Dieselul nu a murit.
Last Updated: Oct 24 2018 21:48, Started by
DanyHiker
, Oct 22 2018 12:09
·
0
#55
Posted 22 October 2018 - 18:50
rosix, on 22 octombrie 2018 - 18:29, said:
Am masina SH veche de 13 ani. Dupa ce face 20 de ani, voi lua tot SH Trebuie sa cumpere cineva si cazanele vestului. Eu conduc un PHEV vechi de 4 luni si il voi mai conduce inca 2 ani jumate, dupa care o sa imi iau alta masina noua, probabil full electrica de data asta. |
#56
Posted 22 October 2018 - 19:06
andu2006, on 22 octombrie 2018 - 17:13, said:
Aici te inseli. Local, randamentul unui motor electric este mai mare decit al unuia termic, insa, daca privesti pe ansamblul lantului de producere a energiei s-ar putea sa-ti vina sa plingi. Energia electrica este produsa si din arderea de combustibili fosili ( nu toate statele au hidro sau eoliana , caci cea nucleara este si mai poluanta pe termen lung, ca sa nu mai spun ca racirea facuta cu apele riurilor cresc temperatura mediului ), la care mai adauga randamentul transportului si punctelor de transformare, pierderile la incarcare si caldura disipata la incarcarea bateriilor. Si ca sa-ti temperez elanul , citeste cam cita energie se consuma ca sa produci acele baterii de acumulatori ( numai metale rare ) si transportul vehiculelor - de multe ori pe mari si oceane si vezi cit consuma si polueaza un motor de vapor - si apoi sustine electricul. Deci masinile cu motor termic nu vin cu acelasi vapor sau camion? Nu sunt produse in aceleasi fabrici? Eu nu inteleg de ce argumente matematice sunt combatute cu romane. Eficienta unui motor termic este foarte scazuta, este un motiv pentru care daca parcurg 200km mergand cu 200km/h voi avea eficienta la 1/2 fata de acelasi motor care parcurge aceeasi distanta la 1/2 din viteza. Iar eficienta in cel de-al doilea caz este undeva pe la 40%, maxim. In primul, 20%. Acum, daca vrei sa discutam concret, calculeaza tu te rog pierderile alea de energie din lantul producerii de electricitate si sa vedem la ce concluzii ajungem. andu2006, on 22 octombrie 2018 - 17:13, said:
Nu iubesc in mod special motorul termic , dar producerea de energie mecanica apelind la resurse situate mai jos pe scara lantului energetic este cea mai rentabila cu cit esti mai aproape de combustibilii fosili. Pe ce te bazezi cand spui asta? Daca vorbim in absolutisme, atunci e mai eficient sa pastrezi cat mai multe din transformarile de pe lantul energetic intr-un singur loc pentru a creste eficienta. Ce ne facem, ca avem doua "adevaruri absolute" care se cam bat cap in cap? |
#57
Posted 22 October 2018 - 19:38
MicroEdge, on 22 octombrie 2018 - 17:47, said:
Renunță la masini ce nu și le permit și își cumpără mașini din clase mai mici Poți sa iei Softpedia la sfaturi cumpărare sa vezi ca majoritate își dorește SC sedanuri mari sau mașini cel puțin din clasa compacta pentru utilizare urbana cu 2-3 ieșiri în exterior pe an. Imi aduc aminte cand in Tg-Jiu s-a facut pietonal in centrul orasului (cu ceva spatii verzi), ce indignati erau unii colegi de firma ca trebuiau sa ocoleasca 30m si nu puteau merge buluc peste tot. |
#58
Posted 22 October 2018 - 20:00
#59
Posted 22 October 2018 - 21:10
#60
Posted 22 October 2018 - 21:49
Ai lipsit la orele de matematică ? 30000 e mai puțin decât dublu, nu de 5 ori
|
#61
Posted 23 October 2018 - 04:02
#63
Posted 23 October 2018 - 09:15
Poluarea din marile orase nu va dispare niciodata, atata timp cat oamenii care decid sunt limitati din punct de vedere al imaginatiei.
Ca sa dau un exemplu concret, prietena mea foloseste masina pentru a merge pana la serviciu. Are de mers pana acolo doar 2 km, iar ea este o persoana care duce ture de 100+ km pe MTB. Problema ei este ca acesti 2 km pana la serviciu inseamna mers pe un trotuar nenorocit, ca facut din pavele, beton, astalt spart, masini parcate pe trotuar si caini comunitari. Distanta de 2 km pe jos s-ar face in 20 de minute, foarte acceptabil daca nu trebuie sa te incalti in cizme de cauciuc. Mersul pe jos este cam ineficient totusi. Bicicleta ar iesi din calcul, deoarece este voluminoasa si greu de depozitat. Insa o trotineta ar insemna scurtarea timpului de deplasare la 8-9 minute. Insa pentru asa ceva iti trebuie asfalt bun, iti trebuie rampe de urcat si coborat pe trotuar, ca sa poti merge cursiv, fara sa iti intrerupi deplasarea. Luand in calcul un oras ca Bucurestiul, o distanta de 15 km o poti face lejer cu trotineta intr-o ora, faci si putina miscare, transpiri mai putin decat in metrou si autobuz si te simti si relaxat, insa in Romania oamenii nu stiu decat ca alternativa masinii e bicicleta, ceea ce inseamna infrastructura separata si presupune sa ai si unde sa-ti depozitezi bicicleta, acasa si la serviciu. In cazul meu, fac 15 minute pana la servicu, cam 1,5 km de mers pe jos. Nu-i deloc rau, insa as prefera sa pot folosi o trotineta si sa parcurg distanta asta in 5 minute si cu un efort mai mic, fara sa urc bicicleta 4 etaje sau sa stau cu grija furtului. Din punctul meu de vedere trotineta e la fel de utila ca o bicicleta pentru distante de pana in 10-15 km si fara posibilitatea usoara de depozitare, in plus trotuarul se foloseste in comun cu pietonii. Edited by spooky51, 23 October 2018 - 09:16. |
#64
Posted 23 October 2018 - 09:49
spooky51: de ce nu merge pe carosabil aia 2 KM sau pe stradutele laterale....?!?!
Din pacate asta este realitatea avem piste de biciclete adevarate mult prea putine, dar totusi cu putina vointa o trotineta electrica ar rezolva problema ei. Am masina insa nu o sa conduc un 1.9 TDI pentru 6KM pe zi in bucuresti prefer sa ma sui pe trotineta sau daca ploua este frig in tramvai. Edited by Mihai_3, 23 October 2018 - 09:50. |
|
#65
Posted 23 October 2018 - 10:14
Bicicleta nu va omori dieselul, asta e clar. Nu vad logica propunerii bicicletei ca alternativa, mai ales cand vorbim de Romania. Eu as merge fericit cu bicicleta, dar frate iti trebuie un pic (mai mult) de inconstienta sa mergi pe langa bordura in Bucuresti sau orice alt oras mare din tara asta. Nu mai zic de noxele inghitite direct ca degeaba ne kkm pe noi cu dieselul, grosul masinilor din Romania sunt SUB Euro 4 dar e doar o chestiune de timp pana ajungi la spital lovit de o masina. Si in spitalele noastre cred ca e ultimul loc unde ai vrea sa ajungi, intri cu piciorul fisurat si iesi in patru scanduri cu infectie nosocomiala. Dupa ce ajungi odata de doua ori la urgenta la noi, devii brusc mult mai atent cu viata ta.
|
#66
Posted 23 October 2018 - 10:35
Atat eu cat si sotia avem trotinete electrice ultrausoare si pliabile din fibra de carbon (6,5 kg). Pentru noi sunt ideale deoarece spre serviciu mergem mai rapid decat cu masina (cu masina 3 km prin aglomeratie, cu trotineta 1,5 km pe de-a dreptul prin pasaj si fara sa stam la semafoare si prin aglomeratie). Fiind usoare si pliabile se poate urca si in autobuz sau metrou cu ele, dupa cum foloseste in Bucuresti un var al sotiei care merge 15 km cu trotineta si cu metroul. La noi nu este cazul, dar avantajul acesta il folosim ca putem sa intram si in magazine cu ea, nu trebuie sa o lasi securizata undeva ca pe o bicicleta. La avantaje pot trece si faptul ca o poti depozita oriunde fiind mica.
Dezavantajele sunt legate de faptul ca nu o poti folosi pe vreme rea sau la cumparaturi mari. Un alt dezavantaj este incertitudinea legata de folosirea lor in viitor deoarece se aude tot mai mult in ultima vreme ca trebuie o legiferare a circulatiei acestui tip de vehicul, iar daca nu vei mai avea voie sa o folosesti pe trotuar zonele unde vei putea circula in siguranta cu ele se restrang considerabil |
#67
Posted 24 October 2018 - 14:03
Trotineta e buna am colegi cu asa ceva, dar din nou nu e o solutie de inlocuire a masinii. Treaba nu e scalabila fara pista de biciclete, cadrul legal e cel putin ambiguu, iar cu pista deja intra bicicleta in calcul pentru care nu iti trebuie nici un act. E de ajuns sa iti fluiere 2-3 de astia cu trotineta pe langa ureche cat esti pe trotuar si deja te apuca dracii, daca imi loveste vreo unul copilul si sunt de fata iese direct jihad ca pe langa oamenii cu cap pe umeri e plin de copii de pana in 20 de ani care fac slalom printre oameni la iesire din metrou.
|
#68
Posted 24 October 2018 - 14:26
Am zis si eu care sunt cazurile, cel putin pentru mine, cand masina nu poate fi inlocuita in oras : cumparaturi mari si vreme urata. Dar asta nu inseamna mai mult de 1/3 zile din an puse cap la cap. Previziunile mele sunt insa ca numarul de masini chiar si electrice va scadea considerabil in viitor daca tii cont de costurile detinerii unei masini proprietate personala care la marea majoritate mai mult sta decat merge si trebuie sa ai grija ei si a locurilor de parcare. Eu zic ca viitorul va fi al car sharing-ului nu degeaba producatorii experimenteaza diferite chestii cum ar fi memorarea preferintelor personale pe o masina, conducerea autonoma etc. Deja am inteles ca in Japonia tot mai putini tineri aleg sa mai detina un autoturism proprietate personala si probabil ca fenomenul se va extinde. Nu ar fi mai frumos un viitor in care sa comanzi printr-o aplicatie sa-ti vina la scara la ora dorita o masina cu conducere autonoma si care are deja memorate preferintele tale : pozitia scaunului, volumul muzicii, postul de radio preferat, temperatura dorita in habitaclu, etc ?
|
#69
Posted 24 October 2018 - 16:35
Viitorul pe care il doresti a fost deja prezentat in filmele SF care descriau lumi totalitare, ultracontrol si o sclavie tehnologizata.
Evoluatia predicata este de fapt drumul catre o gigantica puscarie mondiala. Oamenii cauta libertatea, independenta, nu dependenta de o societate robotizata care este condusa din umbra de minti perfide. |
|
#70
Posted 24 October 2018 - 16:38
Asta e genul de "libertate" si "independenta" de care vorbesti?
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/F-450_coal_rolling_Monster.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Libertatea ta se opreste acolo unde incalca libertatea altora. L.E. Acum ar trebui sa caut si o poza pentru viitorul ala ipotetic in care nu mai ai voie sa conduci... stai, stiu exact ce s-ar potrivi: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_OgoYP2yZqs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by TS030, 24 October 2018 - 16:42. |
#71
Posted 24 October 2018 - 16:55
In zona Stockholm BMW si MINI au un serviciu de car sharing la care platesti pe minut ...
https://www.drive-no.../se/en/pricing/ Vad ca multi folosesc serviciul asta (pe langa job vad multe mini-uri cu "drive-now" pe ele). Se foloseste telefonul mobil pentru acces si utilizat masina. terratec, on 24 octombrie 2018 - 16:35, said:
Oamenii cauta libertatea, independenta, nu dependenta de o societate robotizata care este condusa din umbra de minti perfide. Eu ma simt mai liber cu tehnologie decat fara ... |
#72
Posted 24 October 2018 - 21:48
Am vazut in weekend o masina DriveNow si in Romania, daca sunt adevarate zvonurile, urmeaza sa fie lansat si in Bucuresti.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users