Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

omologare 4 locuri in cabina camion

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 12:59, said:


unde sa infig flexul ? si ce te face sa crezi ca ma pricep sa fac asta ? intrebarea se referea la posibilitatea unei omologari (adica o chestie legala) apeland la cunostintele sau experienta celor din zona.


nu vreau sa intru intr-o polemica personala legata de motivele abordarii topicului.
daca as avea un asemenea buget alegeam o rulota noua (si cred ca sunt sute de modele tari la acest pret) ca masina cu carlig am deja.

Daca nu ai un buget de minim 20 k sigur nu iti permiti consum de 28-30%,nici sa intretii un camion si sa platesti taxele.
Sigur ai mai mult de 15 ani ?

Edited by bolo, 23 August 2018 - 13:11.


#20
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View Postpetit_christian, on 23 august 2018 - 12:53, said:

Mai documenteaza-te, tahograf, card si atestat iti trebuie doar daca faci transport comercial. Si nici atunci in toate cazurile.
Or, el nu face asa ceva.

Vrei sa spui ca daca nu transport nimic, pot conduce camioanele firmei la care lucrez ?
Firma la care lucrez, are citeva camioane cu care transporta pietris, nisip, camine de canalizare, etc, de la depozitul firmei si pina pe santier. Sa inteleg ca pot si eu sa conduc un astfel de camion, chiar daca nu am atestat profesional ?

Intradevar, el nu o sa efectueze transporturi in scopuri comerciale. El o sa transporte tot timpul un container, proprietate personala, dintr-un loc in altul.

Eu daca as conduce caminul firmei, as transporta o marfa care este propritatea firmei. Deci nici eu nu fac transport in scopuri comerciale.

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 12:59, said:

... intrebarea se referea la posibilitatea unei omologari (adica o chestie legala) apeland la cunostintele sau experienta celor din zona.
Partea asta este relativ simpla si ai primit deja raspunsul. Sint firme specializate care fac asa ceva.
Te gindesti ce masina ai vrea sa-ti cumperi si trimiti un email la citeva firme ce se ocupa cu asa ceva,  le spui ce vrei sa faci si ceri oferta de pret completa, cu omologat cu tot.

Edited by florin71_skoda, 23 August 2018 - 13:15.


#21
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 13:10, said:

iar deviezi de la subiect. dar cred ca ti se cam spune de 2 ori pe aceeasi pagina pe topicurile unde scrii.

Quote

autoutilitarele mixte 5-6 locuri si bena au fost prima alegere insa nu reusesc ca ma incadrez cu toate facilitatile pt 4 persoane in cei 4m ai benei.
Recunosti cuvintele astea?
Cu ce deviez de la subiect daca-ti recomand atasarea unei remorci?
Cat despre faptul ca ti-am spus " baga flexul" si te-ai suparat zicand: (textual):
"unde sa infig flexul ? si ce te face sa crezi ca ma pricep sa fac asta ? "
Nu m-am referit sa ti personal flexul in mana, de acee s-au inventat doreeii.
Nu ziceai tot tu ca dai patul jos si montezi scaune?
Trebusoara asta cum se face? Cu incantatii?

Edited by OPEDI, 23 August 2018 - 13:33.


#22
NelsonMandravela

NelsonMandravela

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 10.01.2012
Vreau să fac exact aceeași chestie, iar în ultimele 6 luni am cautat și dat o gramada de telefoane si mailuri.
Firmele care fac carosari microbuze le doare in cot de proiectele ieftine, nici nu te baga in seama.
Iar daca chiar vrei sa adaugi locuri la un autovehicul care nu le are, pregătește-te să cotizezi cate 1500€ /loc, asta daca accepta sa le omologheze.

Altceva ar fi o dubă Fiat L5H3 cu 6-7 locuri si sa adaugi dupa aia aragaz, pat, eventual chiar si un al doilea etajat,  si alte acareturi.
Chiar si asa, cu 305 cm lungime cat are in partea din spate, 4 persoane nu stau foarte comod.

Uite aici o adaptare foarte tare.
Insa cea mai convenabila varianta este un autosasiu cu dubla cabina pe care sa pui un box. Atunci stii ca nu faci risipa de spatiu cum este la duba de mai sus.
Functie de buget poti cere sasiu cu garda la sol joasa, suspensii pneumatice AL-KO samd.

Edited by NelsonMandela, 23 August 2018 - 13:30.


#23
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View Postbolo, on 23 august 2018 - 13:11, said:

Daca nu ai un buget de minim 20 k sigur nu iti permiti consum de 28-30%,nici sa intretii un camion si sa platesti taxele.
Sigur ai mai mult de 15 ani ?
sigur mai mult .
nu am avansat prea mult cu proiectul/bugetul pt ca prima conditie era esentiala/hotaratoare : se pot omologa cele 4 locuri in cabina.

View PostNelsonMandela, on 23 august 2018 - 13:26, said:

Vreau să fac exact aceeași chestie, iar în ultimele 6 luni am cautat și dat o gramada de telefoane si mailuri.
Firmele care fac carosari microbuze le doare in cot de proiectele ieftine, nici nu te baga in seama.
Iar daca chiar vrei sa adaugi locuri la un autovehicul care nu le are, pregătește-te să cotizezi cate 1500€ /loc, asta daca accepta sa le omologheze.

Altceva ar fi o dubă Fiat L5H3 cu 6-7 locuri si sa adaugi dupa aia aragaz, pat, eventual chiar si un al doilea etajat,  si alte acareturi.
Chiar si asa, cu 305 cm lungime cat are in partea din spate, 4 persoane nu stau foarte comod.

Uite aici o adaptare foarte tare.
Insa cea mai convenabila varianta este un autosasiu cu dubla cabina pe care sa pui un box. Atunci stii ca nu faci risipa de spatiu cum este la duba de mai sus.
Functie de buget poti cere sasiu cu garda la sol joasa, suspensii pneumatice AL-KO samd.
am gasit mai multe de genul https://autoline.ro/...116135551562100 insa spatiul pt al doile rand de scaune este ridicol chiar si pt copii iar cubul nu are mai mult de 4 m in care nu ai nicio sansa sa incapa 4 locuri de dormit si wc ....

#24
NelsonMandravela

NelsonMandravela

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 10.01.2012
Șasiul dubla cabina este cea mai convenabila solutie, și pe randul din spate pot să stea oameni adulți, nu copii. Ce-i drept nu este foarte comod, dar în ultima instanta bancheta din spate este folosita doar cateva ore, până ajungi la destinatie.

Daca te uiti pe al doilea link se observă ca în 3m poti alinia strictul necesar, poti instala etajat chiar și al doilea pat. Trebuie doar sa găsești un șasiu cu sarcina utila suficient de mare, daca vrei 4 m lungime pentru box. De ex. acest Peugeot din 2008.

Edited by NelsonMandela, 23 August 2018 - 14:17.


#25
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View PostOPEDI, on 23 august 2018 - 12:48, said:

Spor atunci.
Baga flexul, monteaza scaune, centuri si ce mai doresti.
Dupa ce te relaxezi in prima iesire te rog fain sa-mi trimiti si mie cateva impresii si recomandari. Poate poate imi adun curajul si fac si eu asta.
Attachment rov zilnica.JPG

   Nu stiam ca Romania a adoptat Euro. Felicitari  !

#26
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postcspot, on 23 august 2018 - 14:33, said:

   Nu stiam ca Romania a adoptat Euro. Felicitari  !
Ai abonament de telefonie mobila?
Il platesti in euro.
Da binenteles ca tu nu stiai asta.
Extraoptiuni la cartela cumperi?
Cati lei costa aceeea cu xxxxxyyyzzz beneficii?

Edited by OPEDI, 23 August 2018 - 14:39.


#27
NelsonMandravela

NelsonMandravela

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 10.01.2012
poti extinde boxul deasupra cabinei, si folosesti spatiul mult mai eficient de atat.
Ceva de genul ăsta!
Sau daca vrei umbra Posted Image
https://www.europe-c...1/occasion.html

Attached Files


Edited by NelsonMandela, 23 August 2018 - 14:43.


#28
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View PostNelsonMandela, on 23 august 2018 - 14:35, said:

poti extinde boxul deasupra cabinei, si folosesti spatiul mult mai eficient de atat.
Ceva de genul ăsta!
Sau daca vrei umbra Posted Image
https://www.europe-c...1/occasion.html
foarte tari sugestiile insa daca ajung la o solutie personalizata (nu folosesc cub second-hand) ma va costa foarte mult si va fi necesara o omologare totala a "creatiei".

#29
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Totusi care este bugetul final???
Fara el nu stim ce sa-ti recomandam si asa cum s-a mai spus daca nu ai 20 000 euro nu esti suficient de pasionat pt asa ceva.
Cu 10 000 euro mai bine ramai si cumperi ceva rulota SH daca gasesti bineinteles

#30
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 12:31, said:

nu este cap tractor ci autosasiu ex. https://autoline.ro/...315424403940200 pe care se monteaza o bena/cub... de obicei de 7.5 to.
nu vreau sa il folosesc sa vizitez centrele istorice ale capitalelor europene ci in majoritatea cazurilor doar in locuri amenajate pt rulote/campere.

daca nu exista conditia celor 4 locuri pe scaune omologate , variantele erau multiple.
Acum m-am prins! Tu crezi ca vei cumpara un camion in stare perfecta, la pretul unei Dacii de 40 de ani. Aia e licitatie, 850 euro e pretul de pornire, unul in stare acceptabila nu-l gasesti sub 25-30000 euro. Cum am mai zis, astea au fost gandite sa traga un furgon tir, sau un camion + remorca, deci, in cazul tau, vei plimba aiurea cateva tone in plus. Cum am spus si ca-ti vei face vacantele doar pe coclauri, Calimanesti-ul il vei vedea doar de sus, de pe dealul de vis-a-vis. Rca si rovigneta iei doar o luna, cand te plimbi, dar itp si impzitul, anual. Stii cat e impozitul, cauciucurile, un schimb de ulei?

#31
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
iveco
https://suchen.mobil...9b-eaecaba87c00
sau man
https://suchen.mobil...46-7367b0dc73f8
sau mercedes
https://suchen.mobil...b9-2a8a4185e718

Edited by pimi, 23 August 2018 - 20:33.


#32
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007
#pimi - prima sugestie Iveco 80E150 Dokka este exact ceea ce as vrea. merci de ajutor.

acest exemplu care se preteaza atat constructiv cat si ca pret pt viziunea mea de camper. in consecinta rog comunitatea de pe forum sa dezbatem o proiectie de buget dar si tehnica aplicata la acest model de camion. sunt importante costurile cu taxe si impozite dar si cele de intretinere asa ca orice informatie concreta este bine-venita.

imi voi pregati o prima lista de lucrari pe care le consider principale.

#33
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Este septica (greutate totala admisa= 7.500 kg) asta inseamna minim:
  • Permis cat.c, atestat marfa, cartela tahograf
  • tahograf nou ( cel prezent in bord Nu-l mai poti folosi)
  • Licenta de transport ( posibil sa poti evita asta, daca-l transformi in autorulota)
  • Taxele  impozitele marite fata de cele ale unui autoturism obisnuit)
  • Cost/ km marit ( sa urmesti 7 tone nu este ieftin)
  • Una peste alta, daca bugetul nu este o problema, eu zic sa-ti aduni curajul si sa incerci.
  • ITP la 6 luni
Parca parca si eu am ceva ceva mancarime, ma incanta ideea unui asemenea proiect. Cred ca pot suporta cheltuielile punctelor sus mentionate.
Ceea ce ma sperie cu adevarat este exitul din aceasta aventura.
Mai pot recupera ceva din banii bagati in fier? dar din cei bagati in mobilier si instalatiile necesare unui trai decent la bord?
Sa spunem ca mobilierul nu e cea mai mare problema, masa scaunele paturile, saltele, le oibtinem relativ ieftin prin modificarea celor de uz casnic, pe care deja le avem in casele noastre ( noi sau mai putin noi, fiecare avem cate doua chiar trei randuri de asemenea obiecte afltate ba la tara, ba la rude, ba printr-o magazie din curte, ba la priieteni care nu au ce face cu ele.
  • Neaparat trebuie cumparat un generator de curent
  • un dus complet
  • instalatie electrica facuta de la zero, fara nici un fel de rabat la calitatea materialelor folosite
  • un sistem de incalzire ( ma gandesc la cateva butelii de propan  ( din acelea mari, rusesti legate in serie )
  • cativa metri buni de furtun metalic , flexibil, pentru circulatia gagului respectiv de la butelie la locul de consum)
  • Pompe si instalatie de apa si canalizare, rezervoarele aferente acestor instalatii.


#34
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Cand eram si eu copil, visam si eu, sa cumpar asa ceva cand voi creste mare, s-o transform in autorulota. Apoi am crescut si mi-a trecut.

Attached Files



#35
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
singurul cost fix care te vizeaza e impozitul 890 lei pe an
rovineta si asigurarea le faci pe o luna cat il folosesti sau deloc daca nu il scoti din curte
consum mediu 17 l  un schimb de uei la 2 ani si un rand de anvelope la 5-6 ani - presupun ca nu faci mai mult de 15 mii km  pe an in vacante .
intretinera si reparatiile costa un pic mai putin decat la o berlina premium .
licenta nu
tahograf nu
in aetr-scrie ca sunt exceptate vehicule sau ansamble de vehicule pana la 7,5 t folosita in scop necomercial de bunuri personale .


cu toate astea eu as limita putin din pretentiile calatorilor as renunta la piscina si terenul de tenis din masina si m-as restrange la cei 4-4,5 m ai unei utilitare de 3,5 t
eventual una detarata la 3,5 asa cum e asta
https://suchen.mobil...5e-34ed607515f2

nu neaparat asta din cauza bugetului
cauta pe google ''luton van double cab'' sa iti faci o idee[ https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/Pf0AAOSwiCRUhibI/$_86.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by pimi, 24 August 2018 - 11:25.


#36
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007
aceeasi idee am si eu, de a folosi cat mai multe "dotari" casnice care au preturi rezonabile.

nu am nici cea mai vaga idee despre partea legata de autorizatii (excluzand permisul) insa daca cubul este omologat ca si rulota/camper ar trebui sa elimin aceste autorizatii.

bugetul nu este clar delimitat insa nu as vrea sa depasesca 7.000 euro. peste asta devine mai atractiva o rulota de 3-4 ani (am deja o masina cu carlig) si a doua zi pleci la drum doar cu igienizare (nu spun ca la 13.000 euro gasesti chiar si una noua la dimensiune rezonabila).

o parte din instalatii se pot adauga ulterior daca in prima faza nu sunt absolut necesare : generator de curent (la inceput poti campa numai in locuri amenajate unde te poti conecta la 220 V) sau sistemul de incalzire (in prima faza cred ca nu voi merge la schi cu camionul ).

pentru restul nu sunt costuri foarte mari daca folosesti materiale si accesorii obisnuite nu speciale pt rulote.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate