Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Declaratie unica rectificativa
 Radio Social FM

stabilizator cu tensiune de la USB

Problema apa calda

Regulamentul este deasupra libert...
 refund facturi stornate Enel

Probleme cu aplicatii de tip "...

Program citire text din imagine

Parere - Thule VeloCompact 924001
 Cum se numesc goangele astea?

Angajare la Glovo

Daca cresc ratele la banca o sa l...

Vreau sa fac cursuri pentru a dev...
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 10 votes
  • Please log in to reply
14073 replies to this topic

#19
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,916
  • Înscris: 27.10.2007

Vizualizare mesajPlatonX, pe 30 septembrie 2018 - 12:28, a scris:

Nu inteleg de ce nu se fac drumurile drepte: fara curbe si denivelari. Ce folos ca mergi intr-o masina premium daca drumul e plin de curbe si denivelari (drum nou) ?
pentru ca in foarte putine cazuri, in Romania, sunt drumuri noi.
erau niste carari pe care mergeau animalele, au coborat oamenii din copac si au mers pe ele, batatorindu-le, apoi ne-au invadat turcii mergand pe ele, au venit nemtii, le-au latit si au pus pietris, sa nu se impotmoleasca tancurile in noroi, prin anii '80 comunistii le-au asfaltat, iar acum capitalistii le pun borduri (pardon, parapete de protectie). nu a facut nimeni un drum cap coada, de la zero. fac exceptie autostrazile, E85, si unele bucati mai mici (pitesti - slatina, craiova - filiasi, turda - cluj). prin ardeal, cel putin, drumurile sunt cumplite din punctul acesta de vedere. pline de curbe.

ON - topic: pretul mi se pare cea mai mare belea la masinile electrice, abia apoi autonomia. este un pret mare comparativ cu cele clasice, oricum am calcula.

#20
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,447
  • Înscris: 29.03.2006
Sunt protejate electronic.

De altfel toti consumatorii cat de cat decenti care folosesc acumulatori Li-ion au protectie electronica cu auto-switch off si la incarcare si la descacare, fie inclus direct in acumulatori, fie separat in consumator si incarcator.
Fara protectie se distrug catastrofal de la prima utilizare.
Tensiunea la incarcare nu trebuie sa treaca de un prag maxim pe celula, si e chiar preferabil sa fie setat mai jos in ciuda unei mici pierderi de capacitate, de ex la 3,9 V ai 900 de cicluri in care capacitatea nu scade sub 80% fata de cea initiala, in timp ce la 4,1V ai doar 300 de cicluri in care capacitatea nu scade sub 80% din cea initiala.
La descarcare la fel, protectia limiteaza consumul pana la pragul de 20% dupa care intrerupe, altfel acumulatorii se distrug abrupt/catastrofal.
Probleme mai sunt de la faptul ca acumulatorii nu trebuie incarcati nici a 100% real - asta e limitat de pragul de tensiune, si chiar si aproape de maxim nu trebuie tinuti fara consum, deoarece se deterioreaza/scade capacitatea definitiv chiar si intr-o singura zi sau ore in care a stat incarcat fara sa fie folosit. De asemenea nu trebuie lasati nici descarcati,, chiar cu protectie la 20%, pt. ca in timp se descarca si singuri sub acel prag de protectie, si atunci iar se distrug.
Nu in ultimul rand protectia electronica la incarcare si descarcare trebuie sa fie fiabila, sa nu se strice, si asta inclusiv la puteri foarte mari - Tesla are superchargere de 120-130-150 KW, si lucreaza la unul de 250 KWh.

Exista si tehnlogii de acumulatori cu o chimie mult mai stabila, care suporta mult mai multe cicluri si curent mai mare de incarcare si descarcare, ca de ex. potasiu-ion.

Edited by loock, 30 September 2018 - 14:12.


#21
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007

Vizualizare mesajTorquemada-666, pe 30 septembrie 2018 - 12:32, a scris:



👍

Acum poate vor reusi sa.si realizeze obiectivele.
Poate dati tu si PlatonX un search pe google sa vedeti ce inseamna CEO si chairman si din ce functie i s-a cerut lui Musk sa demisioneze in urmatoarele 45zile.
La împrăștiat informatii false sunteți cei mai buni.

#22
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 29.08.2009

Vizualizare mesajMircel, pe 30 septembrie 2018 - 13:33, a scris:

Oare?
O baterie ptr. Yaris-ul meu Hybrid costă 4.500 de euro iar mașina cu totul, 14.500.
Adică o treime numai bateria. Ți se pare puțin?

Cati km si cati ani fi mers cu un Yaris (fara hybrid)  cu benzina de 4500 euro ? Crezi ca ar fi mare diferenta de consum la un Yaris hybrid si unul fara ?
Hybrid are logica doar pe marile masini , grele,  cu inertie de tanc , ATAT doar , restul este doar marketing .  Daca era plug-in mai era altceva , barem mergeai numai pe EV ceva km in oras si tot era ceva , aveai doua masini in una , o benzinara si o electrica ... dar asa ... un pret in plus la 10 ani de a schimba bateria hibridului

Edited by stefandinescu70, 30 September 2018 - 14:30.


#23
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

Vizualizare mesajMircel, pe 30 septembrie 2018 - 13:33, a scris:


Oare?
O baterie ptr. Yaris-ul meu Hybrid costă 4.500 de euro iar mașina cu totul, 14.500.
Adică o treime numai bateria. Ți se pare puțin?

O batetie de Leaf de 24kWh cista 5000 de euro. Nu-i asa ca e cel putin ciudat?

#24
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 112,465
  • Înscris: 07.02.2003

Vizualizare mesajPlatonX, pe 30 septembrie 2018 - 12:28, a scris:

Apropo, Elon Musk a fost demis de la conducerea Tesla.
Numai din consiliul de administratie, ramane CEO. Nu a fost demis, el si-a dat demisia in urma unor intelegeri cu bursa.

Edited by andreic, 30 September 2018 - 15:21.


#25
-Roland-

-Roland-

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 26.09.2018
Un drogat sarlatan acest elon musk.

#26
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,128
  • Înscris: 13.11.2017
In urma acestui drogat șarlatan rămân realizări remarcabile, în urma ta rămâne ceva ?

#27
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,878
  • Înscris: 18.06.2007
Abonat la topic. Eu urmăresc lansarea lui VW ID. Voiam să iau un egolf second în primăvara dar cred că merită așteptarea pentru un vw ID. Am fost la drive test cu leaf și voi merge din nou. O mașina corectă dar cred că vw ii va aruncă mănușa. Nu as vorbi despre Tesla și alte mașini care nu există. Sa ne rezumăm la ce putem cumpăra

#28
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,128
  • Înscris: 13.11.2017
Din câte văd tu vorbești de o mașină care nu exista : VW ID :) !

#29
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Eu zic ca si Hyundai Kona sta bine. Mai ales ca suporta si incarcarea de 100kW. Insa nu are incarcare trifazata. Pentru Europa eu zic ca e un beneficiu major. Gasesti pe orice santeir un trifazat de 11kW.
Eu astept sa vad cum o sa fie cu Leaf-ul 2019. Am inteles ca va folosi aceeasi baterie ca si Kona. Insa daca nu umbla un pic la eficienta si nu baga incarcare trifazata, tot un Model 3 second ramane optiunea principala.

#30
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,878
  • Înscris: 18.06.2007
Eu am.trifazic in parcare.
Avantajul VW ID/neo este prețul așteptat iar dezavantajul leaf este lipsa sistemului de răcire pt baterie.

Kona cu baterie mare este destul de scump, greu își va amortiza diferența,  iar producția este fffff mică

#31
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007
Si productia VW id/neo care e? Si pe cand? Si ce pret? E ceva batut in cuie? Va avea baterie cu incalzire/racire activa?

#32
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,128
  • Înscris: 13.11.2017
Bobalex e fan VAG, deci crede orice din revistele lor de propagandă și nu-și pune întrebări :) !

#33
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,878
  • Înscris: 18.06.2007
Nu sunt absolut deloc fan vag. Sunt fanul bugetului meu și atât.

#34
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 29.08.2009

Vizualizare mesajbzalex, pe 30 septembrie 2018 - 20:59, a scris:

Eu zic ca si Hyundai Kona sta bine. Mai ales ca suporta si incarcarea de 100kW. I

Cine poate suporta in Romania o incarcare de 100KW  ( vorbind ca si costuri de instalare a unui circuit capabil de asa ceva , si , vorbind ca si costuri energetice ) ???  Stim despre ce vorbim ??

#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,916
  • Înscris: 15.12.2009
Bineînțeles ca știm. E doar curent electric. Rețea avem și o stație de încărcare se cumpără gata făcută.
Nu zice nimeni sa pui stație de 100kw în mijlocul orașului, nici în vest nu găsești. Astea sunt pe autostradă.
În orașe ai stații de 22kw tipic și de 50 din loc în loc.

#36
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

Vizualizare mesajstefandinescu70, pe 01 octombrie 2018 - 04:29, a scris:

Cine poate suporta in Romania o incarcare de 100KW  ( vorbind ca si costuri de instalare a unui circuit capabil de asa ceva , si , vorbind ca si costuri energetice ) ???  Stim despre ce vorbim ??

Uite aici la Kaufland-ul din Barbu Vacarescu. 50 + 50 +22 +22 kW instalati. In plus Renovatio are pe bani europeni si cateva statii de 100kw. Deci eu zic ca se poate chiar si la noi.

https://www.plugshar...location/166838

Attached Files



Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate