Cumparare masina electrica
Last Updated: Apr 02 2024 09:24, Started by
bzalex
, Sep 30 2018 11:36
·
43
#14653
Posted 08 August 2022 - 09:13
Nu despre asta e vorba.
"Hranirea" sistemului electric din baterii de masina este o fantasmagorie. As fi curios cum vor reusi TEHNIC cei "care stau la bloc mai multi decat cei care stau la casa si au masini prin toate parcarile posibile si imposibile" sa conecteze masina lor si sa "de-a inapoi" sistemului ceva ca sa-l balanseze! |
#14654
Posted 08 August 2022 - 09:14
Pe de alta parte însă bateriile de mașina sunt optimizate pentru capacitate/tona, alea pentru rețea ar putea fi optimizate pentru durabilitate. Și chimia și altele gen management termic sau cicluri.
|
#14655
Posted 08 August 2022 - 09:20
Corect, dar chiar si asa, un sistem V2G/V2H nu ar afecta vizibil nici o baterie auto pe durata utilizarii, caci nu bagi.tragi din baterie la puteri de supercharger. Daca ai un sistem de 11Kw de exemplu, asta e total nesemnificativ ca stres pentru o baterie de 60Kwh sa zicem, mai ales cu management intre 20 si 80. Poti sa fii si mai restrictiv: 40-80% pentru grid, ca idee ... dar asta tot inseamna o gramada de capacitate de stocare daca iei toate masinile cuplate la grid la un moment dat.
|
#14656
Posted 08 August 2022 - 09:21
KiloW, on 08 august 2022 - 08:56, said:
Problemele bateriilor la mașinile electrice sunt aceleași de 120 ani. Tehnologia se misca incet, dar se misca. Acum 120 de ani si masinile termice erau altfel, totusi, nu? Si prima data in ultimii 120 de ani, se investeste serios in tehnologia bateriilor, deci nu putem sa folosim trecutul drept ghid pentru viitor. Mult mai relevant pentru discutie — pretul pentru tehnologia existenta a scazut substantial, facand masinile electrice fezabile economic, iar, in viitor, mai ieftine decat cele cu combustie interna. Si, de ce nu, odata cu bateriile de propulsie, bateriile stationare se vor ieftini, aducand noi oportunitati. Attached Files |
#14657
Posted 08 August 2022 - 09:22
roPopa, on 08 august 2022 - 09:13, said:
As fi curios cum vor reusi TEHNIC cei "care stau la bloc [...] Oricum, pentru asta trebuie reproiectate toate incarcatoarele casnice, ceea ce nu o sa vedem prea curand (vorbesc de zeci de ani). Noi inca ne chinuim sa convingem lumea ca masina electrica e o alternativa reala. |
#14658
Posted 08 August 2022 - 09:41
Discutia era ca se suprasolicita reteaua. Masinile care stau parcate nici nu incarca, deci nu conteaza numarul lor.
Iar, sa fim sinceri, daca vrem ca masinile electrice sa prinda, deci sa devina o problema, trebuie sa facem infrastructura de incarcare si pentru blocuri, cu statii de incarcare langa locurile de parcare. Deci: ca sa avem o problema cu incarcarea retelei trebuie sa investim in infrastructura, care infrastructura ar putea fi bidirectionala in timp. Unele statii au capabilitatea asta sau pot fi usor actualizate (prin soft) sa devina. |
#14659
Posted 08 August 2022 - 10:23
Din graficul de mai sus se pot trage niște concluzii nu neapărat optimiste.
1. De 15 ani prețul scade asimptotic. Și asta pe hârtie ca in realitate încă nu s-a ieftinit nicio mașina electrica. 2. Bateriile sunt tot alea din 1990...(bine nu bateriile, ci chimia). Cumva contrazice ideea ca apar tehnologiile noi ca ciupercile. Startup-uri cu idei revoluționare apar de cel puțin 10-15 ani de când urmăresc eu fenomenul, fac promisiuni, atrag finanțare... și după aia... Liniste. De solid state se vorbește de 20 ani, Dyson a băgat miliarde, și abia acum aud de chinezi ca vor sa le pună pe mașini în serie. Ar fi bună o ruptura tehnologica In dezvoltarea bateriilor nu a investit doar industria auto (care in general nu inovează mai nimic însă e alta discuție). S-a investit dinainte de Tesla în alte domenii gen spațial sau militar. Soldatul modern e un cyborg conectat și are nevoie de curent Edited by KiloW, 08 August 2022 - 10:26. |
#14660
Posted 08 August 2022 - 10:25
KiloW, on 08 august 2022 - 10:23, said:
Bateriile sunt tot alea din 1990...(bine nu bateriile, ci chimia). https://insideevs.co...tteries-growth/ |
#14661
Posted 08 August 2022 - 10:28
S-au optimizat "modulele", însă sunt limite la care se poate ajunge doar din asta.
Soluțiile teoretice de optimizare ale chimiei se cunosc "dintotdeauna" însă și aici apar limite. În plus riscurile de foc cresc cu creșterea densității energetice. Probabil de asta nici nu se arunca la valori prea mari, pentru ca sunt convins ca ar putea însă prefera o abordare incrementala. În general, sa tragi la infinit de aceeași tehnologie nu-ți permite s-o îmbunătățești la infinit, chiar dacă ți se pare ca faci progrese spectaculoase o vreme. La un moment dat te vei lovi de o limita. La ice de exemplu e foarte vizibil fenomenul Edited by KiloW, 08 August 2022 - 10:36. |
#14662
Posted 08 August 2022 - 11:00
Pai inca nu s-a atins limita chimiei curente (desi suntem in proximitate) dar sunt tehnologii noi emergente care promit. Mai trebuie si scalate la productie de masa. Momentan suntem intr-un punct "good enough" ca sa se poata face distributie si utilizare in masa.
|
|
#14663
Posted 08 August 2022 - 11:02
zeroice, on 08 august 2022 - 08:29, said:
Plugshare NU este aplicatie dedicata a nici-unei statii, este un serviciu OPTIONAL de crowdsharing. Oamenii au nevoie sa incarce pentru urmatorii 2-300km si daca este coada, te asezi la coada si basta. Corect, plugshare nu e dedicata nimanui si da, e OPTIONALA. Dar repet, ai de incarcat pentru 2-300km, te uiti pe aplicatie si mai sunt 2-3 p'acolo. Ce faci? Te duci? Da, daca nu ai alta optiune. Dar daca ai si dicolo e liber, ce faci? Ajuta sa fi ajutat, nu mai fiti egoisti. |
#14664
Posted 08 August 2022 - 11:06
hepea, on 08 august 2022 - 11:02, said:
Dar repet, ai de incarcat pentru 2-300km, te uiti pe aplicatie si mai sunt 2-3 p'acolo. |
#14665
Posted 08 August 2022 - 11:09
ro_explorer, on 08 august 2022 - 11:00, said:
sunt tehnologii noi emergente care promit. Da însă asta era valabil și acum 10 ani. Prin 2015 am fost la un mm sa cumpăr acțiuni la un startup care promitea o baterie revoluționară. Dyson a băgat +2 miliarde in solid state batteries in 2017...și fass. Iar solid state nici măcar nu-s chiar revoluționare sunt mai bătrâne decât mine... |
#14666
Posted 08 August 2022 - 11:14
KiloW, on 08 august 2022 - 11:09, said:
Da însă asta era valabil și acum 10 ani. Uite ca au trecut ani de zile si de abia acum se incepe productia de masa cu pasi timizi in interiorul gigafactory, samsung si panasonic de abia pornesc programe pilot cu ele. 10 ani e nimic pe scala evolutiei unei tehnologii. De la idee la productie de masa pot trece lejer si 20 de ani. |
#14667
Posted 08 August 2022 - 11:35
hepea, on 08 august 2022 - 11:02, said:
Corect, plugshare nu e dedicata nimanui si da, e OPTIONALA. Dar repet, ai de incarcat pentru 2-300km, te uiti pe aplicatie si mai sunt 2-3 p'acolo. Ce faci? Te duci? Da, daca nu ai alta optiune. Dar daca ai si dicolo e liber, ce faci? Ajuta sa fi ajutat, nu mai fiti egoisti. da, m-as duce acasa sa incarc si noapte buna. probabil irelevant pt uber/bolt/spark care nu au unde sa incarce domestic (prioritatea nr.1!! in achizitia unui EV) si nu produc bani daca stau pe loc...si asteapta (omg! ce sacrilegiu) la coada si din exemplul tau, daca "dincolo" e liber dar pana ajungi se ocupa (cu sau fara plugshare nu conteaza), ce faci? cu sau fara plugshare cred ca ajuta mai mult sa elibereze statia imediat ce au ajuns la 80%. |
|
#14668
Posted 08 August 2022 - 13:05
Te-ai blocat în uberisti de nu mai citești întrebarea și te duci acasă când ai 2-300km de făcut . În Bucureștiul plin de ridesharing eu tot nu mă lovesc de ei. Ghici ce aplicație mă ajută
|
#14669
Posted 08 August 2022 - 13:20
#14670
Posted 08 August 2022 - 13:59
KiloW, on 08 august 2022 - 10:23, said:
Și asta pe hârtie ca in realitate încă nu s-a ieftinit nicio mașina electrica. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users