Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Dieselul nu a murit.

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#19
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postdan1980_25, on 22 octombrie 2018 - 12:09, said:

Credeti ca va mai putea fi resuscitat dieselul (dpv al poluarii) sau va merge pe trendul descendent?
Parerea mea e ca suna bine ideea,  desi imi da impresia ca doar se incearca amanarea nevitabilului.

Dieselul e pe duca nu ca n-ar mai fi bun ci pentru ca vor producatorii auto sa vanda altceva la preturi mai mari si iobagii trebuie impinsi sa se ingramadeasca sa cumpere.
Ori, cum poti face un om sa scoata banul daca nu infigandu-i un bat ascutit in fund?
Industria auto finanteaza cu bani grei guverne corupte, trusturi de presa.. agentii de normare a poluarii... numai sa dea mesajele corecte in piata, care le servesc interesele.

#20
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Si tu esti simpatic.

#21
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 14:12, said:


Dieselul e pe duca nu ca n-ar mai fi bun ci pentru ca vor producatorii auto sa vanda altceva la preturi mai mari si iobagii trebuie impinsi sa se ingramadeasca sa cumpere.
Ori, cum poti face un om sa scoata banul daca nu infigandu-i un bat ascutit in fund?
Industria auto finanteaza cu bani grei guverne corupte, trusturi de presa.. agentii de normare a poluarii... numai sa dea mesajele corecte in piata, care le servesc interesele.

De exemplu Angela Merkel von Stassi

#22
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Jana nu e moarta, jana se transforma...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jCVbXX452JQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#23
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postro_explorer, on 22 octombrie 2018 - 14:09, said:

Nu e vorba doar de emisii de CO2 aici ci si de alti compusi emisi de diesel.


Te referi la benzinarele astea noi in ciclu Atkinson ? Da, ai dreptate in cazul asta.
https://www.greencar...y-of-38-percent
Vezi ca au atins 41% mai de curand:
https://newsroom.toy...ain2018/engine/

#24
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 14:12, said:

pentru ca vor producatorii auto sa vanda altceva la preturi mai mari si iobagii trebuie impinsi sa se ingramadeasca sa cumpere.

De ce nu investesti bani in producatorii auto care au declarat ca nu se vor alatura nebuniei electrice si care, dupa logica ta, vor face o gramada de bani vanzand masini ieftine cu aceleasi performante? :)

#25
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,040
  • Înscris: 26.04.2007

View Postfigo1988, on 22 octombrie 2018 - 13:34, said:

Randamentul este sub 50%!!!! dintr-un motor electric. Este ca si cum ai avea doi muncitori, unul iti produce 5 piese pe ora, altul iti produce 10, dar tu il lauzi pe ala care produce 5.

Una dintre problemele inca nerezolvate este si faptul ca bateriile in masinile electrice sunt prea scumpe pentru omul de rand din EMEA...
Iar asta contribuie la pretul total de achizitie initiala cu o autonomie aproax. 400km (?!) iar aici in Est Europa permanent nu imi ajunge "combustibilul" la o masina electrica.

un alt punct este ca trebuie sa stau pe loc cu masina pentru a o "incarca" pe cand la un conbustibil lichid (bezina/diesel) in cateva minute am iesit in bezinarie.
Sunt aspecte care conteaza foarte mult.

Edited by Mihai_3, 22 October 2018 - 14:40.


#26
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
La o electrica nu trebuie sa treci pe la benzinarie. O incarci acasa peste noapte, la servici cand muncesti, la supermarket cand faci cumparaturile ... e mereu incarcata. Stai pe loc sa o incarci cand vrei sa faci 1000Km intr-o zi, atunci da, stai de 2-3 ori cate o ora (la drum lung, adica oricum unde e indicat sa faci cate o pauza din cand in cand).

Da, dieselul nu a murit inca dar e in faza terminala. Acum i se aplica tratament paleativ. Benzinarele nu sunt nici ele tare in urma. Fara un transplant electric ar da coltul si astea repede.

#27
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,155
  • Înscris: 13.11.2017

View Postfigo1988, on 22 octombrie 2018 - 14:31, said:


De ce nu investesti bani in producatorii auto care au declarat ca nu se vor alatura nebuniei electrice si care, dupa logica ta, vor face o gramada de bani vanzand masini ieftine cu aceleasi performante? Posted Image

E mai greu sa gandesti cu capul tau. Mai bine crezi in Soros si masoni care comploteaza pentru distrugerea dieselului :) !

#28
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Bun, si cand toti vor fi nevoiti sa incarce acasa peste noapte, la servici cand muncesc, la supermarket cand fac cumparaturile - cum va fi? Iti suna a ceva fezabil?

Dieselul poate sa "moara" (mai precis sa devina tehnologie de nisa), pentru ca are alternative - benzina hibrid, in principal. Suntem insa departe de electrificarea totala.

#29
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View Postfigo1988, on 22 octombrie 2018 - 13:34, said:


Randamentul este sub 50%!!!! dintr-un motor electric. Este ca si cum ai avea doi muncitori, unul iti produce 5 piese pe ora, altul iti produce 10, dar tu il lauzi pe ala care produce 5.
pune la socoteala si cum se obtine energia aia electrica si apoi vezi randamentul, o sa fi uimit

#30
lepetir

lepetir

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 12.07.2007
In toata acesta batalie impotriva motoarelor cu ardere se omite un aspect important..... amprenta de CO2 si restul care apare la fabricarea si ulterior folosirea variantelor electrice. Studiile recente arata ca de ex. in Germania, un motor electric va parcurge cca. 65K km pana va ajunge sub emisiile generate de un motor diesel. S-au luat in calcul, emisiile legate de fabricarea celulelor bateriilor ( care altfel spus contin elemnte puternic otravitoare; litiu, mercur, etc ), a restului componentelor, a producerii energiei electrice pentru incarcarea acumulatorilor. In Germania producere curentului electric  se face preponderent pe centrale cu carbune.  Acelasi motor electric, exploatat in Norvegia, care produce curentul hidro, va parcurge doar cca. 15k km pana va fi depasit la noxe de diesel ( cumulata la cantitate ). Daca mai punem in calcul necesitatea inlocuirii bateriilor periodic... cred ca deocamdata ne cam da cu virgula. Poluarea va disparea sau se va reduce, cand o alta sursa de energie nepoluanta va fi disponibila pe scara larga la preturi rezonabile.

Edited by lepetir, 22 October 2018 - 14:57.


#31
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postalexpet, on 22 octombrie 2018 - 14:54, said:

pune la socoteala si cum se obtine energia aia electrica si apoi vezi randamentul, o sa fi uimit

Uimeste-ma :) Eficienta unei centrale cu carbune (cam cea mai murdara si mai ineficienta forma de producere a electricitatii dpdv al poluarii rezultate) este aproape identica cu a unui motor diesel functionand in conditii de eficienta maxima.

#32
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,608
  • Înscris: 07.02.2003

View Postlepetir, on 22 octombrie 2018 - 14:55, said:

In toata acesta batalie impotriva motoarelor cu ardere se omite un aspect important..... amprenta de CO2 si restul care apare la fabricarea si ulterior folosirea variantelor electrice.
Nu se uita, conteaza ca amprenta sa nu fie in oras si mai ales sa nu avem NOx de la diesel caci ala e cel mai toxic.

View Postlepetir, on 22 octombrie 2018 - 14:55, said:

Studiile recente arata ca de ex. in Germania, un motor electric va parcurge cca. 65K km pana va ajunge sub emisiile generate de un motor diesel. S-au luat in calcul, emisiile legate de fabricarea celulelor bateriilor
E un articol viciat s-a mai vorbit de el in alte topicuri.

Edited by andreic, 22 October 2018 - 15:09.


#33
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View PostTS030, on 22 octombrie 2018 - 14:54, said:

Bun, si cand toti vor fi nevoiti sa incarce acasa peste noapte, la servici cand muncesc, la supermarket cand fac cumparaturile - cum va fi? Iti suna a ceva fezabil?
Foarte fezabil, caci cum nu se schimba tot parcul auto batand din palme, tranzitia va fi progresiva atat in priviinta retelei de incarcare cat si a parcului auto. Traiesc realitatea asta aici in zona Stockholm si dezvoltarea parcului auto merge mana in mana cu dezvoltarea retelei de incarcare.

#34
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Presa tabloida, infecta, abunda zilnic de articole platite de corporatii...

https://www.capital.ro/comunicat/rca-sau-amenda-ce-este-mai-rentabil/?utm_source=Capital&utm_medium=widget_sidebar&campanie_utm=wg_comunicate_articol
https://www.mediafax...pertii-17565071

Toate aceste articole salta mingea la fileul unor corporatii astfel incat aceasta sa faca cat mai multi bani pe seama fraierilor care trebuie sa decarteze.

#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 15:22, said:

sa faca cat mai multi bani pe seama fraierilor care trebuie sa decarteze.
Totul e o conspiratie impotriva muncitorului cu asez dizel, model 2000, cu juma de milion de km la bord. Cum poti sa profiti de bietul muncitor care si-a varsat toate economiile de o viata intr-o coaza care sta si ii rugineste in troturarul din fata garsonierei confort 2? Vai ... nu, el trebuie protejat ca sa aiba cu ce se deplasa in parc duminica dupamiaza, cu o oprire la benzinarie unde sa puna motorina de 12 lei.

Edited by ro_explorer, 22 October 2018 - 15:33.


#36
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View Postfigo1988, on 22 octombrie 2018 - 14:57, said:

Uimeste-ma Posted Image Eficienta unei centrale cu carbune (cam cea mai murdara si mai ineficienta forma de producere a electricitatii dpdv al poluarii rezultate) este aproape identica cu a unui motor diesel functionand in conditii de eficienta maxima.
exact....cand vorbesti de eficienta te legi de la ce se intampla incepand cu prima lopata de carbune care produce electricitatea consumata de un motor electric, nu la faptul ca motorul electric are eficienta de aproape 100%....te-am uimit?

Edited by alexpet, 22 October 2018 - 15:37.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate