Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17743 replies to this topic

#55
Crispy23

Crispy23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 04.04.2009
Inutile sunt pentru multi dar nu pentru toti. Daca distanta parcursa zilnic este acoperita si de o masina electrica, de ce nu?
Sa ne gandim totusi ca statul roman acorda aproape 11000 de euro pentru o masina electrica, unul din cele mai mari ecobonusuri din UE.
Daca cautam cu atentie, pretul de achizitie ar putea deveni destul de convenabil...

#56
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
La salonul de ELA Paris se lansează ds3 electric. Chiar sunt curios ce preț va avea, deși mă aștept să fie mai scump decât kona...pt că ds...

#57
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 Baxon, on 01 octombrie 2018 - 19:35, said:

Astea de la magazin au preturi prea mari pt cat de inutile sunt inca, parerea mea !
Eu zic ca sunt utile pentru toti cei care pot sa o incarce usor: fie ca stau la casa, fie ca au priza la munca, fie ca trebuie sa o incarce suficient de rar incat sa o poata incarca la incarcatoarele publice. Pretul e important doar prin prisma la cat vrei/poti sa dai pe o astfel de masina. Adica pentru cineva care oricum da 30.000 de euro cand cumpara o masina, o masina electrica noua este o optiune. Pentru cineva care isi permite doar 15.000, doar o masina electrica second poate fi luata in consideratie. Sub 10.000 nu prea sunt optiuni, poate doar ceva DIY.
Oricum din perspectiva economica, orice masina nu are sens. E doar un confort in plus. In general transportul in comun e mai ieftin.

Pe piata second se gasesc mai usor masini electrice ieftine de fiecare data cand e lansat un model nou de masina electrica, pentru ca in general cei care au avut electrica, raman la electrica si efectul de gadget e foarte puternic. Goana dupa autonomie sau timpi 0-100 e la fel ca goana dupa megapixeli, megaherti sau modele noi de telefon.

#58
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Intrebarea nr.1 ....  daca nu ar exista incarcarile eletricelor , FREE of CHARGE pe colo colo , daca nu ar asigura firmele mari ( corporatiile ) incarcatoare GRATIS in parcarile proprii si in final daca incarcam masina electrica , NUMAI acasa si/sau pe drum , numai platinnd cu BANI , merita o masina electrica ?? si nu din punctul de vedere ecologic ?? ci doar financiar .
Intreb asta , deoarece , nimeni momentan nu imi face plinuri de carburant la masina proprie ( ca sa ma atraga cumva prieten sau cumparator de produs ) si se pare ca numai acest punct de vedere este un PLUS al masiniii electrice in acest moment .

De cumparat , as cumpara , oricum CEA MAI IEFINA electrica , posibil , safe , cu un design OK , si nu caut BRAND anume .....   asta deoarece , nu imi foloseste decat la ORAS , deci , nu am ce face cu ea in restul timpului . La sosea in afara orasului este INUTILA .. si UN-SAFE , pana nu va aparea incarcarea wireless / contactless pe drumuri

Edited by stefandinescu70, 02 October 2018 - 04:23.


#59
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Aici la mine dacă as plăti încărcări full din buzunar la preț de livrare la domiciliu as ieși la echivalent 3€/100km.

 stefandinescu70, on 02 octombrie 2018 - 04:21, said:

INUTILA .. si UN-SAFE , pana nu va aparea incarcarea wireless / contactless pe drumuri
Dezvolta te rog. De ce inutila? De ce unsafe?
E la fel de utila ca orice mașină și mai sigura decât suratele cu zeama.

#60
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
E cam problematic sa pleci la drum lung cu o masina electrica. Avand in vedere ca nu prea sunt galeti cu curent pe marginea drumului. Mai e o treaba, daca se termina bateria ce faci, chemi platforma ? Asa in oras ai grija ca bateria sa fie incarcata cat mai mult. Alta problema este timpul de incarcare.

#61
Crispy23

Crispy23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 04.04.2009
Sunt deja masini electrice cu autonomie de peste 400 km deci nu sunt asa inutile. De ce nu sunt sigure? Sunt cel putin la fel de sigure ca cele pe benzina. Cine isi cumpara o masina electrica nu si-o cumpara neaparat pentru economie. Sa nu uitam ca pretul de achizitie al unei masini electrice este dublu sau chiar mai mult fata de una cu motor termic. Cine isi permite si vrea sa conduca si una electrica, de ce nu?
Sunt convins ca cei care au masini electrice au si o masina cu motor termic, pentru a putea acoperi situatiile neprevazute.

#62
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
De fapt Tesla a ajuns la 1000 km, e drept in cerc, https://adevarul.ro/...33/index.html,

Ca siguranta nu stiu probabil ca sunt chiar mai sigure decat multe din masinile actuale clasice.

Cel putin pana nu or sa scoata mai multe statii de incarcare, poate si o tehnologie de incarcare mai rapida la drum lung nu prea merita. Ca sa nu mai zicem ca in cazul in care e statia de incarcare ocupata pentru ceva ore... Facem rezervare in prealabil ?

Edited by bumpocbum, 02 October 2018 - 07:20.


#63
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,610
  • Înscris: 07.02.2003

 stefandinescu70, on 01 octombrie 2018 - 11:29, said:

De gazele toxice pe care le emit bateriile , s-a uitat total ?? alea nu mai sunt cancerigene ?
Nu sunt asa ceva la cele pe litiu folosite al auto, sunt chiar sigilate. Hai sa vorbim cand cunoastem Posted Image

 stefandinescu70, on 01 octombrie 2018 - 04:29, said:

Cine poate suporta in Romania o incarcare de 100KW  ( vorbind ca si costuri de instalare a unui circuit capabil de asa ceva , si , vorbind ca si costuri energetice ) ???  Stim despre ce vorbim ??
Un traf de sat e exact ce trebuie, de 100 sau 150KW. Da... sunt putine iti dai seama dar e doar inceutul :)

 bumpocbum, on 01 octombrie 2018 - 10:22, said:

Foarte interesant.... "ADAC a descoperit că maşinile cu motoare diesel din partea superioară a clasei medii emit mai puţin dioxid de carbon decât cele electrice până la parcurgerea unei distanţe de 585.000 de kilometri."
Sunt fake-uri platite, au tot scos dinastea, forget it.

Edited by andreic, 02 October 2018 - 07:29.


#64
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 bumpocbum, on 02 octombrie 2018 - 07:19, said:

Cel putin pana nu or sa scoata mai multe statii de incarcare, poate si o tehnologie de incarcare mai rapida la drum lung nu prea merita. Ca sa nu mai zicem ca in cazul in care e statia de incarcare ocupata pentru ceva ore... Facem rezervare in prealabil ?

O pauza de 45 min la fiecare 300 km e binevenita (chiar și mai lunga). Încărcătoare sunt destule și rețeaua tot creste și se dezvoltă.

Edited by ro_explorer, 02 October 2018 - 07:33.


#65
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 stefandinescu70, on 02 octombrie 2018 - 04:21, said:

Intrebarea nr.1 ....  daca nu ar exista incarcarile eletricelor , FREE of CHARGE pe colo colo , daca nu ar asigura firmele mari ( corporatiile ) incarcatoare GRATIS in parcarile proprii si in final daca incarcam masina electrica , NUMAI acasa si/sau pe drum , numai platinnd cu BANI , merita o masina electrica ?? si nu din punctul de vedere ecologic ?? ci doar financiar .
Intreb asta , deoarece , nimeni momentan nu imi face plinuri de carburant la masina proprie ( ca sa ma atraga cumva prieten sau cumparator de produs ) si se pare ca numai acest punct de vedere este un PLUS al masiniii electrice in acest moment .
Chestia cu meritatul e putin mai greu de definit. Asta pentru ca o masina electrica aduce un confort la condus pe care il gasesti doar la o clasa superioara de masini. Dar ignorand acest lucru si considerand o masina echivalenta ca dimensiuni si utilare, strict din punct de vedere financiar, o masina electrica second hand, cu incarcare platita acasa, utilizata in trafic de oras, se amortizeaza in 3-5 ani. Un calcul ultrarapid 15.000km x 15kwh/100km x 0.5lei ~ 500 euro, 15.000 x 8 l/100 km x 1.2 euro/l ~ 1500 euro. Deci din start numai din carburant ai 1000 euro diferenta pe an. Se mai adauga aici impozit zero, si service mai ieftin. Deci luand exemplu anterior cu un ZOE cu 9000 de euro, tinut 5 ani, e echivalent cu o masina de 9000 - 5000 euro = 4000 euro tinuta 5 ani.

 stefandinescu70, on 02 octombrie 2018 - 04:21, said:

De cumparat , as cumpara , oricum CEA MAI IEFINA electrica , posibil , safe , cu un design OK , si nu caut BRAND anume .....   asta deoarece , nu imi foloseste decat la ORAS , deci , nu am ce face cu ea in restul timpului . La sosea in afara orasului este INUTILA .. si UN-SAFE , pana nu va aparea incarcarea wireless / contactless pe drumuri

Utilitatea la drum lung e in functie de autonomie si cat de repede se incarca. Eu am fost cu Leaf-ul peste tot unde am avut nevoie. Stiu posesori care fac si drumuri Bucresti - Budapesta sau Chisinau. Zoe cu 22kw incarcare e doar pentru oameni cu mult timp liber. Dar nu este unsafe. Daca esti responsabil, este mai greu sa ramai in pana prostului decat cu o masina normala. Cateva exemple ca sa intelegi mai bine:
- autonomia se dubleaza daca mergi cu 50km fata de 100km/h
- 'range anxiety'(teama de autonomie) este mai puternica la electrice si vei evita calatoriile la limita
- autonomia este mult mai predictibila decat la termice. Si numai prin faptul ca esti cu ochii ca pe butelie pe cati km mai ai si tot it formezi ochiul la cat mai poti sa mergi.
- ai 2 avertizari de ignorat pana rami cu masina in mijlocul drumului si chiar si atunci te mai lasa sa mergi cateva sute de metri cu viteza redusa
- caz extrem: ai calculat gresit, nu ai fost atent, s-a intamplat ceva neprevazut si constati ca nu mai destul curent ca sa ajugi la destinatie. Cea mai simpla solutie este sa opresti in prima localtate si sa rogi pe cineva sa te lase se incarci masina. Contra cost, desigur.
- alt caz: incarcatorul e defect si nu mai ai curent pana la urmatorul. Solutie, o incarcare peste noapte la un hotel.
- daca chiar ai ramas fara curent intre localitati, cu pretul unui plin de carburant te duce o platforma la cel mai apropiat incarcator
- o alta solutie: incararea prin tractare. Masina electrica se incarca cand frana de motor este activa.

Deci nu mi se pare un-safe. E doar ca ai nevoie de mai mult timp si bani daca ai fost neatent si ai ramas in pana prostului. Si un prelungitor mai lung in portabagaj iti asigura linistea ca poti sa o incarci de ori unde este curent electric.

#66
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008

 ro_explorer, on 02 octombrie 2018 - 07:33, said:



O pauza de 45 min la fiecare 300 km e binevenita (chiar și mai lunga).

Mai taie din ele, da-le dracu'. Pai daca oprim cum zici tu, mai ajungem la pulivara la destinatie. Asta este chiar marele punct nevralgic al electricelor, timpul de incarcare pentru drumuri lungi. Tesla a facut ceva interesant cu superchargerele alea, dar fiind strict pentru marca, nu-s o rezolvare, mai ales ca in europa vor circula preponderent alte marci, care nu pot folosi zisele incarcatoare. Plus ca nu toate electricele suporta incarcare asa rapida.

#67
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
eu zic că oricine face calcule pentru achiziție luând în calcul încărcatul gratis pleacă pe un drum total greșit. chiar și cu subvenția de xk euro nu este un calcul tocmai corect, dar să zicem că este „mai fair”.
dacă o persoană poate cumpăra motorină de la tir-iști cu un preț de 2 lei/l sau o ia gratis de pe șantier, nu înseamnă că este reprezentativ ca și cost de deplasare, la fel și cu încărcatul gratis la electrice.

bzalex: 1000 de euro revizii de la 0 la 100k km pentru 5 ani și alți 200 de euro pentru impozit.


alegerea rațională este să alegi varianta care ți se potrivește cu un cost minim de exploatare. de asta diesel a avut câștig de cauză și a înregistrat o cotă tot mai mare (mai ales la mașini cu un preț peste medie).

mașină unică electrică? hmmm, poate pentru o persoană care nu merge în extraurban pe distanțe lungi.

dacă iau în calcul ultimul drum, 4.7l la 100 de km dar cu viteze mult mai mari decât la o electrică. dacă aș fi mers „electric style” poate era 4.5l.
motorină: 4.5*3*6=81 de lei (consum * sute de km * preț)
electric 1: 15*3*1,5= 67,5 (consum * sute de km * preț)
electric 1: 15*3*1= 45 (consum * sute de km * preț)

Pentru o diferență de 13/36 lei merită să stau o oră prin parcare?! poate că da poate că nu (oricum am oprit să luăm masa).

#68
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009

 ro_explorer, on 02 octombrie 2018 - 06:58, said:

Aici la mine dacă as plăti încărcări full din buzunar la preț de livrare la domiciliu as ieși la echivalent 3€/100km.


Dezvolta te rog. De ce inutila? De ce unsafe?
E la fel de utila ca orice mașină și mai sigura decât suratele cu zeama.

Un-safe ... pentru ca raman cu ea pe autostrada, fara resurse, daca nu imi calibrez bine resursele bateriei si ma dau si la ea la viteza .. Pentru drum lung , electrica nu este de mine .. daca in oras este OK, la drum , ma lasa rece ... demarez ghiulea pana la 130 si apoi se limiteaza demarajul ......ca cica se incalzeste bateria ..... Posted Image Posted Image

Edited by stefandinescu70, 02 October 2018 - 09:08.


#69
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
@bobalex18
Mai e un aspect de luat in calcul: acum ai oprit unde ai/ati vrut ca sa luati masa, cu electrica opreai unde aveai incarcator.

Edited by dan78rom, 02 October 2018 - 09:10.


#70
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
demarezi ghiulea până la 80, de acolo o lasă foarte moale. mai sus de 130? oricum vitezele maxime sunt 150/160.

doar nu vorbim de Tesla, vorbim de mașini accesibile în românia.

 dan78rom, on 02 octombrie 2018 - 09:09, said:

@bobalex18
Mai e un aspect de luat in calcul: acum ai oprit unde ai/ati vrut ca sa luati masa, cu electrica opreai unde aveai incarcator.
pentru mine nu merită în principal datorită vitezelor de deplasare. dacă merg o sâmbătă de dimineața până la sinaia ca să dau maimuța pe tiroliană, poate că da. la fel dacă trag o fugă la comana. dar în rest nu prea.

pe un alt topic pentru un drum bucurești - craiova - constanța, bzalex mă punea să stau prin parcări de îmi ieșeau ochii.

Edited by bobalex18, 02 October 2018 - 09:23.


#71
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 dan78rom, on 02 octombrie 2018 - 08:49, said:

Mai taie din ele, da-le dracu'. Pai daca oprim cum zici tu, mai ajungem la pulivara la destinatie.
Se cheama planning. Eu si acum opresc la cca 300Km pentru cel putin 30 min, de obicei mai mult (luam masa). Oricum, nu concep sa conduc mai mult de 600 Km intr-o zi, nu e sanatos, nu e distractiv ... toata lumea se chinuie. Iau avion daca e cazul de distante lungi in timp putin.

#72
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,215
  • Înscris: 04.11.2016
Cu vreo doua, trei saptamani in urma am vazut pe Transfagarasan, urcand dinspre Curtea de Arges, un BMW electric si am cam ramas cu gura cascata pentru ca nu ma asteptam la asa ceva.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate