 2018 - 21:25, said:

Salut!
Am înlocuit motorul de 1 l ,benzina cod ALL la un VW polo 6n1 din '99 cu unul de 1.4 l APQ ,tot de pe un polo din '99.
Necesita ceva setari noi in calculatorul mașinii? Sau îl pot porni după montare fără alte acțiuni la calculator.
Nu cred ca o sa-ti dea OK cei de la RAR sa circuli cu motorul asta.

#11
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
ce treaba are cu rarul daca masina e deja inmatriculata ?

#12
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 maistoru, on 31 octombrie 2018 - 09:29, said:

ce treaba are cu rarul daca masina e deja inmatriculata ?
Oameni buni, nu mai suntem pe vremea lui bunicu cand scoteam motorul din Dacia lui si-l bagam in dacia noastra, eventual trecand de la 1300 la 1310 sau chiar 1410.

Intra pe site-ul lor macar (RAR) si vezi in ce conditii poti inlocui un motor de model si cilindree diferita. Se urmareste in primul rand testul de emisii, elementele fixare a noului motor in caroseria primitoare, puterea si cuplul noului motor sa poata fi aservita de catre sistemul directie si mai ales franare existente deja pe caroseria primitoare, dovada provenientei noului motor + alte multe chestii. Fara astea in regula nu primesti omologare IN VECI ...cu atat mai putin un ITP.

Cu RAR trebuia inceput din start si nu doar o consultare info de pe site-ul lor ci mers personal si vorbit cu inginerii de pe standul omologari. Evident, toate astea costa si nu 2 lei.

....sau cum ti-ai imaginat ...ca pui un motor de cilindree mai mare, cu probabil mai multi CP si alta greutate fizica pe o caroserie calculata la un motor de 1.0 prevazute cu niste gume, directie si sistem franare specifice lui ?
Cine isi asuma responsabilitatea pt astfel de lucruri daca se intampla ceva ?

Probabil o sa considerati ca ..."hai mah, poate e o diferenta de 10 cp ce naiba" ....(nu stiu cat e diferenta si nici nu-s curios pt ca treaba asta e o prostie din start) ..dar nu pe mine trebuie sa ma convingeti ci pe cei de la RAR.
Probabil noul motor e fixat solid in locul celui vechi dar asta e procedura , trebuie sa certifice asta un inginer de acolo. La fel cu franele ...la fel cu dimensiunile gumelor ...

Abia dupa omologarea noului motor (am indoieli serioase ca se va reusi omologarea lui) se va face o noua inspectie RAR cu noile modificari trecute in CI in care se va consemna noul nivel de noxe in care masina trebuie sa se incadreze , noile dimensiuni de gume aprobate, noua serie motor ...etc ...etc

Edited by ncu, 31 October 2018 - 09:51.


#13
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009
Vorbesti ca sa vorbesti?

"Dacă se înlocuieşte motorul unui autovehicul, este necesară prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificării cărţii de identitate. Cel mai simplu este să se monteze un motor identic cu cel anterior, adică unul care are acelaşi cod motor cu cel menţionat în cartea de identitate. În acest caz la R.A.R. se verifică doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacă au fost păstrate elementele pentru reducerea poluării (catalizator, sonda lambda etc.) şi se realizează testul de poluare specific unei inspecţii tehnice. Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanţe mult diferite faţă de cel iniţial (putere mai mare, configuraţie diferită care presupune reamplasarea suporţilor motorului etc.) se efectuează probe specifice în cadrul Laboratorului de încercări pentru securitate rutieră al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraţie.
Menţionăm că modificările vehiculelor înmatriculate în România ce determina omologarea acestora se pot efectua numai în ateliere specializate, autorizate conform legislaţiei în vigoare. Lista de ateliere autorizate le găsiţi la sediul oricărei reprezentanţe R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
– act identitate deţinător vehicul;
– cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);
– carte de identitate vehicul;
– adeverinţa din partea atelierului autorizat care a efectuat înlocuirea motorului."

#14
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Deci sun la cel de la care am luat motorul sa-mi trimită și ECU.
Nu mă interesează rar pt ca mașină este Ă®nmatriculată, iar chestia cu schimbarea motorului a venit ca alternativa la un plus de putere pt polo Ă®n condițiile Ă®n care cel de 1 l are ceva probleme la un cilindru Ă®n sensul ca pierde ulei pe evacuare.Motorul l-am luat cu tot cu injectoare, rampa,galerie admisie.
Nu s-a modificat absolut nimic la prinderi,suporți, etc ....
În fond și la urma urmei nu am inventat eu motor de 1.4 la un polo care avea motor de 1....
În fapt dacă încerc pornirea ......În cel mai rău caz nu pornește sau îmi arata ceva erori ca doar nu se rup biele sa pistoane....

Edited by softaipan, 31 October 2018 - 09:52.


#15
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Se pare ca tu nu ai auzit de itp, controale rar in trafic, etc. Si daca pui un motor identic, trebuie sa treci pe la rar sa-ti treaca in carte seria noului motor, altfel nu ai cum sa treci de primul itp. Pt alt tip de motor trebuie omologare, care costa, si nu e sigur ca se aproba, fiind un motor mai mare si mai greu, posibil ca si suspensiile, franele, sa difere, sa nu mai zic de gaze, care au mari sanse sa nu iasa, chiar daca reuseste sa porneasca masina.

#16
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
voi nu ati auzit de motoare fara serie ?
cine sta in drum sa masoare cilindreea ?

#17
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Daaa greutate o fi un 10 kile în plus...Am luat motorul tot de pe un polo ,tot 6n,tot din 99,doar care avea 2 uși în plus,în rest identic la suspensii,etc.Aaaa și avea și AC.Oricum oricare limuzina este rabla la împlinirea vârstei de 10 ani.
Și apoi eu nun am văzut la nici un ITP (cu excepția omologării la rar)sa verifice cineva seria motorului...

#18
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 spe_ripper, on 31 octombrie 2018 - 09:45, said:

Vorbesti ca sa vorbesti?

"...... Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat

Ti se pare ca spun prostii ? Ca vorbesc sa ma aflu in treaba ?  ...te-ai lovit de chestiile astea mai mult decat sa dai un copy-paste de pe site-ul lor ?
Crede-ma, am vrut sa inlocuiesc la un moment dat la un benzinar motorul ...sa trec de la 1.4 la 1.8 ,  si noroc ca am fost pe la "baieti". Am iesit cu o lista care mi-a taiat orice elan pe veci !

Am ramas mirat ca in atatea comenturi n-a atins nimeni aspectul RAR.

Auzi ...."nu ma intereseaza RAR pt ca masina e inmatriculata..."
Bine boss - baga bani in ea si mai vedem cum e cu neinteresarea despre omologare mai ales ca vb de motoare diferite.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate