Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17743 replies to this topic

#14671
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
iar au scazut vanzarile la EVuri .
/s

According to EV-Volumes data, shared by Jose Pontes, some 913,479 new passenger plug-in electric cars were registered in June, which is 54% more than a year ago.
https://insideevs.co...sales-june2022/
It's worth noting that plug-in electric car market share increased to 16%, while all-electric cars for the very first time achieved a 12% record.
That's a new massive record and a clear indication that we are heading towards 1+ million per month and 10+ million per year.



Tesla shanghai a pornit azi productia de M3 dupa upgrade de linie, ajung la 22k masini 3 si Y pe saptamana. la ora asta sunt vreo 4-5 vapoare plecate de acolo catre UE+UK. un vapor contine 4-5k masini.

va fi un final de an plin de recorduri.

si inca o veste interesanta:

Europe: NIO Will Produce Battery Swap Stations In Hungary
https://insideevs.co...-plant-hungary/
The company plans to install over 4,000 battery swap stations by the end of 2025, including 1,000 or so outside of China.

#14672
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Sincer, nu cred ca asta cu battery swap e viabila pe termen lung. Nici la tehnologia de azi nu prea se preteaza ca sa fiu sincer. Dar, banuiesc ca vom vedea ce si cum in timp. Parerea mea nu prea conteaza decat pentru mine.

#14673
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Mie îmi place ideea ca poți beneficia de upgrade de baterie dacă apar modele îmbunătățite.

Asta ca s-o schimbi în 5 minute ca să câștigi timp nici mie nu mi se pare prea relevant.

Edited by KiloW, 08 August 2022 - 14:52.


#14674
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Mie mi se pare de bun simț, ar trebui standardizate bateriile, pe aceeași logică și model de business ca și cele casnice. Nu ai baterii diferite în telecomenzile televizoarelor de la producători diferiți, nu?
Folosești o baterie de 50-60 în oraș, ai treabă în afara lui, o schimbi cu una de 100+, când te întorci revii la 50 și gata, easy-peasy. Nu sunt baterii încărcate la Nio, te duci la Tesla sau VW, că-s interșanjabile.

#14675
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 08 august 2022 - 17:07, said:

ar trebui standardizate bateriile,
Mie asta mi se pare o idee complet cretina ca sa fiu sincer. E ca si cum ai spune "one size fits all".

#14676
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Tu parcă erai ceva inginer de sisteme electronice, nu?
Caz în care mi se pare bizară reacția față de standardizare...

#14677
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Standardizarea merge pana cand afecteaza eficienta.
Bateriile standard afecteaza masiv eficienta (volum mai mare ocupat, sisteme de management termic mai slabe, dinamica mai proasta a masinii in general). Sincer , singurul lucru pozitiv ar fi ca poti sa schimbi bateria, in rest numai chestii negative imi vin in cap.

Eu m-am convins ca bateriile, autonomia si timpii de incarcare nu sunt o problema (cel putin la masina mea, pentru mine) asadar asta este o non-problema adusa pe piata de cei care nu au inteles paradigma masinii electrice (si tot ce tine de asta).

Cat timp va fi o piata pentru asa ceva si lumea va da cu bani peste asta, banuiesc ca tehnologia cu pricina va exista si chiar va avea o perioada de crestere. Dar mie, tocmai dpdv ingineresc, nu mi se pare o solutie viabila pe termen lung, decat poate pentru mini-masini gen Spring.

Edited by ro_explorer, 08 August 2022 - 18:02.


#14678
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Well, let's agree to disagree.


#14679
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 11.01.2009
Desi mi s-ar parea o idee interesanta, nu cred ca o sa se practice, iar, chiar si companiile care ofera varianta aceasta vor da inapoi la un moment dat pentru a ramane competitivi.
Cred ca va fi ca la telefoane si laptop-uri: ca sa faca masinile mai usoare/rigide/ieftine/atractive, vor pune baterii in pack-uri mai mici, distribuite prin diferite locuri, cu forme neregulate, etc.

Probabil va face schimbarea bateriei mult mai dificila, dar se vor baza pe maturizarea tehnologiei care va permite bateriei sa reziste pe toata durata de viata a masinii.
Iar, daca nu se va intampla, vor aparea service-uri care vor oferi servicii de inlocuire.
Cum ziceam, ca la telefon/laptop.

#14680
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
In conditiile in care Tesla a trecut la "structural battery pack" si si-a dotat fabricile de productie baterii cu tehnologia asta, cred ca vom avea abordarile astea 2 in paralel, pana cand eventual se va impune una din ele.

Edited by ro_explorer, 08 August 2022 - 18:13.


#14681
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 11.01.2009
Totul e imposibil pana cand incerci:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/s7nODxkzIpI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14682
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postgarett, on 08 august 2022 - 17:07, said:

Folosești o baterie de 50-60 în oraș, ai treabă în afara lui, o schimbi cu una de 100+, când te întorci revii la 50 și gata, easy-peasy. Nu sunt baterii încărcate la Nio, te duci la Tesla sau VW, că-s interșanjabile.
recunosc ca ideea e buna. si prin oras nu mai cari sute de kg de baterie. luni-vineri mergi cu bateria mica, in we pui una mare si luni iar aia mica.
doar ca la ce criza e de ..de toate, nu stiu cine ar consuma resurse sa faca baterii mici. si eventual sa lase spatiu gol.

si la telefoane aparuse o idee cu piese care se schimba. unii vor baterie mai mare, altii camera mai buna. peste 1 an nu mai schimbi tot telefon, pui doar procesorul nou.
dar a murit repede.

#14683
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Nu e nevoie sa se ajungă la standardizare de tip "bateriile sa fie toate cr2023". Însă sa existe niște reguli care sa permită competiția pe piața bateriilor AM și care sa facă posibila repararea / upgradarea în timpul duratei de viata a mașinii. Ținând cont ca bateria e factorul care limitează adopția ev-urilor cred ca posibilitatea de a putea beneficia de upgrade ar spori adopția.
Și nici nu aduc în discuție evitarea unor posibile măgarii gen obsolescenta programata, consider că-i de la sine inteles. Ținând cont ca piața e sprijinita de bani publici pedepsele in caz ca apar asemenea situatii ar trebui să fie extrem de dure.

Edited by KiloW, 09 August 2022 - 07:59.


#14684
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostKiloW, on 09 august 2022 - 07:54, said:

Ținând cont ca bateria e factorul care limitează adopția ev-urilor
eu cred ca mentalitatea.

#14685
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Probabil însă pentru un procentaj redus din oameni.

Orice idee are 15-20% susținători necondiționati. Cunosc și eu câțiva. Aia ar cumpăra o mașină electrica oricum, indiferenti la orice argument sau aspect practic. Ar cumpăra orice le baga Musk pe gât.

Mai sunt și 15-20% care refuza necondiționat, la fel, dincolo de orice argument. Aia cu tatuaj cu TDI rosu forever.

Majoritatea e in categoria cea mai larga, cei care pot fi atrași sau nu funcție de ce le oferi. Ăștia sunt cei cărora trebuie sa li se adreseze marketingul și industria, și cărora trebuie sa le răspundă la cerințe, nu celorlalte doua categorii.

A, și ca fapt divers, asta face și ca cifrele alea entuziaste cu adopția rapida, cum se dublează zilnic vânzările s-ar putea sa fie încă bazate pe categoria 1, nu-i încă nicio garantie ca va continua asa pana la 100%. Sau 85% ținând cont ca 15% nu vor putea fi convinși niciodata. S-ar putea ca odată depășit un anumit prag sa fie nevoie ca la un moment dat geniile de la marketing sa fie mai atenți la ce dorește piața.

Edited by KiloW, 09 August 2022 - 08:24.


#14686
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostKiloW, on 09 august 2022 - 08:22, said:

... odată depășit un anumit prag sa fie nevoie ca la un moment dat geniile de la marketing sa fie mai atenți la ce dorește piața.
Piata nu va mai oferi masini cu combustibil conventional de la un moment dat incolo. Cei cu TDI rosu forever se vor multumi cu SH-uri pana vor iesi la pensie Posted Image

#14687
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Ma referam la ce-și dorește piața în materie de mașini electrice. Deocamdată n-au problema asta, orice scot își găsește un client din prima categorie, de la Spring la Taycan.

Aia ireductibili sunt... ireductibili, n-ai ce sa le faci.
Adică ai :D. La mine în sat după 2030 nu mai și voie cu dizal de niciun fel și după 2035 nici cu benzina (inclusiv phev). Am 13 ani să-mi vând cazanul și să-mi găsesc o electrica care să-mi placa.

Edited by KiloW, 09 August 2022 - 09:36.


#14688
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View PostKiloW, on 09 august 2022 - 07:54, said:

Ținând cont ca bateria e factorul care limitează adopția ev-urilor cred ca posibilitatea de a putea beneficia de upgrade ar spori adopția.
In acest moment productia limiteaza adoptia, chestiune valabila pentru toti producatorii. Bateriile si chip-urile sunt in continuare limitate ca volum.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate