Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Dieselul nu a murit.

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#1
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,266
  • Înscris: 06.07.2007
Am citit un articol interesant zic eu despre asa zisa resuscitare a motoarelor diesel.
Chiar ma  gandeam ca sunt putine sanse ca VW sa  renunte asa de usor la buzunarul umplut de vanzarea masinilor pe motorina.

Ideea e ca cei de la Bosch, sustin ca au gasit o solutie care va permite reducerea cantitatii de NoX emisa de autovehiculele diesel

Quote

Soluția inventată de Bosch permite motoarelor diesel să emită doar 13 mg/km oxizi de azot, limita obligatorie UE fiind de 120 mg/km. “Fiind lideri pe tehnologia diesel nu ne putem uita cum dieselul dispare. Am creat acest sistem care reduce nivelul oxizilor de azot de zece ori”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.
ttps://alba24.ro/inovatie-revolutionara-pentru-piata-auto-la-blaj-un-senzor-produs-de-bosch-ar-putea-relansa-industria-diesel-679549.html

Credeti ca va mai putea fi resuscitat dieselul (dpv al poluarii) sau va merge pe trendul descendent?
Parerea mea e ca suna bine ideea,  desi imi da impresia ca doar se incearca amanarea nevitabilului.

Edited by dan1980_25, 22 October 2018 - 12:11.


#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,524
  • Înscris: 30.10.2003
Dieselul nu moare, inca (zic cei de la Bosch)...

https://forum.softpe...ei-de-la-bosch/

Imi pare rau ca-ti stric topicul :D

#3
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Titlul articolului este idiot: senzorul reprezinta o mica parte din sistemul care promite emisii NOx mult mai mici ca in prezent.
Stirea a mai circulat pe-aici, aia de la fituica online pe care o citezi abia acum s-a prins.

Cat despre indeplinirea promisiunilor, ramane de vazut... extraordinary claims require extraordinary evidence.
Deocamdata Bosch sunt cei care au implementat sisteme de trisat emisiile. Exista temerea ca ce implementeaza acum ar fi un sistem de trisat mai eficient ;)

Pe de alta parte, cum spuneam si pe celalalt topic, daca functioneaza... OK, e o solutie si asta. Ce vreau eu e reducerea poluarii in orase.

#4
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.04.2007
Meanwhile in Bucuresti,nu e zi sa nu dau de vreo 2 dieseluri(turisme,nu dube,etc) care sa fumege la greu. Dimineata asta 20 minute bara la bara mi-am dat cu eau-du-diesel in spatele unui Passat din 2010-12 ceva(perfect intretinuta exterior de altfel).
La benzinarache ,oricat de janghine sunt pe sosele nu prea vezi asa de des nici pe departe.

#5
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

 AdrianHH, on 22 octombrie 2018 - 12:22, said:

Meanwhile in Bucuresti,nu e zi sa nu dau de vreo 2 dieseluri(turisme,nu dube,etc) care sa fumege la greu. Dimineata asta 20 minute bara la bara mi-am dat cu eau-du-diesel in spatele unui Passat din 2010-12 ceva(perfect intretinuta exterior de altfel).
La benzinarache ,oricat de janghine sunt pe sosele nu prea vezi asa de des nici pe departe.

Asa e cand te costa 100 de lei sa treci ITP cu orice janghina vs sume de 10x mai mari pentru a repara problema

#6
H6D-100c

H6D-100c

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,482
  • Înscris: 27.01.2017
Diesel-ul pute, deci e mort...Posted Image

#7
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,266
  • Înscris: 06.07.2007
Am fost acum o saptamana intr-un targ auto sh la Mures sa iau pulsul pietei
Din sutele de masini expuse la vanzare de samsari, am vazut maxim 20 de masini pe benzina.
Din totalul masinilor expuse, cred ca 75% erau VW si Audi.
Se observa clar faptul ca indiferent de tendintele din occident, in materie de masini romanii considera ca un Passat diesel e masina suprema.
In general romanul nu vrea sa auda de altceva.

Edited by dan1980_25, 22 October 2018 - 12:30.


#8
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,721
  • Înscris: 07.02.2011

 dan1980_25, on 22 octombrie 2018 - 12:29, said:

.
Din sutele de masini expuse la vanzare de samsari, am vazut maxim 20 de masini pe benzina.
Din totalul masinilor expuse, cred ca 75% erau VW si Audi.
..
Da, de fapt la cele 75% pot trage samsarii cat mai mult, pentru ca si ei le gasesc mai ieftine
Samsarii vand masini care aduc profit lor.

#9
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,112
  • Înscris: 04.08.2007

 dan1980_25, on 22 octombrie 2018 - 12:29, said:

Am fost acum o saptamana intr-un targ auto sh la Mures sa iau pulsul pietei
Din sutele de masini expuse la vanzare de samsari, am vazut maxim 20 de masini pe benzina.
Din totalul masinilor expuse, cred ca 75% erau VW si Audi.
Se observa clar faptul ca indiferent de tendintele din occident, in materie de masini romanii considera ca un Passat diesel e masina suprema.
In general romanul nu vrea sa auda de altceva.
Nu e o "inventie" romaneasca.
In toate parcurile de masini sh din germania dieselurile sunt mult mai multe decat benzinarele.

#10
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Here we go again!
Bine ca ai facut topicul asta ca nu aveam unde vorbi pe marginea acestui subiect :D

#11
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
treaba e¨ din protap ! ...
un gram de motorina contine mai multa energie decat un gram de benzina ! ...

Edited by realduc, 22 October 2018 - 13:07.


#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Einstein te-ar contrazice.

#13
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
diesel-ul nu trebuie lasat sa moara in opinia mea
ci mai degraba inbunatatite tehnologiile folosite pt filtrarea emisiilor.

randamentul acestui motor este incredibil...

#14
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
un benzinar aspirat cu motorul varza consuma de rupe, sau il repari sau platesti pe benzina inca odata pretul masinii

un diesel terminat merge saracul pana "o ia pe ulei" sau se rupe fizic, cu aceeasi pompa de injectie si injectoare consumul va fi acelasi desi scade puterea, iar reparatiile sunt muuult mai scumpe, incepand cu turbina, in plus poate sa puna motorina proasta cumparata "la marginea drumului" sau chiar combinata cu ulei de floarea soarelui sau recuperat de la bucatarii

ca atare un proprietar de masina diesel varza poate alege sa o fumege pana o da la remat

noile tehnologii diesel doar incearca sa sa scada noxele, eu cred ca dieselul va muri odata cu benzinarele, in aceeasi clipa

noile tendinte eco de interzicere nu mai diferentiaza benzina/motorina, interzic toate motoarele cu ardere interna (inclusiv gpl, etanol, si orice arde)

si asta va fi destul de curand in UE - cam prin 2030 -2040 - doar nu credeti ca se interzic benzinarele dar dieselul ramane, nu are cum sa fie mai putin poluant decat electricele

ce ramane? electrice, hidrogen, cu soare, cu panze cand bate vantul, si ce s-o mai inventa

peste vreo 5-10 ani o sa imi cumpar o masina mica, de plastic, electrica, si cand merg la mare iau generatorul pe benzina in portbagaj... mai opresc pe margine, mai beau un ceai, mai incarc bateria...

Edited by Oxigen1234, 22 October 2018 - 13:46.


#15
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

 Mihai_3, on 22 octombrie 2018 - 13:32, said:

diesel-ul nu trebuie lasat sa moara in opinia mea
ci mai degraba inbunatatite tehnologiile folosite pt filtrarea emisiilor.

randamentul acestui motor este incredibil...

Randamentul este sub 50%!!!! dintr-un motor electric. Este ca si cum ai avea doi muncitori, unul iti produce 5 piese pe ora, altul iti produce 10, dar tu il lauzi pe ala care produce 5.

#16
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,570
  • Înscris: 15.06.2004
De parca oxidul de azot ar fi cel mai mare poluator la diesel...

#17
Maverick27

Maverick27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 29.09.2006
https://www.theguard...-more-than-cars

#18
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Nu e vorba doar de emisii de CO2 aici ci si de alti compusi emisi de diesel.

 Mihai_3, on 22 octombrie 2018 - 13:32, said:

randamentul acestui motor este incredibil...
Te referi la benzinarele astea noi in ciclu Atkinson ? Da, ai dreptate in cazul asta.
https://www.greencar...y-of-38-percent

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate