Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scurgeri de la etajul superior

Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...
 Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen
 Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950
 Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...
 

Dacia Logan Prestige SL PLus 90 CP

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
404 replies to this topic

#73
johnnybegoode

johnnybegoode

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 30.03.2005
Mie personal asta mie se pare cea mai buna https://www.olx.ro/o...00-ID8zUAJ.html doar ca prinderea, directa, pe consola de plastic nu prea imi inspira incredere. Am umblat azi pe la consola ca sa alimentez niste benzi cu LED-uri si am vazut ca prinderea este cam slabuta. E doar un surub sub scrumiera din spate si nu mai este acel surub de la ph1.

Am avut si la cea veche, tot Armster dar cu prinderea aceea metalica si, fara sa o fortez, a tinut vreo 7 ani (de altfel am vandut-o cu tot cu cotiera).

Mai asteptam sa vedem ce mai apare.

Edited by johnnybegoode, 17 October 2018 - 19:22.


#74
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 28.04.2003
pe site-ul Dacia la accesorii se gaseste astacare cred ca e pt modelul nou
si astacare cred ca e pt modelul vechi sau merge si la asta nou in functie de tunelul ala median cu cate accesorii vine.
Din pacate, astia au impresia ca sunt facute din platina si le scot la preturi extrem de nesimtite. Un pret mai real ar fi intre 50-70 lei si tot le-ar ramane profit vreo 10 lei.

#75
johnnybegoode

johnnybegoode

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 30.03.2005
Referitor la pornirea la rece: am inceput sa remarc si eu in ultimele zile ca intradevar la primii km "dardaie". E un fenomen care va persista si in timp sau e o chestie de moment? Pt. ca dimineata nu sunt decat 7-8 grade, nu vreau sa ma gandesc cum va face la -20 grade :(

#76
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Din cate știu eu, la benzinare se așteaptă vreo 2-3 minute pe loc când e rece.
La diesel după 10-30 secunde se poate pleca.
Vezi ce scrie în manual, eu am în germana și nu prea înțeleg.

#77
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Se pleaca imediat dupa pornire.

#78
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,240
  • Înscris: 12.12.2011

View Postwb626ek, on 18 octombrie 2018 - 14:09, said:

Din cate știu eu, la benzinare se așteaptă vreo 2-3 minute pe loc când e rece.
La diesel după 10-30 secunde se poate pleca.

Nu era invers?
Oricum, recomandat e să se plece imediat.

#79
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Invers sigur nu!

#80
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 28.04.2003
la diesel-ul meu se recomanda sa pleci imediat dar fara accelerari sau turatii mari pana cand motorul atinge temperatura optima.
Uleiul e mai vascos si trebuie sa se incalzeasca mai ales in anotimpul rece.

#81
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,298
  • Înscris: 16.08.2016

View Postwb626ek, on 18 octombrie 2018 - 14:09, said:

Din cate știu eu, la benzinare se așteaptă vreo 2-3 minute pe loc când e rece.
La diesel după 10-30 secunde se poate pleca.
Vezi ce scrie în manual, eu am în germana și nu prea înțeleg.
Nu scrie în manual asa ceva (dacă vorbim de masini din 2018). După 30 secunde poți sa pleci cu masina fără probleme, dar fără sa accelerezi brusc în primele minute.

#82
johnnybegoode

johnnybegoode

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 30.03.2005
Si atunci de unde naiba "dardaiala" aia?

Edited by johnnybegoode, 18 October 2018 - 21:02.


#83
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,121
  • Înscris: 20.12.2007

View Postjohnnybegoode, on 18 octombrie 2018 - 21:02, said:

Si atunci de unde naiba "dardaiala" aia?
Joacă-te un pic la ambreiaj/accelerație dacă simți ceva ca și cum rotile nu ar avea aderenta.
Nu trebuie sa aștepți deloc la pornire, pur și simplu pleci chiar dacă sunt - 20 de grade afara

#84
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,155
  • Înscris: 08.12.2008
Eu cred că este o problema cumva normala la astfel de motoare, atâta timp cât nu vorbim de cazuri izolate și nu doar de probleme de acest gen la o singura marca. Da, poate suna frustrant și enervant ce zic. Cred că e ceva cu care trebuie sa te împaci încă de când cumperi mașina. O vad a fi un disconfort, nu neapărat o problema care, pe termen lung, poate duce la ceva grav. Știu un 0.9 TCe care a d pășit 90000 de km cu problema(") asta. Motorul in rest merge bine.

#85
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 04.11.2016
Dupa un an si patru luni cu un 0,9 TCe pot doar sa-ti spun urmatoarele:
- la ralanti motorul are vibratii usoare care se simt daca lipesti podul palmei de bord. Uneori, extrem de rar, se simt vibratii si in spatarul scaunului.
- uneori, cand pleci de pe loc imediat dupa pornirea motorului, in primii aproximativ 50 m simti de parca masina "ar da in nas".
- la pornirea motorului turatia se duce undeva pe la 1200-1300 de rot/min si pot apare urmatoarele situatii: Prima ar fi ca turatia scade imediat, cam in maxim 5 secunde, la turatia de ralanti si pleci de pe loc fara dardaieli sau altceva similar. A doua se intampla de obicei cand este cald afara (sa zicem de la 20 grade in sus) si turatia nu vrea sa scada la cea de ralanti decat dupa cel putin 30 de secunde. Daca apesi acceleratia in acest rastimp vei vedea ca motorul se comporta ca si cum ar da rateuri (adica nu merge rotund) si se simte miros de benzina daca ai portiera deschisa. Daca ai rabdare si astepti sa ajunga la ralanti pleci fara probleme. A treia situatie apare atunci cand temperatura exterioara scade undeva sub 0 grade Celsius si se manifesta uneori (mai ales daca ai consumatori gen clima in functiune la pornirea motorului) prin caderea brusca a turatiei undeva pe la 500-600 rot/min si revenirea imediata la turatia de ralanti. Atunci cand vremea este cu adevarat friguroasa, ba chiar geroasa si ai consumatori porniti motorul se poate opri. Am patit-o asta iarna si a pornit parca la treia cheie dar doar dupa ce am oprit toti consumatorii.
- chiar cand motorul functioneaza la turatia de ralanti, acul indicator are usoare vibratii si nu sta absolut fix asa cum sta la dCi-ul din 2010. La asta ii dau cheie si pot pleca imediat de pe loc fara nici cea mai mica problema. Doar cand este foarte frig afara se aud la pornire niste zgomote mai pregnante de la motor care insa dispar dupa un timp foarte scurt.

Din ce se discuta pe forumul monomarca se pare ca sunt situatii cand lantul pica undeva la 100.000 km.
Din ce am mai discutat si eu cu mecanicul cand am facut revizia, singura problema intalnita de el la 0,9 TCe a fost cea de pierdere de ulei. Se pare ca etansarea se face in fabrica manual, cu un fel de mastic, depinzand foarte mult de experienta, indemanarea sau cheful de munca al muncitorului.

Edited by gabrieln2016, 19 October 2018 - 09:51.


#86
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Referitor la lanțul de distribuție, asta mi-au spus și în Austria, ca sunt ceva probleme.
De aceea am luat diesel.

#87
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,155
  • Înscris: 08.12.2008
@gabriel, de ce ai porni motorul rece cu consumatorii porniți (gen clima, radio, poziții...)? Este un stres in plus pentru baterie. De ce ai pleca de pe loc imediat când motorul e rece? De ce nu ai aștepta macar 20-30 de secunde ? De ce ai calca accelerația când motorul e bocnă și afara e frig? Eu zic că trebuie lăsat în pace. "Știe" el ce face. Iar asta, cum ca da motorul in nas la plecarea de pe loc, atunci când e rece, nu doar la 0.9 TCe se poate întâmpla și nu doar la motoarele turbo. Se poate la orice motor. A, că nu toată lumea a pățit treaba asta, e altceva.
Adică sunt niste chestii care îi dau un "stres" in plus. Iar când motorul e și el ceva mai  sensibil, se ajunge aici.Nu vreau sa fiu înțeles greșit sau sa mă dau mare știutor in domeniu, dar uneori cred că aceste probleme apar mai des și pentru că prea putini înțeleg ce se întâmplă cu un motor sau le dau importanta. "Mă doare la basca! De-aia am luat mașina nouă". Asta e precum calcatul ambreiajului la pornire. Prea putini fac asta, deși e recomandat. Sau cu viratul volanului la maxim  Se poate, sigur că da. Dar pompa de servodirecție și caseta nu sunt prea "incantate". Și să recunoaștem că nu de multe ori e nevoie de virari la maxim. Iar exemplele pot continua :)

Edited by LauCalin, 19 October 2018 - 15:29.


#88
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 04.11.2016
Eu doar am explicat initiatorului cum se poate comporta motorul in diferite situatii. Din punctul meu de vedere, pe baza experientei acumulate pana acum, cea mai buna solutie la 0,9 TCe este sa ai un pic de rabdare pana motorul se stabilizeaza la turatia de ralanti si apoi sa pleci de pe loc.
Ramane la alegerea fiecaruia cum intelege sa-si exploateze masina.

#89
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Lau, treaba e ca unele pleaca automat, corect le poti opri inainte sa ii dai buton dar by default ele pot pleca automat. Acum, ca puteau pune o baterie mai mare care sa duca unele situatii limita, e alta discutie.
De cand ma stiu nu am plecat niciodata imediat dua pornire, adica pana pui centura, pana asezi scaunul, oglinzile, dureaza putin , iar dimineata cu atat mai mult am lasat masina sa se incalzeaca in timp ce am degivrat-o manual 😂😂
Aia e vrajeala cu incalzitul masinii distruge motorul !

Edited by M0sGerila, 19 October 2018 - 17:48.


#90
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Din cate știu referitor la incalzitul motorului, la benzinar se încălzește și stând, la diesel se încălzește în sarcina.
Eu pana acum am avut doar benzinare, Logan,Peugeot, Mazda, iar iarna stăteam 2-3 minute.
Acum am luat Logan diesel, în 2-3 minute nu am simțit sa bage ceva căldură cum am simțit la benzinare stând pe loc.
După 30 secunde plec, și în decurs de 2-3 minute în mers se simte un pic de căldură.
Acum fiecare face cum crede de cuviință.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate