Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

Dieselul nu a murit.

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#37
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Pai el se referea la curent provenit din niste hidrocentrale ajutate de niste eoliene si suplimentate cu niste panouri solare.

Edited by ro_explorer, 22 October 2018 - 15:38.


#38
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postro_explorer, on 22 octombrie 2018 - 15:09, said:

Foarte fezabil, caci cum nu se schimba tot parcul auto batand din palme, tranzitia va fi progresiva atat in priviinta retelei de incarcare cat si a parcului auto. Traiesc realitatea asta aici in zona Stockholm si dezvoltarea parcului auto merge mana in mana cu dezvoltarea retelei de incarcare.
E cale lunga de la implementarea ca solutie de nisa, pana la implementarea pe scara larga.
Exista mai multe probleme - reteaua de incarcare, timpii de incarcare, capacitatea acumulatorilor (autonomia), capacitatea de productie a acumulatorilor.
Poate solutia "finala" nici nu va fi bazata pe acumulatori.

#39
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postro_explorer, on 22 octombrie 2018 - 15:33, said:

Totul e o conspiratie impotriva muncitorului cu asez dizel, model 2000, cu juma de milion de km la bord. Cum poti sa profiti de bietul muncitor care si-a varsat toate economiile de o viata intr-o coaza care sta si ii rugineste in troturarul din fata garsonierei confort 2? Vai ... nu, el trebuie protejat ca sa aiba cu ce se deplasa in parc duminica dupamiaza, cu o oprire la benzinarie unde sa puna motorina de 12 lei.

Lasa povestile... Ce rost au astfel de articole, evident platite si partizane intr-o presa presupus libera care (se presupune ca) nu linge in fund corporatiile ???

Ia uite:
Comisia Europeană vrea modificarea legii RCA. Tarifele la asigurări, în pericol de creștere

https://www.digi24.r...restere-1018073

Edited by rosix, 22 October 2018 - 15:42.


#40
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 15:40, said:

Lasa povestile... Ce rost au astfel de articole,
Nu stiu, eu nu citesc astfel de articole. Viata e prea scurta si timpul meu e prea pretios ca sa mi-l pierd pe asemenea mizerii.

Nu e locul sa discutam despre RCA (care e mult prea bland in Romania in opinia mea).

#41
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View PostTS030, on 22 octombrie 2018 - 14:54, said:

Bun, si cand toti vor fi nevoiti sa incarce acasa peste noapte, la servici cand muncesc, la supermarket cand fac cumparaturile - cum va fi? Iti suna a ceva fezabil?
Da, vezi aici https://forum.softpe...4#entry23688105

#42
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,151
  • Înscris: 13.11.2017

View Postalexpet, on 22 octombrie 2018 - 15:36, said:

exact....cand vorbesti de eficienta te legi de la ce se intampla incepand cu prima lopata de carbune care produce electricitatea consumata de un motor electric, nu la faptul ca motorul electric are eficienta de aproape 100%....te-am uimit?

vezi ca tovarasii aia care au facut articolul "au uitat" sa calculeze si poluarea produsa cu extractia, rafinarea, transportul si depozitarea combustibililor fosili :) !

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 15:40, said:

Lasa povestile... Ce rost au astfel de articole, evident platite si partizane intr-o presa presupus libera care (se presupune ca) nu linge in fund corporatiile ???

Ia uite:
Comisia Europeană vrea modificarea legii RCA. Tarifele la asigurări, în pericol de creștere

https://www.digi24.r...restere-1018073

Tu mai faci mult offtopic pe aici cu teoria conspiratiei ?

#43
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016

View Postalexpet, on 22 octombrie 2018 - 15:36, said:


exact....cand vorbesti de eficienta te legi de la ce se intampla incepand cu prima lopata de carbune care produce electricitatea consumata de un motor electric, nu la faptul ca motorul electric are eficienta de aproape 100%....te-am uimit?
Petrolul cade din cer și este deja rafinat?

#44
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 16.02.2013
figo1988

Aici te inseli. Local, randamentul unui motor electric este mai mare decit al unuia termic, insa, daca privesti pe ansamblul lantului de producere a energiei s-ar putea sa-ti vina sa plingi. Energia electrica este produsa si din arderea de combustibili fosili ( nu toate statele au hidro sau eoliana , caci cea nucleara este si mai poluanta pe termen lung, ca sa nu mai spun ca racirea facuta cu apele riurilor cresc temperatura mediului ), la care mai adauga randamentul transportului si punctelor de transformare, pierderile la incarcare si caldura disipata la incarcarea bateriilor. Si ca sa-ti temperez elanul , citeste cam cita energie se consuma ca sa produci acele baterii de acumulatori ( numai metale rare ) si transportul vehiculelor - de multe ori pe mari si oceane si vezi cit consuma si polueaza un motor de vapor - si apoi sustine electricul.
Nu iubesc in mod special motorul termic , dar producerea de energie mecanica apelind la resurse situate mai jos pe scara lantului energetic este cea mai rentabila cu cit esti mai aproape de combustibilii fosili.
Ceea ce facem noi acum este sa scoatem gazele din ora si sa le mutam in alte zone, ca strutul care daca baga capul in nisip si nu vede lumea inseamna ca nu exista in acceptiunea lui.
In opinia mea solutia este transportul in comun, daca s-ar putea gratis si atunci nu am apela la mijloace auto proprii decit in caz exceptional. Asa nu facem decit sa urmam exemplul prost al SUA care nu au aproape de loc in suburban transport in comun si  trotuare si ai musai nevoie de masina.

#45
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postandu2006, on 22 octombrie 2018 - 17:13, said:

acele baterii de acumulatori ( numai metale rare )
Nici litiul si nici cobaltul nu sunt metale rare; iar metalele rare nu sunt chiar rare ;)

#46
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Șmecheria este ca cei mai mulți români nu-si permit mașini noi ( alea cu tehnologia lui peste ) . Ei își permit dieseluri vechi si rulate , asa ca este irelevant pentru tzugulan  daca a aparut o tehnologie noua diesel ca el nu si-o permite. Problema este ce fac milioanele de romani care au bani doar de tehnologie veche ?

#47
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Simplu: nu-si cumpara masini.
Sau renunta la masini nemtesti "tedei, frate!" si se multumesc cu vreun Logan. Ori cu alte benzinare.

Edited by TS030, 22 October 2018 - 17:45.


#48
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Renunță la masini ce nu și le permit și își cumpără mașini din clase mai mici :)
Poți sa iei Softpedia la sfaturi cumpărare sa vezi ca majoritate își dorește SC sedanuri mari sau mașini cel puțin din clasa compacta pentru utilizare urbana cu 2-3 ieșiri în exterior pe an.

#49
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005

View PostAdrianHH, on 22 octombrie 2018 - 12:22, said:

Dimineata asta 20 minute bara la bara mi-am dat cu eau-du-diesel in spatele unui Passat din 2010-12 ceva(perfect intretinuta exterior de altfel).
Stai sa vezi cand esti pe moto... Ce eau-du-diesel? Gazare Auschwitz style. De obicei stau la rand la semafor ca si cand as fi cu masina, dar cand vad un mandru posesor de vag, trec pe langa el si ma postez in fata lui sau in lateralul lui. Cel putin primavara devreme sau toamna, diminetile sunt horror in spatele unuia de genul asta. Si stau si ma gandesc ca inca n-au ajuns la nivelul de tigaie ce trebuie trimisa in Romania.

#50
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postandu2006, on 22 octombrie 2018 - 17:13, said:

Ceea ce facem noi acum este sa scoatem gazele din ora si sa le mutam in alte zone,
Stii ca CO2-ul (si alti compusi) se pot recupera la o centrala? Nu poti face asta la milioane de masini in mers. Nu e vorba de mutarea poluarii neaparat cat de micsorarea ei la nivel global.

#51
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostJurasikMan, on 22 octombrie 2018 - 17:43, said:

Șmecheria este ca cei mai mulți români nu-si permit mașini noi ( alea cu tehnologia lui peste ) . Ei își permit dieseluri vechi si rulate , asa ca este irelevant pentru tzugulan  daca a aparut o tehnologie noua diesel ca el nu si-o permite. Problema este ce fac milioanele de romani care au bani doar de tehnologie veche ?


Pai exact asta am spus si eu mai sus. Stiind ca peste 90% din popor e rupt in cur, si abia isi permite o masina normala, ce rost are toata retorica asta a corporatiilor, a presei, a institutiilor europene? Ca nu am ajuns sa ne cumparam masina pe care ne-o dorim, ca am trece cu totii la hibrid de maine.

Il doare pe stat in fund de poluare. Totul e facut ca firmele sa vanda mai scump tehnlogie mai noua. Acu 10 ani era 18000 lei un Logan chel. Acum cat e?

Edited by rosix, 22 October 2018 - 18:28.


#52
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nu mai cumperi nimic. Daca nu iti permiti inseamna ca asta e nivelul.

#53
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postro_explorer, on 22 octombrie 2018 - 18:26, said:

Nu mai cumperi nimic. Daca nu iti permiti inseamna ca asta e nivelul.

Am masina SH veche de 13 ani. Dupa ce face 20 de ani, voi lua tot SH

#54
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,721
  • Înscris: 07.02.2011

View Postrosix, on 22 octombrie 2018 - 14:12, said:

....
Industria auto finanteaza cu bani grei guverne corupte, trusturi de presa.. agentii de normare a poluarii... numai sa dea mesajele corecte in piata, care le servesc interesele.
Se pare ca nu peste tot sunt guverne corupte.
In alte tari cum ar fi Suedia, se spune ca guvernul este direct implicat in campania de reducere a noxelor, a poluarii si utilizarea de surse alternative.
In ceea ce priveste masinile electrice se stie ca in Suedia a aparut prima sosea ce inlesneste incarcarea din mers.
https://www.theguard...opens-in-sweden
Un alt exemplu de implicare este sustinerea proiectului de conversie a doua ferry-boat-uri ce fac legatura intre Helsingor (Danemarca) si Helsinborg (Suedia).
Cele doua nave sunt ''incarcate electric'' in timpul debarcarii si imbarcarii pasagerilor si autovehiculelor.
https://electrek.co/...ic-ferries-abb/
...
Bine, acum nu avem de unde sti daca oficialii respectivi au si interese personale in a sustine firmele ce implementeaza acele tehnologii.

Edited by costeld69, 22 October 2018 - 18:37.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate